طرز تهیه ۵ مدل ادویه مخصوص همبرگر به روش رستورانی و کارخانه ای

طرز تهیه ۵ مدل ادویه مخصوص همبرگر به روش رستورانی و کارخانه ای


18 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۵ مدل ادویه مخصوص همبرگر به روش رستورانی و کارخانه ای

ترکیب ادویه مخصوص همبرگر چیست؟ ادویه‌ها جزو جدانشدنی غذاها هستند و برای عطر و طعم بیشتر به آن‌ها اضافه می‌شوند. همبرگر هم از فست فود‌های محبوب در سراسر دنیاست و هر برندی که بتواند ترکیب ادویه‌های خوشمزه‌تری را برای میکس کردن با مواد همبرگر ابداع کند، موفق‌تر خواهد بود. اما برای همبرگرهای خانگی هم می‌توانید خودتان دست به کار شوید و ادویه مخصوص همبرگر را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۵ روش طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر را به شما آموزش خواهیم داد.

ادویه مخصوص برای درست کردن همبرگر گوشت و مرغ چیست؟

برای مزه‌دار کردن مایه همبرگر به روش رستورانی با ادویه‌های مختلف، می‌توانید بنا به سلیقه خود و ادویه‌هایی که در دسترس دارید، ادویه همبرگر را (به هر یک از روش‌ها و نسبت‌هایی که در ادامه خواهد آمد) در خانه درست کنید. برای طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر، از ادویه‌های مختلف مثل پودر خردل، نمک، آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، پودر فلفل چیلی، پودر زنجبیل، پودر فلفل سفید و جوز هندی می‌توانید استفاده کنید.

اما استفاده از برخی سبزیجات خشک مثل ریحان خشک و پودر تخم گشنیز هم می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن مزه همبرگر کمک کند. در برخی دستورها هم از میخک و شکر قهوه‌ای استفاده می‌شود.

در صورت تمایل می توانید این ادویه‌ها و انواع سبزی‌های خشک و همچین همبرگر آماده را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ادویه مخصوص همبرگر رستورانی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
پودر خردل ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سفید ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل چیلی ۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۲ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه ادویه همبرگر رستورانی و کارخانه‌ای

روش تهیه ادویه همبرگر رستورانی

برای درست کردن ادویه همبرگر، دانه‌های خردل را در یک تابه کمی تفت دهید و بعد از طلایی شدن، از روی شعله بردارید. سپس دانه‌های خردل و دانه‌های فلفل سیاه را در مخلوط‌کن بریزید و کاملا پودر و سپس الک کنید. سپس در یک کاسه، پودر خردل، پودر فلفل سیاه، فلفل پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، پودر فلفل چیلی و نمک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. ادویه برگر که آماده شد، آن را در ظرف دربسته تیره‌رنگ بریزید و در جایی بدون نور و رطوبت قرار دهید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه ترشی کدو حلوایی هندی و با گوجه + فوت و فن های آن

طرز تهیه ادویه همبرگر زغالی (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
دانه فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۱ عدد
آویشن خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه ادویه همبرگر زغالی

ادویه همبرگر زغالی

اگر می‌خواهید همبرگر خانگی شما، طعم دودی و زغالی بگیرد، باید دانه‌های فلفل سیاه، آویشن خشک و مغز گردو را در آسیاب پودر و الک کنید و در یک کاسه بریزید. پودر سیر، پودر فلفل پاپریکا و نمک را هم اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنید. وقتی مخلوط ادویه یکدست شد، آن را در بطری‌ شیشه‌ای ترجیحا تیره‌رنگ بریزید و درب آن را ببندید. بطری ادویه را در جای خشک، خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه ادویه همبرگر معطر (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری
جوز هندی ۱ قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق مرباخوری
پودر خردل ۱ قاشق مرباخوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق مرباخوری
پودر آویشن ۱ قاشق مرباخوری
پودر ادویه کاری ۱ قاشق مرباخوری
میخک ۲ عدد خشک

 

روش تهیه ادویه همبرگر خوش‌عطر

ادویه همبرگر خوش‌عطر

اگر می‌خواهید ادویه همبرگر، علاوه بر طعم خوب، عطر دلپذیری هم داشته باشد، میخک و ادویه‌های خشک دیگر را در آسیاب پودر کنید. ادویه‌های پودر شده و الک شده بالا (پودر فلفل سیاه، پودر پاپریکا دودی، جوز هندی، پودر سیر، پودر تخم گشنیز، میخک، پودر خردل، پودر زنجبیل، پودر آویشن، پودر ادویه کاری و پودر پیاز) را با هم ترکیب کرده و به اندازه دلخواه (با توجه به حجم مایه همبرگر) از آن را به مایه همبرگر اضافه کنید یا در ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید و در کابینت نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه ادویه همبرگر تند (روش چهارم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل قرمز درسته ۲ عدد
دانه فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سفید ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
خردل ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۲ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه ادویه مخصوص تند برای همبرگر

روش تهیه ادویه مخصوص تند برای همبرگر

اگر می‌خواهید همبرگر شما طعم تند و آتشین داشته باشد، ادویه‌های بالا شامل‌ دانه‌های فلفل سیاه، دانه‌های خردل و فلفل قرمز تند، را با آسیاب، پودر و الک کنید. سپس با دیگر ادویه‌ها شامل پودر سیر، پودر فلفل سفید و نمک با هم کاملا مخلوط کنید، در بطری شیشه‌ای ادویه بریزید و در کابینت قرار دهید یا بلافاصله در مایه همبرگر به کار ببرید.

ادویه مخصوص همبرگر کبابی خانگی با طعم کبابی (روش پنجم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
شکر قهوه‌ای ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
پودر ریحان خشک نصف قاشق چای‌خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر پیاز ۲ قاشق چای‌خوری
حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ میگو بوشهری | یک افطاری سریع و مقوی

 

روش تهیه ادویه همبرگر خانگی

روش تهیه ادویه همبرگر خانگی

در این روش از تهیه ادویه برگر، می‌توانید شکر قهوه‌ای را حذف یا مقدار آن را کمتر در نظر بگیرید. بهتر است از ریحان خشک تازه پودر و الک شده استفاده کنید و آن را با پودر فلفل قرمز، پودر فلفل سیاه، پودر پیاز، پودر سیر، پودر فلفل پاپریکا و نمک ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی داشته باشید. سپس ترکیب ادویه‌ها را در ظرف ادویه تیره رنگ و دربسته بریزید و در کابینت قرار دهید تا دور از نور خورشید و رطوبت باشد.

ادویه مخصوص همبرگر مرغ چیست؟

ادویه مخصوص همبرگر مرغ چیست؟

ادویه همبرگر مرغ و ادویه همبرگر گوشت و حتی همبرگرهای گیاهی مثل همبرگر لوبیا سفید یا همبرگر کینوا یکسان است و از هر کدام از نسبت‌های بالا برای طعم‌دار کردن مایه همبرگر خود می‌توانید استفاده کنید.

ادویه همبرگر مک دونالد چیست؟

ادویه همبرگر مک دونالد چیست؟

بر اساس اطلاعات وبسایت مک دونالد، این برند برای مزه‌دار کردن همبرگرهای خود، فقط از فلفل سیاه و نمک استفاده می‌کند و آنچه طعم همبرگرها را خوشمزه می‌کند، نوع گوشتی که برای درست کردن همبرگر استفاده می‌شود و نحوه به عمل آوردن آن است. در ادویه‌های مک دونالد، از ۸۶ درصد فلفل سیاه و ۱۴ درصد نمک استفاده می‌شود و بعد از گریل شدن همبرگرها، روی آن‌ها، نمک و فلفل پاشیده می‌شود.

نکات طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر گوشت و مرغ

نکات طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر گوشت و مرغ

  • برای آماده‌سازی و تهیه ادویه همبرگر، تا حد ممکن از مواد تازه و پودر نشده استفاده کنید و خودتان آنها را در آسیاب پودر و سپس الک کنید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن باشد و ادویه شما عطر و طعم بهتری بگیرد.
  • ادویه‌های مخصوص همبرگر را حتما در بطری دربسته که رنگ آن تیره باشد، بریزید. چون نور خورشید می‌تواند رنگ و طعم ادویه را عوض کند.
  • محل نگهداری ادویه باید بدون رطوبت باشد تا ادویه‌ها به هم نچسبند.
  • ادویه‌ها را در مجاورت دمای بالا، مثل کابینت بالای گاز قرار ندهید چون طعم و عطر آن‌ها تغییر می‌کند.
  • ادویه همبرگر را می‌توانید به مدت ۳ تا ۶ ماه، بدون تغییر رنگ و مزه (در صورت نگهداری صحیح) در مایه همبرگر استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ادویه مخصوص همبرگر

بهترین زمان اضافه کردن ادویه همبرگر چه زمانی است؟

بهترین زمان افزودن ادویه مخصوص همبرگر به مایه همبرگر، بعد از آماده‌کردن گوشت و پیاز، به عنوان مواد اصلی همبرگر است. بهتر است ادویه‌ها را قبل از ورز دادن گوشت به آن بیفزایید تا کاملا با مواد مایه همبرگر مخلوط شود و به خورد مواد برود.

اندازه مناسب ادویه مخصوص همبرگر چقدر است؟

به اندازه یک و نیم قاشق غذاخوری از هر یک از ادویه‌های بالا را می‌توانید برای ۵۰۰ گرم گوشت استفاده کنید. برای مقدار بیشتر یا کمتر گوشت، میزان ادویه را به همان نسبت کمتر یا بیشتر کنید. مثلا برای ۱ کیلوگرم گوشت، ۳ قاشق غذاخوری ادویه و برای ۲۵۰ گرم گوشت، نصف قاشق غذاخوری ادویه اضافه کنید.

کالابرگ الکترونیک