معرفی انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها


28 آبان 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

رنگ و مش مو می‌تواند نشانه‌ای از خلق و خوی و حالت روحی یک خانم باشد؛ بنابراین زیبا و مرتب بودن رنگ و مش مو به اندازه‌ی سلامت مو مهم است. برای جذاب و زیبا به نظر رسیدن، لازم است که رنگ مو‌یتان را به طور منظم به روز کنید. اگر قصد تغییر رنگ مو را دارید و به دنبال ایده‌ای جدید می‌گردید، این مطلب از سایت the right hairstyles را در مجله‌ کوروش بخوانید تا با انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو آشنا شوید و بتوانید بهترین را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو و تفاوت آن‌ها

 

هر سال و حتی هر فصل، آرایشگران مدهای جدیدی را به سالن‌های آرایش می‌آورند؛ انواع رنگ مو و تکنیک‌های رنگ مو جدید که طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را شامل می‌شوند و شما باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید که می‌تواند گیج کننده باشد. با این حال ما در ادامه محبوترین تکنیک‌های رنگ مو را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱. تکنیک رنگ موی دو رنگ

 

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ و مش مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

 

در میان انواع تکنیک‌های رنگ مو این تکنیک در واقع همان روش رنگ کردن سنتی مو است با این تفاوت که با دو رنگ مختلف انجام می‌شود. یک رنگ زمینه و یک رنگ شاخص و متفاوت با آن. البته در دوران تکنیک‌های رنگ مو مانند بالیاژ، آمبره و… این تکنیک رنگ، کمتر دیده می‌شود چون بیشتر آرایشگران ترجیح می‌دهند از ۳ رنگ و بیشتر برای ترکیب در مو استفاده کنند. با این حال، هنوز بعضی از آرایشگران این تکنیک را انجام می‌دهند.

 

۲. تکنیک هایلایت مو به دو روش

 

هایلایت مو به طور معمول با روشن کردن رگه‌هایی از مو با هدف بیشتر نشان دادن حجم طبیعی مو انجام می‌شود. هایلایت‌ها از نظر تعداد رگه‌ها و محل قرارگیری متفاوت هستند. بسیاری از خانم‌ها هایلایت را انتخاب می‌کنند تا در رنگ موی تیره رگه‌های روشن‌تر داشته باشند و موهای سفید شده بعد از رویش مو، کمتر به چشم بیایند. برای این هدف، رگه ها باید بسیار نازک باشند. هایلایت مو برای موهای کوتاه و بلند با دو تکنیک فویلی و دست آزاد انجام می‌شود که نوع دوم یعنی دست آزاد، این روز‌ها در آرایشگاه‌های حرفه‌ای بیشتر انجام می‌شود.

 

۳. تکنیک بالیاژ مو

 

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بالیاژ یکی از تکنیک‌های رنگ مو است که تطبیق‌پذیری و جلوه‌ای زیبا دارد. این تکنیک با هایلایت متفاوت است زیرا هیچ فویلی در انجام آن استفاده نمی‌شود. آرایشگر قسمت‌های کوچک مثلث مو را با دست جدا می‌کند و بین آن‌ها را به صورت طبیعی رنگ می‌کند. یک مزیت بزرگ برای این روش این است که آرایشگر شما می‌تواند موهای شما را منحصر به فرد و خاص رنگ کند و به همان اندازه که شما دوست دارید و با هر ترکیب رنگی که شما انتخاب می‌کنید بالیاژ را انجام دهد.

 

بالیاژ مو همچنین به رسیدگی کمتری نیاز دارد و لازم نیست برای حفظ ظاهر خوب آن مرتب به آرایشگاه بروید، پس اگر سرتان حسابی شلوغ است، بالیاژ انتخاب خوبی برای شماست. تنها کاری که بالیاژ نمی‌تواند انجام دهد پوشاندن موهای خاکستری و سفید است، مگر اینکه بخواهید از طیف‌های خیلی روشن برای بالیاژ موهایتان استفاده کنید.

 

۴. تکنیک آمبره

 

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

 

یکی دیگر از تکنیک‌های رنگ مو که بسیار محبوب و پرطرفدار است، آمبره نام دارد. آمبر در فرانسه به معنی «سایه دار» است و همین اسم همه چیز را در مورد این تکنیک رنگ می‌گوید. آمبره به راحتی با هر رنگ و روی هر نوع مویی اجرا می‌شود. در این تکنیک ریشه‌های مو تیره هستند و به تدریج تا نوک مو، رنگ روشن می‌شود.

