راهنمای انتخاب رنگ و مدل فریم عینک طبی زنانه و مردانه براساس فرم صورت

راهنمای انتخاب رنگ و مدل فریم عینک طبی زنانه و مردانه براساس فرم صورت


8 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب فریم عینک طبی

حتی اگر چشم‌‌هایتان هم ضعیف نیست و نیازی به انتخاب بهترین فریم عینک طبی زنانه یا مردانه ندارید، لزوم استفاده از عینک آفتابی به عنوان یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه و مردانه این نیاز را به وجود می‌آورد که درباره فریم عینک مناسب فرم صورت بیشتر بدانید. در ادامه انواع عینک‌های متناسب با هر فرم صورت را برای شما می‌آوریم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. راهنمای انتخاب رنگ و مدل فریم عینک طبی زنانه و مردانه و البته دخترانه و پسرانه براساس انواع فرم صورت را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب بهترین فریم عینک با توجه به فرم صورتتان کمک کنیم. اینکه شما شیفته یک فریم عینک مستطیلی یا بیضی شوید هم کافی نیست، عینک حتما باید به صورت و شخصیتتان بیاید و شما را همان‌گونه که هستید نشان دهد. شاید عجیب باشد ولی فریم عینکی که برای صورتتان انتخاب می‌کنید در دید مردم نسبت به شما هم اثرگذار است.

 

 

انتخاب عینک طبی زنانه و مردانه براساس فرم صورت

 

 

انواع فرم صورت برای انتخاب عینک طبی

 

اکر به راهنمای خرید عینک طبی و عینک آفتابی زنانه و مردانه هم رجوع کنید، فارغ از اینکه کدام فرم صورت زیباتر است، پیش از هر چیز باید به این موضوع دقت کنید که فرم صورتتان در کدام دسته قرار دارد. انواع روش تشخیص فرم صورت به صورت آنلاین و نرم‌افزارهای مختلف وجود دارد و ما هم در اینجا برای شما انواع فرم صورت را توضیح می‌دهیم.

 

بد نیست بدانید هفت فرم اصلی صورت وجود دارد که هر یک فریم متناسبی را می‌طلبد و در کنار فرم صورت، رنگ چشم‌ها، فرم بینی، رنگ پوست و مویتان را هم باید در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید عینک آفتابی انتخاب کنید، باید ببینید فارغ از اینکه فریم عینک شما ارزان است یا گران آیا عینک آفتابی برای صورت کشیده و بینی بزرگ می‌خواهید یا به دنبال یک فریم عینک مناسب برای فرم صورت مستطیلی هستید.

 

انواع فرم صورت برای انتخاب عینک طبی

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک آفتابی اصل | ۸ نکته مهم بهترین رنگ لنز، بهترین جنس فریم و …

 

 

فرم صورت بیضی برای انتخاب عینک طبی

 

اگر فرم صورت‌تان بیضی است، دامنه انتخاب گسترده‌تری دارید و می‌توانید امید داشته باشید که عینک‌های زیادی با فریم‌های مختلف به خوبی روی صورتتان می‌نشینند. فرقی هم نمی‌کند که به دنبال عینک برای صورت بیضی مردانه هستید یا زنانه. هر چند رنگ فریم می‌تواند یکی از مهم‌ترین وجوه تفاوت باشد. در صورت‌های بیضی، اجزای صورت در تناسب بیشتری قرار دارند و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که فریمی را انتخاب کنید که عرض آن به اندازه پهن‌ترین قسمت چهره یا بیشتر از آن باشد. عینک‌های با فریم گرد، فریم مستطیلی، گردویی و بیضی شکل برای این فرم صورت‌ها متناسب خواهند بود.

 

فرم صورت بیضی برای انتخاب عینک طبی

فرم صورت مستطیلی برای انتخاب عینک طبی

 

در فرم صورت مستطیلی، اغلب خط گونه، بلند و بینی کشیده است پس برای متعادل و کوتا‌ه‌تر به نظر رسیدن چهره باید از فریم‌هایی استفاده کنید که پل عینک کمی پایین‌تر قرار دارد، در این صورت اندازه بینی‌تان کوتاه‌تر به نظر خواهد رسید. بهتر است فریم‌هایی ار انتخاب کنید که عرض بیشتری داشته باشد و کشیدگی صورتتان را خنثی کند.

 

فرم صورت مستطیلی برای انتخاب عینک طبی

فرم صورت مربعی برای انتخاب عینک طبی

 

در راهنمای استاندارد انتخاب فریم عینک طبی زنانه مردانه آمده است که فریم‌ عینک گرد یا بیضی به خاطر حالت خمیدگی و انحنایی که دارند، صورت را از حالت مربعی خارج می‌کنند و برای این فرم صورت مناسب هستند. اگر عرض فریم از بیشتر از طول آن و باریک باشد، بهتر است.

 

فرم صورت مربعی برای انتخاب عینک طبی

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی شخصیت از روی فرم صورت | چگونه فرم صورت شخصیت شما را فاش می‌کند

 

 

فرم صورت لوزی برای انتخاب عینک طبی

 

گاهی اوقات صورت‌های بیضی و لوزی با هم اشتباه گرفته می‌شوند اما تفاوت آنها در استخوان‌های گونه است که در صورت‌های لوزی استخوان گونه پهن، برجسته و بلند است. پس برای این صورت‌ها بهتر است فریم‌ عینک بدون قاب یا فرم بیضی و گربه‌ای مناسب‌تر خواهد بود چون از حجم بالای صورت کم خواهد کرد. این فریم‌ها باید میزان توجه را به حداقل برسانند.

