طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو

طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو


24 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو

سلامت، رشد سریع و حجم موها برای همه ما اهمیت زیادی دارد. موهای ما برای حفظ سلامت به رسیدگی نیاز دارند و برای اینکه سالم و درخشان به نظر برسند، باید به خوبی تقویت شوند. احتمالا از مادر یا مادربزرگ‌هایتان بارها در مورد فواید تخم مرغ برای تقویت مو شنیده‌ا‌ید. تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز برای مو است و استفاده از آن کمک می‌کند تا موهای شما مقاوم و براق شود. در این مقاله مجله کوروش می‌توانید با روش‌های تقویت مو با تخم مرغ و همچنین طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای مو آشنا شوید. در سرویس سلامت همراه ما باشید.

 

 

فواید تخم مرغ برای رویش مو و جلوگیری از ریزش مو

 

فواید تخم مرغ برای رویش مو و جلوگیری از ریزش مو

 

تخم مرغ مملو از پروتئین‌ها، مواد معدنی و انواع ویتامین B است و می‌تواند با تقویت ریشه مو، از ریزش مو جلوگیری کند و با تحریک فولیکول‌های مو، رشد موها را افزایش دهید. استفاده از تخم مرغ یک روش طبیعی برای درمان شدید ریزش مو و رشد و رویش مجدد مو است.

 

تخم مرغ به صورت ماسک موضعی می‌تواند حجم موها را افزایش دهد و موجب افزایش ضخامت تارهای مو شود. از طرف دیگر چربی‌های طبیعی موجود در تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند تا موهایی نرم و درخشان داشته باشید. نکته جالبی که باید در مورد ماسک تخم مرغ برای مو بدانید این است که سفید تخم مرغ بیشتر برای موهای چرب و زرده تخم مرغ برای موهای خشک مناسب‌تر است. افرادی که موهای معمولی دارند، بهتر است از تخم مرغ به طور کامل استفاده کنند.

 

سطح پروتئین سفیده تخم مرغ بسیار زیاد است و حاوی ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم، سدیم است. این مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ موجب تقویت رشد مو و حفظ روغن‌های طبیعی آن می‌شود. زرده تخم مرغ نیز علاوه بر پروتئین حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، ویتامین‌های B است که می‌تواند به خوبی موها را تغذیه کند. زرده تخم مرغ می‌تواند مثل یک نرم کننده طبیعی موها را نرم و لطیف کند. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص تخم مرغ برای مو آشنا شوید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی پیس گنده (پیس گندله) | شیرینی عید مازندرانی

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش پیشگیری و رشد مجدد ریزش شدید مو زنان و مردان

 

 

افزایش رشد مو با تخم مرغ

 

تخم مرغ پروتئین زیادی دارد و با تغذیه موها موجب افزایش رشد و رویش مو می‌شود.

 

 

جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو با ماسک تخم مرغ

 

جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو با ماسک تخم مرغ

 

تقویت مو با تخم مرغ از قدیم برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت تار مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. پروتئین‌های موجود در تخم مرغ موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و با تحریک پوست سر، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. به علاوه ماسک تخم مرغ برای مو فواید زیادی دارد و قوی‌تر کردن ریشه موها یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

 

 

افزایش حالت ارتجاعی مو با ماسک تخم مرغ

 

افزایش حالت ارتجاعی مو با ماسک تخم مرغ

 

زرده تخم مرغ سرشار از لوتئین است که موجب آبرسانی به موها می‌گردد. استفاده از تخم مرغ برای مو موجب افزایش حالت ارتجاعی مو می‌گردد و موها را در برابر شکستگی و موخوره مقاوم می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: درمان انواع مشکلات مو

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

افزایش درخشندگی مو با ماسک تخم مرغ

 

افزایش درخشندگی مو با ماسک تخم مرغ

 

تقویت مو با تخم مرغ و استفاده منظم آن موجب می‌شود تا موهای شما سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند. تخم مرغ برخلاف انواع شامپوها که درخشندگی مو را کاهش می‌دهد، به حفظ روغن‌های طبیعی مو کمک می‌کند.

 

 

ترمیم موهای آسیب دیده و ضد شوره با ماسک تخم مرغ

 

ترمیم موهای آسیب دیده و ضد شوره با ماسک تخم مرغ

 

تأثیر تخم مرغ بر مو بیشتر به دلیل وجود پروتئین‌های موجود در آن است. همان‌طور که می‌دانید موی ما از پروتئین تشکیل شده و ماسک تخم مرغ برای مو موجب ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود. افرادی که موهای نازک و آسیب دیده دارند، بهتر است به طور مرتب از تخم مرغ استفاده کنند. از طرف دیگر استفاده از تخم مرغ راهکاری فوق العاده برای برطرف کردن شوره سر است.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برندهای ماسک موی ایرانی

 

جلوگیری از وز شدن مو

 

تقویت مو با تخم مرغ موجب می‌شود تا بافت مو صاف‌تر و زیباتر به نظر برسد. استفاده از تخم مرغ برای مو موجب می‌شود تا تار موها ضخیم‌تر و صاف‌تر شود. به علاوه شما می‌توانید با استفاده مداوم از این ماسک به تأثیر تخم مرغ بر لطافت مو پی ببرید و ببینید که چطور تار موهای شما نرم‌تر و صاف‌تر می‌شود.

 

 

طرز تهیه انواع ماسک تخم مرغ برای تقویت و رشد مو

 

طرز تهیه انواع ماسک تخم مرغ برای تقویت و رشد مو

 

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون برای تقویت ریشه و ساقه مو

 

برای درست کردن این ماسک باید مقداری روغن زیتون را به یک تخم مرغ کامل اضافه کنید. مواد را به کمک چنگال خوب هم بزنید و سپس ماسک را روی موها بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم مایل به خنک موهایتان را آبکشی نمایید. استفاده از آب گرم برای شستن تخم مرغ موجب می‌شود تا بوی تخم مرغ بیشتر روی موها باقی بماند. در نهایت نیز از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک مو موجب حفظ تعادل چربی پوست سر می‌شود و ریشه و ساقه موها را تقویت می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج قالبی به 3 روش رستورانی در قابلمه و فر و پلوپز

 

 

ماسک سفیده تخم مرغ برای صاف و براق شدن موها

 

برای درست کردن ماسک سفید تخم مرغ باید سفیده یک تخم مرغ را به یک قاشق غذا خوری روغن بادام اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری ماست هم به آن اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را روی موها بمالید و برای ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز موها را با آب ولرم رو به خنک آبکشی نمایید. این ماسک را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنید. استفاده از این ماسک مو موجب نرم شدن موها و صاف و براق شدن آن می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۴ ماسک موثر خانگی برای درمان قطعی موی چرب در طب سنتی

 

 

ماسک زرده تخم مرغ برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده

 

ماسک زرده تخم مرغ برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده

 

گوگرد موجود در زرده تخم مرغ موجب تقویت موها می‌شود. برای درست کردن این ماسک مو باید دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس مواد را خوب هم بزنید و روی موها بمالید. ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی سر بگذارید و بعد موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید. برای نتیجه بهتر می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار از این ماسک استفاده نمایید. این ماسک مو موجب نرم شدن موها و تقویت ریشه مو و تحریک رشد مو می‌شود. این ماسک مو به شدت برای افرادی که موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارند، مناسب است و در کنار روغن زیتون می‌تواند موهای شما را براق و زیبا کند.

 

 

ماسک سرکه و تخم مرغ برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

 

ماسک سرکه و تخم مرغ برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

 

ماسک سرکه و تخم مرغ تأثیر زیادی بر رشد موها دارد. برای درست کردن این ماسک باید ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید و سپس ماسک را از ریشه تا نوک تار مو بمالید.

 

۴۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت موها را با یک شامپوی ملایم شستشو نمایید. برای نتیجه بهتر می‌توانید هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. این ماسک مو علاوه بر جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو موجب افزایش میزان رطوبت و صاف و ابریشمی شدن موها نیز می‌شود و حالت موها را نرم و زیبا می‌کند.

 

 

منابع: parenting.firstcry / stylecraze

 

کالابرگ الکترونیک