بهترین خوراکی های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

بهترین خوراکی های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین چربی سوز خوراکی

بر خلاف تصور اشتباه رایج باید بگوییم که بهترین خوراکی‌ ها و غذاهای چربی سوز معمولاً خوشمزه هستند. خوراکی های زیادی برای چربی سوزی و از بین بردن چربی شکم و پهلو وجود دارند که می‌توان بدون نگرانی از مزه آن‌ها در مسیر یک رژیم خوب لاغری قرار گرفت. در این مقاله از سرویس  سلامت در مجله کوروش بهترین خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم.

 

 

آواکادو یکی از بهترین میوه‌های خوراکی چربی سوز

 

آواکادو یکی از بهترین میوه‌های خوراکی چربی سوز و رفع نفخ شکم می باشد

 

فقط نیمی از میوه آواکادو حاوی ۱۰ گرم چربی اشباع شده است. این چربی اشباع شده در آواکادو باعث عدم جذب قند خون می‌شود. چربی اشباع شده به طور غیر مستقیم به بدن شما فرمان می‌دهد که از چربی ذخیره شده در بدن استفاده کند. آواکادو از جمله میوه‌هایی است که در چربی سوزی شکم و پهلو بسیار تاثیرگذار است.

این میوه چربی‌‌ سوز نه تنها به رفع نفخ شکم کمک می‌کند، بلکه از جمله بهترین خوراکی هایی است که در جذب کاروتنوئیدها در بدن بسیار تاثیرگذار است. کاروتنوئیدها ترکیبات مقابله با سرطان هستند که در میوه‌های رنگی مانند گوجه‌فرنگی، هویج، اسفناج و کدو بسیار وجود دارند. بر اساس مطالعات اخیر دانشگاهی افرادی که در خوراکی های چون سالاد از آواکادو استفاده می‌کنند، ۱۵ برابر جذب کاروتنوئید بیشتری دارند. بنابراین این میوه خوشمزه را می‌توان در دسته یکی از بهترین مواد خوراکی چربی سوز طبیعی برای رژیم غذایی لاغری قرار داد.

 

 

موز یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز سیر کننده

 

موز یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز سیر کننده است

 

در هر عدد موز ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد. این ماده معدنی می‌تواند به بدن در چربی سوزی اندام‌هایی چون شکم و پهلو بسیار کمک کند. چرا که پتاسیم موجود در موز میزان التهاب و تورمی را که ناشی از سدیم در بدن ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی که نسبتاً کم کالری هم محسوب می‌شود، معمولاً در دستور غذایی پزشکان برای رژیم لاغری قرار دارد. موز به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی مواد معدنی است، خاصیت چربی سوزی بالایی دارد. همچنین این میوه علاوه بر خوشمزه‌گی و طعم دلچسب آن در دسته میوه های سیر کننده قرار دارد.

 

 

حتما بخوانید : طرز تهیه کمپوت موز خانگی به ۲ روش + خواص کمپوت موز

حتما بخوانید  ۱۰ روش قالیشویی در خانه برای انواع فرش دستباف، ماشینی و روشن

 

 

ماست بهترین خوراکی تنظیم کننده انسولین و چربی بدن

 

ماست جز بهترین خوراکی های تنظیم کننده انسولین و چربی سوز بدن است

 

یک فنجان ماست در روز تاثیرات شگرفی بر روی بدن شما خواهد گذاشت. این خوردنی خوشمزه که حاوی میزان زیادی پروتئین و کلسیم و سدیم است، باعث از بین رفتن نفخ شکم هم می‌شود. ماست خامه‌ای تاثیر پررنگ‌تری در این قضیه دارد. ماست یکی از بهترین خوراکی های طبیعی چربی سوز محسوب می‌شود. همچنین ترکیب کربوهیدرات و پروتئین موجود در آن به ثبات انسولین بدن کمک می‌کند. همان هورمونی که زمانی که سطح کالری مصرفی بالا می‌رود به بدن دستور ذخیره سازی چربی را می‌دهد. بنابراین استفاده روزانه از ماست می‌تواند در لاغری و چربی سوزی شکم و پهلو تاثیر شگرفی داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط : ۸ خوراکی شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو

 

 

توت از جمله خوراکی های چربی سوز با آنتی‌اکسیدان بالا

 

توت از جمله خوراکی های چربی سوز است که حاوی آنتی‌اکسیدان بالا می باشد

 

آنتی‌اکسیدان‌ها نقش پررنگی در ثبات جریان خون و اکسیژن رسانی به ماهیچه‌های بدن دارند. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در مواد غذایی باعث آزاد کردن کاردیو در بدن می‌شود. میوه توت از جمله خوراکی هایی است که دارای مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان موجود در توت باعث افزایش گردش خون و کالری سوزی بیشتر می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تا روزانه قبل از تمرینات ورزشی که برای لاغری و سلامت بدن انجام می‌دهید کمی توت و ماست را با هم ترکیب کرده و بخورید. این ترکیب در استحکام و شکل‌گیری عضلات بدن نقش بسزایی دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای شاه توت قرمز و سیاه و سفید به ۲ روش

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

ترکیب شیر و شکلات یک خوراکی خوشمزه و عجیب

 

ترکیب شیر و شکلات یک خوراکی خوشمزه و عجیب برای چربی سوزی است

 

اشتباه نکنید ترکیب شیر و شکلات فقط برای بچه‌ها نیست. این ترکیب حتی باعث چاقی هم نمی‌شود. بسیاری از متخصصان تغذیه در رژیم غذایی لاغری برای چربی سوزی بخش‌هایی از بدن چون شکم و پهلو توصیه می‌کنند پس از تمرینات ورزشی مخصوص به این قسمت‌های بدن از ترکیب شیر و شکلات استفاده کنید. یک لیوان شیر و شکلات در عضله‌سازی بدن تاثیر زیادی دارد. این ترکیب حاوی کربوهیدرات و پروتئین است که یکی از بهترین خوراکی های کمک کننده برای تقویت عضلات و استخوان‌ها محسوب می‌شود. شیر حاوی میزان زیادی کلسیم است و ترکیب شیر و شکلات انرژی زیادی به بدن می‌دهد. توجه داشته باشید که این نوشیدنی را پس از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

 

 

حتما بخوانید : طرز تهیه شیرموز بستنی ساده و شکلاتی و رژیمی

 

 

چای سبز یک نوشیدنی کالری سوز و چربی سوز

 

چای سبز یک نوشیدنی کالری سوز و چربی سوز می باشد

 

چای سبز از جمله بهترین نوشیدنی‌های چربی سوزی است که معمولاً در رژیم غذایی کسانی که قصد لاغری دارند، قرار داده می‌شود. مصرف روزانه ۳ لیوان چای سبز در روز باعث افزایش سوخت‌و‌ساز بدن می‌شود. با نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز، ۳۰ کالری بیشتر بسوزانید. ترکیب مواد موجود در چای سبز نقش زیادی در آب کردن چربی‌ها به ویژه در مناطقی از بدن که به صورت فشرده قرار گرفته‌اند، دارد. چربی‌های شکم و پهلو به سادگی با مصرف روزانه ۳ لیوان چای سبز و تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی مناسب آب می‌شوند. شما می‌توانید چای سبز را با خوراکی هایی چون دارچین، زنجبیل،هل و یا لیموترش میل کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه فرنی با آرد گندم بدون ترک خوردن و آب انداختن

 

 

حتما بخوانید : خواص و مضرات چای سبز و روش صحیح نگهداری آن

 

 

مرکبات یکی از بهترین خوراکی‌ های چربی سوز

 

مرکبات یکی از بهترین خوراکی‌ های چربی سوز است

 

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه آریزونا انجام شده، مصرف مرکبات که حاوی ویتامین C فراوان هستند، در چربی سوزی و افزایش سوخت‌و‌ساز بدن بسیار تاثیرگذار است. بر اساس این تحقیقات خوراکی هایی که در دسته مرکبات قرار می گیرند، ۳۰ درصد میزان چربی سوزی و کالری سوزی را افزایش می‌دهند. این خوراکی ها شامل میوه‌هایی چون پرتقال، فلفل قرمز و سایر مرکبات هستند. بنابراین از ترکیب این مواد در رژیم غذایی روزانه خود به راحتی می‌توانید استفاده کنید. مصرف این مواد در کنار ورزش بهترین تاثیر در لاغری را دارند. مرکبات از جمله بهترین چربی سوزهای طبیعی و در دسترس محسوب می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید : معرفی و بررسی خواص انواع فلفل و کاربرد آن ها در آشپزی و پزشکی

 

 

غلات از خوراکی های چربی سوز حاوی کربوهیدرات

 

غلات یکی از خوراکی های چربی سوز که حاوی کربوهیدرات است

 

فیبر موجود در خوراکی هایی چون بلغور، جو دوسر و برنج قهوه‌ای در پایین نگه داشتن سطح انسولین بدن بسیار تاثیرگذار است. محققان در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیده‌اند که غلات نقش چشمگیری در کوچک کردن سلول‌های چربی در بدن دارند. به علاوه مصرف غلات باعث افزایش انرژی بدن شده و این انرژی کمی ماندگار تر نسبت به سایر مواد غذایی است. بنابراین یکی از بهترین مواد غذایی که در رژیم لاغری می‌توان از آن استفاده کرد، غلات است. چرا که بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند در ابتدای ماجرا بسیار وابسته به کربوهیدرات و فیبر هستند.

 

 

بیشتر بخوانید : بررسی خواص برنج قهوه‌ای برای لاغری، رشد مو، دیابت، سلامت قلب و …

 

 

بنابراین غلات برای آن‌ها یک جایگزین خوب و یکی از بهترین چربی سوزهای طبیعی است. بدن شما غلات را بسیار کندتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده که در نان سفید و خوراکی‌های چون برنج است می‌سوزاند. بنابراین سعی کنید برای لاغری شکم و پهلو از کربوهیدرات‌های تصفیه شده در آرد سفید و برنج کمتر استفاده کنید و در مقابل آن‌ها را با مصرف غلات جایگزین کنید.

 

 

منبع: cbsnews

 

کالابرگ الکترونیک