رازها و حقایق تکان دهنده انیمیشن باب اسفنجی

رازها و حقایق تکان دهنده انیمیشن باب اسفنجی


5 تیر 1400 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی
فهرست محتوا پنهان

رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی ناگفته ها و حقایق باورنکردنی هستند که شاید بسیاری از طرفداران این مجموعه جذاب و تماشایی را غافلگیر کنند. با سرویس هنر و سینما مجله کوروش همراه باشید تا بیشتر از حقایق عجیب و رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی بدانید.

 

 

باب اسفنجی یک انیمیشن مناسب بزرگسالان یا کودکان؟

 

انیمیشن های زیادی وجود دارد که کاملا هدفمند در پی جذب مخاطبان بزرگسال نیز بوده اند. حتی اگر بزرگسالان مخاطبان این قبیل کارتون ها نباشند، باز هم این بزرگسالان هستند که وقت زیادی را صرف چیدن تکه های پازل و تفسیر آنچه دیده اند می کنند.

 

از این رو، اصلا هم تعجب آور نیست که فرضیه ها و حقایق پشت پرده زیادی درباره هر کدام از این انیمیشن ها در اینترنت منتشر شود. انیمیشن «باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)» یکی از همین برنامه های تلویزیونی است. اسفنج کوچولوی شاد و بی خیال این انیمیشن سال هاست که کودکان و بزرگسالان زیادی از سرتاسر دنیا را خندانده و سرگرم کرده است. ولی اصلا اینکه کودکان مخاطبان اصلی این مجموعه انیمیشنی هستند، به این معنی نیست که خبری از حقایق پنهان پشت صحنه آن نباشد!

 

در این مطلب برخی از این رازهای جالب و تکان دهنده درباره انیمیشن باب اسفنجی را مرور کرده ایم. شاید بعضی از اینها را بدانید، اما فکر می کنیم بعضی از آنها قطعا برای هر کسی غافلگیر کننده باشند. اگر دلتان نمی خواهد این مجموعه جذاب برایتان خراب شود، شاید بهتر باشد همین حالا دست از خواندن این مطلب بکشید. ولی اگر فکر می کنید تحمل شنیدن تمام رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی را دارید، حتما تا پایان همراه ما باشید!

 

 

بیشتر بخوانید » ۲۶ حقایق تکان دهنده پشت پرده فیلم جن گیر «

 

 

شاید نویسندگان باب اسفنجی چیزی مصرف کرده باشند!

 

شاید نویسندگان باب اسفنجی چیزی مصرف کرده باشند!

 

آنچه می بینید تیتراژ یکی از قسمت های انیمیشن باب اسفنجی است، شاید در این قسمت هیچ ارتباطی با مواد مخدر وجود نداشته باشد، ولی تنها همین نمای اول تیتراژ برنامه که مربوط به قسمت بیستم از فصل چهارم است، ‌بسیاری را بر آن داشته که ممکن است نویسندگان انیمیشن تعمدی در کار خود داشته اند! ارجاعی که بسیاری از بینندگان بزرگسال  به خوبی از مفهوم آن اطلاع دارند. عدد ۴۲۰ یا چهار بیست، همان کد رمز روز مصرف ماری ‌جوانا است. این عدد در واقع اشاره به ساعت ۴:۲۰ روز ۲۰ آوریل دارد که بسیاری از مردم کشور آمریکا مصرف ماری جوانا را جشن می گیرند.

در همین حال، بسیاری از تجمعات برای قانونی کردن مصرف این ماده توهم زا در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا در همین روز انجام می گیرد. بسیاری از مردم نیز با مصرف ماری جوانا در ملا عام به نوعی نشان می دهند که اصلا علاقه ای به رعایت قوانین جاری منطقه یا کشور خود ندارند. همین باعث می شود که فکر کنیم یکی از رازهای انیمیشن باب اسفنجی این پیام جالب نویسندگان آن باشد!

 

 

شغل سابق پاتریک از رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی

 

شغل سابق پاتریک از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

پاتریک ستاره از شخصیت های جذاب انیمیشن باب اسفنجی و دوست نزدیک باب اسفنجی است، این شخصیت دوست داشتنی معمولا به انجام کارهای احمقانه، کارهایی که خیلی وقت ها در ابتدا غیرممکن به نظر می رسند شناخته می شود. ولی وقتی که نویسندگان انیمیشن در حال طراحی شخصیت او بودند، قصد داشتند او را صاحب یک میخانه در شهر زیرآبی «بیکینی باتم» کنند، انتخابی که واقعا خوشحالیم که نویسندگان برنامه در همان مراحل اول کنارش گذاشتند. پاتریک شخصیت احمق و دوست داشتنی است نه آن کاسب زرنگی که بخواهد برای مشتری های جوراجور و عجیب و غریب نوشیدنی های الکلی سرو کند! اگر هم چنین اتفاقی می افتاد احتمالا پاتریک به شخصیت دوست داشتنی که حالا از او سراغ داریم تبدیل نمی شد.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی انیمیشن روح/ soul «

 

 

اختاپوس هشت ‌پای انیمیشن باب اسفنجی هشت پا ندارد!

 

اختاپوس هشت ‌پای انیمیشن باب اسفنجی هشت پا ندارد!

 

اگر از علاقه مندان پروپاقرص انیمیشن باب اسفنجی باشید می دانید که در طول این مجموعه تلویزیونی از شخصیت اسکوئیدواردکیو تنتیکلز یا اختاپوس هشت ‌پا هم به عنوان اسکوئید (ماهی مرکب) و همینطور اختاپوس نام برده می شود، ولی از لحاظ علمی این شخصیت اصلا اسکوئید نیست. البته شباهت او به اختاپوس کاملا واضح است. اما انیماتورهای انیمیشن باب اسفنجی در حین طراحی این شخصیت حس کردند گذاشتن ۸ پا برای این شخصیت چندان جالب از آب در نمی آید و ضمنا خیلی تصویر را شلوغ می کند. بنابراین احتمالا خیلی از شما مخاطبان انیمیشن باب اسفنجی تا به حال متوجه شدید که این شخصیت دوست داشتنی که در ایران به او اختاپوس هشت ‌پا می گویند، اصلا ۸ پا ندارد!

 

 

این شخصیت عجیب هم اسم دارد!

 

این شخصیت عجیب هم اسم دارد!

 

یکی دیگر از از رازهای انیمیشن باب اسفنجی نامگذاری این شخصیت جالب و بدشانس است. با وجودی که اکثر مخاطبان انیمیشن باب اسفنجی اطلاع درستی از نام این شخصیت ندارند، ولی با فریادهای «آخ پام» او آشنا هستند که معمولا بعد از هر خرابکاری به گوش می رسد. تکه کلامی که حتی برخی اوقات از زبان سایر شخصیت های انیمیشن باب اسفنجی نیز شنیده می شود تا بامزه تر نیز شود. سازندگان مجموعه نام این شخصتی که «فِرد» نام دارد را در قسمت بیست و پنجم از فصل دوم فاش کردند.

 

 

اگر هم دوست داشتید باب اسفنجی یک شکل دیگر بود!

 

اگر هم دوست داشتید باب اسفنجی یک شکل دیگر بود!

 

قبلا گفتیم وقتی که مخاطبان بزرگسال سراغ یک کارتون کودکانه بروند چه اتفاقی می افتد. ولی هستند کسانی که به پیدا کردن فرضیه ها و رازهای انیمیشن باب اسفنجی اکتفا نکردند، بلکه این دلمشغولی خود را به سطح کاملا تازه ای رساندند. تصویری که می بینید مربوط به مجموعه انیمیشن پارودی (تقلیدی طنزآمیز) از دیلیموشن بود که تنها ۳ قسمت از آن ساخته شد. شبکه تلویزیونی نیکلودئون، سازنده مجموعه باب اسفنجی که نگران شهرت مجموعه محبوب خود بود، خیلی زود جلوی ساخت این مجموعه کمدی را گرفت. ولی همین ۳ قسمتی که از این مجموعه سر از یوتیوب در آوردند بسیار محبوب شدند و تا به حال میلیون ها بار نیز دیده شدند. احتمالا خود سازندگان مجموعه هم تصور نمی کردند یک باب اسفنجی جدید اینقدر طرفدار پیدا کند!

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی نعلی (اشکی) به روش بازاری | شیرینی مخصوص عید

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های دوبله فارسی «

 

 

رابطه برخی از گویندگان مجموعه از دیگر رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

رابطه برخی از گویندگان مجموعه از دیگر رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

احتمالا این نکته چندان تعجب آور نباشد. چون بسیاری از کسانی که در یک مجموعه تلویزیونی یا کار منظم دیگر همیشه با هم همکاری می کنند نهایتا سروکارشان به هم می افتد. اینطور که سر کار با هم آشنا شده اند اینکه از قبل با هم رابطه داشته اند و حالا تصمیم گرفتند با هم همکار هم باشند. این درست اتفاقی است که برای جیل تالی، گوینده شخصیت کارن پلانگتون و تام کنی که صداپیشه باب اسفنجی است رخ داده است. این زوج دوست داشتنی از آن دسته از افرادی هستند که با کار همیشگی با یکدیگر نیز مشهور هستند، چیزی که احتمالا نشانه بارز یک ازدواج موفق نیز هست.

 

 

واقعا باب اسفنجی چند ساله است؟

 

واقعا باب اسفنجی چند ساله است؟

 

یکی دیگر از بزرگترین رازهای شاید وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی که احتمالا از شنیدنش اصلا خوشحال نمی شوید، سن و سال شخصیت های آن است. در وهله اول، یکی از ابهامات سن واقعی باب اسفنجی است. منطقی است که تصور کنیم شخصیت اصلی انیمیشن باب اسفنجی که مدت هاست روی آنتن می رود و کودکان معصوم را سرگرم می کند، خیلی از بینندگان پروپاقرصش بزرگتر نباشد. ولی در کمال حیرت باید بگوییم که باب اسفنجی متولد سال ۱۹۸۶ یعنی ۳۵ ساله است! نکته ای که با توجه به آن حماقت و معصومیت شخصیت عجیب به نظر می رسد.

بنابراین، باید این واقعیت را بپذیرید که او آدم عاقل و بالغی است که مثل بچه ها رفتار می کند. اگر این ترکیب عجیب چندان برایتان وحشت آور نیست، بگذارید اینطور بگوییم که اگر شما آدم بالغی می شناختید که مانند باب اسفنجی رفتار می کرد، آیا واقعا اجازه می دادید صبح تا شب با بچه هایتان بازی کند!

 

 

وضع آقای خرچنگ از این هم بدتر است!

 

وضع آقای خرچنگ از این هم بدتر است!

 

اگر از بینندگان همیشگی انیمیشن باب اسفنجی بوده باشید، حتما تا به حال بارها از رفتارهای آقای خرچنگ حوصله تان سر رفته است! ولی اگر سن و سال آقای خرچنگ که می تواند جای بابابزرگ خیلی از بینندگان برنامه باشد را در نظر بگیرید اصلا تعجب نمی کنید. آقای خرچنگ ۷۸ ساله به قدری خسیس است که باعث می شود حتی با بهترین دوستان خود هم بدجنس و ترش رو باشد.

البته اصلا روی سخن ما با تمام سالمندان نیست و اصلا منظورمان این نیست که هر آدم مسنی خسیس است، ولی یکی از خصیصه های اصلی افراد مسن همین خساست و ناخن خشکی یا دستکم مواظبت بیش از حد از پول است! علاوه بر این، اگر دقت کرده باشید آقای خرچنگ اغلب اوقات مشغول حرف زدن از کارهایی است که در گذشته دیده و انجام داده است. اگر تکه های جورچین را کنار هم بگذارید متوجه می شوید که منطقی است که از او سن و سالی گذشته باشد. اگر عاشق این شخصیت جذاب و بامزه بودید از اینکه برایتان خرابش کردیم جدا معذرت می خواهیم!

 

 

طراحی های فراواقعی شخصیت ها از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

طراحی های فراواقعی شخصیت ها از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

انیماتورهای مجموعه های انیمیشن معمولا برای ساخت کارتونی که در آنها حیوانات رفتارهای انسانی دارند چالش زیادی را پیش روی خود می بینند. خصوصا اینکه بخواهند برخی رفتارهای واقعی حیوانات را به شخصیت های کارتونی پیوند بزنند. البته اصلا منظور ما این نیست که تمام شخصیت ها باید مو به مو از نظر علمی دقیق طراحی شده باشند، ولی انتظار اغلب بینندگان نزدیکی شخصیت ها تا حد زیادی به واقعیت است. ولی اگر برای مثال به شخصیت پاتریک ستاره دقت کنید که در واقعیت یک ستاره دریایی با وزن حداکثر ۵۰ گرم است، متوجه می شوید که انیماتورهای باب اسفنجی کاملا دست خود را برای طراحی برخی شخصیت های انیمیشن باز گذاشته اند.

 

 

خالق باب اسفنجی اصلا علاقه ای به حضور میهمانان مشهور در برنامه نداشت

 

خالق باب اسفنجی اصلا علاقه ای به حضور میهمانان مشهور در برنامه نداشت

 

شخصی که در تصویر مشاهده می کنید،‌ استیون هیلنبرگ فقید، خالق انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی است. این آقا زمانی که مشغول ساخت باب اسفنجی بود به صورت کاملا علنی اعلام کرد که اصلا علاقه ای به حضور ستارگان مشهور در مجموعه انیمیشن خود ندارد. هیلنبرگ می خواست باب اسفنجی هویتی کاملا مستقل و به دور از جاروجنجال های دیگر مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار همچون «سیمپسون ها» داشته باشد.

استیون هیلنبرگ تا روزی که در پشت صحنه انیمیشن باب اسفنجی حضور داشت، اجازه حضور هیچ ستاره ای -حداقل ستاره ای که خودش دوست نداشته باشد- را نداد. ولی پس از اینکه از سمت خود به عنوان تهیه‌ کننده اجرایی انیمیشن باب اسفنجی استعفا داد، سایر عوامل مجموعه تصمیم گرفتند کاملا بر خلاف خواسته او عمل کنند و حضور بسیاری از ستارگان سینما و موسیقی از ویکتوریا بکام، کریستین ویگ، کیانو ریوز، آنتونیو باندراس تا اسطوره هایی همچون دیوید بوئی و آر. لی ارمی نشان می دهد که سازندگان مجموعه تا کجا پیش رفته اند.

 

دستورپخت جادویی همبرگرهای آقای خرچنگ از رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی

 

 دستورپخت جادویی همبرگرهای آقای خرچنگ از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

یکی دیگر از رازهای وحشتناک انیمیشن باب اسفنجی بی شک دستورپخت غذاهای رستوران آقای خرچنگ است. اگر تا به حال به ساختمان رستوران او دقت کرده باشید احتمالا متوجه شدید که رستوران او شباهت زیادی به یک تله شاه میگو دارد که اصلا نکته عجیبی نیست و با سازوکار مجموعه هم مطابقت دارد. ولی وقتی کمی دقیق تر به این امر دقت کنید متوجه نکته ترسناک آن می شوید. بله، همبرگر خرچنگی رستوران از همان گوشتی تهیه می شود که در تله گرفته می شود. شاید به نظرتان اوج بدبینی باشد،‌ ولی احتمالا به همین دلیل است که اصلا آقای خرچنگ نمی خواهد کسی دستور پخت مخفی غذای خوشمزه او را بفهمد! چون به احتمال زیاد وقتی مشتریان دائمی او بفهمند هر روز چه چیزی می خورند واقعا دوباره سراغ رستوران آقای خرچنگ نمی آیند.

 

 

دلیل رفتار عجیب شخصیت های انیمیشن باب اسفنجی هم کشف شد!

 

دلیل رفتار عجیب شخصیت های انیمیشن باب اسفنجی هم کشف شد!

 

چنانچه مشخص شده، سازندگان انیمیشن باب اسفنجی نام بیکینی باتم، محل زندگی باب اسفنجی و دوستانش را از بیکینی اُتل، جزیره ای در مجمع الجزایر مارشال گرفته اند. البته این نکته به خودی خود ممکن است کاملا بی ربط باشد. ولی جزیره بیکینی اتل همان جایی است که ارتش آمریکا سلاح های اتمی خود را در آن آزمایش می کرد و بدنامی آن نیز به همین دلیل است. اثرات مخرب بمب های اتمی هم اکنون پس از گذشت سال ها از آزمایش های مخرب اتمی کاملا آشکار شده است از جهش های ژنتیکی عجیب و ترسناک تا حتی ابتلا به انواع بیماری های مهلک.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین مقوی و خوشمزه به ۲ روش

به همین جهت، یکی از فرضیه ها و رازهای وحشتناک درباره انیمیشن باب اسفنجی این است که ممکن است شخصیت های کارتون به دلیل همین اثرات مخرب تشعشعات اتمی ناگهان رفتاری انسان پیدا کرده اند و تمام رفتارهای عجیب آنها ناشی از همین است! نکته وحشتناک تر اینکه اگر روزی بفهمیم تشعشعات اتمی موجب بالا رفتن ظرفیت احساس و ادراک موجودات دریایی شده اند، چه حسی به خوردن انواع غذاهای دریایی خواهیم داشت؟!

 

 

تجلی گناهان کبیره از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

تجلی گناهان کبیره از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

یکی دیگر از فرضیه هایی که درباره انیمیشن باب اسفنجی مطرح شده، طراحی هر کدام از شخصیت ها بر اساس یکی از هفت گناه کبیره آئین کاتولیک است. به این ترتیب، هر کدام از شخصیت های انیمیشن باب اسفنجی نمایانگر یکی از گناهان کبیره هستند: باب اسفنجی (شهوت)، آقای خرچنگ (طمع)، اسکوئیدواردکیو تنتیکلز (خشم)، گری (شکم پرستی)، پاتریک ستاره (تنبلی) و سندی چیکس (غرور). هر چند هیچ مدرکی درباره صحت و سقم این فرضیه جالب و عجیب از رازهای انیمیشن باب اسفنجی نداریم،‌ ولی وقتی به خصوصیات اصلی هر کدام از این شخصیت ها دقت کنید، متوجه می شوید کسانی که این فرض را مطرح کرده اند تا حد زیادی حق داشته اند.

 

 

بیشتر بخوانید » فیلم های ترسناکی که براساس داستان های واقعی ساخته شدند «

 

 

ظاهرا سازنده باب اسنفجی اصلا از خواننده ها خوشش نمی آمده است!

 

ظاهرا سازنده باب اسنفجی اصلا از خواننده ها خوشش نمی آمده است!

 

می خواهید باور کنید یا نکنید ولی برخی از عوامل ساخت فیلم انیمیشن باب اسفنجی تصمیم داشتند، خوانندگی تیتراژ فیلم را به جاستین تیمبرلیک بسپارند. ولی این ایده خیلی زود از سوی سازنده باب اسفنجی رد شد. همانطور که در نکات قبل گفتیم، استیون هیلنبرگ اصلا علاقه ای به هیاهو پیرامون انیمیشن مورد علاقه اش نداشت. او به وضوح گفته بود که اصلا از جاستین تیمبرلیک خوشش نمی آید و در عوض به دنبال استخدام هنرمندانی رفته بود که خودش دوست داشت. بهتر است بار دیگر تأکید کنیم که شاید در این مورد و موارد بسیار دیگر حق با سازنده مجموعه بوده است، چون حضور بسیاری از ستارگان در انیمیشن باب اسفنجی اصلا ایده خوبی نبوده است.

 

 

خشم گروه های تندرو از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

خشم گروه های تندرو از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

یکی دیگر از شایعاتی که بسیار نیز درباره آن در اینترنت صحبت شده، رابطه دوستانه پاتریک و باب اسفنجی است. رابطه ای که به عقیده برخی از گروه های محافظه کار ممکن است چیزی فراتر از آنچه در صفحه تلویزیون دیده می شود باشد. بسیاری برای اثبات این نظریه شرم آور به دست گرفتن های این شخصیت ها اشاره کرده اند. هر چند این نظریه اصلا پذیرفتنی نیست، ولی با این وجود باید دقت کنید که باب اسفنجی و پاتریک هر دو موجودات دریایی هستند و قاعدتا جنسیت در آنها به معنایی که می شناسیم وجود ندارد!

ولی یک بنیاد مسیحی آمریکایی که حامی حقوق خانواده است، تعبیری دیگر از آن دارد و عقیده دارد که سازندگان برنامه تقریبا تلاش کرده اند به نوعی دست به تبلیغ همجنسگرایی بزنند. این علی رغم آن است که سازندگان برنامه در پاسخ گفته اند که اصلا چنین شایعاتی صحت ندارد و اصولا شخصیت های برنامه به لحاظی فاقد گرایش های جنسی متعارف هستند.

 

 

این را دیگر کجای دلمان بگذاریم!

 

این را دیگر کجای دلمان بگذاریم!

 

یکی از کسانی که با حضور در فیلم انیمیشن باب اسفنجی بسیار نامش بر سر زبان ها افتاد، دیوید هسلهاف، خواننده و بازیگر مشهور است. هسلهاف از آن دست آدم های خودشیفته است که اصلا بدش نمی آید هر جایی که می رود به دیگران نشان دهد کیست و چه کاره است! در اینترنت تصویر جالبی همزمان با ساخت فیلم باب اسفنجی پخش شد که این بازیگر را در کنار یک مانکن نشان می داد. مانکنی که در بسیاری از صحنه های فیلم به جای دیوید هسلهاف مورد استفاده قرار گرفت.

ظاهرا پس از پایان فیلمبرداری هسلهاف این مانکن را برای خودش نگه داشته است. شاید این نکته چندان عجیب نباشد، چون بسیاری از بازیگران و عوامل فیلم پس از پایان فیلمبرداری یادگاری هایی را با خود به خانه می برند،‌ ولی نکته ترسناک این است که اصلا دیوید هسلهاف با مانکن خودش می خواسته چه کار کند؟ آیا بیشتر اوقات به آن خیره می شود و قربان صدقه قد و بالای مانکن خودش می رود یا شاید هم افسوس می خورد که چرا چند سانتی قد بلندتر نیست!

 

 

تاثیر نویسنده بزرگ علمی تخیلی از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

تاثیر نویسنده بزرگ علمی تخیلی از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

اگر چندان اهل مطالعه نیستید، احتمالا هیچ وقت هم نام ری بردبری را نشنیده باشید، ولی بهتر است بدانید که او یکی از بهترین نویسندگان دوره خود بود که همچنان بسیاری از آثار او را ستایش برانگیز می خوانند. احتمالا مشهورترین کتاب های او رمان «فارنهایت ۴۵۱» و همینطور مجموعه داستان «مرد مصور» باشند. ولی ری بردبری مجموعه ای از مقالات خود را تحت عنوان «ذن در هنر نویسندگی» به چاپ رسانده است که به نوعی راهنمای جذابی درباره نویسندگی است.

گفته می شود،‌ یکی از نویسندگان انیمیشن باب اسفنجی در زمانی که مشغول نوشتن سناریوی اولین قسمت های مجموعه بوده،‌ دائما از تمرین های نویسندگی بردبری استفاده می کرده است. به این جهت، احتمالا سازندگان و نویسندگان انیمیشن باب اسفنجی نیز از نفوذ نویسنده بزرگ ژانر علمی تخیلی به کنار نمانده باشند.

 

 

نامگذاری یک گونه جدید دریایی از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

نامگذاری یک گونه جدید دریایی از رازهای انیمیشن باب اسفنجی

 

آنچه در تصویر ملاحظه می کنید، «اسپانجیفورما (Spongiforma)» است که در واقع یک نوع اسفنج دریایی است. این گونه دریایی جدید که در سال ۲۰۱۱ در مالزی کشف شد،‌ یکی از بی شمار ارجاعاتی است که در دنیای واقعی از انیمیشن باب اسفنجی سراغ داریم. دانشمندانی که این اسفنج دریایی را کشف کردند تصمیم گرفتند به دلیل شباهت آن به اسفنج کوچولوی بامزه انیمیشن باب اسفنجی این اسم را روی آن بگذارند. احتمالا این نکته از میان رازهای وحشتناک و خنده دار انیمیشن باب اسفنجی چندان عجیب و باورنکردنی نیست، ولی تاثیرپذیری دنیای علم از انیمیشن باب اسفنجی قطعا نشان می دهد که گستره نفوذ این انیمیشن پرتماشاگر به تمام حوزه ها کشیده شده است.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد فیلم کروئلا (Cruella) «

 

 

منبع: thegamer، spongebob.fandom، wikipedia

 

 

کالابرگ الکترونیک