صابون سنتی و مایع دستشویی | تفاوت‌ ها و ویژگی‌ های آنها

صابون سنتی و مایع دستشویی | تفاوت‌ ها و ویژگی‌ های آنها


14 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فهرست محتوا پنهان

آیا بین شستن دست‌ها با صابون سنتی یا جامد و مایع دستشویی تفاوتی وجود دارد؟ صابون‌های مایع و جامد یا قالبی علاوه بر تفاوت ظاهری، در برخی مواقع فرمول متفاوتی هم برای ساخت دارند. همین موضوع و موارد دیگر وجه تمایز این شوینده‌ها به حساب می‌آید. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های صابون سنتی و مایع دستشویی فومی و کرمی و … و کاربردهای این صابون‌‌ها می‌پردازیم.

صابون چیست؟

صابون چیست؟

صابون‌های سنتی از قدیم به‌ عنوان یک پاک‌کننده و از بین برنده میکروب‌ها در دسترس مردم قرار داشته‌اند. در زمان‌‌های قدیم از یک نوع صابون برای شستن بدن، دست و حتی لباس‌ها هم استفاده می‌شد اما امروزه تنوع صابون‌‌ها افزایش پیدا کرده و معمولا به شکل‌‌های مختلف، با فرمول‌ها مختلف و برای استفاده‌های متفاوت به کار می‌روند.

در صابون‌های سنتی، وقتی مواد صابون با آب ترکیب می‌شوند، چربی‌های موجود در صابون شکسته می‌شوند و ایجاد کف می‌کنند. این واکنش حلالیت صابون را افزایش می‌دهد و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

تفاوت صابون‌های سنتی و مایع دستشویی

تفاوت صابون‌های سنتی و مایع دستشویی (صابون جامد و مایع) به تفاوت در نوع ماده قلیایی آن برمی‌گردد. اگر ماده قلیایی استفاده شده در فرمول ساخت صابون، «سدیم هیدروکسید» باشد، صابون جامد خواهد شد. اما اگر ماده قلیایی، «پتاسیم هیدروکسید» باشد، صابونی که به دست می‌آید، شکل مایع خواهد داشت. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر چه ترکیب موجود در صابون، قلیایی‌تر باشد، صابون پوست را خشک‌تر می‌کند.

صابون سنتی یا جامد

صابون سنتی یا جامد

«صابون سنتی» یا «صابون جامد» با مخلوط کردن چربی‌ها و روغن‌ها (گیاهی و حیوانی) با یک محلول پایه تولید می‌شود. موادی که در تهیه صابون به کار می‌روند، شامل مواد چرب، مواد قلیایی و مواد افزودنی می‌شود. خاصیت پاک‌کنندگی صابون به ساختار مولکولی و خاصیت امولسیون‌کنندگی آن‌ها مربوط است. این ترکیبات برای از بین بردن آلودگی‌هایی که به وسیله ترکیبات چربی و روغنی ایجاد می‌شود، به کار می‌روند. صابون‌ها بر اساس کاربردی که دارند شامل انواع زیر می‌شوند:

  • صابون توالت یا صابون حمام
  • صابون غیر توالت
  • صابون‌های گلیسیرین
  • صابون‌های شفاف

صابون توالت

صابون توالت

صابون‌‌های توالت، کاربرد آرایشی هم دارند و به نام «صابون حمام» هم شناخته می‌شوند. البته صابون‌های توالت و حمام فرمول‌شان کمی متفاوت است. صابون‌های توالت چربی بیشتری دارند، در نتیجه خاصیت تمیزکنندگی‌شان هم بیشتر است. این صابون‌ها بر اساس مقدار TFM و میزان تمیزکنندگی به سه درجه تقسیم می‌شوند:

درجه ۱:

محتوای TFM در صابون‌های توالت درجه ۱ حدود ۷۶٪ است. این صابون‌ها شامل صابون آسیاب شده، یا هموژنیزه و یا ترکیبی از این دو نوع است. صابون‌های درجه ۱ کف بسیار خوبی تولید می‌کنند، معطر هستند و در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند.

درجه ۲:

صابون‌های توالت درجه ۲ تقریباً ۷۰٪ TFM دارند. این صابون‌ها فشرده و دارای بافتی محکم و صاف هستند و سفید یا رنگی هستند. خاصیت روکش صابون‌های توالت درجه ۲ نسبتاً خوب است، اما به اندازه صابون‌های توالت درجه یک نیست. اکثر صابون‌های موجود در بازار صابون‌های درجه ۲ هستند.

درجه ۳:

صابون‌های توالت درجه ۳ مقدار TFM بسیار کمی دارند؛ حدود ۶۰٪. این صابون‌ها دارای بافتی محکم و صاف هستند، اما خاصیت روکش آن‌ها در بین سه درجه صابون توالت، ضعیف‌تر است. به دلیل «اسید کرزی‌ سیلیک» این صابون‌ها اغلب رنگی قرمز دارند. این صابون‌ها، حاوی مقدار زیادی مواد پرکننده و افزودنی هستند و قدرت پاک‌کنندگی آن‌ها نسبتاً کمتر است.

همچنین صابون‌های توالت را براساس کاربرد آن‌ها می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • صابون‌‌های لباسشویی
  • صابون‌های زیبایی
  • صابون‌های نو (novelty soap)
  • صابون‌های مخصوص مهمان
  • صابون‌های ظرفشویی
  • صابون‌‌های دارویی، صابون‌های آنتی باکتریال
  • صابون‌های ضدقارچ

صابون‌های غیر توالت

این صابون‌ها، آلودگی‌های سنگین و زیاد را از بین می‌برند و معمولا برای پاک کردن چربی‌های سخت مفید هستند. به صابون‌های غیر توالت، «صابون لیتیوم» هم گفته می‌شود، چون از چربی لیتیوم تشکیل شده‌اند. برای نظافت خانگی این مدل صابون‌ها گزینه بسیار مناسبی هستند.

صابون‌‌های گلیسیرین

صابون‌های گلیسیرین معمولا برای شست‌وشوی پوست مفید هستند و خاصیت نرم‌کنندگی و لطافت‌بخشی به پوست را دارند. معمولا ترکیبات به کار رفته در صابون‌های گلیسیرینی صد در صد طبیعی هستند و همین موضوع باعث می‌شود برای پوست‌های حساس مناسب باشند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه صابون زیتون دست ساز در خانه

صابون‌‌های شفاف

صابون‌های شفاف برخلاف صابون‌های معمولی، بافت شفاف و شیشه‌ای دارند. در این صابون‌ها به جای مخلوط کردن مواد صابون در آب، آن‌ها را در یک محلول گرم الکل مخلوط می‌کنند. سپس ذراتی که در الکل حل نشده‌اند، فیلتر شده و یک محصول شفاف را به وجود می‌آورند.

صابون‌های شفاف، کمتر کف می‌کنند و بافت سختی هم دارند. علاوه بر این، مرطوب‌کنندگی کمتری دارند ولی در عین حال الکل موجود در صابون، آن‌ها را برای پوست‌های چرب و پوست‌های دارای عارضه جوش و آکنه مناسب می‌کند.

انواع صابون حمام و صابون دست و صورت را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مایع دستشویی و انواع آن

مایع دستشویی و انواع آن

«مایع دستشویی» نوعی از صابون مایع است که برای شستن و تمیز کردن دست‌‌ها فرموله شده است. در مایع‌های دستشویی، «سورفکتانت‌ها» به عنوان ترکیبات اصلی تشکیل‌دهنده مایع دستشویی به کار می‌روند. این ترکیبات با کاهش کشش سطحی آب، باعث می‌شوند قطرات آب به راحتی پخش شوند و سطح پوست را مرطوب نگه دارند. همچنین مواد فعال‌کننده در این صابون‌ها، باعث حل شدن چربی‌ها و آلودگی‌ها می‌شوند.

در ترکیبات مایع‌های دستشویی از رنگ‌ها و مواد شیمیایی یا گیاهی مختلفی استفاده می‌شود. مثل صابون جامد، مایع دستشویی هم بر اساس مواد تشکیل‌دهنده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

  • مایع دستشویی حاوی گلیسیرین
  • مایع دستشویی ضد باکتری
  • مایع دستشویی شفاف
  • مایع دستشویی صدفی
  • مایع دستشویی کرمی
  • مایع دستشویی فومی
حتما بخوانید  بهترین روش های شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

ویژگی‌های مایع دستشویی حاوی گلیسیرین

مایع دستشویی حاوی گلیسیرین

یکی از موارد پرکاربرد در ترکیبات مایع دستشویی، «گلیسیرین» است. این ماده توانایی ترمیم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست را دارد و می‌تواند سلول‌های مرده یا سایر آلاینده‌های انباشته شده روی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این از خشکی پوست هم پیشگیری می‌کند. کوچک‌تر کردن منافذ پوست و کم‌رنگ کردن لکه‌‌های پوستی از دیگر فواید استفاده از گلیسیرین در مایع دستشویی است.

ویژگی‌های مایع دستشویی ضد باکتری

مایع‌های دستشویی که دارای برچسب «ضدباکتری» هستند، در ترکیبات خود مواد شیمیایی اضافی دارند تا باکتری‌ها را از بین ببرند. بیش از ۷۵ درصد صابون‌های مایع موجود در بازار، یک جزء ضد باکتری دارند و «تریکلوزان» متداول‌ترین ماده ضدباکتری است که در فرمول مایع‌های دستشویی به کار می‌رود. البته ضد باکتری‌های دیگری هم برای استفاده در این مایع‌ها استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های مایع دستشویی شفاف

در «مایع دستشویی شفاف» از «سولفات» استفاده نشده و به همین خاطر شفاف هستند. معمولا ترکیباتی که در مایع دستشویی شفاف به کار می‌روند، خاصیت ضد‌حساسیت و ضد‌التهاب دارند. نوع شفاف مایع دستشویی نیز در رنگ‌بندی‌های متنوع و جذاب با اسانس‌های دلپذیر، پوست دست شما را از آلودگی ها و میکروب پاک می‌کند و علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی و آنتی باکتریال در ساختار آن از پروتئین شیر استفاده شده است که موجب نرمی پوست می‌شود و با حفظ کلاژن پوست از آن محافظت می‌کند.

ویژگی‌های مایع دستشویی صدفی

«مایع دستشویی صدفی» در فرمولاسیون خود انواع پروتئین‌ها (امگا ۳ و امگا ۹)‌، آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، روغن آرگان، ویتامین A و E‌ و اسیدهای چرب اشباع‌شده دارد. بد نیست بدانید که روغن آرگان یک ترکیب طبیعی برای تغذیه، شادابی و سلامت پوست دست است. همچنین خاصیت نرم‌کنندگی  موجود در مایع دستشویی صدفی باعث می‌شود که بعد از شست‌وشوی پوست، حالت نرمی به پوست بدهد. در عین حال، این مایع دستشویی، آلودگی‌ها و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و آن را تمیز می‌کند.

مایع دستشویی صدفی اوه با عصاره آلوئه‌ ورا در رنگ‌های مختلف

مایع دستشویی صدفی اوه با عصاره آلوئه‌ ورا در رنگ‌های مختلف
«مایع دستشویی صدفی اوه» با عصاره آلوئه‌‌ورا در رنگ‌های آبی، سفید و صورتی، بنا به نیاز و درخواست مشتریان در وزن‌های متفاوت ۳۷۵۰ و ۲۵۰۰ گرمی به بازار عرضه می‌شود. این مایع دستشویی با رایحه آلوئه‌ورا و ایجاد کف مناسب، به صورت یکنواخت روی پوست پخش می‌شود و با قدرت پاک‌کنندگی و شست‌وشوی کامل دست‌ها، همچنین دارا بودن مرطوب‌کننده، به لطافت و شادابی پوست دست کمک می‌کند.

علاوه بر این، PH مایع دستشویی صدفی اوه با عصاره آلوئه‌‌ورا منطبق با PH پوست است که همین امر منجر به بالا بردن سازگاری آن با پوست دست خواهد شد. این مایع دستشویی محبوب با رایحه طبیعی و ماندگاری بالا، حس تازگی را در حین استفاده و بعد از آن منتقل خواهد کرد.

ویژگی‌‌های مایع دستشویی کرمی

اگر در فرمولاسیون مایع دستشویی از «سولفات» استفاده شود، رنگ کرمی یا صدفی پیدا می‌کنند. این مایع‌ها کف زیادی تولید می‌کنند و پایداری بالایی هم دارند. طبیعت ملایم این شوینده‌ها، آن‌ها را برای مکان‌‌های عمومی مناسب می‌کند و بسیار هم مورد استقبال قرار می‌گیرند. در ترکیبات مایع دستشویی کرمی یا صدفی از روغن‌‌های نرم‌‌کننده مثل روغن آرگان، جوجوبا، انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین E، ویتامین A و اسید‌های چرب استفاده شده است.

مایع دستشویی کرمی در قیاس با صابون‌های مایع که در صورت استفاده طولانی‌مدت باعث کاهش چربی‌های روی پوست می‌شوند، انتخاب مناسب‌تری برای مصارف خانگی و مراکز بهداشتی است. وجود پروتئین، آنزیم، آمینو اسید، اسیدهای چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان در مایع دستشویی کرمی، علاوه بر دارا بودن خاصیت کرمی، باعث حذف سلول‌های مرده پوست، نرمی، تغذیه و محافظت از پوست می‌شود.

این مواد به تدریج به بهبود الاستیسیته (حالت کشسانی) و ترمیم سلول‌های پوست، حفظ رطوبت طبیعی، لطافت و جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند. استفاده مکرر از مایع دستشویی کرمی، باعث خشکی پوست نمی‌شود بلکه  لطافت و نرمی ویژه‌ای را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

مایع دستشویی کرمی شیر و شکوفه حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه

مایع دستشویی کرمی شیر و شکوفه حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه
«مایع دستشویی کرمی شیر و شکوفه» از برند اوه در وزن ۲ لیتری، یکی از محبوب‌ترین شوینده‌های دست از این برند خوشنام است که دارای کیفیت و غلظت مناسبی بوده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. پروتئین، آنزیم، آمینو اسید، اسیدهای چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در این مایع دستشویی می‌تواند سلول‌های مرده را از لایه اپیدرم پوست حذف کنند.

این مایع دستشویی کرمی اوه علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا و رایحه بی‌نظیر، نرمی و لطافت پوست را هم تامین می‌کند. استفاده از این محصول به خاطر رطوبت‌رسانی عمیق، از خشک شدن پوست دست جلوگیری خواهد کرد و همین امر باعث می‌شود تا بعد از هر بار شستن دست ها، نیاز به تمدید کرم مرطوب‌کننده دست نداشته باشید. همچنین ترکیب شیر با رایحه شکوفه‌های بهاری فصل بهار و عطرهای بهاری را تداعی می‌کند، در نتیجه مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مایع دستشویی کرمی شیر و شکوفه اوه را از فروشگاه‌های افق کوروش سراسر کشور خریداری کنید، در جشنواره اوه شرکت کنید و برنده جوایز نفیس شوید.

مایع دستشویی کرمی شیر و عسل حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه

مایع دستشویی کرمی شیر و عسل حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه
«مایع دستشویی کرمی شیر و عسل»، دارای آنزیم، پروتئین، ویتامین E، آمینو اسید، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان، نرم‌کننده و مرطوب کننده پوست است که روند پیری پوست را بر اثر شستشوی مداوم، بسیار کند کرده و باعث لطافت‌بخشی به پوست دست می‌شود. همچنین ترکیب شیر و عسل، رطوبت زیادی را به پوست می‌رساند و از خشکی آن جلوگیری به عمل می‌آورد.

در ضمن این مایع دستشویی از بهترین مواد اولیه استاندارد و به روز تهیه شده است و قابلیت استفاده بسیار راحتی را دارد و باعث لطافت پوست دست و نرمی آن می‌شود، بدون اینکه کوچک‌ترین عارضه و آلرژی را ایجاد کند.

مایع دستشویی کرمی شیر و عسل را از فروشگاه‌های افق کوروش سراسر کشور خریداری کنید، در جشنواره اوه شرکت کنید و برنده جوایز نفیس شوید.

مایع دستشویی کرمی شیر و آلوئه‌ ورا حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه

مایع دستشویی کرمی شیر و آلوئه‌ ورا حاوی ویتامین ۲۰۰۰ گرمی اوه
یکی از بهترین شوینده‌های روزانه برای پوست‌های حساس و خشک، «مایع دستشویی کرمی اوه با رایحه شیر و آلوئه ورا» است. این محصول دارای پروتئین، آنزیم، آمینو اسید، اسیدهای چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان است و با خاصیت کرمی موجب حذف سلول‌های مرده از لایه اپیدرم پوست شده و علاوه بر نرمی و لطافت پوست، آن را تغذیه خواهد کرد.

حتما بخوانید  بایدها و نبایدهای آرایش کردن با معرفی لوازم آرایش مجاز در بارداری

استفاده از مایع دستشویی کرمی شیر و آلوئه‌ ورا حاوی ویتامین، در کنار زدودن آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست دست، با رطوبت‌رسانی عمیق، از خشک شدن پوست دست جلوگیری کرده و با تقویت سد دفاعی سطح پوست از آن محافظت می‌کند.

مایع دستشویی کرمی شیر و آلوئه ورا را از فروشگاه‌های افق کوروش سراسر کشور خریداری کنید، در جشنواره اوه شرکت کنید و برنده جوایز نفیس شوید.

ویژگی‌های مایع دستشویی فومی

ترکیباتی که برای تولید مایع دستشویی فوم به کار می‌رود شامل «سولفات»، «تریکلوزان» و «پارابن» است. معمولا این شوینده‌‌ها دوستدار محیط زیست هستند و میکروب‌ها را نیز به خوبی از بین می‌برند. انواع مختلفی از مایع دستشویی فوم با رایحه‌ها و مواد مغذی گوناگون ساخته می‌شوند که از میان آن‌ها مایع دستشویی اکتیو، غنی شده با ویتامین E، نرم کننده‌‌های مرطوب کننده پوست، نمک دریا و آلوئه‌ورا برای تغذیه پوست‌های خشک طرفداران زیادی دارد.

فوم دستشویی مثلثی بنفش عصاره آلوئه ورا ۵۰۰ گرمی اوه

فوم دستشویی مثلثی بنفش عصاره آلوئه ورا ۵۰۰ گرمی اوه

مایع دستشویی به شکل فوم، جزو جدیدترین فرمولاسیون شوینده‌های دست است که با ترکیب مایع دستشویی و هوا تولید می‌شود. در این میان، «فوم دستشویی مثلثی بنفش اوه»، به خاطر محبوبیتی که پیدا کرده است، به سرعت جای قالب‌های صابون را گرفته است و از نظر بهداشتی هم بسیار مورد اعتماد است.

استفاده از فوم دستشویی مثلثی بنفش اوه باعث کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب و شوینده می‌شود. چون با مقدار کمی از این شوینده می‌توانید به طور کامل دست را بشویید و همچنین با شستن، به راحتی از روی پوست پاک می‌شود. در ضمن استفاده از فوم دستشویی مثلثی بنفش اوه باعث کاهش مشکلات پوستی و جلوگیری از خشک شدن سطح پوست خواهد شد.

این شوینده دست با خاصیت پاک کنندگی مناسب، خواص مرطوب کننده و نرم کننده را در خود دارد و باعث لطافت و شادابی پوست شده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژ‌گی‌های فوم دستشویی مثلثی بنفش اوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منطبق با pH پوست
  • کف یکنواخت و ریز
  • پاک‌کنندگی مناسب
  • حاوی مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده پوست
  • شستشوی راحت و لطیف
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • ملایم با پوست
  • رایحه دلنشین

انواع این مدل‌های مایع دستشویی از جمله مایع دستشویی فومی بنفش با عصاره آلوئه‌ورا از برنده «اوه» را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کرده و در جشنواره اوه شرکت کنید. درباره شرایط شرکت در جشنواره، قرعه‌کشی و جوایز نفیس آن در ادامه این مطلب بیشتر صحبت می‌کنیم.

صابون سنتی یا مایع دستشویی؟

صابون سنتی یا مایع دستشویی؟

  • بر اساس فرمول‌ و ویژگی‌هایی که در تهیه انواع صابون‌‌های مایع و جامد به کار می‌رود، میزان پاک کنندگی آن‌ها متفاوت است و نمی‌توان حکم کلی برای ترجیح یک نوع صابون به نوع دیگر آن داد.
  • مواد افزودنی و ویتامین‌ها یکی از موارد مهمی است که در انتخاب انواع صابون تاثیر می‌گذارد. اگر صابون را به عنوان یک پاک‌کننده حاوی ویتامین‌ها یا نرم‌کننده‌ها استفاده می‌کنید، باید به ترکیبات آن دقت کنید چون در هر دو مدل می‌توانید این موارد را پیدا کنید و این نوع نیاز شما است که تعیین می‌کند کدام‌ یک را انتخاب کنید.
  • در کنار موارد بالا، عطر و رایحه صابون مایع و جامد یک فاکتور مهم است که بر میزان استقبال افراد هم تاثیر مستقیمی می‌گذارد.
  • در نهایت سعی کنید اگر صابون مایع و جامد را برای شست‌ و شوی دست‌ها و پوست خود استفاده می‌کنید، انواعی از آن‌ها را که ترکیبات طبیعی دارند، به کار ببرید.

سوالات متداول درباره صابون سنتی و مایع دستشویی

نکات مهم درباره استفاده از مایع دستشویی

مایع دستشویی بهتر است یا صابون سنتی؟

بسته به فرمولی که صابون‌ها ساخته می‌شوند و استفاده‌ای که از این شوینده دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به این معنی که هیچ‌ یک بر دیگری ارجحیت کامل ندارد.

چطور صابون سنتی را تمیز نگه داریم؟

یکی از مواردی که گاهی اوقات برخی افراد را برای استفاده از صابون جامد دچار دودلی می‌کند، باقی‌ ماندن اثر آلودگی روی سطح صابون است. خبر خوب این‌که صابون در آب قابل حل است. بنابراین وقتی صابون را زیر آب بشویید، باکتری‌هایی که روی آن قرار گرفته‌اند، کاهش پیدا کرده و از بین می‌روند و نیازی به نگرانی بابت آلوده بودن صابون نخواهید داشت.

آیا برای تمیزی دست‌ها باید همزمان از مایع دستشویی و صابون قالبی استفاده کنیم؟

خیر. صابون قالبی جامد و مایع، هر یک فرمول خاص خود را دارند و میزان تمیزکنندگی آن‌ها هم مشخص است. هر کدام از این انواع را برای شست‌وشوی دست‌هایتان به‌ کار ببرید، می‌توانید بابت از بین رفتن آلودگی مطمئن باشید. این شوینده‌های دست، به تنهایی می‌توانند آلودگی‌ها و باکتری‌‌های روی پوست را پاک کنند.

بهترین مایع دستشویی دست چیست؟

برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه مایع دستشویی در بازار کشور، فعالیت می‌کنند که کالای خود را با بسته‌بندی، رنگ‌، رایحه، کیفیت‌ و قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کنند. برند «اوه» جزو معروف‌ترین  و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید مایع دستشویی است که به خاطر کیفیت بالای محصولات، تنوع و قیمت مقرون به صرفه، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

خبر خوب اینکه در جشنواره اوه ۱۴۰۲ برخی از مایع‌های دستشویی اوه به صورت کرمی، صدفی و فومی، در رنگ‌ها و عطرهای متنوع، با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های شگفت‌انگیز عرضه شده‌اند که با خرید آنها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سراسر کشور، می‌توانید در جشنواره اوه ۱۴۰۲ افق کوروش شرکت کرده و علاوه بر بهره بردن از این تخفیف‌های هیجان‌انگیز، در قرعه‌کشی این جشنواره هم شرکت کرده و شانس برنده شدن جوایز این جشنواره را به دست آورید.

به خاطر داشته باشید که هر چه امتیازات شما در این جشنواره بیشتر باشد، شانس‌تان برای برنده شدن، بیشتر خواهد بود.

جشنواره اوه ۱۴۰۲
در جشنواره اوه 1402

هر ۱۵۰ هزارتومان خرید از مایع‌های دستشویی اوه = ۱ امتیاز

هر ۲۵۰ هزار تومان خرید از مایع‌های دستشویی اوه = ۳ امتیاز

 

جوایز:

  • ۱ عدد گوشی سامسونگ گلکسی s23
  • ۳ عدد جارو رباتیک
  • ۵ عدد هواپز
  • ۱۵ عدد گوشی سامسونگ A14
  • ۱۰۰ عدد کارت هدیه ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی

* جهت شرکت در قرعه کشی حتما شماره همراه خود را به صندوقدار اعلام نمایید.

تاریخ شروع: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

تاریخ اتمام: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

کالابرگ الکترونیک