مشهورترین سلبریتی های دنیا که سیاستمدار شدند

مشهورترین سلبریتی های دنیا که سیاستمدار شدند


14 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

شهرت، محبوبیت و آوازه سلبریتی‌ها گاهی آن‌ها را به سمت سیاست و به دست آوردن قدرتی بالاتری نیز سوق می‌دهد. در طول تاریخ سلبریتی‌ها و افراد مشهور زیادی بودند که وارد دنیای سیاست شدند و برای رسیدن به آرمان‌ها و عقاید خودشان قدمی برداشتند و گاهی آن‌قدر رشد کردند که به افرادی مؤثر در کشور و سیاسی تبدیل شدند. در این مقاله می‌توانید مشهورترین سلبریتی های سیاستمدار دنیا را از وب‌سایت newsday در مجله کوروش بخوانید.

 

آرنولد شوایتزنگر

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

شاید تصور این موضوع سخت باشد اما بازیگر یکی از جذاب‌ترین سری فیلم‌های دنیا، در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار کالیفرنیا بود. جالب است بدانید که این بازیگر معروف در سال ۲۰۰۶ به عنوان محبوب‌ترین سیاستمدار سال نیز انتخاب شده است.

 

 

کلینت ایستوود

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

یکی دیگر از معروف‌ترین شخصیت‌های سینمایی که ده‌ها فیلم شناخته شده و معروف بازی کرده و بارها برنده  جایزه اسکار شده نیز در لیست مشهورترین سلبریتی های سیاستمدار قرار دارد. او یک دوره به عنوان شهردار کالیفرنیا نیز فعالیت کرده است، اما خیلی زود این کار را رها کرد و دوباره به عرصه سینما بازگشت.

 

 

عمران خان

 

عمران خان یکی دیگر از محبوب ترین سیاستمداران دنیا است که در واقع قبل از اینکه به عنوان نخست وزیر پاکستان کار خود را شروع کند، یک ورزشکار معروف و محبوب بود. او در سال ۲۰۱۸ با رأی بسیاری از مردم به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد.

 

 

آل فرانکن

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

فرانکن یکی از نویسندگان اصلی برنامه زنده شنبه شب بود که به عنوان مجری این برنامه نیز ظاهر شد. او برنده ۵ جایزه امی نیز بود و در رادیو نیز کار کرده و محبوبیت خاصی در آمریکا دارد. او نویسنده، کمدین و سیاستمدار آمریکایی است که از سال ۲۰۰۹ به عنوان سناتور ایالات متحده مینه سوتا شروع به فعالیت کرد. او طی یک سخنرانی در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۷ از سمت خود استعفا دارد.

 

 

رونالد ریگان

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

رونالد ریگان یکی از مشهورترین بازیگران سیاستمدار دنیا است. او قبل از این که به عنوان چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود و فرماندار کالیفرنیا شود، یک بازیگر معروف بود و فیلم‌های زیادی بازی کرد. او هنرپیشه تلویزیون، رادیو و سینما بود و به عنوان بازیگر محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد. ریگان در سال ۱۹۶۴ در یک سخنرانی عمومی مهیج توجه عموم را به خود جلب کرد و در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا پیروز شد. سپس در سال ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ برای انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و در سال ۱۹۸۰ به عنوان رئیس جمهور آمریکا قبول شد و به یکی از بزرگ‌ترین سیاستمداران آمریکا نیز تبدیل شد.

 

 

آمیتا باچان

 

یکی از معروف ترین بازیگران سیاستمدار هندی که در سال ۱۹۶۳ وارد دنیای سیاست شد. او یکی از محبوب ترین سیاستمداران است که با رأی بالای مردم وارد کنگره هند شد. ۳ سال بعد او از سمتش استعفا داد و همسرش به عنوان جایگزین او شروع به کار کرد.

 

 

شان دافی

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

شان دافی یکی از محبوب ترین سیاستمداران است که پیش‌تر در شبکه ام تی وی فعالیت می‌کرد. او وکیل دادگستری، دادستان، سیاستمدار و از ورزشکاران و شخصیت‌های برجسته آمریکا محسوب می‌شود. او همچنین سابقه بازیگری در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ را نیز دارد و از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا نیز بود که در سال ۲۰۱۹ از کنگره آمریکا استعفا داد.

 

 

سانی بونو

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

سانی بونو یکی دیگر از افرادی است که در اسامی معروف ترین سلبریتی‌ها قرار دارد. او خواننده، بازیگر، تهیه کننده و سیاست مدار آمریکایی بود که به عنوان موسیقی‌دانی برجسته نیز شناخته می‌شد. در سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ او به عنوان شهردار شهرهای پالم، اسپرینگز و کالیفرنیا فعالیت کرد و سپس تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۵ به عنوان نماینده مجلس ایالت کالیفرنیا مشغول به فعالیت بود.

 

 

دونالد ترامپ

 

دونالد ترامپ درواقع یک سرمایه دار معروف آمریکایی است که در تیزرها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی فعالیت کرد. او قبل از اینکه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، یک چهره معروف سرمایه دار و تلویزیونی نیز محسوب می‌شد.

 

 

جک کمپ

 

مشهورترین-سلبریتی-های-سیاستمدار

 

یک بازیکن حرفه‌ای در خطر حمله فوتبال آمریکایی که پس از بازنشستگی برای ورود به کنگره آمریکا نامزد شد. قبل از آن او به عنوان دبیر مسکن و شهرسازی آمریکا نیز فعالیت کرد و از همین رو نام او در لیست اسامی معروف ترین سلبریتی‌ها قرار دارد.

 

 

جوزف استرادا

 

جوزف استرادا که در اسامی معروف ترین سلبریتی‌ها قرار داد، سیزدهمین رئیس جمهور فیلیپین است که قبل از آن در فیلم‌های اکشن فیلیپینی بازی می‌کرد و محبوبیت خاصی در کشور خودش دارد. او قبل از اینکه به سمت ریاست جمهوری برسد در ۱۰۰ فیلم سینمایی بازی کرده است.

 

کالابرگ الکترونیک