طرز تهیه کیک انار به ۲ روش با آب انار و میوه انار در فر و بدون فر

طرز تهیه کیک انار به ۲ روش با آب انار و میوه انار در فر و بدون فر


6 آذر 1402 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک انار به 2 روش با آب انار و میوه انار در فر و بدون فر
فهرست محتوا پنهان

تا به حال در خانه کیک انار قرمز درست کرده‌اید؟ اصلاً می‌دانید طرز تهیه کیک انار با آب انار و کیک با دانه انار چگونه است؟ کیک انار یکی از انواع کیک پرطرفدار و خوشمزه پاییزی و یک شیرینی خاص برای شب یلدا است که به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود. به طور معمول برای درست کردن کیک انار از دانه انار شیرین و آب انار استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش تهیه کیک انار که یک کیک بدون شیر و ماست است، به ۲ روش با دانه انار و با سس انار (آب انار) با روش پخت در بدون فر و در فر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه کیک عصرانه انار پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه کیک انار با آب انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ (هم دمای محیط) ۴ عدد
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سه صفر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه سس کیک انار (تاپینگ کیک)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت کیک انار با سس انار: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک انار با سس انار

طرز تهیه کیک انار خانگی با آب انار

یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه کیک انار خانگی، اضافه کردن مقداری آب انار تازه و شیرین به مایه کیک است. برای تزیین و طعم دادن به این کیک خوشمزه می‌توانید مقداری سس انار درست کنید و روی کیک بریزید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کیک انار با آب انار آشنا شوید.

مرحله اول؛ هم زدن تخم مرغ، شکر و وانیل

در اولین مرحله از آموزش تهیه کیک انار باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید (تخم مرغ‌ها را از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شوند). سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. حالا با استفاده از همزن برقی برای ۵ تا ۱۰ دقیقه این ترکیب را میکس کنید تا این مایه سفید و کش‌دار شود.

در صورت تمایل می‌توانید وانیل، تخم مرغ و شکر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن روغن و آب انار به مایه تخم مرغی

بعد از این که مایه تخم مرغی را میکس کردید، باید روغن مایع و آب انار را به آن اضافه کنید. مایه کیک را با استفاده از دور تند همزن ترکیب کنید تا آب انار و روغن کاملاً با مایه تخم مرغی مخلوط شوند.

در صورت تمایل انواع آبمیوه از جمله آب انار و روغن مایع را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی ار فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن مواد خشک به مایه کیک انار

اضافه کردن مواد خشک به کیک انار

در این مرحله از طرز تهیه کیک انار خانگی نوبت اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر است. ابتدا آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. سپس این ترکیب را به آرامی به سایر مواد کیک اضافه کنید و مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی آلو خوشمزه کافی شاپی به 5 روش

برای خرید آرد و بیکینگ پودر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم؛ روشن کردن فر و گرم کردن آن

در این مرحله باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. فر باید حداقل برای ۱۰ دقیقه زودتر روشن شود و بعد کیک را داخل فر قرار دهید.

مرحله پنجم؛ ریختن مایه کیک انار در قالب

بعد از روشن کردن فر، باید یک قالب مناسب برای تهیه کیک انار انتخاب کنید. با استفاده از روغن مایع کف قالب را کمی چرب کنید و یک لایه نازک آرد کف قالب بپاشید. مایه کیک را درون قالب بریزید. سپس قالب را چند بار روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله ششم؛ قرار دادن قالب کیک انار در فر

قرار دادن قالب کیک انار در فر

در این مرحله از طرز تهیه کیک انار باید قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید. اجازه دهید کیک برای ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند تا کاملاً بپزد. برای تست پختن کیک می‌توانید یک چنگال یا خلال دندان داخل کیک فرو کنید. اگر کیک به چنگال نچسبید، یعنی کیک شما آماده است.

مرحله هفتم؛ آماده کردن سس کیک انار

برای تهیه سس کیک انار باید در یک قابلمه نشاسته ذرت را با شکر ترکیب کنید. سپس کم کم به آن آب اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر و نشاسته در آب حل شوند. حالا نوبت اضافه کردن آب انار است. بعد از اینکه آب انار را اضافه کردید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سس را مدام هم بزنید تا غلیظ شود. هر زمان سس به غلظت مناسب رسید، می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

نشاسته ذرت را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله هشتم؛ تزیین کیک انار با تاپینگ سس انار

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک انار خوشمزه خانگی باید کیک را از فر خارج کنید. سپس صبر کنید تا خنک شود. بعد از این که کیک و سس هر دو خنک شدند، سس انار را روی کیک بریزید. می‌توانید چند دانه انار هم روی کیک بریزید و سپس کیک را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک موزی با فیلم آموزش تهیه

مواد لازم برای تهیه کیک انار با دانه انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۱۱۰ گرم
نشاسته ذرت ۲۰ گرم
تخم مرغ (هم دمای محیط) ۳ عدد
روغن مایع ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
پوست پرتقال رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
انار دان شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز پسته ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت کیک انار با دانه انار: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک انار بدون ماست و شیر

مراحل طرز تهیه کیک انار با دانه‌های انار

برای درست کردن کیک انار که یک کیک بدون شیر و ماست است می‌توانید از دانه‌های شیرین انار استفاده کنید. ترکیب طعم انار تازه و پوست پرتقال رنده شد در این کیک طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کیک انار به این روش آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن پوست پرتقال

در اولین مرحله از آموزش تهیه کیک انار باید پوست پرتقال رنده شده را آماده کنید. برای این کار می‌توانید قسمت رنگی روی پوست پرتقال را رنده کنید و برای عطر بخشیدن به کیک استفاده کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن تخم مرغ، شکر و وانیل

برای تهیه کیک انار باید تخم مرغ‌های هم دمای محیط را داخل یک کاسه بریزید و همراه با شکر و وانیل خوب هم بزنید. مواد را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه با همزن میکس کنید تا مایه تخم مرغی سفید و کشدار شود.

مرحله سوم؛ اضافه کردن روغن و پوست پرتقال به مایه کیک انار

در این مرحله از آموزش تهیه کیک انار می‌توانید پوست پرتقال رنده شده و روغن مایع را به مایه تخم مرغی اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن ترکیب کنید تا یکدست شوند.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه ترشی لیته مخلوط جنوبی، شمالی و با رب گوجه

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد خشک و تر کیک

بعد از میکس کردن مواد تر کیک، باید آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و ۳ بار الک کنید. سپس می‌توانید مواد خشک الک شده را به آرامی به مایه کیک اضافه کنید و مایه کیک را با لیسک هم بزنید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم؛ آماده کردن مایه کیک انار

بعد از این که ترکیب مواد خشک را به سایر مواد کیک اضافه کردید، می‌توانید دانه‌های انار و مغز پسته خرد شده را نیز به کیک اضافه کنید با لیسک و به صورت دورانی مواد را با لیسک هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید مغز پسته را از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی، حضوری و تلفنی.

بیشتر بخوانید: روش‌های دانه کردن انار ساده و سریع

مرحله ششم؛ ریختن مایه کیک انار در قالب

در این مرحله از کیک انار خوشمزه و فوق‌العاده خانگی باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا برای ۱۰ دقیقه گرم شود. در این فرصت یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب نمایید. سپس مقداری آرد کف قالب بپاشید و مایه کیک را در آن بریزید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله هفتم؛ پخت کیک انار

در این مرحله باید قالب کیک را برای حدود ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت وسط کیک را با چنگال یا خلال دندان تست کنید و مطمئن شوید که کاملاً پخته است و سپس کیک انار خوشمزه را سرو کنید. در صورت تمایل روی کیک انار با خامه فرم گرفته تزیین کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک انار یخچالی

روش تهیه کیک انار بدون فر

طرز تهیه کیک انار بدون فر

برای تهیه کیک انار بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید. اجازه دهید قابلمه با حرارت ملایم داغ شود. حالا یک قالب فلزی با یک پایه کوتاه داخل قابلمه بگذارید. مایه کیک را در قالب مورد نظرتان بریزید و داخل قابلمه قرار دهید. یک دمکنی روی درب قابلمه بگذارید و اجازه دهید کیک با شعله ملایم برای حدود ۹۰ دقیقه بپزد. در انتها کیک را با سیخ چوبی یا چنگال تست کنید و مطمئن شوید که کاملاً پخته است.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک انار

  • برای تهیه کیک انار خانگی می‌توانید از مقداری رنگ خوراکی قرمز نیز در مایه کیک استفاده کنید تا کیک انار شما قرمز رنگ شود.
  • در طرز تهیه کیک با سس انار بهتر است از آب انار خانگی (خواص آب انار را می‌دانید؟) استفاده کنید، اما در صورتی که به انار دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از آبمیوه‌های بازاری نیز این کیک را آماده کنید.
  • اضافه کردن مقداری گلاب به کیک انار طعم بی‌نظیری می‌بخشد. گلاب را به روش‌‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.
  • اگر می‌خواهید از پودر خامه یا پودر کرم شانتی برای روی کیک انار استفاده کنید، باید آن را با شیر یا پودر میوه‌های مختلف مخلوط کنید تا حالت خامه‌ای بگیرد و بعد برای روی کیک استفاده کنید.
  • برای تهیه کیک انار دو نفره می‌توانید مواد کیک را به نصف یا ۱/۳ کاهش دهید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک انار

طرز تهیه کیک انار ساده با سس آب انار

چطور تاپینگ کیک انار را درست کنیم؟

برای تهیه سس انار مخصوص باید در یک قابلمه نشاسته ذرت را با شکر ترکیب کنید. سپس کم کم به آن آب اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر و نشاسته در آب حل شوند. حالا نوبت اضافه کردن آب انار است. بعد از اینکه آب انار را اضافه کردید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سس را مدام هم بزنید. هر زمان سس به غلظت مناسب رسید و بافتی شبیه سس پیدا کرد، می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه کیک انار قرمز چگونه است؟

بهتر است این سوال را اینطور بپرسیم: چکار کنیم کیک انار قرمز شود؟ برای تهیه کیک انار قرمز خانگی می‌توانید از مقداری رنگ خوراکی قرمز نیز در مایه کیک استفاده کنید تا کیک شما خوش‌رنگ شود.

چکار کنیم کیک انار خمیر نشود؟

دلایل زیادی باعث خمیر شدن انواع کیک از جمله کیک انار می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های خمیر نشدن کیک را مطالعه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک