طرز تهیه ۴ ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

طرز تهیه ۴ ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی


26 دی 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 4 ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

موی چرب یکی از معضلات همیشگی و روزانه به خصوص برای افراد شاغل است. وقتی که جنس موهای‌تان چرب است مجبورید هر روز دوش بگیرید به خصوص اگر شاغل باشید و مجبورید صبح در محل کارتان حاضر شوید این کار کمی سخت‌تر می‌شود. کسانی که موی چرب دارند معمولا همیشه به دنبال شامپوهای مخصوص موهای چرب و ماسک‌هایی هستند که به همین منظور تهیه می‌شوند. تجربه نشان داده که ماسک‌های خانگی معمولا بهتر و موثرتر از سایر شوینده‌ها و ماسک برای درمان موهای چرب و نازک عمل می‌کنند. طرز تهیه بهترین ماسک‌های خانگی برای درمان خانگی چربی موی سر در طب سنتی را از سایت Alluring Soul در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- ماسک چای سبز

 

طرز تهیه 4 ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

 

خواص بی‌نظیر چای سبز برای سلامتی ظاهرا برای موهای چرب هم عملکرد مثبتی دارند. برای تهیه یکی از بهترین ماسک‌های خانگی درمان قطعی چربی موی سر در طب سنتی کافی است مواد زیر را تهیه کنید:

چای سبز: ½ فنجان

آب: ۱ فنجان

روغن افشره لیموترش: ۱۰ قطره (از عطاری‌ها تهیه کنید)

برای درست کردن ماسک چای سبز ½ فنجان چای سبز را با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله ملایم گاز به دمای جوش برسانید. ۵ دقیقه جوشیدن آن هم به آهستگی برای این محلول کافی است. اجازه دهید محلول چای سبز و آب سرد شود سپس ۱۰ قطره روغن افشره لیموترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است این ماسک را با اسپری آبپاش روی مو و پوست کف سر اسپری کنید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی کنید. می‌توانید این ماسک را تمام طول شب روی سرتان بگذارید و روز بعد آبکشی کنید. اگر چیزی از محلول باقی مانده آن را در یخچال نگهداری و در دفعات بعد استفاده کنید. در این ماسک روغن عصاره لیموترش چربی پوست سر را تنظیم می‌کند. چای سبز هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است و کافئین موجود در آن به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند. ماسک چای سبز یکی از روش‌های جلوگیری از ریزش موهای چرب است.

 

۲- ماسک ماست و سرکه سیب

 

طرز تهیه 4 ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

 

مسئله اینجاست که افزایش چربی سر علاوه بر چرب شدن موها باعث عوارضی مثل ریزش موها، کدر شدن و بد حالت شدن موها، ایجاد جوش‌های ریز روی پوست سر و افزایش میزان جذب آلودگی‌های محیط می‌شود. به همین دلیل درمان موی چرب امری الزامی به نظر می‌رسد. ماسک ماست و سرکه سیب در این زمینه معجزه می‌کند. مواد لازم برای تهیه این ماسک شگفت‌انگیز موهای چرب به شرح زیر است:

ماست: ۱ فنجان

سرکه سیب: ۲ تا سه قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را به کف سر و ریشه موها بمالید. این ترکیب یکی از بهترین ماسک‌های خانگی موی چرب است و بهتر است ۳۰ تا چهل دقیقه روی سر شما باقی بماند تا نتیجه بهتری بگیرید. سپس موها را با یک شامپوی روزانه و معمولی بشورید. برای گرفتن نتیجه بهتر این ماسک را دو تا سه بار در هفته به موها بزنید.

ماست چربی پوست سر را تنظیم کرده و ضد شوره است. سرکه سیب هم در ترکیب بهترین لوسیون‌ها برای مو وجود دارد و سبب تنظیم PH پوست سر و کنترل چربی و سبوم می‌شود. عسل هم یک آنتی‌اکسیدان سرشار از مفید برای پوست و مو است. عسل یک ماده درمانی موثر برای رفع مواردی مثل اگزما، شوره و پسوریاس است.

 

۳- ماسک سفیده تخم‌مرغ و روغن جوجوبا

 

طرز تهیه 4 ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

 

برای تهیه یکی دیگر از موثرترین و بهترین ماسک‌های خانگی موی چرب با سفیده تخم‌مرغ و روغن جوجوبا است. برای تهیه این ماسک شگفت‌انگیز جهت کاهش چربی و تنظیم چربی موی سر به مواد زیر نیاز دارید:

سفیده تخم‌مرغ: ۳ یا چهار عدد

روغن جوجوبا: ۱ قاشق غذاخوری

روغن افشره نعنا: ۱۰ قطره

برای درست کردن این ماسک جادویی سفیده تخم‌مرغ‌ها را با دقت از زرده جدا کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و به ریشه موها و کف سر بمالید. بعد از ۴۰ الی ۴۵ دقیقه سرتان را با آب معمولی (نه سرد و نه گرم) بشورید. این ماسک را ۲ تا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

۴- ماسک جوش شیرین و روغن درخت چای

 

طرز تهیه 4 ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

 

ماسک جوش شیرین از جمله بهترین ماسک‌های خانگی موی چرب است. برای درست کردن این ماسک درمان‌گر مواد زیر را تهیه کنید:

جوش شیرین: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری

روغن درخت چای: ۵ تا ۷ قطره

روغن کرچک: ۱ قاشق غذاخوری

تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری شکل به دست آورید. خمیر را روی پوست سر بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست سر بماند. سپس سرتان را با آب و به بهترین شامپو برا یموی چرب ترجیحا اورگانیک یا گیاهی بشورید. علاوه بر این برای درمان موی چرب می‌توانید جوش شیرین را با شامپوی گیاهی هم مخلوط کرده و سرتان را با آن بشورید. برای این کار یک قاشق غذاخوری سر پر جوش شیرین را با شامپو مخلوط کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک ۲ تا سه بار در هفته استفاده کنید. محلول جوش شیرین و آب را هم می‌توانید در یک اسپری آب افشان بریزید و روی موها اسپری کنید. این هم یکی از بهترین ماسک‌های خانگی موی چرب است.

در این ماسک، روغن درخت چای چربی پوست را متعادل می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. علاوه بر این روغن درخت چای روغن اضافی مو را که مانع رشد فولیکول‌های جدید مو می‌شود را از بین می‌برد.

روغن کرچک هم جریان خون در پوست سر بهبود می‌بخشد و سبب می‌شود فولیکول‌های مو بهتر رشد کنند. علاوه بر این روغن کرچک PH پوست را متعادل می‌کند.

جوش شیرین ساختار موها را بازسازی کرده و سبب رشد بهتر آن‌ها می‌شود. جوش شیرین چربی اضافی پوست سر را گرفته و چربی آن را تنظیم می‌کند. به همین دلیل ماسک جوش شیرین یکی از بهتری ماسک‌های خانگی موی چرب است.

کالابرگ الکترونیک