راهنمای ست‌ کردن رنگ و مدل لباس مردانه رسمی و اسپرت در مراسم مختلف

راهنمای ست‌ کردن رنگ و مدل لباس مردانه رسمی و اسپرت در مراسم مختلف


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ست‌کردن لباس مردانه

وقتی عبارت «کد لباس» را می‌شنویم، به احتمال زیاد آن را با قوانین محل کار مرتبط می‌کنیم. در بسیاری از مشاغل، دستورالعمل‌هایی با درجات سخت‌گیری مختلف برای لباس کارمندان نوشته شده است. علاوه بر اینکه در محل کار باید لباسی مناسب و رسمی بپوشید، در موقعیت‌های مختلف دیگر مثل مصاحبه یا جلسات مهم هم باید لباس رسمی بپوشید. در مجله کوروش، ما طرز ست‌کردن لباس مردانه و یا ست کردن لباس طبق رنگ سال و لباس‌پوشیدن رسمی و غیررسمی (کژوال) و اسپرت در مراسم مختلف رسمی و نیمه رسمی و مهمانی را برای آقایان شرح داده‌ایم. با ما در سرویس سبک زندگی همراه باشید.

 

راهنمای کدهای لباس رسمی مردانه

 

کراوات سفید؛ کد لباس رسمی مردانه

 

کراوات سفید؛ کد لباس رسمی مردانه

 

عبارت «لباس رسمی» در جامعه مدرن اشتباه گرفته شده است. لباس رسمی به‌معنای کت ‌و شلوار و کراوات مشکی نیست! لباس رسمی برای مردان، با گذشت زمان و در ساعات روز تغییر می‌کند. لباس رسمی در ساعات روز به‌معنای لباس صبح با کت و جلیقه است، در حالی که در شب به معنی «کراوات سفید» است. البته هر دوی این کدهای لباس، بسیار سخت‌گیرانه هستند.

 

بنابراین اگر به مهمانی سطح بالایی در هنگام شب دعوت شده‌اید، می‌توانید از کراوات سفید استفاده کنید. بیشتر استفاده کراوات سفید در رویدادهای دیپلماتیک یا مراسم اعطای تشریفات عالی و رویدادهای ورزشی گاه‌به‌گاه است. تا زمانی که شما از طبقه بسیار مرفه جامعه نیستید و به مراسم رسمی مهمی دعوت نشده‌اید؛ احتمالا کراوات سفید برای جشن عروسی یا جشن تولد شما بسیار سخت‌گیرانه است.

 

 

کراوات مشکی؛ کد لباس نیمه‌رسمی

 

کراوات مشکی؛ کد لباس نیمه‌رسمی

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

برای داشتن یک تیپ و استایل شیک مردانه اجازه ندهید که عبارت نه چندان با اهمیت «نیمه‌رسمی» شما را فریب دهد؛ لباس نیمه‌رسمی هنوز هم یکی از سخت‌ترین کدهای لباس است که بیشتر ما در زندگی خود از آن استفاده خواهیم کرد. مانند لباس رسمی، لباس نیمه‌رسمی نیز بر اساس زمان روز تغییر می‌کند. در شب، کد لباس نیمه‌رسمی شامل کراوات سیاه (تاکسیدو) است، در حالی که در روز، کت‌وشلوار با جلیقه رایج‌تر است.

حتما بخوانید  9 کار مهمی که آقایان در اولین قرار عاشقانه حتما باید انجام بدهند

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

 

 

کد لباس در تجارت

 

کد لباس در تجارت

 

کد «تجارت» یا «لباس تجاری» مناسب برای مردان، کت‌و‌شلوار است. اگر در یک دعوت‌نامه به‌طور خاص پوشیدن لباس تجاری خواسته شده است، بهتر است آن را با کد لباس رسمی اشتباه نگیرید و کت‌وشلوار تیره با طرح ریز، رنگی یا راه‌راه بپوشید.

 

می‌توانید این کت را با یک لباس سفید، یک کراوات محافظه‌کارانه، و کفش آکسفورد چرمی مشکی ست کنید، و به سادگی نشان دهید که در کسب‌وکار و تجارت انسان با اعتمادبه‌نفسی هستید. در رویدادهای اجتماعی؛ به‌ویژه در طول روز، مقداری آزادی عمل وجود دارد، بنابراین پوشیدن یک لباس خاکستری روشن یا یک لباس قهوه‌ای تیره قابل‌قبول است.

 

 

لباس غیررسمی مردانه یا کژوال در محل کار

 

لباس غیررسمی مردانه یا کژوال در محل کار

 

کد لباس «معمولی» یا «کژوال» می‌تواند به‌معنای کت‌های معمولی‌تر برای ست‌کردن لباس مردانه باشد. اما لازم نیست رنگ و جنس کت دقیقا مطابق با رنگ و جنس شلوارتان باشد. لباس معمولی برای مردان، می‌تواند یک بلیزر آبی تیره با شلوار خاکستری روشن باشد؛ این استایل یک گزینه معمول برای لباس کامل در کسب‌وکار است که گاهی «کت‌ و شلوار کالیفرنیا» نیز نامیده می‌شود.

