همه چیز درباره روش کراتینه کردن مو | فواید، عوارض، نکات مراقبتی و هزینه

همه چیز درباره روش کراتینه کردن مو | فواید، عوارض، نکات مراقبتی و هزینه


10 آذر 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

کراتین پروتئینی است که ۹۰٪ موهای شما را تشکیل می‌دهد. این یک پروتئین ساختاری مهم است که از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. اسیدهای آمینه موجود در کراتین گوگردی را فراهم می‌کند که به مو قدرت و انعطاف پذیری لازم را می‌دهد. اگر مطمئن نیستید که روش کراتینه کردن مو برای شما مناسب است یا خیر، جوانب مثبت و منفی کراتینه و صاف کردن مو را در این مقاله بسنجید. وقتی کراتین ها از موهای شما کم می‌شوند، موهای شما خشک می‌شود و حالت وز پیدا می‌کند. کراتین موجود در موهای شما به دلیل آلودگی و سبک زندگی ناسالم از بین می‌رود. در این حالت، درمان صاف کننده موهای کراتینه مورد نیاز است. همه چیز در مورد روش کراتینه کردن مو و فواید و عوارض و مضرات و نکات مراقبتی و هزینه کراتینه کردن مو را در مجله کوروش به شما می‌گوییم.

 

راهنمای مزایای بالقوه در روش کراتینه کردن مو

 

بدن به طور طبیعی پروتئین کراتین را تولید می‌کند، مو و ناخن‌ها از کراتین تشکیل شده‌اند. برخی از شامپوها و نرم کننده‌ها حاوی کراتین هستند، اما به طور معمول بیشترین مزایای کراتین را می‌توان هنگام انجام این روش به صورت شیمیایی و در سالن‌های آرایشگاه شاهد بود.

 

همه چیز درباره کراتینه و صاف کردن مو، نکات کراتینه کردن مو

 

موهای صاف و براق

 

کراتین سلول‌هایی را که با هم تداخل دارند صاف می‌کند و باعث ایجاد رشته‌های مو صاف و براق می‌شود، این بدان معنی است که موهایی با قابلیت کنترل بیشتر و وز شدن کمتر را خواهید داشت. این موضوع باعث می‌شود موهایی که با موخوره کمی خشک می‌شوند و دارای ظاهری براق و سالم باشند. کراتین همچنین می‌تواند رشته‌های مو را به طور موقت به هم بچسباند و باعث کاهش ظاهر طاسی یا کم پشتی مو گردد.

 

نتایج طولانی مدت کراتینه کردن مو

 

نتایج طولانی مدت کراتینه کردن مو در صورت رعایت مواردی مانند عدم شستشو مداوم مو به سادگی قابل مشاهده خواهد بود.

 

موهای قابل کنترل تر

 

درمان‌های کراتین باعث کنترل بیشتر موها می‌شود، به خصوص اگر موهای شما وز و ضخیم باشد. اگر به طور مداوم موهای خود را سشوار می‌کنید، متوجه خواهید شد که با یک درمان کراتینه، موهای شما زودتر خشک می‌شوند. همچنین ممکن است موهای شما سالم و مقاوم شوند.

 

افزایش رشد مو

 

کراتین می‌تواند موها و رشد آن را تقویت کند. بنابراین به راحتی آسیب نمی‌بینند و از بین نمی‌روند. این امر می‌تواند باعث شود مو به سرعت رشد کند زیرا ریشه مو  در این روش آسیبی نمی‌بیند.

 

آیا صاف شدن مو در روش درمانی کراتینه کردن دائمی است؟

 

همه چیز درباره روش کراتینه کردن مو؛ فواید، عوارض، نکات مراقبتی و هزینه

 

درمان صافی موی کراتین دائمی نیست، اما اگر به طور منظم انجام شود می‌تواند ماندگاری طولانی مدتی را ایجاد کند. اگر به طور مداوم از موهای خود مراقبت می‌کنید و از کرم‌ها و شامپوهای با کیفیت استفاده می‌کنید، پروتئین‌های کراتینه موجود در موهای شما از بین نمی‌روند. بنابراین نیازی به انجام مداوم روش کراتینه کردن مو ندارید.

 

خطرات احتمالی در روش کراتینه کردن مو

 

بسیاری از درمانهای کراتینه (اما نه همه آنها) حاوی فرمالدئید است که در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد.

این روش برای همه به ویژه برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

فرمالدئید همان چیزی است که باعث می‌شود موها صاف‌تر به نظر برسند.

درمان‌های کراتین نباید بیش از سه بار در سال انجام شود، زیرا با گذشت زمان می‌توانند به مو آسیب برسانند.

طبق تحقیقات کارگروه محیط زیست، برخی از شرکت‌ها در حقیقت سعی می‌کنند این واقعیت را که محصول کراتینه آنها حاوی مواد شیمیایی است پنهان کنند.

 

همه چیز درباره کراتینه و صاف کردن مو، فواید کراتینه مو

 

درباره هزینه کراتینه و صاف کردن مو

 

کراتینه می‌تواند در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه بر باشد. گزینه‌های ارزان قیمت دیگری نیز وجود دارند که انجام آن در خانه امکانپذیر است. اما به طور حتم تنها کراتینه مو حرفه‌ای، نتایجی طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

 

نگهداری و مراقبت بعد از روش کراتینه کردن مو

 

شستن کمتر موها و اجتناب از حضور در استخرهای شنا، ممکن است برای برخی از افراد دشوار به نظر برسد. شنا در آب کلر یا آب حاوی نمک (اساساً استخر یا اقیانوس) می‌تواند عمر درمان کراتین را کاهش دهد. شما همچنین باید روی شامپو و نرم کننده‌ای که فاقد کلرید سدیم و سولفات است سرمایه گذاری کنید، زیرا هر دو می‌توانند درمان را از بین ببرند. برای مرطوب نگه داشتن موهایتان باید ۳ تا ۴ روز پس از درمان با کراتین صبر کنید.

بنابراین اگر توانایی صبر کردن برای گذشت ۳ الی ۴ روز پس از کراتینه و سپس حمام کردن را ندارید، پس ممکن است این روش درمانی برای شما مناسب نباشد. این درمان‌ها گران و پرهزینه هستند و فرمالدئید در بسیاری از فرمول‌ها در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین مطمئن شوید که درمان را در یک منطقه با تهویه مناسب انجام می‌دهید یا یک فرمول بدون فرمالدئید انتخاب می‌کنید.

 

مضرات و خطر احتمالی ریزش مو مرتبط با درمان کراتینه کردن

 

آیا مضرات و خطر احتمالی ریزش مو در روش کراتینه کردن مو وجود دارد؟ این موضوع کاملاً بحث برانگیز است. برخی می گویند نتایج خطرناک است، برخی دیگر به دلیل محتوای شیمیایی زیاد تکرار فرآیند را زیان بار اعلام می‌کنند. با این حال، مضرات کراتینه کردن مو و چند عارضه جانبی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

 

*گرمای زیاد تولید شده توسط آهن برای صاف شدن مو می‌تواند به کوتیکول های مو آسیب برساند.

*اگر موهای رنگی دارید، احتمال تغییر رنگ موهای شما به مرور وجود دارد.

 

همه چیز درباره کراتینه و صاف کردن مو، فواید کراتینه کردن مو

 

مهم‌ترین فواید روش کراتینه کردن مو که تا به حال نمی‌دانستید

 

*زمان سشوار کشیدن مو را کاهش می‌دهد.

*در طول روز دیگر نیازی به شستن موها و صاف کردن موهای وز نخواهید داشت.

*موهای آسیب دیده را اصلاح کرده و ظاهری حجیم به آن می‌بخشد.

*اکنون موهای شما به راحتی فرم داده می‌شوند.

*هیچ عارضه جانبی مانند تحریک پوست یا ریزش مو ندارد.

*درخشش خارق العاده ای به موهای رنگ شده می‌بخشد.

*موهای شما را تقویت می‌کند.

 

دستورالعمل‌های قبل از کراتینه کردن مو

 

*تحقیق و بررسی خوبی درباره روش کراتینه کردن مو انجام دهید و بهترین درمان را برای صاف و براق کردن مو انتخاب کنید.

*یک هفته قبل از استفاده از درمان کراتینه بر روی موهای خود، هر روز آن را به طور منظم مرطوب کنید. این برنامه از آسیب‌هایی که ممکن است در طول درمان ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

*دو روز قبل از درمان استفاده از شامپوهایی حاوی روغن سنگین را فراموش کنید.

*برای آگاهی از اقدامات دیگری که باید انجام دهید، اطلاعات مقدماتی را از نزدیکترین آرایشگاه محل سکونت خود کسب کنید.

 

همه چیز درباره روش کراتینه کردن مو؛ فواید، عوارض، نکات مراقبتی و هزینه

 

مقایسه صاف کننده موهای کراتینه و کراتین برزیلی

 

درمان صاف کننده مو برزیلی به نام Blowout Brazilian، Brazilian Keratin Treatment، BKT و Keratin Cure نیز معروف است. اگرچه تفاوت زیادی بین درمان صافی موی کراتین و صافی موی برزیلی وجود ندارد، اما درمان کراتین بیشتر زمان خواهد برد.

 

صاف کننده موی کراتین برزیلی یک روش نیمه دائمی است که تقریباً با همان ترکیبات و فرآیند استفاده از فرآیند صاف سازی موی کراتین ساخته می‌شود. در هر دو روش درمانی از فرمالدئید استفاده می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب روش درمان از کیفیت و مارک مواد مورد استفاده مطلع شوید.

 

مواد شیمیایی که در درمان صافی موی برزیل نقش دارند، به اندازه درمان کراتینه ساختار طبیعی موهای شما را از بین نمی‌برد. از آنجا که محلول شیمیایی ساخته شده در کراتینه موهای برزیل در همان روز شستشو می‌شود، مشاهده نتایج به صورت فوری امکانپذیر است. این در حالی است که شما باید برای دیدن نتایج درمان صاف کننده موهای کراتینه ۷۲ ساعت صبر کنید.

 

درمان کراتین با تغییر دائمی پیوندهای مو، موهای شما را لطیف و صاف می‌کند. صاف کردن موهای برزیلی کمک زیادی به از بین بردن موخوره و اصلاح موهای فر می‌کند، ماندگاری این روش تا ۳ ماه ادامه دارد. با این حال، گزینه‌های مختلف درمان کراتین علاوه بر اصلاح موهای برزیلی و صاف کردن موهای کراتینه وجود دارد. انواع مختلفی از روش‌های درمانی کراتینه وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.

 

بعد از درمان و کراتینه مو چه باید کرد؟

 

*حداقل سه روز پس از درمان موهای خود را نشویید.

*برای جلوگیری از خیس شدن موهایتان از یک شامپوی مناسب برای موهای خشک استفاده کنید.

*به مدت ۴۸ ساعت از بافت موهای خود خودداری کنید، زیرا ممکن است موهای شما صاف به نظر نرسد.

*استفاده از محصولات حالت دهنده مو را فراموش کنید، زیرا این امر می‌تواند پیوندهای دی سولفید موجود در موهای تازه درمان شده شما را از بین ببرد.

*از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. این باعث افزایش طول عمر درمان می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک