معرفی۷ فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

معرفی۷ فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا


2 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

بهترین فیلم‌های برای سرگرم شدن در شب یلدا کدامند؟ در این مقاله ما برایتان یک لیست ۷ تایی از بهترین فیلم‌های ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا را معرفی کرده‌ایم.

۱- مهمان مامان؛ داریوش مهرجویی

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

یک فیلم خانوادگی ایرانی خاطره‌انگیز و یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی از نظر منتقدان فیلم و سینما. فیلم «مهمان مامان» اثر خاطره‌انگیز «داریوش مهرجویی» در سال ۱۳۸۲ است. در این فیلم زیبا و خوش‌ساخت، مامان قصه مهمانی مهم دارد و همسایه‌های مهربان و عجیب مامان، به او در مهمان‌داری کمک می‌کنند. این فیلم کمدی و خانوادگی، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر شده است. گلاب آدینه، پارسا پیروزفر و امین حیایی بازیگران این فیلم هستند.

جالب است بدانید داستان این فیلم، برگرفته از کتاب «مهمان مامان»، اثر نویسنده خوب کشورمان، «هوشنگ مرادی کرمانی» است. تماشای این فیلم خانوادگی را در شب یلدا از دست ندهید.

 

۲- ماهی بزرگ؛ تیم برتون

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

تصاویر خوش‌رنگ، داستان عجیب و جالب فیلم، کیفیت تصویر و بازی ماهرانه بازیگران این فیلم، همگی باعث محبوبیت این فیلم خانوادگی شده است. با «ماهی بزرگ» (Big Fish) آشنا شوید! «تیم برتون» (Tim Burton) کارگردان این فیلم، با تصاویر جذاب و داستان ماهی بزرگی که پدر داستان سال‌ها روایت می‌کند؛ شما را به رؤیا و خیال می‌برد تاجایی‌که دیگر نمی‌دانید مرز بین رؤیا و واقعیت چیست.

 

۳- در دنیای تو ساعت چند است؟ اثر صفی یزدیان

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

اگر می‌خواهید اثری هنری و یک فیلم خانوادگی ایرانی را تماشا کنید و البته طرفدار فیلم‌های عاشقانه هستید؛ فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» بهترین گزینه برای شماست. با تماشای این فیلم، داستانی عاشقانه و خیال‌انگیز را در شهر زیبای رشت با آب‌وهوای بارانی و رنگ‌وبوی پوست نارنگی روی بخاری را به مشام می‌برید. در این فیلم، «گلی» با بازی «لیلا حاتمی»، از فرانسه به زادگاهش برگشته و به «فرهاد» با بازی «علی مصفا» بر می‌خورد. گفت‌وگوی این دو نفر باهم، تونلی در گذشته‌هاست. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی برای شب یلداست.

 

۴- هتل بزرگ بوداپست؛ وس اندرسون

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

«هتل بزرگ بوداپست» (The Grand Budapest Hotel) فیلم کمدی-درام اثر «وس اندرسون» ( Wes Anderson) است. این فیلم در تاریخ سینما اهمیت زیادی دارد؛ زیرا به همه نشان داد که می‌توان با دوری از سطحی‌نگری و ابتذال، معنا و مفهوم هنر را نشان داد. هتل بزرگ بوداپست هتلی است که با تلاش‌های فراوان مهمان‌دار و شاگردش، در آتش جنگ سرپا مانده است. داستان هتل بزرگ بوداپست پیچ‌وخم‌های فراوان دارد و در کنار این داستان بی‌نقص و کمدی، تصاویر هنری جذاب و باکیفیت را می‌بینید. از تماشای این فیلم که بیش از ۱۰ جایزه معتبر در اسکار یا گلدن کلوب را برده یا نامزد شده، سیر نمی‌شوید.

 

۵- طهران: روزهای آشنایی؛ داریوش مهرجویی

 

فیلم «طهران، تهران» فیلمی ۲ قسمتی است که «داریوش مهرجویی» آن را ساخته است. قسمت اول فیلم، یعنی «طهران: روزهای آشنایی» یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی برای شب یلداست. این فیلم مهربانی و همدلی همسایه‌های طهرانی را نشان می‌دهد. با این فیلم، همبستگی و مهربانی را دوباره پیدا می‌کنید و با آدم‌های خوش‌قلب قصه، به جاهای دیدنی طهران سفر می‌کنید. بازیگران این فیلم پانته‌آ بهرام، فریده سپاه‌منصور و قربان نجفی هستند. همچنین موسیقی این فیلم را «کارن همایونفر» ساخته است.

 

۶- روشنایی‌های شهر (City Lights)؛ چارلی چاپلین

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

اگر می‌خواهید برای سرگرمی شب یلدا از فیلمی کمدی و صامت با آهنگ‌های فوق‌العاده و بازی «چارلی چاپلین» (Sir Charles Spencer Chaplin) لذت ببرید، این فیلم را تماشا کنید. چارلی چاپلین که یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان و بازیگران مشهور و برنده جایزه اسکار است، در این فیلم با صحنه‌های شگفت‌انگیز شما را به خنده و گریه وا می‌دارد. مهم نیست تماشاگر حرفه‌ای فیلم باشید یا نه؛ این فیلم شما را سحر و جادو می‌کند.

 

۷- میس سان‌شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

 

معرفی7 فیلم‌ خانوادگی ایرانی و خارجی برای سرگرمی شب یلدا

 

یکی از بهترین فیلم‌های خارجی در شب یلدا، «میس سان‌شاین کوچولو» (Little Miss Sunshine) است. این فیلم خانوادگی و کمدی، نشان‌گر امید و زندگی است. این فیلم به شما می‌آموزد که مهم نیست چاق باشید یا لاغر، مهم نیست زیبا باشید یا نباشید؛ مهم این است که خودتان باشید و زندگی کنید. با این فیلم، با خانواده‌ای نسبتا عصبی و عجیب همسفر می‌شوید تا سان‌شاین کوچولو را به مسابقه‌ زیبایی برسانید. اما هدف داستان چیز دیگری است. شخصیت‌های جالب و روند داستانی جذاب، شما را به تماشای این فیلم تشویق می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک