معرفی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن‌ها در آرایش

معرفی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن‌ها در آرایش


3 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن‌ها در آرایش

کانسیلر چیست و نحوه استفاده از کانسیلر چطور و برای چه مواردی است؟ اصلا می‌دانید بهترین و مناسب‌ترین رنگ کانسیلر برای شما با توجه به رنگ پوست و نقایص پوستی شما کدام است؟ واقعیت این است که برخی کانسیلر را با پرایمر، کانتور و حتی فونداسیون یا فاندیشن آرایشی اشتباه می‌گیرند. در سرویس سلامت برای این‌که همه چیز را درباره کانسیلر و نحوه استفاده از آن و موارد مصرفش را بدانید و از همه مهم‌تر بدانید که برای رفع نقایص پوستی بهتر است از چه رنگ کانسیلری را انتخاب کنید بهتر است این مقاله را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

فرق کانسیلر با پرایمر، فاندیشن و کانتور در آرایش چیست؟

 

فرق کانسیلر با پرایمر، فاندیشن و کانتور در آرایش چیست؟

 

در ابتدای کار برای دانستن مراحل برای آموزش آرایشگری در منزل باید بدانیم اصلا کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است باید فرق میان کانسیلر با پرایمر، فاندیشن و کانتور را بدانید یعنی مواردی که اغلب با کانسیلر اشتباه گرفته می‌شوند. به همین منظور بد نیست کمی با پرایمر، فاندیشن و کانتور و البته کانسیلر و کارکردهایشان آشنا شوید. به این ترتیب خودتان در خانه هم می‌توانید یک ارایش ملایم و طبیعی با پوشاندن نواقص پوستی و لک و چروک‌ها انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایشگری در منزل

 

 

فاندیشن چیست؟

 

فاندیشن چیست؟

 

در یک آرایش حرفه‌ای (و نه روزانه) قدم نخست استفاده از فاندیشن است. برای این کار ابتدا باید صورت را با شوینده مناسب پوست‌تان بشورید و سپس از فاندیشن استفاده کنید. فاندیشن پوست را برای مراحل بعدی آرایش صاف و یکدست می‌کند و در حقیقت پوست را زیرسازی می‌کند. چشم‌ها را ببندید و فاندیشن را به صورت زیگزاگی روی پوست پاکیزه صورت اسپری کنید. اجازه دهید اسپری جذب پوست شود و سپس مراحل بعدی آرایش را انجام دهید. قطعا استفاده از فاندیشن برای آرایش روزانه پوست توصیه نمی‌شود. فاندیشن برای آرایش رسمی و مراسمی مثل عروسی که قرار است آرایش مدت طولانی روی پوست بماند مناسب است. انواع فاندیشن به صورت جامد یا پودر و مایع و اسپری هستند. یادتان باشد فاندیشن اسپری و مایع بعد از شستن پوست و قبل از استفاده از پرایمر و فاندیشن پودری را بعد از اتمام آرایش استفاده کنید.

 

 

پرایمر چیست؟

 

پرایمر چیست؟

 

در روند آرایش کردن (البته نه آرایش روزانه) قدم دوم استفاده از پرایمر است. بعد از زدن فاندیشن مناسب به پوست (اگر از فاندیشن استفاده نمی‌کنید، قبل از زدن پرایمر کرم مرطوب کننده مناسب پوست‌تان را استفاده کنید) پرایمر را استفاده کنید تا خط و خطوط و منافذ باز پوست را بپوشانید. در حقیقت پرایمر پایه دوم آرایش شماست، برق پوست و خط و خطوط و منافذ را می‌پوشاند و به این ترتیب کرم پودر بهتر روی پوست شما می‌نشیند و آرایش شما بدون برق افتادن مدت زمان بیشتری روی پوست‌تان دوام می‌آورد، در هوای گرم آرایش شما عرق نمی‌کند و به هم نمی‌ریزد. در این میان هم می‌توانید از پرایمر پوست صورت استفاده کنید و هم از پرایمرهای مخصوص زیر چشم و پلک‌ها. از آن‌جایی که پرایمر در منافذ باز پوست نفوذ می‌کند برای آرایش روزانه و معمولی گزینه مناسبی نیست.

حتما بخوانید  تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده با نحوه عمکرد آنها

 

 

بیشتر بخوانید: روش‌های صحیح پوشاندن جوش صورت با آرایش

 

 

کانتور چیست؟

 

کانتور چیست؟

 

کانتور کردن در آرایش و گریم در حقیقت به معنای سایه زدن است و برای انجام آن از لوازم آرایشی خاصی استفاده می‌شود. از کانتور برای برجسته یا محو کردن اجزای صورت و بدن به خصوص گردن و دکلته به کار می‌رود و معمولا به دو رنگ سرد و گرم طبقه‌بندی شده است. از رنگ‌های کانتور برای ایجاد یک یا دو سایه تیره یا روشن‌تر از رنگ پوست در مناطق مختلف صورت مثل گونه‌ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، پیشانی، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) جهت کوچک‌تر یا برجسته‌تر کردن این نقاط استفاده می‌شود. وظیفه کانتورینگ این است که با ایجاد خطای دید قسمت‌هایی را که مد نظر ماست کوچک‌تر(مثل بینی) یا برجسته‌تر(مثل گونه‌ها) کند.

 

 

کانسیلر چیست و نحوه استفاده آن چگونه است؟

 

کانسیلر چیست و نحوه استفاده آن چگونه است؟

 

کانسیلر کرم پودر مخصوص زیر چشم و نواحی مختلف صورت برای پوشاندن تیرگی، نواقص و لک‌های مختلف پوستی در طیف رنگی مختلف است. از کانسیلر به عنوان پایه زیر پنکیک یا کرم پودر و بعد از فاندیشن، پرایمر و کانتورینگ استفاده می‌شود (در صورت استفاده نکردن از سه مورد اول بعد از زدن کرم پودر یا پنکیک از کانسیلر استفاده می‌کنند). ابتدا کانسیلرها فقط برای پوشاندن تیرگی و سیاهی دور چشم طراحی شده بودند اما کم کم برای رفع نواقص سایر نقاط صورت هم مورد توجه قرار گرفتند. کانسیلرها معمولا به صورت مایع یا نیمه جامد و یا جامد و فشرده هستند و در رنگ‌های مختلف از جمله سبز، نارنجی، بنفش، صورتی، زرد و آبی طراحی شده‌اند. در ادامه در مورد طیف‌های مختلف رنگ کانسیلر و البته نحوه استفاده از کانسیلر صحبت می‌کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید: رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها

 

 

طیف‌های رنگی مختلف کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و تیرگی‌های صورت و دور چشم

 

طیف‌های رنگی مختلف کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و تیرگی‌های صورت و دور چشم

 

به جز کانسیلرهایی که رنگ‌هایی شبیه کرم پودر در طیف‌های مختلف دارند، حالا بد نیست کمی در مورد کانسیلرهای رنگی که به کانسیلرهای «اصلاح رنگ» مشهور هستند صحبت کنیم. این کانسیلرها که اغلب برای صورت و دور چشم استفاده می‌شوند وظیفه پوشانندگی لکه‌ها و نواحی تیره و نقاطی که با سایر قسمت‌های پوست همرنگ نیستند را بر عهده دارند. سازوکار این کانسیلرها به این ترتیب است که برای خنثی کردن رنگ لکه‌ها باید از رنگ متضاد آن‌ها استفاده کنید تا محو شوند و همدیگر را خنثی کنند. اما این سازوکار دقیقا به چه شکل است؟ قبل از این‌که ادامه مطلب را بخوانید یادتان باشد برخلاف کانسیلر دور چشم، از این کانسیلرهای رنگی قبل از استفاده از کرم پودر و پنکیک باید استفاده کنید.

 

 

کانسیلر سبز

 

رنگ سبز در چرخه رنگ مقابل رنگ قرمز قرار می‌گیرد پس بهترین رنگ برای پوشاندن لکه‌ها، زخم، جای زخم و جوش‌های قرمز روی پوست است. به نظر می‌رسد کانسیلر رنگ سبز برای افرادی که به آکنه روزاسه یا آکنه دوران بزرگسالی دچارند یا آن‌هایی که به صورت مادرزادی لکه قرمز یا ماه‌گرفتگی روی پوست‌شان دارند و برای آرایش همیشه به خاطر این لکه و جوش‌های قرمز مشکل دارند بهترین انتخاب است و مشکل‌شان را تا حدود زیادی رفع می‌کند. اگر روی صورت آکنه فعال و جوش دارید کانسیلر را با براش یا برس آرایشی پخش کنید تا باکتری‌ها به سایر نقاط پوست سرایت نکنند.

