فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش و ریزش مو و …

فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش و ریزش مو و …


17 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فواید درمانی و عوارض روغن درخت چای برای پوست و مو

آیا روغن درخت چای علاوه بر فواید زیادش برای پوست و مو به‌عنوان درمان مکمل در جراحی، مراقبت از سوختگی و مراقبت از دندان عوارضی هم دارد؟ بارها در فروشگاه‌ها، عطاری‌ها و داروخانه‌ها، محصولات مراقبت از بدن حاوی روغن درخت چای به چشم‌مان خورده است. محصولاتی که در فرم‌های مختلف از صابون گرفته تا شامپو، خمیردندان، لوسیون و ژل لب تولید می‌شوند. در این مقاله در مجله کوروش قصد داریم به فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش، شوره سر و ریزش مو و … بپردازیم.

 

فواید روغن درخت چای برای مو

 

فواید درمانی و عوارض روغن درخت چای برای پوست و مو

 

روغن درخت چای می‌تواند در درمان انواع بیماری‌های مربوط به موی سر از شوره سر گرفته تا ریزش مو کمک کند. با تمام مواد شیمیایی شدیدی که امروزه در محصولات مو یافت می‌شوند ، شما به طور ناخودآگاه مواد غذایی مورد نیاز فولیکول مو را از بین می‌برید و اگر از محصولات شیمیایی زیادی برای موهای خود استفاده می‌کنید و یا موهایتان را اغلب رنگ می‌کنید، موهای خود را در معرض شکستن یا ریزش قرار داده‌اید. استفاده از مقدار کمی روغن درخت چای رقیق شده در پایین ساقه مو از تجمع مواد شیمیایی و پوست مرده جلوگیری می‌کند.

روغن چای باعث می‌شود موهای شما سالم و مرطوب شده، به رشد طبیعی آن کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. شوره در اثر تجمع پوست پوسته شده و خشک روی پوست سر شما ایجاد می‌شود. در صورت عدم درمان ، تجمع پوست مرده می‌تواند در نهایت مانع رشد مو شود. یک شامپو حاوی روغن درخت چای می‌تواند فواید ضد قارچی و ضد باکتری داشته باشد. این بدان معناست که باعث از بین رفتن پوست پوست شما می‌شود. توجه داشته باشید که اگر به بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، شیمی درمانی می‌کنید، ژنتیکی ریزش مو دارید یا به ریزش مو در اثر افزایش سن دچارشده‌اید، روغن درخت چای به ریزش مو کمکی نخواهد کرد.

حتما بخوانید  6 مرحله مهم مراقبت و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار برای جوانسازی پوست

 

فواید درمانی و عوارض روغن درخت چای برای پوست و مو

تحقیقات درباره فواید روغن درخت چای

 

یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که روغن درخت چای دارای خواص و فواید ضد التهابی و ضد میکروبی است که این ممکن است به درمان ضایعات التهابی آکنه، مانند جوش‌ها کمک کند.

همچنین مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ در مورد استفاده ترکیبی از روغن درخت چای و رسوراترول و فواید آن برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید صورت گرفت که نشان می‌داد اکثر افراد استفاده کننده از این ترکیب، چربی و باکتری کمتری روی پوست خود دارند و همچنین منافذ پوستی آن‌ها بسیار کمتر شده بود.

در یک مطالعه پزشکی دیگر که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، شرکت کنندگان روغن درخت چای را دو بار در روز و به مدت ۱۲ هفته روی پوست خود قرار دادند. در پایان مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که روغن درخت چای توانایی بهبود قابل توجه آکنه خفیف تا متوسط ​​و بدون عوارض جانبی جدی را دارد. اما به طور کلی اکثر تحقیقات نشان داده‌اند که روغن درخت چای ممکن است به بهبود آکنه و جوش و بیماری‌های پوستی کمک کند ، اما درمان قطعی نیست.

 

مواظب باشید!

 

روغن درخت چای به طور کلی برای پوست بی‌خطر است. اما خوردن آن می‌تواند علائم و عوارض جدی از جمله گیجی و آتاکسی که نوعی از دست دادن هماهنگی عضلات است را به همراه داشته باشد. همچنین مراقب باشید روغن درخت چای وارد در چشم شما نشود ، چرا که باعث قرمزی و تحریک چشم و اطراف آن خواهد شد.

اگر روغن درخت چای به درستی رقیق شده باشد ، اکثر افراد می‌توانند از آن بدون هیچ‌گونه مشکل جدی بر روی پوست خود استفاده کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است در ناحیه‌ای که از روغن استفاده شده واکنش پوستی آلرژیک پیداکنند. به همین دلیل مهم است که قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق روی صورت خود ، یک تست در یک منطقه کوچک از پوست خود انجام دهید. در صورت مشاهده عوارضی چون خارش، سرخی وتورم استفاده از آن را متوقف کنید.

حتما بخوانید  11 مورد از خطرناکترین عوارض کراتینه صاف لخت کردن مو

 

دیگر فواید روغن درخت چای

 

فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش و ریزش مو و ...

 

روغن درخت چای علاوه خواص درمانی برای جوش‌ها و آکنه و تقویت موی سر می‌تواند به درمان قارچ ناخن و گال کمک کند. همچنین یک ضدعفونی کننده طبیعی ایده‌آل برای دست است و مطالعات نشان داده است که این ماده باعث از بین رفتن چندین باکتری و ویروس متداول عامل ایجاد بیماری می‌شود.

روغن درخت چای علاوه بر جلوگیری از عفونت در محل بریدگی و خراش ، به ترمیم زخم نیز کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای در کاهش التهاب نقش داشته و باعث فعالیت سلولهای سفید خون می‌شود که در روند بهبود نقش دارند. علاوه بر این، یک مطالعات آزمایشی نشان داده است که روغن درخت چای فواید وخواصی چون توانایی بیشتر در دفع پشه‌ها نسبت به DEET، که رایجترین ماده فعال در مواد دفع کننده حشرات است، دارد.

 

کالابرگ الکترونیک