۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی

۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی


26 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک مدرن آپارتمانی

دکوراسیون و معماری داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان داخلی است ‌به خصوص این‌که در سال‌های اخیر عموما متراژ آشپزخانه‌ها در سرتاسر دنیا کوچک و نقلی شده است. اگر چه در گذشته هم اغلب آشپزخانه‌ها کوچک و نقلی بودند اما این مسئله در خانه‌های آپارتمانی امروز بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در این مقاله مجله کوروش با ما همراه باشید تا در مورد ۱۲ ترفند شیک برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک مدرن آپارتمانی زیبا، شیک و منظم بیشتر برای شما بگوییم.

 

 

۱- طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی با رنگ‌های روشن

 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی با رنگ‌های روشن

 

یکی از بهترین ترفندها برای بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دادن فضای آشپزخانه انتخاب رنگ روشن برای کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه است. استفاده از رنگ‌های سفید، کرم و خنثی، رنگ چوب روشن و خاکی، زرد، طیف‌های مختلف رنگ سبز و آبی آسمانی برای دکوراسیون آشپزخانه، آن را بزرگ‌تر و دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد. یکی از بهترین ترکیب‌ها برای رنگ دیوار و کابینت آشپزخانه‌های کوچک دیوارهای بژ یا طلایی و کابینت‌های سبز‌نعنایی یا آبی آسمانی است. اگر آشپزخانه منزل‌تان مساحت چندانی ندارد و خیلی کوچک است حتما از رنگ‌های خیلی روشن و سفید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی و البته رنگ سقف آن استفاده کنید.

 

 

۲- نورپردازی مناسب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی

 

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی

 

نور‌پردازی مناسب یکی دیگر از ترفندهای هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک است. هر چه آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیرتر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از لامپ‌های هالوژن در سقف بالای کابینت‌ها استفاده کنید تا آشپزخانه‌تان نور بیشتری پیدا کند. لوسترهای بلند و پرنور یک ترفند ساده دیگر برای دادن نور مناسب به آشپزخانه است. از سوی دیگر با انتخاب پرده‌های سبک و نازک نور طبیعی بیشتری را وارد آشپزخانه کنید. هر چه آشپزخانه با نور طبیعی روشن‌تر شود فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

چگونه یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی را با اصول ساده فنگ‌ شویی طراحی کنیم؟

 

 

۳- کابینت‌های براق و بلند برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک

 

کابینت‌های براق و بلند برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک

 

حتما بخوانید  10 روش ساده جذب خوش شانسی و انرژی مثبت کائنات

یک ترفند زیرکانه برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌های کوچک استفاده از کابینت‌های بلند و البته براق فایبرگلاس است. البته به ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه حتما توجه کنید. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل آشپزخانه باز می‌شود و هم رنگ براق کابینت‌ها با ایجاد خطای دید آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد. از سوی دیگر اگر درهای بالایی کابینت‌ها شیشه‌ای باشد و البته داخل کابینت‌ها مرتب و خلوت باشد فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنید تفاوت زیادی میان رنگ دیوارها و رنگ کابینت‌ها نباشد.

 

 

۴- استفاده از شلف‌های چوبی بدون در برای آشپزخانه کوچک

 

استفاده از شلف‌های چوبی بدون در برای آشپزخانه کوچک

 

برای جا دادن وسایلی مثل قوطی‌های چای و قهوه و ادویه  و لوازم دکوری مناسب آشپزخانه می‌توانید از شلف‌های چوبی یا شلف‌هایی به رنگ کابینت‌های آشپزخانه بدون در استفاده کنید. به این ترتیب هم وسایل مورد نیازتان را در آن‌ها جا می‌دهید، هم جلوه‌ای شیک و کلاسیک به آشپزخانه می‌بخشید و هم جلوی به هم ریختگی و بی‌نظمی آشپزخانه را می‌گیرید.

 

 

 ۵- از طرح‌های عمودی استفاده کنید

 

استفاده از کاشی‌هایی که خط‌های عمودی دارند، پرده‌های مدرن و فانتزی آشپزخانه با طرح‌های عمودی یا ساده، کابینت‌هایی که در طرح مترلیال‌شان از خطوط و نقش‌های عمودی استفاده شده، لوسترهایی با پایه بلند که از سقف آویزان هستند و نیز کابینت‌هایی با ارتفاع بلند فضای آشپزخانه‌های کوچک را بزرگ‌تر و وسیع‌تر نشان می‌دهند.

 

 

۶- کانترهای چوبی نازک در دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

 

کانترهای چوبی نازک در دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

 

برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک‌تان به جای استفاده از کانترهای ضخیم و زمخت بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. حتی اگر می‌خواهید دکور آشپزخانه‌تان را به سبک «جزیره» بچینید باز هم بهتر است از کانترهای کم حجم و نازک استفاده کنید. استفاده از کانترهای متحرک یک ایده فوق‌العاده دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی است.

 

 

۷- آشپزخانه را با سالن نشیمن یکی کنید

 

اگر متراژ منزل‌تان خیلی کم است و فضای چندانی برای مانور دادن ندارید، یک روش ساده برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک و بزرگ‌تر نشان دادن فضای آن، برداشتن کانتر و یکی کردن آن با سالن نشینمن است و با یک وسیله دکوری جذاب مثل یک گلدان بزرگ حد‌فاصل آشپزخانه و نشیمن را مشخص کنید.

 

 

۸- وسایل اضافی را داخل کابینت‌ها بگذارید

 

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است یکی از کارهای اشتباه که فضای آن را کوچک‌تر و دلگیر‌تر نشان می‌دهد گذاشتن لوازمی مثل ساندویچ‌ساز، مخلوط‌کن، آسیاب‌برقی و لوازمی از این دست روی کانتر آشپزخانه و کابینت‌ها است. بهتر است وسایلی از این دست را داخل کابینت‌ها جا دهید و زمانی که به آن‌ها نیاز دارید جلوی دست بگذارید.

حتما بخوانید  راهنمای خرید و انتخاب 10 رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

 

بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت چوبی، ام دی اف مات و براق و ممبران

 

 

 ۹- فر و مایکرویو دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

فر و مایکرویو دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

اگر هنوز در مرحله طراحی و ساخت منزل‌تان هستید و برای آشپزخانه متراژ زیادی در نظر نگرفته‌اید یادتان باشد که دستگاه فر و مایکرویو را در داخل کابینت‌های دیواری تعبیه کنید. جا دادن این وسایل دست‌و‌پاگیر روی کانتر یا کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک هم فضای زیادی را اشغال می‌کند هم آشپزخانه را شلوغ و در نتیجه کوچک‌تر نشان می‌دهد. یک راه‌حل دیگر استفاده از محفظه برای جا دادن یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی است که در اکثر آشپزخانه‌های مدرن جایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

۱۰- تعبیه کابینت در گوشه آشپزخانه‌های کوچک

 

تعبیه کابینت در گوشه آشپزخانه‌های کوچک

 

اگر مساحت آشپزخانه‌تان اندک است گوشه‌های آشپزخانه را از دست ندهید. برای استفاده از این فضاهای مهجور می‌توانید هنگام طراحی و ساخت کابینت‌ها برای آن‌ها یک نمونه کابینت آشپزخانه به صورت کوچک و زاویه‌دار طراحی کنید و به این ترتیب فضای بیشتری برای وسایل آشپزخانه دست‌و‌پا کنید. این کابینت‌های زاویه‌دار را در تمام نمونه مدل‌های شیک کابینت از ممبران و چوب تا ام دی اف و حتی در جدیدترین طرح‌های کابینت آشپزخانه می‌توانید پیاده کنید.

 

 

۱۱- از میز ناهارخوری یا صفحات تاشو استفاده کنید

 

اگر ساکن یک منزل نقلی و کوچک هستید احتمالا فضای چندانی برای میز و صندلی ناهارخوری ندارید. اما نگران نباشید یک راه‌حل برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک استفاده از صفحات MDF تاشو در فضاهایی مثل زیر پنجره یا سایر نقاط خالی آشپزخانه است. از این صفحات تاشو برای صرف غذا می‌توانید استفاده کنید. از سوی دیگر میزهای ناهارخوری تاشو ایده خوبی برای فضاهای کوچک هستند. به این ترتیب زمانی که می‌خواهید از میز برای صرف غذا استفاده کنید صفحه میز را باز می‌کنید و زمانی که به آن نیاز ندارید صفحه را تا می‌کنید. به این ترتیب حضور میز ناهارخوری در فضای خانه یا آشپزخانه جلوی دست و پا را نمی‌گیرد.

 

 

۱۲- از فضای بالای کابینت‌ها استفاده کنید

 

از فضای بالای کابینت‌ها استفاده کنید

 

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک گاهی چاره‌ای جز در نظر گرفتن فضای خالی بالای کابینت‌ها برای جا دادن وسایل باقی نمی‌ماند. البته لازم است که این کار با نهایت دقت و سلیقه و نظم انجام شود. اگر ظروف چوبی یا عتیقه و زیبا دارید آن‌ها را بالای کابینت‌ها جا بدهید. به این ترتیب هم فضا را چشم‌نواز می‌کنید و هم از فضای آشپزخانه نهایت استفاده را می‌برید. اگر هم در در قسمت بالای آشپزخانه کوچک‌تان از شلف‌های دیواری بدون در و همرنگ با کابینت‌های پایین استفاده کنید.

 

 

بیشتر بدانید: ۱۲ ترفند روزانه ساده برای داشتن خانه مرتب و منظم

 

کالابرگ الکترونیک