 

 

کانسیلر نارنجی

 

برای افرادی که دور چشم تیره دارند رنگ کانسیلر نارنجی بهترین انتخاب است. نارنجی مخالف رنگ آبی و کبود است. اگر روی پوست‌تان نقاط تیره‌تری دارید و دور چشم شما تیره و کبود است بهترین انتخاب برای شما استفاده از کانسیلر نارنجی است چون کانسیلر رنگ روشن باعث می‌شود کبودی‌ها خاکستری شوند به جای این‌که محو شوند. البته کانسیلر نارنجی برای پوست‌های گندمی و سبزه مناسب است. اگر رنگ پوست شما خیلی سفید است به جای کانسیلر نارنجی از کانسیلر هلویی استفاده کنید.

حتما بخوانید  9 روش علمی برای جذاب تر شدن زنان و مردان

 

 

کانسیلر صورتی

 

بهترین رنگ برای افرادی که پوست سفید و دور چشم تیره دارند و البته روی صورت‌شان هم لک و جای جوش دارند بهترین رنگ کانسیلر صورتی است. کانسیلر صورتی در واقع همان کانسیلر هلویی است.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم و آموزش اصولی سایه زدن

 

 

کانسیلر زرد

 

کانسیلر زرد برای پوشاندن تیرگی‌هایی که به بنفش می‌زنند، رگ‌ها و کبودی و تیرگی زیر چشم باید استفاده کنید.

 

 

کانسیلر بنفش

 

برای پوست‌هایی با تن زرد و پوست‌های خسته و کسل و متورم بهترین رنگ کانسیلر، بنفش است. بنفش برای پوشاندن لکه و جای زخم‌های زرد و پوشاندن زردی پوست بسیار مناسب است. اما اگر کل پوست شما به زردی می‌زند بهتر است به جای کانسیلر بنفش از یک پرایمر بنفش استفاده کنید. دلیلش هم این است که کانسیلر برای پوشاندن نقطه‌ای لکه‌ها و تیرگی‌هاست.

 

 

بایدها و نبایدها و طریقه صحیح استفاده از انواع کانسیلر که حتما باید بدانید

 

بایدها و نبایدها و طریقه صحیح استفاده از انواع کانسیلر که حتما باید بدانید

 

*رنگ‌های مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید. اثربخشی اصلاح کننده‌های رنگ بستگی به پیدا کردن تناژ رنگی مناسب که با لکه های شما همپوشانی داشته باشد. به یاد داشته باشید که کانسیلر نارنجی مخصوص پوست تیره است و کانسیلر صورتی یا هلویی مخصوص پوست روشن و سفید.

 

*کانسیلر را در لایه های نازک استفاده کنید. یک لایه ضخیم از کانسیلر نه تنها عیوب را نمی‌پوشاند بلکه پایه آرایش شما را خراب می‌کند.

 

*از رنگ‌هایی که لازم نیست استفاده نکنید. کانسیلر اصلاح رنگ فقط برای لکه‌هایی که از نظر ظاهری قوی هستند استفاده می‌شود. برای لکه‌های کوچک‌تر که کمتر به چشم می آیند، لازم نیست از کانسیلر رنگی استفاده کنید.

 

*از اسفنج آرایشی برای محو کردن کانسیلر روی پوست استفاده کنید و به صورت ضربه‌ای کانسیلر را محو کنید. رنگ ها را در تمام صورت خود پخش نکنید. با این کار همه کارهایی را که انجام داده‌اید با انتقال رنگدانه‌ها به مناطق اشتباه خنثی می‌کند.

 

*به یاد داشته باشید که آرایش باید نقایص پوست شما را اصلاح کند نه این‌که پوست شما را بپوشاند. بنابراین در مورد کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده در موارد خیلی ضروری و آرایش‌های رسمی استفاده کنید نه آرایش روزانه و همیشگی.

 

*اگر می‌خواهید بعد از چند ساعت کانسیلر زیر چشم شما خط نیفتد و بریده بریده نشود ابتدا از پرایمر مخصوص دور چشم استفاده کنید و سپس کانسیلر مخصوص دور چشم را به کار ببرید.

 

*در مجموع بهتر است دور و زیر چشم خود را کرم پودر نزنید و به همان کانسیلر کرم پودری اکتفا کنید.

 

*از کانسیلرهای سبک به جای کانسیلرهای چرب و غلیظ استفاده کنید. در حقیقت بهترین مارک‌های کانسیلر هم آن‌هایی هستند که سبک، با بافتی لطبف و کم چرب هستند.

 

*نحوه صحیح استفاده از کانسیلر برای دور چشم نه به صورت مدور بلکه به این شکل است: کانسیلر را به صورت مثلثی پایین چشم بکشید و سپس با یک اسفنج یا براش آن را در اطراف چشم محو کنید. (دقیقا مثل تصویر بالا)

 

 

منبع: adorebeauty

 

 

کالابرگ الکترونیک