۸ ویژگی بهترین پوشک برای نوزاد دختر که باید بدانید

۸ ویژگی بهترین پوشک برای نوزاد دختر که باید بدانید


14 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین پوشک برای نوزاد دختر

پوشک نوزاد دختر و پسر با هم فرق دارد؟ احتمالا اگر شما هم مادر یا والد فرزند دختر هستید، این سوال برایتان به وجود آمده که بهترین پوشک برای نوزاد دختر کدام است؟ از آن جایی که معمولا نوزادان دختر، پوست‌های حساس‌تری دارند، برخی خانواده‌ها برای خرید پوشک برای آنها، وسواس بیشتری به خرج می‌دهند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به بررسی بهترین پوشک برای نوزاد دختر که دچار حساسیت نشود، می‌پردازیم.

 

 

بهترین پوشک برای نوزاد دختر

 

پوشک برای نوزاد دختر

 

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که آیا واقعا پوشکی وجود دارد که مخصوص نوزادان دختر است؟ در جواب باید بگوییم که بیشتر پوشک‌ها برای هر دو جنس طراحی شده است و برخی برندها تنها در رنگ‌بندی و تصویرهای روی پوشک، الگوی دخترانه و پسرانه را به کار برده‌اند.

البته در مقطعی، برند‌های Pampers و Huggies پوشک مخصوص پسران و دختران را طراحی کردند و دلیل آن را متفاوت بودن شیوه ادرار کردن بیان کردند. به عقیده آن‌ها، نقاط متفاوتی در پوشک پسران و دختران نیاز به جذب بیشتری دارد. به این نقاط، «نقاط ادرار» گفته می‌شود و مواد جاذب بیشتری در آن نقاط قرار داده می‌شد.

البته امروزه دیگر نیازی به تهیه پوشک‌های دخترانه و پسرانه نیست، چون همه پوشک‌ها قابلیت جذب ادرار در نقاط مختلف را دارند. بنابراین معمولا برندهای مختلف تولید کننده پوشک، پوشک‌های تولیدی خود را برای هر دو جنس تولید می‌کنند و تمایز خاصی بین این دو قائل نمی‌شوند.

ولی مساله این است که انتخاب پوشک مناسب برای نوزاد دختر، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای کودکان تا قبل از گرفتن آنها از پوشک مد نظر قرار دهید. به این معنی که پوشکی که برای کودکتان می‌خرید، اگر نوزادتان دختر است، باید حساسیت‌های مربوط به دختران را لحاظ کرده باشد و بهترین گزینه برای نوزادان دختر باشد.

اما بهترین پوشک برای نوزاد دختر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ضمن برای خرید انواع پوشک بچه می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

ویژگی‌های بهترین پوشک برای نوزاد دختر

 

ویژگی‌های بهترین پوشک برای نوزاد دختر

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

پوشک‌های باکیفیتی که در بازار عرضه می‌شوند، باید خصوصیاتی داشته باشند که آنها را از دیگر پوشک‌ها متمایز کند. ممکن است به خاطر قیمت پایین‌تر، دست به انتخاب پوشک‌هایی بزنید که چندان مناسب نوزاد یا کودک شما نباشند. اما باید به برخی ویژگی‌های پوشک توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید بهترین پوشک برای نوزاد دختر را انتخاب کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش های درمان حالت تهوع و ویار بارداری

۱- پوشک حساسیت ندهد

شاید در نگاه اول برای انتخاب پوشک، سراغ برندهایی بروید که قیمت بسیار بالایی دارند و یا از برندهای مطرح بازار هستند. اما در نظر داشته باشید که قیمت بالا لزوما به معنی کیفیت بالای پوشک نیست. پوشکی که برای نوزادتان می‌خرید، در وهله اول باید با بدن کودکتان سازگاری داشته باشد و کودک دچار حساسیت یا سوختگی نشود.

هر چند به جز کیفیت، عوامل دیگری مثل میزان ساعات بسته بودن پوشک به پای کودک در حساسیت و سوختگی پوست تاثیرگذار هستند. ولی به این موضوع دقت کنید که برای نوزادان، مخصوصا نوزاد دختر، بهترین پوشک پوشکی است که از مواد ضد حساسیت و ملایم ساخته شده باشد و نوزاد دچار خارش یا کهیر نشود.

به محض دیدن اولین نشانه‌های حساسیت، حتما نسبت به تعویض برند پوشک اقدام کنید. گاهی اوقات در تولید پوشک‌ها از دیوکسین (dioxin) استفاده می‌کنند که برای پوست کودکان مضر است. بعلاوه برخی پوشک‌ها دارای پلی کربنات سدیم (sodium poly carbonate) هستند که باعث تحریک پوستی کودکان می‌شود. در نتیجه بهتر است پیش از خرید؛ به مواد سازنده روی بسته‌بندی پوشک دقت کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پوشک بچه که باید بدانید

۲- پوشک جذب بالایی داشته باشد

 

سرعت جذب بالای مایعات، مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین پوشک برای نوزاد دختر

 

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین پوشک برای نوزاد دختر، سرعت جذب بالای مایعات است. اگر مایعات به سرعت جذب شود، احتمال سوختگی و حساسیت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

انواع پوشک‌ از برندهایی مثل پمپرز، پریما، مولفیکس، کن ب ب، بی بی کینگ و بارلی از جمله مارک های پوشک برای نوزاد دختر هستند که مواد جاذب بالایی دارند و می‌توانید آنها را از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۳- پوشک لبه‌های نرم و منعطف داشته باشد

برای نوزادان مخصوصا نوزادان دختر که پوست لطیفی دارند، نرم بودن لبه‌های پوشک باعث می‌شود روی بدن نوزاد، ردی از پوشک نماند. در صورتی که لبه‌ها زبر و خشن باشند، پوست کودک دچار خارش و سوزش شده و مستعد ایجاد حساسیت خواهد شد.

۴- پوشک گردش هوای خوبی داشته باشد

یکی از ویژگی‌های بهترین پوشک برای نوزاد دختر این است که در پوشک، گردش هوا به خوبی جریان داشته باشد. در صورت رعایت نشدن این موضوع، پوست نوزاد دچار سوختگی خواهد شد. پوشک‌هایی که ماده پلاستیک آنها زیاد است، هوا در آنها به خوبی جریان پیدا نمی‌کند و دچار تعریق و سوختگی خواهند شد. پس به این ویژگی مهم توجه کنید.

۵- پوشک بدون عطر، لوسیون و رنگ باشد

 

پوشک بدون عطر، لوسیون و رنگ

 

لوسیون‌های مرطوب کننده پوست، رنگ‌‌ و عطرهایی که در برخی از پوشک‌ها استفاده می‌شوند، باعث ایجاد حساسیت، خارش و سوزش پای نوزاد خواهند شد. سعی کنید پوشکی را انتخاب کنید که عاری از هر گونه ماده شیمیایی هستند.

هنگام خرید پوشک بایستی این نکته را در نظر بگیرید که پوشک فاقد کلر، عطر یا رنگ باشد. این مواد برای کودکان بسیار مضر هستند. به عنوان مثال، مواد شیمیایی ساطع شده از کلر، که به عنوان دیوکسین‌ها نیز شناخته می‌شوند، برای سلامت کودکان مضر هستند و رایحه یا رنگی که در تهیه پوشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب بروز آلرژی پوستی در کودک می‌شود.

حتما بخوانید  بهترین زمان تعویض پوشک نوزاد دختر و پسر هر چند ساعت است؟

به طور کلی پوشک‌های نوزاد از لحاظ جنس و مدل به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از این پوشک‌ها یک لایه محافظ، لوسیون و جاذب رطوبت دارند که به محض تعویض لباس می‌توانند از پوست کودک مراقبت کنند. اما بهترین و مرغوب‌ترین پوشک‌ها را برخی از شرکت‌ها مثل پوشک پمپرز آلمان یا برند‌هایی مثل هورتا، برلوسکونی و پمپرز لهستان تولید می‌کنند.

۶- پوشک با کش مناسب و راحت

 

پوشک با کش مناسب و راحت

 

اگر به دنبال بهترین پوشک برای نوزاد دختر هستید، پوشک‌هایی را انتخاب کنید که کمترین فشار را به بدن کودک وارد کنند. این پوشک‌ها نباید باعث شوند که نوزاد در آن احساس ناراحتی یا خفگی کند. همچنین کش‌های روی ران و کناره‌ها نباید سفت و آزاردهنده باشد.

۷- بالا بودن کیفیت داخلی پوشک

پوشک‌های باکیفیت، یک ویژگی مثبت دارند و آن این است که قسمت داخلی آنها، تکه تکه نمی‌شود. برخی پوشک‌ها بعد از خیس شدن و جذب رطوبت، بافت داخلی‌شان از هم باز می‌شوند و به شکل گلوله گلوله در می‌آید یا تکه تکه می‌شود. در این صورت پوشک کارایی خود را از دست می‌دهد و ممکن است حتی نشتی بدهد. علاوه بر این، احتمال عرق سوز شدن پای کودک نیز وجود دارد.

۸- پوشک نشتی ندهد

 

پوشکی بخرید که دارای یک لایه خشک کننده باشد

 

از نشتی ندادن پوشک نوزاد اطمینان حاصل کنید. پوشکی بخرید که دارای یک لایه خشک کننده باشد و بعد از جذب رطوبت، پوشک‌ برای ساعت‌ها خشک بماند. چون خیس و مرطوب بودن پوشک، باعث می‌شود پوست نوزاد، مخصوصا در دختران، حساس و دچار آسیب شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پوشک بچه برای نوزاد دختر و پسر

سوالات متداول

بهترین پوشک ضد‌حساسیت ایرانی چیست؟

براساس تجربیات مادران، پوشک برند پمپرز به عنوان بهترین پوشک ضد‌حساسیت به ویژه برای نوزادان مخصوصا برای دختران معرفی شده است. با توجه به قیمت بالای محصولات خارجی، پوشک مای بیبی (my baby) و بامبو (bamboo) گزینه مناسبی هستند که برای پوست حساس نوزادان دختر و حتی پسر مناسب است و از لحاظ هزینه هم بسیار باصرفه‌تر است.

بهترین پوشک برای نوزاد تازه متولد شده کدام است؟

برای کودک تازه متولد شده حتما باید ابتدا سایزی را انتخاب کنید که برای اندازه جثه‌ی نوزاد مناسب باشد و پاهای نوزاد فاصله زیادی از هم نگیرد. پوشک حتما باید سایز صفر یا یک داشته باشد و میزان جذب، جا نماندن اثر چسب و ضد حساسیت بودن آن را باید در نظر بگیرید؛ چون نوزاد تازه متولد شده، پوست بسیار حساسی دارد.

بهترین مارک پوشک برای نوزاد دختر چیست؟

از آن جایی که نوزادان ممکن است پوست بسیار حساس یا کمتر حساسی داشته باشند، ممکن است یک برند برای یک نوزاد مناسب و با پوست نوزاد دیگر، سازگاری نداشته باشد. با در نظر گرفتن ویژگی‌های بهترین پوشک برای نوزاد دختر، اقدام به خرید مناسب‌ترین پوشک برای کودک خود کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک