چطور بعد از ۴۰ سالگی یک پوست جوان، شاداب و سالم داشته باشیم

چطور بعد از ۴۰ سالگی یک پوست جوان، شاداب و سالم داشته باشیم


3 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پوست-جوان-شاداب-سالم

پوست جوان و شاداب آرزوی هر انسانی در هر سن و سالی است. اگر به سلامتی پوست خود اهمیت ندهید، در سنین بالا از رفتار خود پشیمان خواهید شد. برای بسیاری از انسان‌ها با سنین بالای ۴۰ سال، داشتن پوستی زیبا، جذاب و سالم یک آرزوست. پیری فرآیندی است که احساسات مختلفی در پی دارد. از حس بزرگی و تجربه گرفته تا اندوه رسیدن به پایان عمر. اما بیایید این احساسات را به کنار بگذاریم و به ویژگی‌های پوست خود در این سالیان بیاندیشیم. برخی از نشانه‌ها به آرامی ظاهر می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از نشانه‌ها می‌توانند توجه را جلب کنند. در بیشتر موارد، توجه زودهنگام به درمان بهترین راهکار برای داشتن پوستی بهتر در سنین بالاست. بنابراین برای داشتن پوست جوان و شاداب باید از همین امروز برنامه ریزی کنید تا بهترین نگهداری را از آن داشته باشید. برای تحقق این آرزو با این مقاله از مجله کوروش را از دست ندهید.

 

 

داشتن پوست جوان، شاداب و سالم با رعایت چند نکته مهم

 

پوست-جوان-شاداب-سالم

 

فرآیند پیری اغلب تحت تأثیر ژنتیک است. قرارگیری در معرض نور خورشید و کاری که شما برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید یا انجام نمی‌دهید و… نیز بر روی پوست شما اثر گذار است. به گفته پژوهشگران برجسته حوزه سلامت پوست و زیبایی، محسوس‌ترین تغییرات پوست در سنین بالا عبارت‌اند از:

  • کاهش ویژگی کشسانی و بازگشت پذیری پوست
  • تیره‌تر شدن رنگدانه‌های پوست
  • تغییرات در اندازه منافذ پوستی
  • تغییرات و ایجاد خطوط
  • ضعیف و نازک شدن عضله‌های صورت

 

پوست-جوان-شاداب-سالم

 

اگر احساس می‌کنید پوست شما با سن شما نمی‌خواند و پیرتر از سن خود به نظر می‌رسید، باید مراقبت بیشتری از پوست خود را مد نظر قرار دهید. بسیاری از متخصصان پوست معتقدند، مردم در سن ۳۰ و ۴۰ سالگی شروع به مشاهده پیری می‌کنند. چرخه طبیعی زندگی پوست در این سال‌ها شروع به افول می‌کند، به این معنی که تغییر رنگ ، چین و چروک ، افتادگی و کاهش تولید کلاژن است.

 

پوست جوان، شاداب و سالم با استفاده از رتینوئید

 

پوست-جوان-شاداب-سالم

 

اگر در ۴۰ سالگی هنوز از محصولات ضد پیری پوست استفاده نمی‌کنید، زمان آن فرا رسیده است. ویتامین C ، رتینوئیدها و کرم ضد آفتاب در این برهه از زندگی بسیار مهم است و باید حتما استفاده شود. این مواد با دهه‌ها پژوهش و آزمایش نقش خود را در سلامت پوست ایفا کرده و ثابت نموده‌اند.

رتینوئید از ویتامین A گرفته می‌شود که همه ما می‌دانیم در سلامت پوست نقش چشم‌گیری دارد. رتینوئیدها در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست وجود دارند. این ماده بسیار جالب عنصری برای ضدپیری است. رتینوئیدها با عملکردی که دارند سلول‌های پوست شما را بیش از پیش می‌کند. افزایش سلول در پوست منجر به تقویت و تولید بیشتر کلاژن می‌شود. این فرآیند که به کمک رتینوئیدها در پوست رخ می‌دهد منجر به جوان سازی و جلوگیری از پیری می‌شود. تحریک کلاژن ، پیشگیری و درمان چین و چروک و حتی مبارزه با آکنه از دیگر خدمات رتینوئیدها است. توجه کنید که رتینوئیدها منجر به حساسیت به نور خورشید می‌شوند. بنابراین استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF بالا و با طیف کامل (حداقل SPF 50) ضروری است.

 

پوست جوان شاداب سالم با مصرف ویتامین C

 

پوست-جوان-شاداب-سالم

 

اگر موانع تجویز و حساسیت به نور باعث کاهش علاقه شما به رتینوئیدها می شود ، ویتامین C یک گزینه بسیار عالی است. ویتامین C باعث رشد کلاژن، مقابله با چین و چروک و حتی صدمات ناشی از اشعه UV می شود. این نیروگاه آنتی اکسیدانی همچنین با تیرگی پوست (هایپرپیگمانتاسیون) و جوش‌های آکنه و لکه‌ها مقابله می‌کند.

 

پوست-جوان-شاداب-سالم

 

داشتن پوست جوان، شاداب و سالم با استفاده از موارد زیر:

  • رتینوئیدها
  • ویتامین C
  • ضد آفتاب SPF 50

 

پس با پوست خود در زمان فعلی مهربان باشید تا در آینده نیز از سلامتی آن مطمئن شوید. آفتاب گرفتن، برنزه شدن و… را بدون کرم ضد آفتاب انجام ندهید. کلاه و عینک آفتابی لوازم بسیار مهمی هستند که داشتن پوستی زیبا و جذاب را برای شما تضمین می‌کنند. با رعایت نکات مهم در سلامت پوست خود، سال‌های طولانی از پوستی سالم و درخشان لذت خواهید برد.

 

کالابرگ الکترونیک