طرز تهیه چوب شور خانگی ساده و شکلاتی به سبک کارخانه‌ای

طرز تهیه چوب شور خانگی ساده و شکلاتی به سبک کارخانه‌ای


18 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چوب شور خانگی ساده و شکلاتی به سبک کارخانه‌ای

چوب‌ شور یکی از محبوب‌ترین تنقلات و میان‌وعده‌ها در بین بچه‌ها و حتی بزرگسالان است. تهیه این میان‌وعده محبوب، سخت نیست و مواد لازم برای تهیه آن در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. حتی اگر از طعم ترد و نمکی آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید چوب‌شور شکلاتی درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن با چای لذت ببرید. در این مقاله، طرز تهیه چوب شور خانگی و طرز تهیه چوب‌ شور شکلاتی و طرز تهیه چوب ‌شور خانگی بدون فر ساده و قلبی را برایتان شرح داده‌ایم.

طرز تهیه چوب شور خانگی

 

مواد لازم

 

سفیده تخم‌مرغ: ۱ عدد

شیر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن مایع: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر:‌۱ قاشق چای‌خوری

نمک: به میزان لازم

آرد: به میزان لازم

کنجد: به میزان لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه چوب‌شور خانگی و چوب‌شور شکلاتی؛ با بهترین روش‌ها و سبک کارخانه‌ای

مرحله اول

 

ابتدا شیر و نمک را در ظرفی مخلوط کنید و هم بزنید. پس از کمی هم ‌زدن، بیکینگ‌پودر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس روغن را کم کم اضافه کنید و باز کمی هم بزنید.

 

مرحله دوم

 

آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و ورز بدهید. خمیر ابتدا به دستتان می‌چسبد؛ اما باید صبور باشید و آنقدر ورز بدهید و آرد بریزید که دیگر به دستتان نچسبد و به ‌راحتی از دستتان جدا شود.

 

مرحله سوم

 

تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید و در ظرفی بریزید. کنجدها را نیز در ظرفی کنار دستتان قرار دهید. از خمیر ورز داده‌ شده، به اندازه یک گردو بردارید و آن را با دست به شکل چوب شور میله‌ای یا قلبی در بیاورید. اگر اندازه آن زیاد است، می‌توانید از انتها مقدار اضافی را جدا کنید. سپس خمیر میله‌ای شکل شده را در سفیده تخم‌مرغ قرار دهید. پس از آن، خمیر شکل داده شده را در ظرف کنجد بغلطانید. با همه خمیر همین مراحل را تکرار کنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله آخر، چوب ‌شورها را در سینی فر بچینید. می‌توانید کف سینی کاغذ روغنی بگذارید یا می‌توانید از فویل استفاده کنید و با چند قطره روغن مایع آن را چرب کنید تا چوب ‌شورها به آن نچسبند. بهتر است قبل از قراردادن چوب‌ شورها، سینی فر را در فر گرم کنید.

پس از قراردادن چوب‌ شورها در فر، دمای فر را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چوب‌ شورها ترد شوند.

 

طرز تهیه چوب شور خانگی شکلاتی

 

طرز تهیه چوب‌شور خانگی و چوب‌شور شکلاتی؛ با بهترین روش‌ها و سبک کارخانه‌ای

 

اگر از طعم چوب‌ شور خوشتان نمی‌آید، می‌توانید دستور طرز تهیه چوب‌شور شکلاتی را که در ادامه آمده است، دنبال کنید.

 

مواد لازم برای تهیه چوب‌شور شکلاتی

 

شکلات خردشده:‌ به مقدار دلخواه

چوب‌شور آماده شده: به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه چوب ‌شور خانگی شکلاتی

 

طرز تهیه چوب‌شور خانگی و چوب‌شور شکلاتی؛ با بهترین روش‌ها و سبک کارخانه‌ای

 

این روش در واقع ادامه روش قبلی است.

 

مرحله اول

 

پس از آماده‌شدن چوب‌ شورها، شکلات را در قابلمه‌ای آب کنید و خوب هم بزنید تا ته نگیرد. پس از ذوب‌شدن شکلات، آن را در ظرفی بریزید.

 

مرحله دوم

 

سر چوب‌ شورها را تا قسمتی که می‌خواهید، در ظرف شکلات فرو کنید. اگر چوب ‌شور را به صورت گرد یا قلبی درست کرده‌اید؛‌ می‌توانید با کمک یک چنگال، آنها را در ظرف شکلات فرو کنید تا تمام قسمت‌های آن شکلاتی شود.

 

مرحله سوم

 

در مرحله آخر، چوب ‌شورهای آغشته به شکلات را روی کاغذ روغنی قرار دهید و آنها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا ببندد. پس از این مدت، چوب‌شور شکلاتی و خوش‌مزه شما آماده است. نوش جان!

 

طرز تهیه چوب شور خانگی بدون استفاده از فر

 

طرز تهیه چوب‌شور خانگی و چوب‌شور شکلاتی؛ با بهترین روش‌ها و سبک کارخانه‌ای

 

برای تهیه چوب ‌شور خانگی بدون استفاده از فر، می‌توانید پس از آماده شدن خمیر، آنها را در روغن سرخ کنید. البته اول به‌خاطر داشته باشید که از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید و حین سرخ‌شدن، روی چوب‌شورها نمک بپاشید تا نمک به آنها بچسبد.

البته باید یادآوری کنیم که پخت چوب‌ شورها در فر، روش بسیار سالم‌تری است و ضرر کمتری دارد. در کل بهتر است در مصرف چوب ‌شور زیاده‌روی نکنید؛ زیرا زیاده‌روی در مصرف آن، باعث بالارفتن فشارخون می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک