۶ مرحله مهم مراقبت و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار برای جوانسازی پوست

۶ مرحله مهم مراقبت و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار برای جوانسازی پوست


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار

مراقبت روزانه و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار از جمله مهم‌ترین راهکارها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست است. برای این‌که یک پوست شاداب و سرحال داشته باشید و در عین حال با کنترل چربی پوست احتمال بروز آکنه و جوش را کمتر کنید باید چند مرحله مهم مراقبت و پاکسازی روزانه را انجام دهید. ۶ مرحله مهم مراقبت و درمان و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- شستشوی پوست چرب مستعد جوش

 

درمان و پاکسازی پوست چرب و جوش دار ؛ شستشوی پوست چرب مستعد جوش

 

مهم‌ترین روتین روزانه مراقبت و درمان و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار شستشوی پوست است. شستشوی صحیح پوست چربی و روغن را از روی پوست شما پاک می‌کند، آلودگی و کثیفی را از روی پوست شما برطرف می‌کند، پوست را شفاف کرده و آن را برای آرایش روزانه آماده می‌کند. بهترین شوینده‌ها برای پاکسازی روزانه پوست چرب جوش‌دار استفاده از آب و صابون مناسب پوست چرب است.

صابون مخصوص پوست چرب به معنای این نیست که از صابونی استفاده کنید که پوست شما را خشک و خشن و بدون آب کند. صابون‌های آنتی‌باکتریال انتخاب خوبی برای مراقبت روزانه و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار نیستند چون عموما پوست شما را خشک و خشن می‌کنند و ظاهری کم آب و دهیدراته به پوست شما می‌بخشند. از یک صابون ملایم و ترجیحا گیاهی و بدون مواد شمیایی استفاده کنید و روزی دو بار پوست خود را با آب و صابون بشورید یک بار صبح بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار دیگر شب قبل از خواب.

 

 

۲- از کرم اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید

 

برای درمان و پاکسازی پوست چرب جوش دار از کرم اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید

 

دومین قدم برای مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده از اسکراب مخصوص پوست‌های چرب است. اسکراب سلول‌های مرده را از روی پوست شما جدا می‌کند و در نتیجه ظاهری شفاف و شاداب و لطافت خاصی به پوست شما می‌بخشد. اگر پوست بدن و صورت شما چرب است بهتر است از اسکراب مخصوص پوست چرب برای لایه‌برداری و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده کنید. اسکراب و لایه‌بردار برند «شون» با بافت کرمی حاوی ذرات پوست گردو است که علاوه بر پاکسازی عمیق و لایه‌برداری ملایم سبب شادابی و شفافیت پوست شما می‌شود. «اسکراب پوست گردو شون» با بهره‌گیری از خواص مغذی «شی باتر» به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری به همراه خواص آبرسانی هیالورونیک اسید، به تغذیه و آبرسانی پوست کمک نموده و موجب لطافت و سرزندگی پوست شما می‌شود.

حتما بخوانید  بهترین کرم های مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک

در حقیقت استفاده از لایه بردار طبیعی پوست گردو که به صورت ذرات قهوه‌ای رنگ در این محصول دیده می‌شوند به آرامی باعث زدودن سلول‌های مرده سطح پوست شده و با تغذیه پوست توسط شی باتر و آبرسانی آن توسط هیالورونیک اسید موجب لطافت و شادابی و درخشان شدن پوست چرب و مستعد جوش می‌شود. نکته مهم در مورد اسکراب پوست گردوی لایه‌بردار شون این است که فاقد پارابن است، بسیار خوشبو است و برای درمان جوش‌های زیر پوستی یک گزینه عالی است. قبل از این‌که از اسکراب استفاده کنید حتما پوست خود را با آب و شوینده مناسب بشورید و اسکراب را روی پوست پاکیزه استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای دو بار از این اسکراب استفاده کنید.

 

 

۳- از تونر مناسب پوست چرب استفاده کنید

 

برای درمان و پاکسازی پوست چرب جوش دار از تونر مناسب پوست چرب استفاده کنید

 

تونر مرحله بعد از شستشوی پوست است. در حقیقت در بسیاری از مواقع به خصوص بعد از این‌که آرایش را از روی پوست خود با آب و شوینده مناسب پاک می‌کنید باقی‌مانده لوازم آرایش هنوز روی پوست شما هستند. اگر پوست چرب شما دچار آکنه شده و در مرحله درمان با دارو یا لوسیون خاصی است برای استفاده از تونر مناسب پوست خود حتما با پزشک پوست مشورت کنید.

یکی از بهترین و طبیعی‌ترین تونرها برای پاکسازی پوست بعد از شستشوی آن «گلاب طبیعی» یا عصاره گل بابونه است. برای تهیه این تونر گل بابونه را مثل چای دم کنید و بعد از گذراندن از صافی، عصاره به دست آمده را در یک شیشه اسپری تمیز بریزید و تا یک هفته از آن استفاده کنید. مقداری از تونر را روی پنبه یا پد مخصوص بریزید و به صورت دورانی و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید و تمیز کنید.

 

 

این مقاله را بخوانید: نحوه استفاده از تونر برای پاکسازی پوست 

 

 

۴- مرطوب کننده بزنید

 

برای درمان و پاکسازی پوست چرب جوش دار مرطوب کننده بزنید

 

یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده از کرم یا لوسیون مرطوب کننده مناسب پوست چرب جوش‌دار است. بسیاری افراد با پوست چرب و جوش‌دار تصور می‌کنند به خاطر چربی پوست‌شان نیازی به مرطوب کننده ندارند. اگر در مرحله درمان آکنه و جوش هستید کرم یا لوسیون مرطوب کننده فاقد چربی مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه به شما کمک می‌کند که از خشکی و دهیدراته شدن پوست‌تان جلوگیری کنید.

حتما بخوانید  درمان انواع مشکلات مو و پوست سر از ریزش مو و موخوره تا شپش

 

 

بیشتر بخوانید:

 

۱۲ درمان خانگی برای جوانسازی، لایه‌برداری و خشکی پوست مردان

 

بهترین روش های طبیعی درمان جوش های زیر پوستی صورت و بدن

 

 

۵- ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید

 

برای درمان و پاکسازی پوست چرب جوش دار ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید

 

پوست شما به مراقبت در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیاز جدی دارد. کرم‌ ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و مستعد جوش علاوه بر مراقبت از پوست شما در برابر آفتاب، از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، چین و چروک و سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

یک کرم ضد آفتاب استاندارد مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه هم از چربی بیش از حد پوست شما پیشگیری می‌کند و هم جلوی جوش زدن بیشتر پوست شما را می‌گیرد و منافذ باز پوست شما را که در پوست‌های چرب مرسوم‌تر است می‌پوشاند و تا حدی درمان می‌کند. فراموش نکنید مراقبت از پوست به وسیله ضد آفتاب فقط مخصوص فصل تابستان نیست، حتی در روزهای برفی و بارانی استفاده از کرم ضد آفتاب امری واجب و ضروری است. اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید از کرم‌های ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید و با توجه به SPF در ساعت‌های معین آن را تمدید کنید. 

 

 

حتما بخوانید:

 

۷ توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با چربی و SPF مناسب پوست

 

 

۶- تراشیدن ریش در پوست‌های جوش‌دار

 

نحوه تراشیدن ریش برای درمان و پاکسازی پوست چرب جوش دار

 

اگر پوست شما دچار جوش و آکنه شده و از سوی دیگر دوست دارید به صورت روزانه صورت خود را اصلاح کنید و ریش‌تان را بتراشید بهتر است حتی‌الامکان از ته ریش خود را اصلاح نکنید. بهتر است از ریش‌تراش‌های قابل تنظیم استفاده کنید تا بتوانید عمق اصلاح را کم کنید.

اگر هم در اثر اصلاح حتی با ریش تراش برقی در ناحیه‌ای که پوست شما دچار جوش و آکنه است دچار زخم و سوزش پوست شده‌اید بهتر است از خیر اصلاح روزانه ریش بگذرید. بهتر است ریش خود را بلند کنید و به جای تراشیدن آن را فقط مرتب یا به اصطلاح آنکارد کنید تا ظاهری مرتب داشته باشید.

 

منبع: VeryWell Health 

 

 

کالابرگ الکترونیک