چطور در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم؟

چطور در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم؟


6 فروردین 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چطور در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم؟

برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که مردم دنیا دارند یک مشکل واحد را تجربه می‌کنند. شیوع و اپیدمی بیماری کرونا ویروس کوید ۱۹ به عنوان یک بیماری حاد تنفسی در سرتاسر جهان حالا تبدیل به یک نگرانی بین‌المللی شده و حدود دو میلیارد نفر را کاملا خانه‌نشین و مجبور به قرنطینه خانگی کرده است.این بیماری واگیردار ویروسی که از شهر قم در ایران آغاز شد و با شیوع در شهرهایی مثل تهران و رشت و اصفهان ادامه پیدا کرده حالا تقریبا تمام نقاط ایران را هم آلوده کرده است. در این شرایط بهترین کار علاوه برای رعایت بهداشت فردی و تنفسی، تقویت سلامت روانی هم هست.در خانه ماندن کار چندان آسانی برای انسان اجتماعی امروز نیست اما چه باید کرد. یکنواختی زندگی در دوران قرنطینه می‌تواند به سلامت روحی و روانی آسیب برساند. در مجله کوروش به شما می‌گوییم چطور در خانه بمانیم و در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم. این مقاله از سایت یورو نیوز انتخاب شده است.

 

چطور در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم؟

چطور در دوران قرنطینه و شیوع کرونا سلامت روانی خود را تقویت کنیم؟

۱-برنامه روزانه داشته باشید

 

اختلال در روند عادی زندگی از جمله مهم‌ترین عوامل اضطراب است و طراحی یک برنامه روزانه منظم به رفع آن کمک می‌کند.

 

۲-ساعت‌های روز را تقسیم کنید و برای کارهای مختلف محیط خود را تغییر دهید

 

درست است که باید در خانه بمانیم اما یکنواختی در دوران قرنطینه می‌تواند به سلامت روحی و روانی شما و سایر افراد خانواده آسیب برساند. اما ساعت‌های روز را تقسیم و برای انجام کارهای مختلف محیط خود را تغییر دهید.

 

۳-سلامت جسمی شما بسیار مهم است

 

داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم ،خواب کافی و ورزش یا نرمش روزانه برای سلامت جسمی شما بسیار مهم است. در این صورت شما با یک سیستم ایمنی قوی می‌توانید در برابر انواع ویروس و عفونت از بدن خود محافظت کنید.

 

۴-به دیگران کمک کنید

 

کمک کردن به افراد ناتوان و سالمند در انجام امور روزانه و مواردی مثل خرید و نظافت حس خوبی از نظر روانی در شما ایجاد می‌کند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۵-از تکنولوژی برای تماس با دوستان و خانواده استفاده کنید

 

با سایر اعضای خانواده که در قرنطینه از شما دور هستند ارتباط برقرار کنید. حفظ تماس با دوست و آشنا و فامیل از طریق پیام‌رسان‌ها و تکنولوژی مدرن مثل اسکایپ و سایر ادوات برقراری تصویری به بهبود روحیه شما کمک می‌کند.

 

۶-استفاده از رسانه‌ها را محدود کنید

 

پیگیری لحظه به لحظه اخبار شیوع کرونا و آمار مرگ و میر و وضعیت کرونا در سرتاسر دنیا اضطراب شما را زیاد می‌کند و برای سلامت شما بسیار مضر است. به جای سر زدن مداوم به رسانه‌ها کتاب بخوانید، فیلم و سریال تماشا کنید و با اعضای خانواده وقت بگذرانید.

 

۷-سعی کنید روال زندگی یکنواخت نباشد

 

برای یکنواخت نشدن اوقات شما در منزل سرگرمی‌هایی مثل خواندن کتاب، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به انواع پادکست و موسیقی و بازی کردن با بچه‌ها بسیار کارساز است.

 

 

کالابرگ الکترونیک