۷ روش درمان طبیعی و سریع شوره سنگین سر در طب سنتی

۷ روش درمان طبیعی و سریع شوره سنگین سر در طب سنتی


12 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان شوره سنگین سر در طب سنتی

شوره سر از آن دسته مشکلات پوستی تاریخی و قدیمی است که همواره برای بشر آزار دهنده بوده است. تغییر فصل، خشکی پوست، مشکلات پوستی مثل اگزما، پسوریاس، چربی بیش از حد پوست سر یا واکنش منفی پوست سر به یک شامپو یا لوسیون عوامل اصلی شوره زدن سر در افراد مختلف هستند. افرادی که مبتلا به شوره سر هستند مجبورند هر روز دوش بگیرند و از شامپوهای مخصوص ضد شوره استفاده کنند. گاهی شوره سر به ابروها و مژه‌ها هم منتقل می‌شود و معمولا استفاده از شوینده‌های شیمیایی مختلف برای برطرف کردن این مشکل هم چندان کارساز نیستند. ۷ روش درمان طبیعی برای رفع سریع و قطعی شوره سنگین سر در طب سنتی را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

شوره ­سر یکی از بیماری‌های شایع است که در سنین مختلف رخ می‌دهد. این شوره­‌ها مسری نیستند، خطر خاصی هم برای بدنتان ندارند، اما ممکن است از نظر نظافت و زیبایی پوست و مو، مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورند. اگر می‌خواهید با شوره سر، عوارض آن و راه‌های درمانش آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

۱- روغن درخت چای

 

روغن درخت چای

 

برای درمان سریع و قطعی شوره سنگین سر در طب سنتی ، روغن درخت چای معمولا یک پیشنهاد مطلوب و محبوب است. روغن درخت چای یک ماده ضد باکتری، ضد التهاب و ضد قارچ است که مشکل خارش سر را هم برطرف می‌کند. برای درمان قطعی شوره سر کافی است چند قطره از این روغن را به شامپوی روزانه اضافه کنید یا چند قطره از این روغن را به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین اضافه کرده و کف سر را با آن ماساژ دهید. هفته‌ای دو بار از این روغن استفاده کنید.

 

 

۲- روغن نارگیل شوره سر را درمان می کند؟

 

روغن نارگیل شوره سر را درمان می کند؟

 

روغن نارگیل سرشار از ترکیبات ضد قارچ و یک مرطوب کننده عالی است که هم خارش پوست سر را برطرف می‌کند و هم یک روغن شگفت‌انگیز برای درمان قطعی شوره سر است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی را کف سرتان بریزید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. بهتر است بیشتر روی ریشه موها تمرکز کنید. بعد از ۵ دقیقه ماساژ سرتان را به مدت نیم ساعت با یک کاور یا روسری بپوشانید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. می‌تواند تمام طول شب روغن نارگیل را روی سر نگه دارید و روز بعد موها را آبکشی کنید.

حتما بخوانید  20 راز خوشمزه شدن خورشت فسنجان جا افتاده و به روغن افتاده

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست و مو

 

 

۳- برای رفع شوره سنگین سر از جوش شیرین استفاده کنید

 

برای رفع شوره سنگین سر از جوش شیرین استفاده کنید

 

جوش شیرین یکی از ارزان‌ترین و بهترین مواد طبیعی برای رفع شوره سنگین سر است. برای استفاده از جوش شیرین ابتدا سرتان را بشورید و سپس ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است بعد از ماساژ سر با جوش شیرین از شامپو یا لوسیون برای شستن سر استفاده نکنید. اصلا می‌توانید جوش شیرین را برای مدت‌ها جایگزین شامپوی روزانه برای شستن موها کنید.

 

 

۴- درمان شوره سر با سرکه سیب

 

سرکه سیب برای درمان شوره سر

 

سرکه سیب فقط یک داروی سنتی شگفت‌انگیز برای کنترل قند خون و از بین بردن چربی‌های شکم نیست. آن‌طور که از شواهد بر می‌آید سرکه سیب از طریق تنظیم PH پوست سر یک درمان قطعی برای شوره سر هم هست. برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان قطعی شوره سر به مقدار مساوی آب و سرکه سیب را در یک اسپری آب پاش بریزید و روی کف سر اسپری کنید. مخلوط آب و سرکه سیب را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی سر نگه دارید و سپس سرتان را شامپو کنید و بشورید. برای نتیجه بهتر دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

 

 

۵- سیر شوره سر را درمان می کند

 

سیر

 

اصلا مشکلی در دنیا وجود دارد که سیر نتواند آن را حل کند؟ از درمان سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا مبارزه با خون آشام‌ها! با این تفاسیر به نظر شما سیر نمی‌تواند یک درمان قطعی برای شوره سر باشد؟ در سیر یک آنزیم به نام «آلیسین» وجود دارد که مسئول بسیاری از درمان‌ها برای سلامت بدن است. خواص آنتی‌اکسیدان ،ضد قارچ و ضد باکتری آلیسین شوره سر را درمان می‌کند. برای درست کردن ماسک سیر، ۵ یا شش حبه سیر را پوست گرفته و له کنید. سیرهای له شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. سپس مقداری عسل طبیعی روی سیرها بمالید و دوباره کف سر را ماساژ دهید. ده دقیقه دیگر این ترکیب را روی سر نگه دارید سپس با آب و شامپو بشورید و آبکشی کنید.

حتما بخوانید  مهم ترین فواید و عوارض روغن آرگان برای پوست صورت و بدن

 

 

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات سیر و طبع و مصلح آن

 

 

۶- روغن زیتون

 

روغن زیتون

 

در بسیاری موارد علت اصلی شوره سر یک عامل دارد: خشکی پوست سر. روغن زیتون با مرطوب کردن و تغذیه پوست سر، مشکل شوره سر را برطرف می‌کند. به همین منظور ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر را به صورت مستقیم روی پوست سر بریزید و ماساژ دهید. بهتر است سرتان را با یک کلاه یا روسری بپوشانید و شب تا صبح این روغن را روی سر نگه دارید. صبح روز بعد سرتان را با آب و شامپو بشورید و آبکشی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۸ ماسک با روغن زیتون برای درمان شوره سر

 

 

۷- آلوورا برای درمان شوره سنگین سر

 

آلوورا برای درمان شوره سنگین سر

 

آلوورا یا آلوئه ورا یک درمان قطعی برای مشکل شوره سر است. دلیل این امر خواص ضد قارچ آلوورا و نیز وجود ماده «پستین» در آن است که منبع طبیعی فیبر است. فیبر موجود در پستین سلول‌های پوست سر را قوی کرده و سبب رشد آن‌ها می‌شود. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۵ الی ۱۰ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید. این ترکیب را شب تا صبح روی پوست سر نگه دارید و سپس آبکشی کنید. هفته‌ای یک بار این ماسک را روی پوست سر بگذارید. یک روش دیگر این است که ژل آلوورا را به تنهایی روی پوست سر بمالید و بعد از چند دقیقه ماساژ دادن سرتان را شامپو و آبکشی کنید.

 

 

منبع: Yuri Elkaim

 

کالابرگ الکترونیک