چگونه ریه را با دمنوش و غذا علیه کرونا پاکسازی کنیم؟

چگونه ریه را با دمنوش و غذا علیه کرونا پاکسازی کنیم؟


1 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه ریه را پاکسازی کنیم

چگونه ریه را پاکسازی کنیم یا به عبارت دیگر برای پاکسازی ریه چی بخوریم؟ ترس از ویروس کرونا حالا دیگر جهان شمول است و افزایش تعداد کشته‌شدگان در روزهای اخیر ویرانگر بوده است. این ترس همه گیر از پاندمی ویروس کرونا، سلامتی را به اولویت اصلی همه کشورها تبدیل کرده و تمام کشورها مجبورند اقدامات سختگیرانه ای را برای کنترل شیوع بیماری انجام دهد. برای مقابله با عفونت‌های تنفسی مثل عفونت ناشی از ویروس کرونا نیاز به یک ریه قوی و سالم داریم. در زندگی مدرن و شهرنشینی امروز آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی ریه را ضعیف و پر از دود می‌کنند. برای پاکسازی ریه باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. اما چگونه ریه را پاکسازی کنیم ؟ برای پاکسازی ریه از آلودگی هوا، گرد و خاک، دود قلیان و سیگار و تقویت ریه علیه علائم ویروس کرونا، درمان خانگی علائم ویروس کرونا و سایر عفونت‌های تنفسی این ۷ دمنوش و ماده غذایی را بخورید. این مقاله را از سرویس سلامت و در مجله کوروش بخوانید.

 

چگونه ریه را پاکسازی کنیم

زردچوبه بخورید

 

برای پاکسازی ریه زردچوبه بخورید

 

در بیشتر بیماری‌های تنفسی، تنفس صحیح سخت‌ترین قسمت است زیرا در این حالت افراد سنگینی قفسه سینه خود را احساس می‌کنند و این به دلیل تراکم مداوم و التهاب در مجرای هواست. مصرف روزانه زردچوبه به کاهش التهاب در مجرای هوا کمک می‌کند. علاوه بر این، وجود ترکیبی به نام کورکومین در زردچوبه به پاکسازی طبیعی ریه‌ها کمک می‌کند و به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند‌، که به تقویت ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. می‌توانید زردچوبه را هم به صورت خام و تازه به صورت دمنوش بخورید و یا می‌توانید از فرم پودر شده آن به همراه شیر استفاده کنید. مقاله طرز تهیه شیر طلایی که ترکیب شیر و زردچوبه است را بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ طرز تهیه کافه لاته و لاته زردچوبه و لاته وانیل درمان سرماخوردگی

 

 

برای پاکسازی ریه چای سبز بنوشید

 

چای سبز بنوشید

 

بله، یکی از محبوب‌ترین چای‌های سالم و یک درمان آسان برای پاکسازی ریه‌ها. چای سبز مملو از  پلی فنول‌ و دارای خواص ضد‌التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در ریه‌ها کمک کند. طبق گزارشی که در ژورنال تغذیه منتشر شد، مشاهده شد که بین نوشیدن چای سبز و بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) ارتباط قوی وجود دارد. در درجه اول دو نوع اصلی COPD وجود دارد: برونشیت مزمن، که باعث ایجاد سرفه و مخاط طولانی مدت می‌شود و آمفیزم که با گذشت زمان به ریه‌ها آسیب می‌رساند. هر دو مورد COPD تنفس را دشوار می‌کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز با کاهش خطر ابتلا به COPD در ارتباط است.

حتما بخوانید  افطاری ساده و کم هزینه | طرز تهیه ۱۴ افطاری ارزان + فیلم

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی

 

 

برای پاکسازی ریه دمنوش و چای نعناع بنوشید

 

برای پاکسازی ریه دمنوش و چای نعناع بنوشید

 

نعناع یک داروی قدیمی برای درمان مشکلات تنفسی است. در بسیاری از تمدن‌های قدیمی از نعناع به خاطر مزایای دارویی آن استفاده می‌کردند. چای نعناع داغ با از بین بردن رسوب مخاط و التهاب ناشی از عفونت‌های ریوی و ذات‌الریه ناشی از علائم ویروس کرونا و سایر ویروس‌های تنفسی می‌تواند گلودرد شما را درمان کند.

 

 

برای پاکسازی ریه دمنوش زنجبیل درست کنید

 

برای پاکسازی ریه دمنوش زنجبیل درست کنید

 

یکی از پرمصرف‌ترین داروهای خانگی و طبیعی برای درمان سرفه و سرماخوردگی زنجبیل است. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی شناخته شده است چرا که که به دفع سموم از دستگاه تنفسی کمک می‌کند. این ماده حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، بتاکاروتن و روی است. طبق نتایج چند مطالعه، برخی از عصاره‌های زنجبیل نیز برای از بین بردن سلول‌های سرطانی ریه شناخته شده‌اند. یک روش پاکسازی ریه و بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با آنفولانزای فصلی و عفونت‌های ناشی از علائم ویروس کرونا و سرماخوردگی استفاده از چای زنجبیل و دمنوش زنجبیل است.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خواص زنجبیل و مضرات احتمالی و طبع و مصلح آن

بیشتر بخوانید: پیشگیری و درمان کرونا ویروس؛ بهترین خوراکی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

برای پاکسازی ریه عسل بخوریم یا شربت دکسترومتورفان

 

برای پاکسازی ریه عسل بخوریم یا شربت دکسترومتورفان

 

یک روش موثر پاکسازی ریه خوردن عسل طبیعی است. عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی خود شناخته شده است که در نتیجه به کاهش مشکلات ناشی از مشکلات تنفسی کمک می‌کند. طبق نتایج تحقیقی که در این زمینه انجام شده عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است.

علاوه بر این، مطالعه‌ای که برای بررسی درمان مشکلات تنفسی در کودکان و نوزادان انجام و نتایج آن در JAMA Pediatrics منتشر شده نحوه عملکرد عسل گندم سیاه در مقابل شربت دکسترومتورفان را به عنوان درمانی برای سرفه ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان بررسی کرده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تنها یک دوز عسل که ۳۰ دقیقه قبل از خواب خورده شود، از سرفه پیشگیری کرده و به درمان مشکل خواب هم کمک می‌کند. البته خوراندن عسل به کودکان زیر ۲ سال ممنوع است.

حتما بخوانید  طرز تهیه رولت کباب نرم و لذیذ به 3 روش مختلف

 

 

بیشتر بخوانید: روز جهانی زنبور عسل؛ ۱۰ مورد از خواص دارویی عسل و مشهورترین انواع عسل

 

 

برای تمیز کردن ریه سیر و پیاز بخورید

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

برای تمیز کردن ریه سیر و پیاز بخورید

 

یک روش پاکسازی ریه خوردن سیر و پیاز خام یا پخته است. ممکن است طعم سیر خام را دوست نداشته باشید، اما فواید شگفت انگیز آن برای سلامتی باعث می‌شود حتما آن را در ژیم غذایی روزانه خود جای دهید. سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل کرده و به شما کمک می‌کند تا بر عفونت‌های تنفسی که ریه‌های ما را مسدود می‌کند و منجر به نفس نفس و گرفتگی می‌شود غلبه کنید. سیر علاوه بر پاکسازی ریه همچنین به کاهش التهاب، بهبود آسم و کاهش خطر سرطان ریه کمک می‌کند.

 

در پیاز هم یک ماده محافظتی، ضد تومور، ضد سرطان، ضد التهاب و ضد میکروب و ضد ویروس از خانواده فلانوئیدها به نام کوئرستین یا کوروستین وجود دارد. البته انگور قرمز، کدو حلوایی و سیب زرد و قرمز هم منابع غنی کوئرسین هستند. این ماده اثری شبیه هیدروکسی کلرکین دارد که یکی داروهای پیشنهادی در درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا است. کوئرستین اثرات ضد آلرژی هم دارد و مانع عطسه و سرفه می‌شود. خورن پیاز پخته در زمان ابتلا به عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی به خصوص در شب سبب غنی شدن و ضد عفونی بدن و می‌شود. کوئرستین مثل آسپرین اثرات ضدالتهاب، ضد روماتیسم و رقیق کننده خون هم هست.

 

 

برای پاکسازی ریه انار را به این روش بخورید

 

انار را به این روش بخورید

 

برای درمان تنگی نفس و سرفه ناشی از سرماخوردگی، کرونا و عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی این ترکیب را امتحان کنید: آب زنجبیل تاره را به آب انار و عسل (همه به مقدار مساوی) حل کنید و یک قاشق از این ترکیب را یک یا دوبار در روز میل کنید. برخی کارشناسان طب سنتی بر این باورند که خوردن انار پخته برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

 

برای پختن انار باید به این ترتیب عمل کنید: یک عدد انار را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم بگذارید تا آهسته آهسته به مدت ۲۰ دقیقه بپزد و نرم شود اما نسوزد. برای همین گاهی آن را بچرخانید پس از پخته شدن پرده‌ها ورگه‌های داخلش را هم با دانه‌های پخته شده میل کنید. این انار پخته سرشار از آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت ریه، گوش و گلو هر شب به مدت سه شب قبل از خواب میل کنید و بعد از آن دیگر چیزی نخورید.

 

 

منبع: Times of India

کالابرگ الکترونیک