طرز تهیه مرحله به مرحله پیراشکی مرغ و اسفناج

طرز تهیه مرحله به مرحله پیراشکی مرغ و اسفناج


12 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مرحله به مرحله پیراشکی مرغ و اسفناج+خمیر پیراشکی و سس مخصوص

پیراشکی یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها است که ظاهری هوس انگیز و دوست داشتنی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های پیراشکی این است که می‌توانید داخل آن هر موادی که دوست دارید قرار دهید. بسیاری از سبزیجاتی که شاید خوردن آن برای خیلی از ما سخت باشد، وقتی در ترکیب با مواد دیگر داخل پیراشکی قرار بگیرد، بسیار لذیذ و خوشمزه می‌شوند. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج را از سایت southernboydishes در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج

 

طرز تهیه مرحله به مرحله پیراشکی مرغ و اسفناج+خمیر پیراشکی و سس مخصوص

 

مواد لازم برای تهیه سس پیراشکی مرغ و اسفناج

 

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: یک عدد

سیر خرد شده: ۴ حبه

گوجه فرنگی رنده شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری

آویشن: ۲ قاشق چایخوری

ریحان خشک: ۲ قاشق چایخوری

نمک: ۳ قاشق چایخوری

فلفل: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۲ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای درست کردن خمیر پیراشکی

 

آب جوش: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مخمر: ۱ قاشق غذاخوری پر

شکر: ۲ قاشق چایخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق

آرد سفید: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد گندم: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۲ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای داخل پیراشکی

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج + طرز تهیه خمیر پیراشکی و سس مخصوص

 

اسفناج: حدود ۳۰۰ گرم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: ۲۰۰ گرم

مرغ پخته شده و خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر موزارلا: ۲۰۰ گرم

پنیر پارمزان رنده شده: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

فلفل: به مقدار لازم

ادویه دلخواه: به مقدار لازم

جعفری خرد شده: به مقدار لازم

 

طرز تهیه سس پیراشکی

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج+طرز تهیه خمیر پیراشکی مرغ و اسفناج و سس مخصوص

 

برای درست کردن سس پیراشکی مرغ و اسفناج ابتدا باید روغن زیتون را روی یک ماهیتابه گرم کنید و سیر و پیاز خرد شده را داخل آن بریزید. برای ۴ تا ۵ دقیقه سیر و پیاز را تفت دهید. سایر مواد سس را اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت با شعله ملایم روی گاز قرار دهید تا جوش بخورد.

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی مرغ

 

مرحله اول

 

برای درست کردن خمیر پیراشکی مرغ و اسفناج باید آب جوش را در یک کاسه مناسب با مخمر ترکیب کنید و نصف قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید. ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید تا یک لایه کف روی آن ایجاد شود. بعد از عمل آمدن مخمر روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج باید آرد، نمک، و نصف قاشق چای خوری شکر را در یک کاسه ترکیب کنید. سپس باید آرد را به مخمر اضافه کنید. برای هم زدن خمیر می‌توانید این کار را با دستگاه انجام دهید و در صورتی که دستگاه خمیر زدن ندارید با دست مواد را ترکیب کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر منسجمی تشکیل شود. به مدت ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید.

 

مرحله سوم

 

در یک کاسه بزرگ دو قاشق روغن زیتون بریزید و در سراسر ظرف پخش کنید. سپس خمیر را در آن قرار دهید و یک حوله مرطوب روی ظرف قرار دهید. کاسه را برای مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک بگذارید. بعد از این مدت اندازه خمیر تقریباً دو برابر می‌شود. بعد از برداشتن خمیر آن را به ۳ یا ۴ قسمت تقسیم کنید و کمی ورز دهید. سپس هر قسمت را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه مواد داخل پیراشکی

 

مرحله اول

 

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج باید به سراغ اسفناج و مرغ بروید. اسفناج‌ها را برای ۲ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. بعد اجازه دهید اسفناج‌ها خنک شوند. سپس آب آن را خارج کنید و شروع به خرد کردن اسفناج کنید. داخل ماهیتابه روغن زیتون بریزید و قارچ‌ها را برای چند دقیقه تفت دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس قارچ‌ها را داخل یک کاسه به اسفناج‌ها اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم

 

حال مرغ پخته شده و ریش شده را به همراه پنیر موزارلا، پنیر پارمزان، نمک، فلفل، ادویه و جعفری خرد شده به اسفناج‌ها و قارچ‌ها اضافه کنید. اگر قصد دارید این پیراشکی را در فر درست کنید، بهتر است فر را زودتر با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

 

 

آماده کردن پیراشکی مرغ و اسفناج

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج+طرز تهیه خمیر پیراشکی مرغ و اسفناج و سس مخصوص

 

برای آماده کردن پیراشکی ابتدا خمیرها را از یخچال خارج کنید. سپس آن‌ها را به اندازه دایره‌های تقریباً ۲۵ سانتی‌متری درآورید. سپس مقداری از مواد داخل پیراشکی را در وسط خمیر قرار دهید و خمیر را از وسط تا کنید. حال با استفاده از برس شیرینی لبه دایره را کمی خیس کنید. برای بستن کناره‌های خمیر می‌توانید از چنگال کمک بگیرید و یا با استفاده از دست خمیر را چین دهید. در انتها با برس کمی روغن روی پیراشکی‌ها بزنید. سپس آن‌ها را برای مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگشان طلایی شود. سپس این پیراشکی‌های خوشمزه را با سس مخصوص آن میل کنید و از طعم لذیذ این غذا لذت ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک