طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه


1 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

وجی برگر یا همبرگر گیاهی با لوبیا سفید در کنار همبرگر لوبیا قرمز، برگر کینوا، برگر سویا، برگر عدس، برگر لوبیا چیتی و برگر لوبیا با قارچ، از مجموعه همبرگرهای گیاهی و خوشمزه یا وجی برگر است که حتی در کی اف سی و مک دونالد هم سرو می‌شوند. طرز تهیه همبرگر دست‌ساز گیاهی لوبیا سفید به سبک مک دونالد که یک همبرگر به صرفه است را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه همبرگر لوبیا سفید

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

مواد لازم برای ۶ نفر

 

لوبیا سفید:‌ ۵۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۱ عدد بزرگ

پودر سوخاری: ۱/۲ پیمانه

قارچ: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

پنیر چدار: ۱ بسته

نان همبرگر: ۴ عدد (بهتر است سبوس‌دار باشد)

سیر: ۱ بوته

برگ ریحان: ۱/۴ پیمانه

زیتون سیاه: ۸ عدد

گوجه‌فرنگی: به مقدار دلخواه

سرکه بالزامیک: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)

فلفل سیاه،نمک، آویشن و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن سرخ‌کردنی: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

مرحله اول

 

در مرحله اول طرز تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا سفید یا همان برگر لوبیا سفید، برای پخته‌ شدن بهتر و گرفتن نفخ، بهتر است لوبیا سفید را از شب قبل در آب بگذارید تا خیس بخورد. سپس می‌توانید به فاصله هر ۲ یا ۳ ساعت، آب آن را عوض کنید. بعد از خیس خوردن لوبیا سفید در آب، کمی آب در قابلمه بریزید و لوبیا سفید را بپزید. پس از پخت لوبیا سفید، آب قابلمه را خالی کنید و لوبیا را در آبکش بریزید تا خنک شود و آبش کشیده شود.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

 

سپس پیاز را بشویید، پوست بگیرید و در غذاساز بریزید. آب اضافی آن را گرفته و سپس سیر را به غذاساز اضافه کنید. در گام بعدی، لوبیا سفید خشک شده، نمک، ادویه‌ها یا ادویه مخصوص همبرگر و نصف پودر سوخاری آماده شده را در غذاساز بریزید. ترکیب آماده شده را در یخچال قرار دهید.

 

مرحله سوم

 

پس از گذشت حداقل نیم ساعت، ترکیب آماده شده را از یخچال بیرون بیاورید. پودر سوخاری باقی مانده را در یک بشقاب بریزید و تخم‌مرغ‌ها را نیز در کاسه دیگری بریزید. از ترکیب لوبیا سفید و ادویه آماده شده، به اندازه یک مشت کوچک بردارید و آن را قلقلی کنید. هر توپک قلقلی را ابتدا در کاسه تخم‌مرغ فرو کنید و سپس در پودر سوخاری بغلتانید.

سپس گلوله آغشته‌شده را در کف دستتان پهن کنید یا به شکل مورد علاقه همبرگرتان در بیاورید. همبرگر را در تابه‌ای که از قبل در آن روغت سرخ‌کردنی ریخته و داغ شده است، بگذارید. با تمام مواد همبرگر همین کار را انجام دهید. پس از سرخ‌ شدن مواد، حتما آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی لوبیا سفید حرفه‌ای با طعمی لذیذ و خوشمزه

 

در مرحله آخر طرز تهیه همبرگر لوبیا سفید، قارچ‌ها را به شکل ورقه‌ای ببرید و در تابه‌ای با روغن داغ شده، سرخ کنید. پس از تفت خوردن قارچ‌ها، پنیر چدار یا پنیر پیتزا را به قارچ‌ها اضافه کنید. حتما یادتان باشد از تابه نچسب استفاده کنید تا پنیر به کف تابه نچسبد.

برای خوش‌طعم و بو شدن قارچ‌ها، از روغن زیتون و سرکه بالزامیک استفاده کنید. البته استفاده از این مواد کاملا بستگی به خودتان دارد.

اگر می‌خواهید همبرگر لوبیا سفیدی که می‌پزید، حالت خمیری و کش‌دار بیشتری به خود بگیرد، می‌توانید ۱عدد سیب‌زمینی را در ترکیب همبرگر لوبیا سفید رنده کنید. به‌جای سیب‌زمینی می‌توانید از برنج و ذرت نیز استفاده کنید.

می‌توانید این همبرگر گیاهی خوشمزه را همراه با نان همبرگر سبوس‌دار، کاهو، خیار شور و گوجه میل کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

 

یادداشتی برای گیاه‌خواران

 

اگر دوست‌دار طبیعت و گیاه‌خوار هستید؛ باید حواستان به رژیم غذایی و دریافت مواد مغدی باشد. اگر به دنبال ایده‌های جدید هستید، می‌توانید غذاهای متنوعی مانند بادمجان شکم‌پر، دیپ لوبیا سفید و بادمجان، انواع کتلت گیاهی، قارچ پلو بدون گوشت، پیتزا کینوا و انواع دلمه بدون گوشت را نیز امتحان کنید.

در این مقاله، ما طرز تهیه همبرگر لوبیا سفید را به شما آموزش دادیم که البته با لوبیا قرمز و لوبیا چیتی هم می‌توانید به همین ترتیب این همبرگر خوشمزه دست ‌ساز را درست کنید. امیدواریم که لذت برده باشید.

 

کالابرگ الکترونیک