طرز تهیه دونات گوشت خانگی در چهار مرحله ساده بدون فر

طرز تهیه دونات گوشت خانگی در چهار مرحله ساده بدون فر


4 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دونات گوشت در چهار مرحله ساده

درست کردن غذاها به روش جدید و به شکلی خلاقانه‌ می‌تواند برای ما بسیار اشتها برانگیز و جذاب باشد. کمتر کسی وجود دارد که از خوردن طعم لذیذ دونات لذت نبرد. حال تصور کنید داخل این دونات یا پیراشکی خوشمزه گوشت و انواع سبزیجات باشد و این دونات خوشمزه را مثل پیتزا همراه با سس بخورید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه دونات گوشت یا پیراشکی گوشت بدون فر را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه دونات گوشت بدون فر

 

طرز تهیه دونات گوشت خانگی در چهار مرحله ساده بدون فر

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی: ۴۵ دقیقه

مواد لازم برای ۳ نفر

 

آرد سفید: به مقدار لازم

خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری

آب گرم: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: یک قاشق غذاخوری

گوشت: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه: یک عدد

پیاز: ۱ عدد

نمک، فلفل: به مقدار لازم

آویشن و پودر سیر: به مقدار لازم

ژامبون گوشت: به مقدار لازم برای طعم دادن به دونات

روغن: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

مرحله اول

 

طرز تهیه دونات گوشت در چهار مرحله ساده

 

مرحله اول از طرز تهیه پیراشکی یا دونات گوشت بدون فر باید یک قاشق خمیر مایه، یک قاشق شکر و نصف لیوان آب ولرم که گرمی آن قابل تحمل است را با هم مخلوط کنید. سپس درب آن را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن کف ایجاد شود. حالا روغن را به خمیر مایع اضافه کنید. سپس آرد را تا جایی که خمیر منسجمی حاصل شود و خمیر به دست نچسبد به خمیر مایه اضافه کنید. خمیر را با دست خوب هم بزنید و ورز دهید تا به خوبی ترکیب شود. بعد از ترکیب شدن مواد باید برای ۱۰ دقیقه خمیر را ورز بدهید. سپس آن را درون یک کاسه بگذارید و سطح آن را بپوشانید و در جای گرم و تاریک قرار دهید. حدود ۱ تا ۲ ساعت خمیر را بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله از طرز تهیه دونات گوشت تا آماده شدن خمیر، باید مواد میانی گوشتی داخل دونات یا پیراشکی را آماده کنید. برای شروع ژامبون را کاملاً ریز کنید. این ژامبون‌ها را برای ترکیب کردن با خمیر کنار بگذارید. حال پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پیاز را کامل سرخ کنید و بعد از اینکه طلایی شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. گوشت را به خوبی سرخ کنید و وقتی کاملاً پخته شد، مقداری آویشن، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. یک قاشق رب گوجه فرنگی به گوشت بزنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه دونات گوشت در چهار مرحله ساده

 

در مرحله سوم از طرز تهیه دونات گوشت باید خمیری را از که حجم آن دو برابر شده، برای چند دقیقه ورز بدهید. برای طعم دار شدن خمیر، ژامبونی را که ریز خرد کرده‌اید به خمیر اضافه کنید و خوب ورز دهید تا با هم ترکیب شوند. سپس یک تخته زیر دستتان بگذارید و مقداری آرد روی آن بپاشید. خمیر را روی سطح تخته پهن کنید و آن را به اندازه یک نارنگی جدا کنید. حال خمیر را به صورت دایره پهن کنید. سپس مقداری گوشت در وسط این خمیر قرار دهید. توجه داشته باشید که مواد گوشتی شما داغ نباشد.

 

بعد از اینکه گوشت را در بخش وسط خمیر قرار دادید، کناره‌های خمیر را در همه بخش‌های خمیر به سمت وسط جمع کنید. توجه داشته باشید که خمیر را طوری روی گوشت‌ها بکشید که یک دایره کوچک در وسط دونات را خالی بماند و گوشت را از وسط دونات مشخص شود. سپس با دست دونات را کمی پهن کنید و به ن حالت دهید.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه دونات گوشت در چهار مرحله ساده

 

این طرز تهیه پیراشکی گوشت بدون فر است. در این مرحله از طرز تهیه دونات گوشت و بعد از این که همه دونات‌ها را آماده کردید، باید تا نیمه یک ماهیتابه را از روغن پر کنید. سپس آن را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید تا داغ شود. بعد از اینکه روغن داغ شد، دونات‌ها را از سمتی که گوشت آن مشخص است روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه رنگ دونات کاملاً طلایی شد، آن‌ها را از داخل روغن بردارید و سرو کنید. می‌توانید این دونات‌های خوشمزه را همراه با سس کچاپ میل کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک