طرز تهیه کیک ماربل وانیلی و شکلاتی؛ یک کیک دو رنگ خوشمزه

طرز تهیه کیک ماربل وانیلی و شکلاتی؛ یک کیک دو رنگ خوشمزه


22 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-کیک-ماربل-وانیلی-و-شکلاتی

کیک ماربل یا همان کیک دو رنگ وانیلی و شکلاتی به دلیل ترکیب طعم‌ها و رنگ‌ها هم ظاهر جذابی دارد و هم طعم آن نسبت به کیک‌های تک رنگ بسیار خوشمزه‌تر است. شاید به جرات بتوان گفت که این کیک تنها کیکی است که حتی بدون کوچک‌ترین تزئینی باز هم زیبا به نظر می‌رسد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کیک ماربل وانیلی و شکلاتی را از وب‌سایت sallysbakingaddiction در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه کیک ماربل وانیلی و شکلاتی

 

طرز-تهیه-کیک-ماربل-وانیلی-و-شکلاتی

 

مواد لازم برای ۵ نفر

 

آرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

کره نرم شده در دمای اتاق: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر دانه ریز یا پودر قند: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ بزرگ با دمای محیط: ۱ عدد

زرده تخم مرغ بزرگ با دمای محیط: ۲ عدد

عصاره وانیل: نصف قاشق غذاخوری

دوغ یا ماست و آبی که به شکل دوغ درآمده با دمای اتاق: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکلات تخته‌ای درشت خرد شده: ۶۰ گرم

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ مایه کیک را درست کنید

 

در اولین مرحله از دستور طرز تهیه کیک ماربل باید فر را با دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. حال یک قالب کیکی ۹ اینچی را کمی چرب کنید و کف آن یکی کاغذ روغنی قرار دهید و کنار بگذارید. برای درست کردن کیک، آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه الک کنید و کنار بگذارید. کره را با سرعت زیاد همزن بزنید تا سبک و خامه‌ای شود، بعد از حدود ۱ تا ۲ دقیقه شکر دانه ریز را به کره اضافه کنید. مواد را با کمک سرعت زیاد همزن برای ۴ تا ۵ دقیقه خوب بزنید. حال کناره‌های ظرف را با لیسک تمیز کنید و تخم مرغ‌ها را به ترکیب کیک اضافه کنید و با سرعت کم همزن شروع به مخلوط کردن مواد کنید.

 

طرز-تهیه-کیک-ماربل-وانیلی-و-شکلاتی

 

بعد از اینکه کمی تخم مرغ‌ها ترکیب شدند، زرده‌های تخم مرغ را یکی یکی به کیک اضافه کنید. سپس عصاره وانیل را داخل مواد بریزید و سرعت همزن را زیاد کنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. در این مرحله همان طور که همزن با سرعت زیاد در حال ترکیب کردن مواد است، مواد خشک را که از قبل با هم ترکیب کرده بودید، به سایر مواد اضافه کنید. حال بعد از ترکیب شدن مواد دوغ یا ماست ترکیب شده با آب را به آرامی به بقیه مواد اضافه کنید. آن قدر مواد را با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

 

مرحله دوم؛ مایه کیک را داخل قالب بریزید

 

طرز-تهیه-کیک-ماربل-وانیلی-و-شکلاتی

 

در مرحله دوم از دستور تهیه کیک ماربل یا کیک دو رنگ زبرا باید یک لیوان فرانسوی از مواد کیک را بردارید. سپس شکلات تخته‌ای خرد شده را داخل یک ظرف برای ۲۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و یا روی بخار کتری بگیرید تا کاملاً آب شود. سپس شکلات آب شده را با آن ۱ لیوان از مواد کیکی که برداشته بودید، ترکیب کنید و مقداری از شکلات آب شده را برای روی کیک کنار بگذارید. حال برای درست کردن کیک ماربل ابتدا خمیر سفید را داخل قالب بریزید. سپس خمیر شکلاتی را در چند طرف قالب پخش کنید. شکلات‌های آب شده را نیز روی کیک پخش کنید. بعد با کمک چاقو مواد کاکائویی را روی سفید بکشید تا کیک شکل زیباتری به خود بگیرد.

 

طرز-تهیه-کیک-ماربل-وانیلی-و-شکلاتی

 

کیک دو رنگ ماربل را برای مدت ۲۰ تا ۲۷ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود. سپس با استفاده از یک خلال دندان مطمئن شوید که کیک پخته است و آن را از داخل فر خارج کنید. اجازه دهید کیک ماربل شما برای چند دقیقه سرد شود و سپس آن را از داخل قالب جدا کنید و در ظرف مناسب سرو و نوش جان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک