بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان


24 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

کودکی و نوجوانی، بهترین زمان ورود به دنیای رنگین ادبیات کودک و نوجوان و کتاب‌ها و قصه‌هاست؛ بچه‌ها ذهن بازتری دارند، انعطاف‌پذیرتر هستند و می‌توانید عادت‌های خوب و مفید را در این سنین، در آنها تقویت کنید. البته باید حواستان باشد که کتاب‌های مناسب سن خودشان را در اختیارشان بگذارید تا افکارشان آشفته نشود. در این مقاله مجله کوروش برای شما بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان را معرفی کرده‌ایم.

 

۱- قصه‌های مجید

 

پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

 

اولین پیشنهاد ما برای بهترین کتاب های رمان کودک و نوجوان، کتاب «قصه‌های مجید» است. حتما خودتان قسمت‌های مختلفی از مجموعه قصه‌های مجید را در تلوزیون دیده‌اید. مجید پسر معصوم و بامزه‌ایست که با مادربزرگش زندگی می‌کند و هر روز اتفاق جدیدی سر راهش سبز می‌شود. پیوند عمیق عاطفی مجید و مادربزرگش؛ می‌تواند درس‌های زیادی برای کودک یا نوجوان شما در خانه داشته باشد. همچنین اتفاقات سرگرم‌کننده این رمان نیز باعث علاقه‌مندی او به ادبیات داستانی می‌شود. نویسنده قصه‌های مجید، «هوشنگ مرادی کرمانی» است. در ادامه همین مقاله، کتاب دیگری از او را معرفی کرده‌ایم.

 

۲- هری‌ پاتر و سنگ جادو

 

پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

 

پل ورود نوجوانان به دنیای مرموز و شگفت‌انگیز تخیلات، معمولا کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» است. این کتاب اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر، نوشته نویسنده محبوب و مردمی، «جی.کی. رولینگ»  (J.K. Rowling) است. رولینگ یکی از موفق‌ترین زنان جهان است و عمده شهرتش را به‌خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌های هری پاتر کسب کرده است. او همچنین یکی از فعالان حقوق بشر در جهان است. مجموعه هری پاتر درمورد پسر بچه‌ایست که با فامیل‌هایش زندگی بدی دارد؛ زیرا آنها اصلا از هری خوششان نمی‌آید. البته ناامید نشوید؛ این تازه اول ماجراست. زیرا هری در جشن تولدش متوجه می‌شود که متعلق به دنیای جادویی و اسرارآمیز جادوگران است.

اگر کتاب هری پاتر و سنگ جادو را برای فرزندتان بخرید؛ شک نکنید که او تا آخر این مجموعه را خواهد خواند و یکی از عاشقان جادویی مدرسه «هاگوارتز» می‌شود.

 

۳- ماهی سیاه کوچولو

 

پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

 

«ماهی سیاه کوچولو» یکی از بهترین نمونه‌های ادبیات داستانی و جزو بهترین کتاب های رمان کودک و نوجوان است. البته این کتاب فقط برای کودکان و نوجوانان نیست. ماهی سیاه کوچولو، قصه ماهی است که برای دیدن دریا، دل به خطر می‌زند و همه‌چیز را پشت سر می‌گذارد. جملات زیبا و پخته این کتاب، علاوه بر تحریک حس کنجکاوی فرزند شما، او را با دنیای ماهی سیاه کوچولو و شجاع آشنا می‌کند. این کتاب حجم زیادی ندارد و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برای آن تصویرگری‌های زیبایی انجام داده است. کتاب ماهی سیاه کوچولو که نوشته «صمد بهرنگی» است، جایزه کتاب برگزیده کودک در سال ۱۳۴۷ را از آن خود کرده است و تاکنون به بسیاری از زبان‌ها دنیا مثل آلمانی، عربی، ترکی، کردی و بلوچی نیز ترجمه شده است.

 

۴- همسایه من توتورو

 

پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

 

کتاب «همسایه من توتورو» یکی از جدیدترین و بهترین کتاب های رمان کودک و نوجوان است. این کتاب در واقع برگرفته از انیمیشنی با همین نام است.

همسایه من توتورو داستان خانواده‌ای با ۲ کودک است که به‌تازگی خانه خود را عوض کرده‌اند تا به بیمارستان مادر خانواده نزدیک باشند. مادر در بیمارستان است و سل دارد. همسایه‌های این خانواده، موجوداتی عجیب و خیال‌انگیزاند؛ اما بسیار مهربان‌اند و با بچه‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. این کتاب به‌درستی به کودکان مواجه با ترس‌ از دست‌دادن والدینشان را آموزش می‌دهند و فضای خلاقانه و تخیلی را در ذهن کودکان ترسیم می‌کند.

می‌توانید ابتدا این کتاب را برای فرزند خود تهیه کنید و سپس انیمیشن آن را برای او بگذارید. با این کار، کودک هر آنچه را که ذهنش ترسیم کرده، در صفحه نمایش می‌بیند و قوه تخیلش تقویت می‌شود. این کتاب را «هایائو میازاکی» و «سوگیکو کوبو» نوشته و «سپیده رستمی» ترجمه کرده است.

 

۵- مربای شیرین

 

پیشنهاد کتاب؛ بهترین و پرفروش ترین کتاب های رمان کودک و نوجوان

 

«مربای شیرین» نیز یکی دیگر از کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی است که اتفاقا این اثر نیز به فیلم تبدیل شده است. مربای شیرین داستان نوجوانی به اسم جلال است؛ که می‌خواهد در شیشه مربا را باز کند ولی نمی‌تواند. این قضیه به قصه دور و درازی می‌انجامد که بهتر است ادامه آن را خودتان برای فرزندتان بخوانید. این کتاب در سال ۱۳۸۰ و به کارگردانی «مرضیه برومند» ساخته شده است.

 

۶- بدن من مال خودمه

 

کتاب «بدن من مال خودمه» کتاب مهمی برای کودکان ۳ تا ۸ سال است و به آنها با زبانی کودکانه یاد می‌دهد که به کسی اجازه ندهند که به حریم خصوصی‌شان تعرض کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا این موضوعات را راحت‌تر با فرزند خردسالتان در میان بگذارید و به او آموزش بدهید. قطعا چنین موضوعاتی، بسیار حساس هستند و حتما باید به کودکتان آموزش بدهید. این کتاب را «جیل استاریشفسکی» نوشته است.

 

 

کالابرگ الکترونیک