معرفی و خلاصه کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان کاوی

معرفی و خلاصه کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان کاوی


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر، استدلال می کند که شخصیت شما برای دستیابی به موفقیت پایدار باید پرورش داده شود نه فردیت شما. او می گوید آن چه هستیم بسیار بیشتر از آن چه می گوییم یا انجام می دهیم است. کاوی معتقد است اخلاق شخصیت بر اساس یک سری اصول است که در اکثر سیستم های دینی، اجتماعی و اخلاقی پایدار است. وقتی برای این اصول ارزش قائل می شوید، واقعیت را آن طور که هست می بینید. در این مقاله از سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش، نگاهی به کتاب هفت عادت مردمان موثر، انداخته ایم.

 

تضاد تاریخی شدید بین دو نوع موفقیت از نگاه استفان کاوی

 

تضاد تاریخی شدید بین دو نوع موفقیت از نگاه استفان کاوی

 

استفان کاوی در طول ۲۵ سال با افراد موفق در زمینه تجارت، دانشگاه و ارتباطات، دریافت که افراد موفق اغلب با احساس پوچی روبرو هستند. او در تلاش برای درک علت این موضوع چندین کتاب خودسازی، خودیاری و روانشناسی رایج و مشهور را که نوشته شده بود، مطالعه کرد. در آن زمان بود که توجه او به تضاد تاریخی شدید بین دو نوع موفقیت جلب شد. قبل از جنگ جهانی اول، موفقیت به اخلاق شخص نسبت داده می شد. موفقیت با ویژگی هایی مانند: فروتنی، وفاداری، صداقت، شجاعت و عدالت همراه بود. با این حال پس از جنگ تغییراتی به وجود آمد که کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر از آن به عنوان اخلاق شخصیتی یاد می کند. در این تعریف، موفقیت به عنوان تابعی از شخصیت، تصویر عمومی رفتارها و مهارت ها نسبت داده شده است.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب «نسل پنجم بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر «

 

 

هفت عادت مردمان موثر از نگاه استفان کاوی

 

هفت عادت مردمان موثر از نگاه استفان کاوی

 

هفت عادتی که کاوی در کتاب خود به آن اشاره کرده است، از اصول اولیه شخصیت تشکیل شده اند که شادی و موفقیت بر اساس آن شکل گرفته است. او در کتاب هفت عادت مردمان موثر، از هفت عادت افراد بسیار موثر و رویکردی محور در مورد اثر بخشی شخصی و بین فردی صحبت می کند. این عادات بر اساس آن چه نویسنده آن ها را ترتیب بندی کرده شامل عامل بودن، هم افزایی و برنده اندیشیدن است. شروع از پایان در ذهن، نخست به اولین ها پرداختن و اول فهمیدن و سپس فهماندن نیز از جمله این عادات محسوب می شوند.

 

عادت اول در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ عامل بودن

 

عادت اول در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ عامل بودن

 

استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر، عامل بودن را اولین و اساسی ترین عادت یک فرد موثر عنوان می کند. عامل بودن به معنای مسئولیت پذیری در قبال زندگی است. در نتیجه شما رفتار خود را به گردن عوامل خارجی مانند شرایط نمی اندازید. بلکه آن را به عنوان بخشی از یک انتخاب آگاهانه بر اساس ارزش های خود قلمداد می کنید. در حالی که عواملی خارجی توانایی ایجاد درد را دارند، شخصیت درونی شما نیازی به آسیب ندارد. مهم نحوه واکنش شما و تجربیات است. افراد عامل تلاش خود را بر روی چیزهایی که می توانند تغییر دهند، متمرکز می کنند. در حالی که افراد واکنش گرا تلاش خود را بر روی مسائلی در زندگی که کنترلی روی آن ندارند، متمرکز می کنند. نویسنده کتاب هفت عادت مردمان موثر می گوید: افراد واکنش گرا معمولا با سرزنش عوامل خارجی احساس قربانی شدن دارند و انرژی منفی را جمع آوری می کنند. کاوی پیشنهاد می کند یک آزمایش ۳۰ روزه در مسیر عامل بودن انجام دهید. یک سری تعهدات کوچک را بر عهده بگیرید و بر آن ها پایبند باشید. مشاهده می کنید که چگونه این کار احساس شما را در مورد خودتان تغییر می دهد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «چه کسی» اثر جف اسمارت و رندی استریت

 

عادت دوم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ شروع از پایان در ذهن

 

عادت دوم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ شروع از پایان در ذهن

 

یکی دیگر از عادت هایی که استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر به آن اشاره دارد، شروع از پایان در ذهن است. او دعوت می کند تا مراسم تشییع جنازه خود را تصور کنید. از شما می خواهد به این فکر کنید که دوست دارید چگونه عزیزان تان شما را به خاطر بسپارند. دوست دارید چه دستاوردهایی از شما را تصدیق کنند. تصور کنید که چه تغییری در زندگی آن ها ایجاد کرده اید. شرکت در این آزمایش فکری به شما کمک می کند تا برخی از ارزش های کلیدی خود را که باید در رفتارتان پایه گذاری کنید، شناسایی کنید. بر این اساس هر روز از زندگی شما باید بینشی برای کل زندگی خود داشته باشید و بدانید چه چیزی برای تان مهم است. در صورت بروز چالش ها می توانید آن ها را فعالانه و با صداقت برآورده کنید. چرا که این ها ارزش های مشخص شده شما هستند. باید از خود سوال کنید چه می خواهید باشید. چه دستاوردهایی می خواهید به دست آورید. بر اساس پاسخ به این سوالات می توانید در زندگی خود تصمیم گیری کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن

 

 

عادت سوم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ اولین چیزها را در اولویت قرار دادن

 

عادت سوم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ اولین چیزها را در اولویت قرار دادن

 

نویسنده کتاب هفت عادت مردمان موثر، برای شروع این فصل از شما می خواهد تا به چندین سوال پاسخ دهید. این که چه کاری را می توانید مرتبا انجام دهید. کاری که در حال حاضر انجام نمی دهید و می تواند زندگی شخصی شما را بهبود بخشد. چه کاری می توانید برای بهبود تجارت یا زندگی حرفه ای خود انجام دهید. در حالی که عادت اول شما را تشویق می کند که مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید، عادت دوم بر روی توانایی تجسم و شناسایی ارزش های کلیدی شما تمرکز دارد. در عادت سوم، هدف اجرای این دو عادت است. این که یک برنامه ریزی خود مدیریتی از طریق یک اراده مستقل و متمرکز داشته باشید. با پرسیدن سوالات بالا از خود متوجه می شوید که این قدرت را دارید که زندگی خود را در زمان حال تغییر دهید. بنابراین با اراده می توانید تصمیم گیری و سپس عمل کنید. همه چیز بستگی به صداقت شما دارد. صداقت به معنای این که چقدر برای خود ارزش قائل هستید و چقدر به تعهدات خود عمل می کنید.

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب مشتریان گرسنه/ استیفن وانکر «

 

 

عادت چهارم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ برد – برد فکر کنید

 

عادت چهارم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ برد - برد فکر کنید

 

استفان کاوی استدلال می کند که برد – برد تکنیک نیست. او در کتاب هفت عادت مردمان موثر، عنوان می کند که برد – برد فلسفه تعامل انسان است. این موضوع یک چارچوب ذهنی است که بر اساس منافع متقابل برای همه ذینفعان است. این موضوع بدان معنا است که همه توافق ها و راه حل ها، متقابلا سودمند هستند و همه طرف ها از نتیجه راضی هستند. او می گوید برای تجسم این طرز فکر زندگی را باید به عنوان یک شرکت تعاونی دید، نه یک عرصه رقابت. نویسنده می گوید برای اتخاذ چنین طرز فکری باید عادت رهبری بین فردی را در خود پرورش دهید. برای اینکار باید ویژگی هایی چون خودآگاهی، وجدان و اراده مستقل را در هنگام تعامل با دیگران لحاظ کنید.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه ترسناک ترین کتاب های رمان دنیا

 

عادت پنجم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ اول فهمیدن، سپس فهماندن

 

عادت پنجم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ اول فهمیدن، سپس فهماندن

 

استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر، تاکید می کند اگر می خواهید روابط بین فردی را بهبود ببخشید، باید برای درک یک موقعیت تلاش کنید. او توانایی برقراری ارتباط واضح برای اثربخشی را ضروری می داند. نویسنده معتقد است باید این مهارت مهم را یاد بگیرید و آن را آموزش دهید. یکی از راه های موثر در این زمینه، آموزش مهارت گوش دادن است. یک شنونده همدل در صورت درک کامل می تواند وارد چارچوب گفتگو شود. گوش دادن همدلانه به شما امکان می دهد تا تصویر واضح تری از واقعیت داشته باشید. وقتی شروع به گوش کردن به مردم می کنید، قصد آن ها را درک می کنید. هنگامی که فکر می کنید شرایط را درک کرده اید، گام بعدی این است که خود را درک کنید. سپس می توانید ایده های خود را مطابق با الگوها و نگرانی های شنونده بیان کنید. این موضوع باعث افزایش اعتبار شما نیز می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب «صفر به یک» اثر پیتر تیل «

 

 

عادت ششم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ هم افزایی یا سینرژی

 

عادت ششم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ هم افزایی یا سینرژی

 

هنگامی که هم افزایی به طور کامل کار می کند، تمایل به دستیابی به توافق های برد – برد با ارتباط همدلانه شکل می گیرد. سینرژی یا هم افزایی یک اصل مهم در رهبری است. نویسنده کتاب می گوید چالش واقعی این است که اصول همکاری خلاقانه را در تعاملات اجتماعی خود اعمال کنید. این موضوع باید به بخشی از زندگی روزمره شما تبدیل شود. کاوی معتقد است هم افزایی یک فرآیند خلاق است که به گشودگی و ارتباط نیازمند است.

 

عادت هفتم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ ارّه را تیز کنید! (پیشرفت مستمر)

 

عادت هفتم در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی؛ ارّه را تیز کنید! (پیشرفت مستمر)

 

استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر در عادت هفتم به فرآیند پیشرفت مستمر اشاره می کند. او می گوید از طریق ورزش، تغذیه و مدیریت استرس از بدن خود مراقبت کنید. خواب کافی داشته باشید، همدلی و هم افزایی را در خود تقویت کنید. نویسنده با اشاره به تعهدات معنوی می گوید مطالعه و مدیتیشن باعث تمرکز و نزدیکی به سیستم ارزش درونی شما می شود. او در نهایت به خواندن، تجسم، برنامه ریزی و نوشتن اشاره می کند. کاوی می گوید مهم ترین سرمایه گذاری هایی که می توان انجام داد همین موضوعات است. تمایل به تعادل برای همه وجود دارد. بنابراین سعی کنید تا در روند مثبت زندگی قرار بگیرید و با تمرکز بر سلامت جسمی و روحی خود در مسیر توسعه و موفقیت حرکت کنید.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

کتاب هفت عادت مردمان موثر، سیر تحولی را از رشد شخصی و پرداختن به عادت های اولیه شروع می کند و سپس وارد مرحله کار گروهی می شود. نویسنده در این کتاب دوباره سازی همه عادات را آموزش می دهد. این کتاب در مورد مهارت های زندگی بوده که اخلاق را مبنای آن ها معرفی می کند. نویسنده معتقد است اخلاق منجر به موفقیت می شود.

 

 

منبع: oberlo

کالابرگ الکترونیک