 

فرم صورت لوزی برای انتخاب عینک طبی

فرم صورت گرد برای انتخاب عینک طبی

 

در صورت‌های گرد خطوط منحنی با عرض و طول متناسب و بدون زاویه هستند. برای کشیده‌تر نشان دادن صورت، از انواع فریم عینک زاویه‌دار و پهن، به‌خصوص فریم‌ عینک مستطیلی استفاده کنید.

 

فرم صورت گرد برای انتخاب عینک طبی

فرم صورت‌ مثلثی برای انتخاب عینک طبی

 

برای صورت مثلثی با قاعده بالا فریمی مناسب است که حداقل پهنا را با رنگ ملایم داشته باشد بنابراین فریم‌های فلزی نازک با رنگ روشن بهترین گزینه مخصوصا برای خانم‌ها خواهند بود.

در صورت‌های مثلثی با قاعده پایین، پیشانی باریک و گونه و چانه، پهن است. پس فریم عینک پهن با رنگ تیره تعادل صورت را حفظ می‌کند.  بهتر است پهنای فریم با پهنای فک یکی باشد و می‌توانید فریم‌هایی با رنگ‌های برجسته و نه لزوما جیغ همراه با تزیینات استفاده کنید. انواع فریم‌ عینک چشم‌گربه‌ای برای چهره‌های مثلثی مناسب است.

 

فرم صورت‌ مثلثی برای انتخاب عینک طبی

بیشتر بخوانید: چگونه انواع مدل ریش و سبیل برای انواع فرم صورت را تشخیص بدهیم

 

 

نکات کلیدی درباره تناسب رنگ فریم عینک با انواع فرم صورت

 

*اگر رنگ پوست‌تان گرم است بهتر است رنگ فریمی را که انتخاب می‌کنید مسی، خاکی، قرمز، طلایی باشد و اگر پوستتان روشن رو به سفید (تن سرد) است فریم عینک نقره‌ای، آبی، صورتی و خاکستری متناسب‌تر خواهد بود.

 

*برای موهای سفید، فریم‌های با رنگ آبی و قرمز کمرنگ مناسب‌تر است و برای موهای تیره، فریم‌های با رنگ تیره بهتر خواهد بود. برای افرادی که موهای قهوه‌ای، بلوند یا موهایی با تن قرمز دارند فریم طلایی گزینه مناسبی است و برای افرادی که پا به میانسالی گذاشته‌اند یا به طور ارثی موهای جو گندمی دارند، فریم نقره‌ای گزینه‌ اشتباهی است و بهتر استبه عنوان یک فریم عینک مناسب بر رنگ‌های تیره تمرکز کنند.

 

*یک فریم عینک مناسب برای مردهای بدون مو (طاس) فریمی است که قسمت بالای آن در ناحیه ابرو مستقیم باشد و ناحیه پیشانی را بپوشاند. در این حالت ارتفاع پیشانی کمتر نشان داده می‌شود.

 

*در مورد شخصیتتان هم اگر فرد جدی هستید، فریم کلاسیک مستطیلی، مناسب شما است و اگر شخصیت شوخ و بامزه‌ای دارید فریم های پلاستیکی با رنگ‌های گرم به جذابیت‌تان خواهد افزود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ ترفند اصولی آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی

 

نکات کلیدی درباره تناسب رنگ فریم عینک با انواع فرم صورت

نکات کلیدی درباره تناسب فریم با انواع فرم صورت

 

علاوه بر موارد گفته شده در مورد انتخاب فریم عینک طبی زنانه و مردانه بد نیست به این موارد هم موقع انتخاب فریم عینک توجه کنید:

 

 

*هر چه دسته فریم بالاتر باشد، صورت کشیده‌تر نشان داده می‌شود و هر چه دسته پایین‌تر قرار گیرد از کشیدگی صورت کم می‌کند.

 

*فریم‌هایی که قسمت بالای آن‌ها تیره‌تر از قسمت پایینی است، صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

 

*اگر چشم‌هایتان به نسبت پهنای صورت‌تان به هم نزدیک‌تر از حالت معمولی هستند، باید از فریمی استفاده کنید که پل عینک‌ بی‌رنگ باشد. در صورتی ‌که فاصله چشمانتان بیشتر است از عینک با پل ضخیم و تیره‌تر استفاده کنید. اگر پل عینک پایین‌تر از چشم‌ها باشد، بهتر است.

 

*به فرم ابروهایتان توجه کنید. قسمت بالایی فریم باید با حالت ابرویتان متناسب باشد و قسمت پایین از خط فک و گونه پیروی کند. این هماهنگی‌ها را حتما مدنظر داشته باشید.

 

آگاهی درباره اینکه فرم صورت شما جز کدام انواع فرم صورت محسوب می‌شود برای مواردی مثل انتخاب بهترین مدل آرایش و میکاپ صورت برای خانم‌های عینکی و حتی انتخاب بهترین مدل ریش برای مردان هم بسیار مفید است.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک