عوراض و فواید و خطرات احتمالی لیزر لیپولیز برای لاغری | تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن

عوراض و فواید و خطرات احتمالی لیزر لیپولیز برای لاغری | تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن


10 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عوراض و فواید و خطرات احتمالی لیزر لیپولیز برای لاغری؛ تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن

لیزر لیپولیز مثل پیکرتراشی و لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی است. در این روش از انرژی لیزر برای تغییر شکل و فرم بدن افراد استفاده می‌شود. انواع دیگری از روش‌های لیپولیز وجود دارد که شامل تزریق و یا درمان با امواج رادیویی است؛ اما در این میان، لیزر لیپولیز متداول‌ترین روش درمان است. با استفاده از روش لیزر لیپولیز، چربی اضافه قسمت‌های خاصی از بدن مورد هدف قرار می‌گیرد. در این صورت، اگر در قسمت شکم، باسن و یا ران خود چربی اضافه دارید، روش زیبایی لیزر لیپولیز می‌تواند یکی از بهترین روش‌های درمانی برای شما محسوب شود. اما این روش معمولا برای افراد خیلی چاق توصیه نمی‌شود زیرا روی این افراد عملا بی‌نتیجه است. در صورتی که می‌خواهید لیزر لیپولیز انجام دهید، در اولین قدم توصیه می‌شود با یک پزشک متخصص در این رابطه مشورت کنید. در این مطلب از سایت healthline که در مجله‌ی کوروش می‌خوانید، همه چیز درباره‌ی لیزر لیپولیز را برای شما توضیح داده‌ایم تا اطلاعات کاملی در این رابطه دریافت کرده و از عوارض جانبی و خطرات احتمالی آن اطلاع پیدا کنید.

روند انجام درمان لیزر لیپولیز

 

همه چیز درباره عوراض و فواید لیزر لیپولیز برای لاغری؛ تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن

 

در اکثر موارد، برای درمان و در واقع حذف چربی‌ها با استفاده از لیزر لیپولیز، یک جلسه مراجعه مورد نیاز است؛ حتی اگر بخواهید این درمان را روی ناحیه‌های مختلفی از بدن خود انجام دهید. همچنین، انجام این لیزر معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و در طی این مدت نیز، نیازی به بیهوشی نخواهد بود. در برخی موارد، درمان لیزر لیپولیز همراه با لیپوساکشن یا همان درمان مکش چربی‌ها انجام می‌شود. در این صورت، مدت زمان درمان و روند بازیابی تغییر خواهد کرد. در این رابطه نیز شما می‌توانید با پزشک معالج خود مشورت کنید تا در صورت نیاز، در کنار انجام درمان لیزر لیپولیز، لیپوساکشن را نیز انجام دهید.

 

با انتخاب روش درمانی لیزر لیپولیز شما در یک محیط کاملا استریل شده که معمولا همان مطب پزشک است، آماده می‌شوید. در این زمان، غالبا اسراکب‌های استریل یا لباس‌های مخصوص برای پوشیدن حین درمان لیزر لیپولیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از آن، در ناحیه‌ای از بدن که قرار است درمان لیزر لیپولیز روی آن صورت بگیرد، بی حسی موضعی تزریق می‌شود.

 

در مرحله بعد و پس از بی‌حس شدن ناحیه، پزشک معالج در ناحیه‌ی مورد نظر که چربی‌های اضافه دارد، یک برش بسیار کوچک (در برخی موارد فقط در حد یک میلی‌متر)، ایجاد می‌کند. با این برش کوچک، لیزر در زیر لایه‌ی بالایی پوست قرار داده شده و از زوایای مختلف انرژی لیزر به زیر و پشت پوست منتقل می‌شود. در این زمان، ممکن است کمی احساس گرما یا سرما داشته باشید اما به دلیل بی‌حسی انجام شده، دردی را احساس نخواهید کرد. در نهایت، بسته به مقدار چربی‌های ذوب شده، غالبا چربی‌هایی که توسط لیزر تجزیه شده‌اند، توسط ماساژ دست و یا وکیوم از بدن خارج می‌شوند. بلافاصله پس از انجام لیزر لیپولیز نیز، شما می‌توانید بیشتر فعالیت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهید و در این مورد نیز، نیاز به نگرانی وجود ندارد.

 

عوارض جانبی و خطرات احتمالی درمان لیزر لیپولیز

 

درمان لیزر لیپولیز یک روش درمانی سالم و بسیار کم‌خطر است و در مقایسه با روش‌هایی نظیر لیپوساکشن عوارض جانبی کمتری دارد. اما این روش درمانی یک جراحی سرپایی بوده که بدیهی است بدون عارضه و خطر نخواهد بود. در این‌صورت، پس از انجام این درمان، ممکن است در ناحیه‌ی تحت درمان، کبودی، ورم و ناراحتی جزیی داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید در صورتی‌که پس از انجام درمان لیزر لیپولیز به‌ درستی از ناحیه‌ی تحت درمان مراقبت نکنید، ممکن است با عفونت و یا زخم در این ناحیه مواجه شوید. علاوه بر آن، احتمال ایجاد لخته‌ی خون نیز وجود دارد.

پس از انجام درمان لیزر، در صورتی‌که عوارضی مانند تورم، درد بیش از حد و یا ترشح غیرمعمول را تجربه کردید، توصیه می‌شود به پزشک معالج خود مراجعه کنید. در نهایت، توجه داشته باشید که درمان لیزر لیپولیز یک روش درمانی بروز و جدید است؛ به همین دلیل اطلاعات کمی در رابطه با عوارض طولانی مدت این درمان وجود دارد؛ در نتیجه توصیه می‌شود برای کاهش دادن خطرات جانبی این درمان، توصیه‌های پزشک معالج خود را جدی بگیرید.

 

مراقبت‌های لازم پس از انجام درمان لیزر لیپولیز

 

بعد از انجام درمان لیزر لیپولیز، معمولا توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز عفونت، برای مدت سه تا پنج روز، از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید. علاوه‌ بر آن، غالبا پزشک معالج در رابطه با گرفتن بهترین نتیجه از این درمان، یک دوره تمرین ورزشی یا رژیم غذایی به شما پیشنهاد می‌کند.

زمان بهبودی انجام درمان لیزر لیپولیز در افراد مختلف، متفاوت است. اما معمولا توصیه می‌شود تا ده روز پس از انجام درمان از انجام فعالیت‌های سنگین روزمره جلوگیری کنید. ممکن است بلافاصله پس از انجام این نوع لیزر، احساس کنید پوست شما جمع و سفت شده است. همچنین ممکن است در ناحیه‌ی تحت درمان کمی کبودی مشاهده کنید؛ که تمامی این موارد از عوارض احتمالی و طبیعی انجام این درمان است که برای اکثر افراد اتفاق افتاده و نیازی به نگرانی ندارد. اما درهرصورت، توصیه می‌شود این ناحیه را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده‌ی هرگونه مورد غیرمعمول به پزشک معالج خود مراجعه کنید. علاوه بر آن، توصیه می‌شود برای اطمینان از بهبودی کامل و درست عمل‌کردن درمان لیزر لیپولیز، حدود یک هفته پس از انجام این جراحی، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

 

اما نتایج انجام درمان با لیزر لیپوپیز چه مدت باقی می‌ماند؟

 

همه چیز درباره عوراض و فواید لیزر لیپولیز برای لاغری؛ تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن

 

بهبودی و اثرات لیپولیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، به‌همین‌دلیل، این اثرات در افراد مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید که لیزر لیپولیز ممکن است ظاهر بدن شما را تغییر دهد اما در نهایت، تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش است که نتایج را دائمی می‌کند. دراین صورت، اگر پس از انجام این درمان، مجددا چاق شده و اضافه وزن پیدا کنید، نتایج حاصل از انجام درمان لیپولیز نیز قابل بازگشت است. به همین دلیل توصیه می‌شود، پس از انجام این جراحی، تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش را فراموش نکنید.

 

تفاوت‌های لیزر لیپولیز با لیپوساکشن

 

همه چیز درباره عوراض و فواید لیزر لیپولیز برای لاغری؛ تفاوت لیپولیز با لیپوساکشن

 

لیزر لیپوساکشن، یک روش قدیمی است و در طی ‌آن، چربی‌های اضافه به کمک یک دستگاه مکنده از بدن خارج می‌شوند. اما در روش لیزر لیپولیز، بافت چربی موجود در بدن، ابتدا ذوب شده و سپس به کمک وکیوم و یا ماساژ ناحیه، از بدن خارج می‌شود. در افرادی که بسیار چاق هستند و چربی‌های اضافه زیادی در بدن خود دارند، لیپوساکشن بهتر از این نوع لیزر عمل می‌کند و درواقع، لیزر لیپولیز برای این افراد عملا بی‌نتیجه است.

 

در روش لیپوساکشن، به دلیل استفاده از یک کانولا، احتمال ضربه و خونریزی بیشتری وجود دارد. اما در روش لیزر لیپولیز، رگ‌های خونی منعقد شده و همین مسئله منجر به کاهش خونریزی و کبودی می‌شود. در این صورت، آسیب‌های وارده نیز کاهش پیدا می‌کند. دیگر مزیت انجام این نوع لیزر نسبت به لیپوساکشن، این است که فرد سریع‌تر به بهبودی می‌رسد؛ زیرا همانطور که گفته شد، التهابات و آسیب‌های وارده از طریق این درمان کمتر است.

 

درمان لیپولیز بیشتر برای افرادی انجام می‌شود، که در محدوده‌های خاصی از بدن مانند زیر شکم، پهلوها، ران و یا پشت کمر، بافت چربی اضافی دارند. این روش می‌تواند جایگزین رژیم درمانی و ترک عادت‌های بد غذایی باشد. اما در مقابل، جراحی لیپوساکشن به منظور اصلاح تناسب اندام در قسمت خاصی از بدن توصیه می‌شود؛ در واقع، بافت چربی اضافی بدن در قسمت‌های به خصوص، با استفاده از این جراحی برداشته می‌شود. به همین دلیل، این روش، نمی‌تواند جاگزین رژیم‌های غذایی و درمان با استفاده از ورزش و رژیم باشد. زیرا این درمان غالبا باهدف لاغر کردن افراد صورت نمی‌گیرد و هدفش تنها برداشتن چربی‌های قسمت خاصی از بدن است.

 

 

کالابرگ الکترونیک