راهنمای خرید مبل راحتی؛ بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

راهنمای خرید مبل راحتی؛ بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف


12 آذر 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید مبل راحتی؛ بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

مبلمان یکی از اصلی‌ترین اجزای دکوراسیون منزل محسوب می‌شود که پیدا کردن مدل ایده آل و مناسب آن شاید به اندازه خرید یک خانه جدید وقت‌گیر باشد. توجه به مدل، سبک، ابعاد و جنس مبلمان در زمان خرید انواع مبلمان از یک طرف و در نظر گرفتن مقدار فضایی که در خانه برای چیدمان آن‌ها دارید، از طرف دیگر مهم‌ترین عواملی هستند که روی انتخاب شما تأثیر می‌گذارند. از نظر زیبایی شناسی در نظر گرفتن برخی فاکتورها به شما کمک می‌کند تا طبق شرایط موجود بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید. در این مقاله می‌توانید با راهنمای خرید مبل راحتی از سایت apartmenttherapy در مجله کوروش آشنا شوید.

 

 

مهم‌ترین عوامل مؤثر برای خرید مبلمان جدید

 

راهنمای خرید مبل راحتی، بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

 

مبل‌ها انواع متنوعی دارند و با اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. برخی از مبل‌ها برای نشستن اعضای خانواده و راحتی شما اهمیت دارند و برخی دیگر به منظور پذیرایی از مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه می‌توانید با راهنمای خرید مبل راحتی و عوامل مؤثر بر خرید مبل بیشتر آشنا شوید.

 

انواع مدل مبلمان راحتی

 

انتخاب یک مبلمان جدید باید قبل از هر چیزی با سبک و سلیقه شما مطابقت داشته باشد و برای هدف مناسبی انتخاب شود. مبلمان راحتی در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که در این بخش می‌توانید با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

 

مبلمان اواسط قرن مدرن (Mid-Century Modern)

 

طراحی این نوع مبل راحتی مربوط به دهه ۶۰ است و سبکی مینیمالیستی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌ این نوع مبل شکل مستطیلی، پایه‌های مخروطی و سبک ساده آن است.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

مبلمان لاوسون (Lawson)

 

راهنمای خرید مبل راحتی، بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

 

به عنوان راهنمای خرید مبل راحتی بهتر است بدانید که طراحی مبلمان لاوسون مربوط به اوایل قرن بیستم است. ظاهر این مبل با دسته‌های رولی یا مربعی کوتاه، زیبا و در عین حال بسیار راحت است.

 

تاکسیدو (Tuxedo)

 

طراحی قائم این مبلمان و همسان بودن دسته‌ها با کل بدنه مبل مهم‌ترین مشخصه مبل تاکسیدو است که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند.

 

مبلمان راحتی با دسته‌های هلالی انگلیسی (English Roll Arm)

 

دسته‌های این نوع مبل راحتی شیک به صورت منحنی رو به بیرون طراحی شده و ظاهری جذاب و زیبا دارد. این نوع مبلمان راحتی مدرن معمولاً با انواع سبک‌های دکوراسیون هماهنگ است و بسیار راحت هستند.

 

مبلمان چِیس (Chaise)

 

راهنمای خرید مبل راحتی، بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

 

یکی دیگر از انواع مبلمانی که باید در مورد راهنمای خرید مبل راحتی بدانید، مربوط به مبل چِیس یا شاسی بلند است. این نوع مبل با پایه‌های بلند محل مناسبی برای دراز کشیدن است. این مبلمان در یک سمت دارای دسته هستند و طرف دیگر آن بدون دسته و پشتی است.

 

مبلمان ستونی (Settee)

 

این نوع مبلمان بیشتر برای اتاق خواب و قرار گرفتن در راهرو مناسب هستند. این مبلمان ساده به صورت دو نفره طراحی می‌شود و برای آپارتمان‌های کوچک و فضاهای کوچک مناسب‌تر است.

 

 چستر (Chesterfield)

 

راهنمای خرید مبل راحتی، بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

 

دسته‌های بلند در کنار ظاهر کلاسیک و روکشی که عموماً چرمی است، مبل چستر را از سایر انواع مبل متمایز می‌سازد. این مدل مبل برای چیدمان کلاسیک دکوراسیون داخلی مناسب است.

 

مبلمان کمل بک (Camelback)

 

این مدل مبل راحتی همان‌طور که از اسم آن نیز مشخص است، دارای یک پشتی خمیده است که شباهت زیادی به کوهان شتر دارد و بسیار کوتاه‌تر از سایر انواع مبلمان است. برخی از انواع این مبلمان دارای دو برآمدگی و برخی دیگر با یک برآمدگی هستند.

 

انتخاب مبلمان با توجه به سبک زندگی

 

یکی از مسائل مهم مربوط به راهنمای خرید مبل راحتی مربوط به سبک زندگی شما است. قبل از اینکه مبل جدیدتان را انتخاب کنید، بهتر است از خودتان بپرسید که این مبل قرار است کجای خانه قرار بگیرد. چه کسی بیشترین استفاده را از این مبل خواهد داشت. آیا می‌خواهید تمام روز روی مبل دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید. یا برای دورهمی‌های خانوادگی‌تان به مبلمان جدید نیاز دارید. با در نظر گرفتن همه این عوامل می‌توانید راحت‌تر، جنس، مدل و حتی رنگ پارچه مبلی‌تان را انتخاب کنید و استفاده بهتری از آن داشته باشید.

 

 

در نظر گرفتن مقدار بودجه

 

شاید اولین چیزی که برای خیلی از ما در زمان خرید مبلمان جدید اهمیت دارد، تناسب بودجه‌مان با مبلمان است. بهتر است مقدار هزینه‌ای که قرار است برای مبلمان جدید انجام دهید را مشخص کنید و بعد مبلمان خود را طبق قیمت مد نظر خود خریداری کنید.

 

جنس پارچه مبلمان

 

راهنمای خرید مبل راحتی، بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

 

موضوع دیگری که باید به عنوان راهنمای خرید مبل راحتی در نظر داشته باشید، مربوط به جنس پارچه مبلمان است. اولین موضوعی که باید برای انتخاب پارچه مبلی در نظر داشته باشید، مربوط به مقدار استفاده و نوع کاربرد مبل است. اگر مبلمان شما برای پذیرایی از مهمان است و کمتر استفاده می‌شود، می‌توانید از انواع پارچه ظریف و ابریشمی برای آن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر قرار است هر روز روی مبلمانتان دراز بکشید و به صورت روزمره از آن استفاده کنید، بهتر است از پارچه‌های ضخیم‌تری استفاده کنید.

معمولاً استفاده از پارچه‌های ضد لک و بادوام برای استفاده روزانه مناسب‌تر هستند. توجه داشته باشید که استفاده از روکش چرمی برای افرادی که در خانه از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند مناسب‌تر هستند. پارچه‌های کتانی، الیاف طبیعی و مخمل معمولاً زود لک می‌شوند و مستعد ایجاد چروک و آسیب هستند و برای مبلمان مهمان مناسب هستند.

 

رنگ مبلمان

 

شما برای انتخاب مبلمان راحتی مدرن خود گزینه‌های زیادی از رنگ‌ها را پیش رو دارید. استفاده از رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر نشان دادن فضای شما کمک زیادی می‌کند و رنگ‌های تیره برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب‌تر است. توجه داشته باشید که برای استفاده روزمره بهتر است از رنگ‌های خنثی یا تیره‌تر استفاده کنید تا لکه و آسیب کمتر مشخص شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب بهترین رنگ مبلمان و ۱۰ رنگ پرفروش را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک