۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل


13 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ماه آوریل ماه جهانی دکوراسیون است. به همین مناسبت بد نیست با تغییرات جزیی در دکوراسیون منزل و محل کار کمی حال و هوای منزل‌تان را عوض کنید. دکوراسیون داخلی منزل شما چه سبکی دارد؟ شکی در این نیست که محیطی که در آن زندگی می‌کنید تاثیر مستقیمی بر روحیه و حال خوب و البته سبک زندگی شما دارد. اگر فردی خلاق باشید می‌توانید با صرف کمترین هزینه یک فضای مثبت و شاد در طراحی دکوراسیون داخلی کنونی منزل‌تان ایجاد کنید. در مجله کوروش ۷ روش آسان برای ایجاد تغییرات مثبت و اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را با شما در میان بگذاریم.

 

 

۱- یک گوشه دنج برای خودتان دست و پا کنید

 

یک گوشه دنج برای خودتان دست و پا کنید

 

این‌که میان زمانی که سرتان شلوغ است و زمان‌های استراحت خود و خانواده‌تان تعادل ایجاد کنید یک امر بسیار مهم در مناسبات یک دکوراسیون داخلی استاندارد است. به همین دلیل لازم است در قسمتی از منزل یک گوشه دنج و آرام برای مطالعه یا بازیابی روحی و روانی و مدیتیشن برای خودتان درست کنید. زمانی که شما یک منطقه امن و آرام در منزل‌تان داشته باشید از نظر روحی و روانی احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و این امر روی تمام جنبه‌های زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد.

 

 

۲- طبیعت را به طراحی دکوراسیون داخلی منزل بیاورید

 

طبیعت را به طراحی دکوراسیون داخلی منزل بیاورید

 

آوردن طبیعت و رنگ سبز گل و گیاه به خانه فضای دکوراسیون داخلی، منزل شما را تبدیل به مکانی معنوی می‌کند. در حقیقت هیچ چیز به اندازه ریتم طبیعت استرس و اضطراب را از خانه دور نمی‌کند. برای این کار نقاطی از منزل را که در طول روز بهترین نور طبیعی را دارند در نظر بگیرید. اگر حیاط دارید می‌توانید از آن بهترین استفاده را ببرید. گل و گلدان را در حیاط منزل بچینید تا هم از نور طبیعی خورشید بهره بگیرند و شاداب و سرحال شوند و هم شما به این بهانه به حیاط بروید و کمی آفتاب بگیرید. آفتاب گرفتن در طول روز تاثیر فراوانی در آرامش روح و روان دارد.

حتما بخوانید  تست روانشناسی رنگ | رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۳- خودتان را زندانی نکنید

 

خودتان را زندانی نکنید

 

بهترین راه برای این‌که در منزل خودتان احساس یک زندانی را نداشته باشید این است که در فضای دکوراسیون داخلی از پنجره‌ها نهایت استفاده را ببرید. شیشه پنجره‌ها را همیشه تمیز نگه دارید و مبلمان یا تختخواب را کنار پنجره بگذارید. سعی کنید در هنگام نشستن و استراحت کردن به جای نشستن در یک گوشه تاریک، نزدیک‌ترین مکان به پنجره را انتخاب کنید. سعی کنید برای در و دیوار منزل‌تان رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا تا احساس راحتی و آرامش بیشتری در خانه داشته باشید.

 

 

۴- خانه را شلوغ نکنید

 

خانه را شلوغ نکنید

 

دیاگرام جریان در منزل یک امر حیاتی است. منظور از دیاگرام جریان این است که در کوراسیون داخلی مبلمان منزل را به گونه‌ای بچینید و دیزاین کنید که جا و فضای کافی برای رفت و آمد آسان وجود داشته باشد. در یک کلام اگر در حال چیدمان یک خانه جدید هستید کریدور و راهروها را شلوغ نکنید تا به راحتی بتوانید در فضای بین اتاق‌ها رفت‌و‌آمد کنید. البته دکور و تزیین خانه با کتاب و گل و گیاه فضای تعاملات اجتماعی جهت آرام شدن روح و روان را در منزل تقویت می‌کند. این امر از نظر روانی مزیت‌های فراوانی برای شما دارد و فضای بیشتری برای لم دادن و آرام شدن در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

 

۵- جنس وسایلی که انتخاب می‌کنید مهم است

 

جنس وسایلی که انتخاب می‌کنید مهم است

 

برای ایجاد یک اتمسفر و جو دعوت کننده و شاد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل لازم است که به جنس وسایلی دکوری و مبلمان دقت کنید. متریالی مثل سنگ مرمر و چوب در مجموع حس خوب و مثبتی در خانه ایجاد می‌کنند. این در حالی است که متریالی مثل شیشه، گرانیت و فلز می‌توانند کمی خشن، خطرناک، آسیب‌زننده و مشکل‌ساز شوند.

حتما بخوانید  ۵ ایده شاد و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

 

۶- صداها را کنترل کنید

 

صداها را کنترل کنید

 

اگر در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید پنجره‌های دوجداره و عایق صوتی دیوارها می‌تواند به شما برای کاهش صداهای مزاحم کمک کند. برای کم کردن صدای بیرون یا صدای آپارتمان‌های همسایه می‌توانید از روش‌های مختلف مثل پرده‌های آکوستیک، پنل‌های آکوستیک که به دیوار آویزان می‌شوند و صداهای بیرون را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و یا آویزان کردن یک فرش یا بافت زیبا از دیوار استفاده کنید.

به این ترتیب هم طراحی دکوراسیون داخلی منزل را چشم‌نواز می‌کنید و هم صداهای مزاحم را کمتر می‌شنوید. اگر دیوار آپارتمان‌تان نازک است یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب به دیوار تکیه بدهید و صدای آپارتمان همسایه را به کمترین میزان ممکن برسانید. برای کم کردن صداها حتما کف خانه را با فرش بپوشانید. انداختن فرش روی سطوح سرامیک و پارکت تا حدود زیادی انعکاس صداها را کاهش می‌دهد.

 

 

۷- لوازم اضافی را دور بریزید

 

لوازم اضافی را دور بریزید

 

هیچ چیز به اندازه دور ریختن لوازم اضافی و به درد نخور فضا و دکوراسیون داخلی خانه شما را آرامبخش نمی‌کند. اگر چه این کار می‌تواند زمان‌بر باشد اما نتایج مثبت آن شگفت‌انگیز است. لوازمی که خوشحال‌تان نمی‌کند را دور بیندازید و جای آن‌ها را با وسایلی که حس خوبی به شما می‌دهند پر کنید. با این کار انگار با آسان‌ترین روش سر خودتان را خلوت کرده‌اید

 

 

این مطالب را هم بخوانید:

 

 

 

منبع: Elle Decor

 

کالابرگ الکترونیک