این تکنیک، روی موهای بلند زیباتر است چون طول بلند مو باعث می‌شود طول کافی برای به تدریج روشن شدن رنگ وجود داشته باشد. با این حال نمونه‌های زیبایی از این تکنیک روی موهای کوتاه‌تر هم وجود دارد. پس  اگر مویتان مدل پیکسی بلند یا کوپ باب است، می‌توانید آمبره را امتحان کنید.

 

۵. تکنیک بیبی‌لایت

 

بیبی‌لایت با ایجاد تغییرات بسیار ظریف رنگی در رنگ زمینه، تقریبا شبیه به موهای طبیعی جلوه می‌کند. بیبی‌لایت شبیه هایلایت معمولی ایت اما فاصله‌ی رگه‌های روشن از یکدیگر کمتر است و اندازه آنها بسیار ظریف‌تر است. این تکنیک به قدری ظریف است که بعد از رشد مو، ریشه‌ها به سختی به چشم می‌آیند.

بیبی‌لایت برای هر رنگ مو و هر نوع مو مناسب است. این تکنیک رنگ مو می تواند سایه‌های طبیعی را در عین ظرافت ظریف و زیبایی در موهای شما ایجاد کند. با این حال، آماده باشید تا ساعت‌های زیادی را در آرایشگاه بگذرانید چون روند اجرای بیبی‌لایت بسیار دقیق است.

 

۶. تکنیک لولایت

 

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

 

لولایت یکی از تکنیک‌های رنگ مو است که به آن عمق و حجم می‌دهد و باعث زیبایی بیشتر مو می‌شود. به جای اضافه کردن رنگه‌های روشن، در لولایت رگه‌های تیره به مو اضافه می‌شود تا کنتراست بیشتری ایجاد شود و  رنگ زمینه‌ی مو بیشتر به نمایش دربیاید. بنابراین هر کسی که رنگ طبیعی یا زمینه‌ی کمی روشن داشته باشد می‌تواند از این تکنیک رنگ مو استفاده کند.

 

این تکنیک با رگه‌های ظریف و تیره‌ای که در مو ایجاد می‌کند، حجم آن را بیشتر نشان می‌دهد،  ظریف و نازک خوب عمل می کند. لولایت می‌تواند بسیار متنوع باشد و روی موهای کوتاه هم به خوبی اجرا می‌شود.

 

۷. تکنیک سامبره

 

سامبره شبیه به آمبره است ombre است. در این تکنیک رنگ مو تضاد بین ریشه و رنگ نوک فقط یک یا دو پرده از یکدیگر فاصله دارد، بنابراین رنگ به نظر یکپارچه‌تر می‌رسد. نگهداری و مراقبت از این تکنیک رنگ مو راحت است بسیار کم است و کمتر نیاز دارید که برای رسیدگی به آن به آرایشگاه بروید.

 

۸. تکنیک «یخ‌زدگی» نوک موها

 

معرفی انواع تکنیک‌های رنگ مو آمبره، بالیاژ، هایلایت، لولایت و تفاوت آن‌ها

 

این تکنیک رنگ مو برای موهای کوتاه بسیار مناسب است. برخلاف آمبره یا سامبره در این تکنیک، فقط نوک موها توسط چند درجه روشن می‌شوند ظاهری شبیه به یخ زدن نوک مو‌ها ایجاد می‌کند. این تکنیک به موها عمق و حجم بیشتری می‌دهد و بیشتر برای موهای خیلی کوتاه توصیه می‌شود.

 

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

 

پس از صرف این همه هزینه و وقت در سالن آرایشگاه، این نکات را برای طولانی‌تر نگه داشتن رنگ مو در حالت عالی و زیبا، رعایت کنید:

  • هفته ای ۱ تا ۳ بار موهای خود را بشویید. شست‌وشوی مکرر سریع‌تر رنگ آن را از بین می‌برد.
  • در صورت لزوم، از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید.
  • یک شامپو و نرم کننده مناسب و متناسب با نوع موهای خود تهیه کنید.
  • از آب ولرم برای شستن موها و آب خنک برای آبکشی استفاده کنید. آب خنک کوتیکول مو را می‌بندد تا مولکول‌های رنگ، مواد مغذی و رطوبت در آن حفظ شود.
کالابرگ الکترونیک