طرز تهیه ساده بیسکویت لیدی فینگر در خانه + فوت و فن های ترد شدن

طرز تهیه ساده بیسکویت لیدی فینگر در خانه + فوت و فن های ترد شدن


17 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-بیسکویت-لیدی-فینگر-در-خانه

اگر اهل آشپزی هستید، حتما با بیسکویت لیدی فینگر آشنایی دارید. این شیرینی خشک و ترد، در طرز تهیه دیگر شیرینی‌ها و مخصوصا تیرامیسو حسابی به کار می‌آید، هرچند به‌تنهایی و هم به‌عنوان یک میان وعده می‌توان با چای مصرف کرد یا اینکه بین آنها را خامه، سس‌های طعم‌دار یا انواع شکلات بریزید و میل کنید. قطعا هم اگر خودتان اقدام به درست کردن بیسکویت لیدی فینگر کنید، برایتان به صرفه‌تر خواهد بود. در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی را برای شما آماده کرده‌‌ایم. با ما باشید.

 

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی

 

طرز-تهیه-بیسکویت-لیدی-فینگر-در-خانه

 

مواد لازم تهیه بیسکویت لیدی فینگر

 

آرد: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۶ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۳ عدد

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

پودر قند: به میزان لازم (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

 

مرحله اول؛ مایه بیسکویت را آماده کنید

 

تخم‌ مرغ‌ها را از قبل خارج یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. فر را روشن کرده و روی دمای ۱۹۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. تخم‌ مرغ‌ها را بشکنید و زرده و سفیده را جدا کنید و در دو ظرف جداگانه بریزید. سفیده‌ها را به حدی با همزن بزنید که سبک و خامه‌ای شوند. ۱/۳ از شکری را که دارید، به سفید تخم مرغ اضافه کنید و دوباره آنها را بزنید. حالا وانیل را اضافه کنید و دوباره با مخلوط‌کن، مواد را به هم بزنید.

زرده‌ها را با چنگال بزنید و وقتی یکدست شدند، آن را به آرامی به ظرف سفیده و شکر و وانیل، اضافه کرده و به هم بزنید. با لیسک، مواد را به صورت دورانی با هم مخلوط کنید. در یک ظرف دیگر، دو بار آرد و بیکینگ پودر را از الک ریز عبور دهید تا ناخالصی‌های آرد و بیکینگ پودر گرفته شود. این ترکیب را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار به مدت ۲ دقیقه مواد را هم بزنید.

 

مرحله دوم؛ بیسکویت لیدی فینگر را در فر بپزید

 

طرز-تهیه-بیسکویت-لیدی-فینگر-در-خانه

 

سینی فر را چرب کنید و داخل آن، کاغذ روغنی بیندازید. مواد بیسکویت لیدی فینگر خانگی را در قیف بریزید و به شکل انگشت (بیضی‌های کشیده شبیه انگشت) در سینی بریزید. معمولا طول لیدی فینگر، ۸ سانتی‌متر است. بیسکویت‌ها را با فاصله ۳ یا ۴ سانت از هم بچینید تا به هم نچسبند.

به هر میزان که می‌خواهید، روی مواد بیسکویت لیدی فینگر پودر قند بپاشید. سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و سپس از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. بعد از اینکه لیدی فینگر‌ها از حرارت افتادند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید.

 

فوت و فن طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر برای ترد شدن

 

طرز-تهیه-بیسکویت-لیدی-فینگر-در-خانه

 

*بیسکویت لیدی فینگر در طرز تهیه تیرامیسو، ترافل و برخی دسرهای دیگر به کار می‌رود.

 

*اگر دمای فر را روی ۲۰۵ درجه تنظیم کنید، لیدی فینگرها برای پخت به ۷ تا ۸ دقیقه زمان نیاز خواهند داشت.

 

*می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی مخصوص لیدی فینگر هم استفاده کنید تا بیسکویت‌هایتان زیباتر شوند.

 

*برای تزیین پودینگ‌ها و دسرها هم از لیدی فینگر خرد شده استفاده می‌شود.

 

*لیدی فینگر را می‌توانید با عسل هم درست کنید تا هم رژیمی شود و هم طعم متعادل‌تری داشته باشد. برای این کار، در طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر خانگی، ۲ قاشق غذاخوری عسل به مواد اضافه کرده و شکر را از دستور پخت حذف کنید.

 

*طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر بدون فر هم ساده است.

 

کالابرگ الکترونیک