 

 

اگر دعوت‌نامه‌ای را دریافت کردید که از کلمه «کژوال» در آن استفاده شده بود؛ مقدار انعطاف‌پذیری نسبی برای انتخاب لباس وجود دارد. جلیقه یا کت‌های ورزشی نمونه مناسب دیگری از این استایل هستند. ژاکت یا پیراهن‌های لباس بدون لایه نیز استفاده می‌شوند. به‌طور کلی، بهتر است ابتدا خود را با کت و کراوات نشان دهید و اگر متوجه شدید که بیش ‌از حد لباس پوشیدید، یکی یا هر دو را در بیاورید.

 

متناسب با رنگ کت یا شلوارتان، جوراب و کفش‌تان را نیز ست کنید. از رنگ جوراب غافل نشوید؛ رنگ جوراب حتما باید با رنگ شلوار و کفش‌تان ست باشد. در لباس ‌پوشیدن توجه به جزئیات بسیار مهم است.

 

 

لباس غیررسمی مردانه یا کژوال

 

لباس غیررسمی مردانه یا کژوال

 

درست است که در بعضی مواقع می‌توانید لباس غیررسمی بپوشید؛ اما هنوز هم از شما انتظار می‌رود لباسی مناسب و مرتب بپوشید، زیرا به ‌هر حال در رویدادی اجتماعی حضور خواهید داشت. در رویدادهای غیررسمی برای ست‌کردن لباس مردانه، بازهم می‌توانید کت‌های اسپرت یا بلیزر بپوشید، استفاده از شلوار جین نیز قابل‌قبول است؛ اما بهتر است شلوار جینتان تیره باشد؛ نه اینکه پاره یا گشاد باشد. استفاده از کفش‌های چرمی و پیراهن‌های یقه‌دار در این موقعیت‌ها نیز مناسب هستند؛ هرچند می‌توانید از کفش اسپرت متناسب با شلوار جین‌تان نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید  4 روش برای تمیز کردن زیورآلات و روش نگهداری آن‌ها

 

 

بیشتیر بخوانید: چند پیشنهاد مدل لباس زمستانی زنانه و مردانه برای زمستان

 

 

کدهای لباس «اختیاری»

 

کدهای لباس «اختیاری»

 

استفاده از کد لباس اختیاری روشی است برای پوشیدن لباس بدون نیاز به اینکه تک‌تک شرکت‌کنندگان از استاندارد بالایی برخوردار باشند یا مجبور باشند لباس گران‌قیمتی را بخرند یا اجاره کنند. پس به‌راحتی می‌توانید هر لباسی را که در آن احساس راحتی می‌کنید، در مراسمی با کد لباس اختیاری بپوشید.

 

 

دعوت‌نامه بدون کد لباس

 

دعوت‌نامه بدون کد لباس

 

اگر دعوت‌نامه‌ای دریافت کنید که در آن کد لباس ذکر نشده است، چه کاری برای ست‌کردن لباس مردانه انجام می‌دهید؟ همیشه ساده‌ترین پیشنهاد این است که از میزبان‌ها سؤال کنید. از این کار خجالت نکشید، به‌خصوص در این دنیای مدرن که ایمیل و پیام کوتاه جای ارتباطات را گرفته‌اند، به‌سادگی از میزبان سؤال کنید که افراد حاضر در رویداد چه لباسی باید بپوشند.

 

اگر با انجام این کار راحت نیستید، از سایر مهمانان سؤال کنید و اگر واقعا کسی را ندارید که بتوانید از او سؤال کنید، زمان جلسه یا رویداد را در نظر بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ ۵ نکته مهم برای انتخاب لباس

 

لباس شب معمولا باید تیره و ساده‌تر از لباس روز باشد. اگر مکان جلسه در فضای باز است، می‌توانید به‌ صورت لایه‌لایه لباس بپوشید. مثلا اگر می‌خواهید رسمیت کمتری به ظاهر خود بدهید، می‌توانید از اکسسوری‌های مردانه استفاده کنید یا کلاهی متناسب با لباستان بر سر بگذارید و یک ست لباس اسپرت یا کژوال مردانه ترتیب بدهید.

 

حتی اگر در شرکتی مصاحبه کاری دارید و نمی‌دانید چه بپوشید، می‌توانید از منابع انسانی شرکت کد لباس را جویا شوید یا لباس افراد شرکت را بررسی کنید تا بدانید در مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشید.

 

 

 

منبع: realmenrealstyle

کالابرگ الکترونیک