میکرونیدلینگ صورت چیست؛طرز استفاده صحیح از درمارولر برای میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ صورت چیست؛طرز استفاده صحیح از درمارولر برای میکرونیدلینگ پوست


19 فروردین 1398 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
میکرونیدلینگ صورت چیست؛ طرز استفاده صحیح از درمارولر برای میکرونیدلینگ پوست

در یکی دو سال اخیر استفاده از وسیله‌ای به نام درمارولر با تکنیک میکرونیدلینگ برای درمان چین و چروک، جای جوش، جای زخم، منافذ باز پوست و استرچ مارک یا همان خط‌های سفید ناشی از چاق و لاغر شدن‌های مداوم و بارداری است. اما میکرونیدلینگ چیست، درمارولر چیست و طرز استفاده صحیح از درمارولر در منزل برای انجام میکرونیدلینگ صورت و بدن برای از بین بردن جای جوش و زخم، و استرچ مارک و جوانسازی پوست چگونه است. تمام این موارد را از سایت Health line در مجله کوروش بخوانید.

 

مزایای درمارولر برای جوانسازی پوست چیست؟

 

مزایای درمارولر برای جوانسازی پوست چیست؟

 

ممکن است برای شما عجیب باشد که چگونه ممکن است شخصی حاضر شود هزاران سوزن کوچک را به صورت همزمان روی پوست صورت و بدن خود به حرکت درآورد و از آن نتیجه مثبت بگیرد. شاید کمی غیرعقلانی به نظر برسد اما زمانی که بدانید میکرونیدلینگ صورت و بدن یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست در سرتاسر دنیاست احتمالا از این حرکت دیگر تعجب نخواهید کرد. برخی از مزایای درمارولر و میکرونیدلینگ صورت و بدن عبارتند از:

*کاهش چین و چروک و استرچ مارک

*افزایش ضخامت پوست

*جوانسازی پوست

*افزایش میزان جذب محصولات پوستی

اگر شما هم به دنبال یک روش خانگی جوانسازی پوست هستید استفاده از درمارولر و انجام عمل میکرونیدلینگ صورت و بدن یک روش ایده‌آل برای شماست اما به شرطی که طرز استفاده صحیح در درمارولر را بدانید و به پوست صورت و بدن خود آسیب نزنید.

 

میکرونیدلینگ چیست؟

 

میکرونیدلینگ چیست؟

 

پیش از آن‌که در مورد روش استفاده از درمارولر برای میکرونیدلینگ صورت و بدن برای شما صحبت کنیم و روش صحیح استفاده از درمارولر را به شما آموزش دهیم بهتر است کمی در مورد این صحبت کنیم که اصلا روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت و بدن چیست و چرا در سال‌های اخیر اینقدر محبوب شده است.

میکرونیدلینگ در حقیقت یک روش جوانسازی پوست از طریق دستکاه درمارولر و تحریک کلاژن سازی پوست است. در این روش هزاران سوزن ریز که در سر غلتکی دستگاه درمارولر تعبیه شده‌اند به صورت رولی و لغزشی روی پوست حرکت می‌کنند و به کلاژن سازی و تسریع جریان خون در بافت‌های پوست کمک می‌کنند.

زمانی که غلتک درمارولر را روی پوست می‌کشید این سوزن‌های ریز و ظریف در پوست فرو می‌روند و روزنه‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کنند. زمانی که پوست می‌خواهد این روزنه‌ها را به صورت طبیعی ترمیم کند مقدار زیادی کلاژن تولید می‌سازد و همین عمل سبب جوانسازی پوست از طریق تحریک کلاژن سازی می‌شود. کلاژن در حقیت همان پروتئین دوست داشتنی است که پوست ما را جوان و شاداب نگه می‌دارد اما متاسفانه بعد از ورود به دهه ۲۰ زندگی به حدود یک درصد در سال کاهش پیدا می‌کند و این فقط به معنای پر رنگ شدن یک واژه غم انگیز است: پیری.

سوزن‌های دستگاه درمارولر برای میکرونیدلینگ صورت و بدن سایزهای مختلفی دارند و برای مثال سایز سوزن‌های مورد استفاده برای دور چشم با پوست بدن بسیار متفاوت است.

 

کدام سایز سوزن درمارولر برای هر قسمت از پوست بدن مناسب است؟

 

کدام سایز سوزن درمارولر برای هر قسمت از پوست بدن مناسب است؟

 

بسته به این‌که قصد دارید از درمارولر برای میکرونیلدینگ صورت استفاده کنید یا بدن سایز و اندازه و طول سوزن درمارولر متفاوت است. طول سوزن درمالرولر برای پوست نقاط مختلف بدن بر حسب میلی‌متر به شرح زیر است:

*سوزن یک میلی‌متر برای جای جوش سطحی و نه  چندان قدیمی

*سوزن یک و نیم میلی‌متر برای جای جوش عمیق

*سوزن  تا ۰.۲۵  ۰.۵میلی‌متر برای منافذ باز بزرگ روی پوست

*سوزن ۰.۲۵ تا ۰.۵ برای جای لک

*سوزن ۰.۲ تا ۱ میلی‌متر برای تغییر رنگ پوست (ابتدا از کوچک‌ترین سوزن شروع کنید)

*سوزن ۰.۵ تا ۱.۵ برای پوست آسیب دیده از آفتاب و پوست خشک

*سوزن ۱.۵ تا ۲ میلی‌متر برای رفع استرچ مارک یا خط‌های سفید ناشی از چاقی و لاغری و بارداری

*سوزن ۱.۵ میلی‌متر برای جای زخم‌های عمل جراحی

*سوزن ۰.۵ میلی‌متر برای رنگ و بافت غیریکنواخت و ناهماهنگ پوست

*سوزن ۰.۵ تا ۱.۵ میلی‌متر برای چین و چروک

 

۸ مرحله قدم به قدم استفاده از درمارولر برای میکرونیدلینگ صورت و بدن

 

8 مرحله قدم به قدم استفاده از درمارولر برای میکرونیدلینگ صورت و بدن

 

۱- ابتدا درمارولر را ضدعفونی کنید

برای این کار بهتر است از الکل ۷۰ درصد ایزوپروپیل استفاده کنید و غلتک سوزنی درمارولر را به مدت ۵ تا ده دقیقه در الکل قرار دهید.

۲- صورت خود را بشورید

با استفاده از یک شوینده که PH ملایمی دارد به طور کامل پوست صورت یا بدن خود را بشورید. اگر می‌خواهید از درمارولری استفاده کنید که سوزن‌های غلتک آن طولی بیش از ۰.۵ میلی‌متر دارد بهتر است پوست ناحیه مورد نظر را با الکل ۷۰ درصد ایزوپروپیل هم ضدعفونی کنید.

۳- از ژل بی حس کننده استفاده کنید

بسته به میزان تحمل شما می‌توانید از یک ژل موضعی بی‌حس کننده برای محلی که می‌خواهید میکرونیدلینگ صورت یا بدن را انجام دهید استفاده کنید. در هر صورت اگر صورت مورد استفاده شما ۱ میلی‌متر یا بیشتر طول داشته باشد به نظر می‌رسد استفاده از ژل بی‌حسی ایده خوبی برای کاهش درد باشد.

۴- استفاده از درمارولر

تکنیک استفاده از درمارولر برای میکرونیدلینگ صورت و بدن بسیار اهمیت دارد پس با دقت به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید: تقسیم صورت یا بدن به نقاط مختلف روند کار را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. از درمارولر در ناحیه کاسه چشم به هیچ‌وجه استفاده نکنید و به ترتیب زیر عمل کنید:

*در یک جهت ۶ تا هشت مرتبه بسته به تحمل و حساسیت پوست خود درمارولر را بکشید و بعد از این درمارولر را از روی پوست خود بلند کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

بلند کردن درمارولر از روی پوست بعد از ۶ تا ۸ مرتبه کشیدن روی پوست بسیار مهم است چون در غیر این صورت به نظر می‌رسد که یک گربه روی صورت شما پنجول کشیده است.

*اگر در آغاز درمارولر را به صورت عمودی روی پوست خود کشیده‌اید در مرحله بعد این کار را به صورت افقی انجام دهید و دوباره کل فرایند را به صورت افقی تکرار کنید.

*در پایان این مرحله باید هر ناحیه را ۱۲ تا ۱۶ با درمالرولر ماساژ داده باشید. ۶ تا ۸ مرتبه به صورت عمودی و ۶ تا ۸ مرتبه به صورت افقی.

۵- صورت خود را با آب بشورید

بعد از تمام شدن کار با درمارولر پوست صورت یا بدن خود را به مدت چند ساعت آب نزنید. بعد از ۶ الی ۸ ساعت پوست را با آب خالی یا یک شوینده بسیار ملایم بشورید.

۶- دستگاه درمارولر را تمیز کنید

بعد از اتمام کار باید سری درمارولر را به مایع ظرفشویی بشورید چون الکل به تنهایی نمی‌تواند پروتئین‌های موجود در پوست و خون که به درمارولر چسبیده‌اند را تمیز کرده و از بین ببرد. در یک ظرف پلاستیکی مقداری آب و چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و سری غلتکی درمارولر را در آن قرار دهید و به آرامی تمام قسمت‌های آن را بشورید. سپس سری درمارولر را آبکشی و با یک پارچه نرم خشک کنید.

۷- با الکل ضدعفونی کنید

بعد از هر بار استفاده باید حتما دستگاه درمارولر را ضدعفونی کنید. بعد از شستن درمارولر با مایع ظرفشویی از الکل ۷۰ درصد ایزوپروپیل برای ضد عفونی آن استفاده کنید و سری غلتکی درمارولر را به مدت ۱۵ دقیقه در الکل نگه دارید.

۸- از درمارولرچند بار در هفته استفاده کنیم؟

از درمارولر بسته به طول سوزن آن در طول هفته و  هر بار به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید. دفعات استفاده از درمارولر با توجه به طول سوزن به شرح زیر است:

*درمارولر با سوزن ۰.۲۵ : هر روز

*درمارولر با سوزن ۰.۵: ۱ تا سه بار در هفته (بهتر است از هفته‌ای یک بار شروع کنید)

*درمارولر با سوزن :۱.۰ هر ۱۰ الی ۱۴ روز یک بار

*درمارولر با سوزن ۱.۵ میلی‌متر: هر ۳ الی ۴ هفته یک بار

*درمارولر با سوزن ۲.۰ میلی‌متر: شش هفته یک بار ( بهتر است استفاده از این سوزن توسط پزشک صورت گیرد)

از چه کوکتل‌ها و سرم‌هایی همراه با درمارولر استفاده کنیم؟

برای این‌که میکرونیدلینگ صورت و بدن با نتیجه بهتری همراه باشد باید همراه با درمارولر از کوکتل و سرم‌های مناسب استفاده شود. کوکتل و سرم‌های مناسب برای استفاده با درمارولر آن‌هایی هستند که بر مرطوب کردن، التیام و افزایش کلاژن سازی پوست تمرکز دارند. ویتامین C، نیاسینامید و هیالورنیک اسید در این زمینه انتخاب‌های خوبی هستند.

 

جنس درمارولر استیل بهتر است یا تیتانیوم؟

درمارولر یا از جنس استیل است یا تیتانیوم. سوزن‌های تیتانیومی درمارولر سنگین‌تر هستند و در نتیجه تیزی و سرعت کمتری دارند. اما سوزن‌های استیل درمارولر به خاطر وزن کمتری که دارند تیزتر هستند و سرعت بیشتری دارند. در سال‌های اخیر پزشکان استفاده از درمارولر تیتانیوم را بیشتر توصیه می‌کنند و بهتر است هر ۶ الی ۱۲ ماه یک بار سوزن‌ها تعویض شوند.

 

میکرونیدلینگ صورت و بدن چه تاثیری روی جوانسازی پوست دارد؟

 

میکرونیدلینگ صورت و بدن چه تاثیری روی جوانسازی پوست دارد؟

 

* افزایش کلاژن و جوانسازی پوست

* کاهش منافذ باز و ایجاد یکپارچگی پوست

* کاهش ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها

*بهبود ترک‌های پوست ناشی از بارداری و چاقی

* درمان لک و گودی به جای مانده از جای جوش

* بهبود اسکارهای سوختگی یا جراحی

* بهبود چین و چروک پوست

* استفاده در مزوتراپی برای نفوذ دارو به داخل پوست

* بهبود فرو رفتگی‌های روی پوست مانند اسکار آکنه، آبله مرغان، سالک و جای زخم‌ها

* بهبود اسکار و جای آکنه

* بهبود سلولیت

* شفافیت و روشن شدن پوست

 

کالابرگ الکترونیک