شربت‌های مناسب تابستان

شربت‌های مناسب تابستان


26 فروردین 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
شربت‌های مناسب تابستان

در میان شربت‌های مجلسی مناسب تابستان آبلیمو، پرتقال و آناناس جایگاه ویژه‌ای دارند، به‌ویژه اگر از مواد طبیعی و بدون افزودنی نیز تهیه شوند از طعم و مزه بی‌نظیری برخوردار می‌شوند. در میان محصولات فروشگاه کوروش انواع شربت‌های طبیعی و بدون افزودنی مشاهده می‌شود که می‌توان از آنها حتی برای تهیه نوشیدنی‌های ترکیبی نیز استفاده نمود. در ادامه با همراه ما باشید تا با این نوشیدنی‌ها آشنا شوید

 

شربت آبلیمو و موهیتو

 

ماده پایه این شربت عصاره لیموترش است که به همراه آب و کمی قند یا شکر شیرین می‌شود. معمولاً شربت آبلیمو مزه میان شیرینی و ترشی دارد و همین طعم دل‌نشین خوردن آن را لذت‌بخش می‌کند.

شربت آبلیمو در جلوگیری از عطش و گرمازدگی بسیار مؤثر است و مصرف آن در ماه‌های گرم  توصیه می‌شود. عصاره آبلیمو به‌هیچ‌وجه موجب حساسیت نمی‌شود و مصرف آن زیانی را به همراه ندارد. از دیگر خواص این شربت می‌توان به کاهش کلسترول خون، از بین بردن سموم و افزایش ویتامین C اشاره کرد. افزون بر این شربت آبلیمو در کاهش تب و باز نمودن گرفتگی رگ‌ها نیز بسیار مفید است.

با استفاده شربت آبلیمو و مواد دیگر می‌توان نوشیدنی گازدار موهیتو یا موخیتو نیز تهیه نمود. موهیتو نوشیدنی گازدار کوبایی است که از ترکیب آب گازدار، برگ نعناع و شربت آبلیمو ساخته می‌شود. موهیتو در از بین بردن بوی بد دهان به‌خصوص برای افراد سیگاری مؤثر است. همچنین در روزهای گرم تابستان که با کمبود بزاق دهان مواجهایم نوشیدن این شربت خنک می‌تواند بخش زیادی از آب ازدست‌رفته بدن را دوباره تأمین کند.

 

شربت و اسموتی آناناس

 

شربت و اسموتی آناناس

 

آب آناناس سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از پیری زودرس و ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. اگر مبتلا به ورم مفاصل هستید شربت آناناس می‌تواند در بهبود سریع‌تر به شما کمک کند. همچنین از قدیم برای التیام زخم‌ها و جلوگیری از التهاب به بیماران خوردن آناناس را توصیه می‌کردند که شربت آناناس طبیعی نیز از همان خاصیت برخوردار است.

آناناس سرشار از ویتامین‌های مختلف است. ویتامین C موجود در این میوه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از دیگر ویتامین‌های موجود در این شربت B1 است. این ویتامین مانند سایر ویتامین‌های هم‌گروه خود در تبدیل قند به انرژی و تأمین نیروی کافی برای فعالیت روزمره بسیار مؤثر است. از این رو در روزهای گرم سال که سبب گرمازدگی با افت فشارخون و کاهش انرژی مواجهید مصرف شربت آناناس می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین از ترکیبات دل‌چسب آناناس می‌توان به اسموتی آناناس و موز اشاره کرد. اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی و شیرین است که از مخلوط میوه‌های تازه تهیه می‌شود. استفاده از آبمیوه‌های طبیعی پالپ­دار نیز می‌توان به شما برای تهیه انواع اسموتی­ها کمک کند.

برای تهیه اسموتی یک پیمانه آب آناناس پالپ دار، یک عدد موز، یک قاشق غذاخوری عسل و ۱۲۰ گرم ماست و نصف قاشق چای‌خوری وانیل را در مخلوط‌کن ریخته و یک تا دو دقیقه آنها با هم مخلوط‌ کنید. اسموتی موز و آناناس یک نوشیدنی ساده است که می‌تواند پس از وعده‌های غذایی نیز مورداستفاده قرار گیرد. آناناس موجود در این نوشیدنی در هضم بهتر و سریع‌تر پروتئین‌ها به‌خصوص گوشت قرمز مفید است.

 

شربت و فراپه پرتقال

 

شربت و فراپه پرتقال

 

آب پرتقال خنک از نوشیدنی‌های قدیمی است که در ماه‌های گرم سال مصرف آن بسیار رایج است. فراوانی ویتامین C  در عصاره پرتقال بر کسی پوشیده نیست. مصرف شربت پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به آب‌مروارید را چهار برابر کاهش ‌دهد. همچنین مصرف این ماده غذایی از کمبود آهن و کم‌خونی نیز جلوگیری می‌کند.

برای کسانی که در فصل تابستان دچار سرماخوردگی می‌شوند استفاده از آب پرتقال می‌تواند بهبود آنها سریع‌تر کند. افزون بر این، نوشیدن این شربت برای کم کردن وزن بدن و درمان گواتر نیز مفید است. اگر در روزهای گرم تابستان به حساسیت‌های فصلی مبتلا شدید شربت پرتقال و عسل را نیز از یاد نبرید. این شربت به‌سرعت گلودرد و التهاب سینه را تسکین می‌دهد. اگر این شربت را صبح‌ها بنوشید خاصیت درمانی آن بیشتر است.

اما از آب پرتقال طبیعی برای تهیه فراپه پرتقال نیز می‌توان استفاده نمود. فراپه نوعی نوشیدنی سرد و مخلوطی از یخ و آب میوه طبیعی است. به این منظور می‌توانید از آب میوه‌های پالپ دار استفاده کنید. برای تهیه فراپه پرتقال ابتدا حدود ۱۰ تکه یخ قالبی را در مخلوط‌کن ریخته و آب پرتقال پالپ دار نیز به آن اضافه کنید. سپس یک تا دو دقیقه این مواد را با هم مخلوط‌کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر نیز به نوشیدنی خود اضافه کنید.

 

شربت آلبالو

 

شربت آلبالو

 

اگر در فصل تابستان احساس عطش و تشنگی فراوانی دارید حتماً شربت آبلیموی خنک را امتحان کنید. این شربت یک مسکن واقعی برای رفع تشنگی است.

برای توضیح فواید شربت آلبالو بهتر از خاصیت اشتهاآور آن شروع کنیم. این شربت با وجود افزایش اشتها برای کسانی که چربی زیادی در اطراف شکم دارند بسیار مفید است. درمان خارش پوست، معالجه نارسایی‌های کبدی و بهبود ورم معده، روده و کلیه از دیگر خواص شربت آلبالو به شمار می‌روند. همچنین فشارخون معضلی است که عده زیادی از آن رنج می‌برند. با این وجود شربت آلبالوی طبیعی می‌تواند موجب کاهش فشارخون شود.

بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده شربت آلبالو در تنظیم الگوی خواب بدن نیز تاثیر شگفت‌انگیزی می‌گذارد. ملاتونین موجود در عصاره آلبالو در فراهم نمودن خوابی آرام مؤثر است.

کالابرگ الکترونیک