سردرد و سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟ مشخصات سردرد و سرفه کرونایی

سردرد و سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟ مشخصات سردرد و سرفه کرونایی


7 فروردین 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سردرد و سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟ مشخصات سردرد و سرفه کرونایی

من سردرد دارم، آیا مبتلا به کرونا ویروس کوید ۱۹ شده‌ام؟ من سرفه می‌کنم، آیا کرونا دارم؟ این روزها به خاطر شیوع و اپیدمی بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ که یک عفونت حاد تنفسی است بسیاری افراد مدام در خودشان به دنبال نشانه‌های بیماری می‌گردند. یادتان باشد بیماری کرونای ٢٠١٩ سه علامت مهم دارد، تب، سرفه و تنگی نفس. در مجله کوروش به شما می‌گوییم که چه نوع سردرد و کدام نوع سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید نسبت به آن‌ها حساسیت به خرج بدهید و خودتان را قرنطینه کنید.

چه نوع سردردی نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟

 

سردرد و سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟ مشخصات سردرد و سرفه کرونایی

 

بسیاری از عفونت‌های ویروسی مانند کرونا می‌توانند باعث سردرد شوند. اما سردرد تنشی، شایع‌ترین نوع سردرد است. عوامل سردرد تنشی یعنی استرس و نگرانی، کم آبی بدن و اختلا خواب هستند که اتفاقا این روزها بسیار شایعند.

در سردرد تنشی غالبا احساس درد مداوم و دو طرفه است. همچنین گاهی عضلات گردن سفت شده و احساس فشار در پشت چشم ایجاد می‌شود.

علاوه بر این حجم استرس در این روزها باعث عود سردردهای میگرنی در افرادی شده که با این مشکل روبرو هستند. سردرد میگرنی غالبا در یک طرف سر، ضربان‌دار و همراه با حالت تهوع است. علاوه بر این سردرد ممکن است در اثر انسداد معابر تخلیه سینوس هم ایجاد شود. اگر سینوزیت حساسیتی شما مانند هر سال با شروع فصل بهار عود کرده درمان‌های سینوزیت شامل مصرف آنتی‌هستامین‌ها را طبق دستور پزشک ادامه دهید.

سردرد از علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا نیست ولی در صورت همزمانی آن با سایر علائم و نشانه‌های کرونا مانند تب، سرفه و بدن درد باید بررسی دقیق‌تری انجام شود.

 

من سرفه می‌کنم، آیا به کرونا مبتلا شده‌ام؟

 

سردرد و سرفه نشانه ابتلا به بیماری کرونا است؟ مشخصات سردرد و سرفه کرونایی

 

نکته مهم این است که در این دوران شیوع اپیدمی کرونا همیشه اتیکت سرفه و عطسه را رعایت کنید. اما سرفه می‌تواند از نشانه‌های حساسیت و آلرژی راه‌های تنفسی هم باشد. سرفه در اثر حساسیت معمولا بعد از مواجه شدن به یک محرک مانند بو رخ می‌دهد.

سرفه حساسیتی معمولا در افرادی رخ می‌دهد که سابقه این مشکل را داشته‌اند یا حساسیت‌های دیگری مثل آلرژی پوستی دارند. استفاده از مواد شوینده مثل وایتکس و الکل به خصوص این روزها که برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح به وفور استفاده می‌شود هم می‌تواند با ایجاد التهاب در راه‌های هوایی باعث سرفه شود.

سرفه می‌تواند در زمینه سینوزیت هم رخ دهد که همراه با خلط پشت حلق و سابقه حساسیت است.

سرفه همزمان با علائمی مانند تب، تنگی نفس، بدن درد، گلو درد و … به احتمال زیاد از جمله علایم مبتلا شدن به بیماری کرونا است.

یادتان باشد اگر سرفه شما بدون همراهی سایر علائم کرونا، بلافاصله بعد از برخورد با بو یا استفاده از مواد شوینده و یا همزمان با خلط پشت حلق و گرفتگی بینی است احتمال دارد به کرونا مبتلا نشده باشید.

سرفه خشک مکرری که علت آن مشخص نیست حتی اگر همراه سایر علائم کرونا نباشد احتمال دارد در اثر ابتلا به بیماری کرونا باشد. اگر سرفه شدید، بلند مدت یا خلط‌دار دارید با شمار ۴۰۳۰ تماس بگیرید. به این ترتیب متوجه شدیم که چه نوع سردرد و سرفه ای نشانه بیماری کرونا هستند و لازم نیست بیهوده به دنبال نشانه‌های بیماری بگردیم و به خودمان استرس وارد کنیم.

در پایان ذکر این نکته و یادآوری آن ضروری است: در خانه بمانیم تا زنجیره شیوع بیماری کرونا را بشکنیم.

 

کالابرگ الکترونیک