۱۱ نکته مهم برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی که باید بدانید

۱۱ نکته مهم برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی که باید بدانید


10 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
11 نکته مهم برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی که باید بدانید
فهرست محتوا نمایش

انتخاب بهترین مایع لباسشویی برای شستن بی عیب و نقص لباس‌ها در ماشین لباسشویی گاهی اوقات به یک چالش تبدیل می‌شود. تنوع مدل‌های مختلف مایع لباسشویی و شوینده لباس در بازار، انتخاب بهترین مایع لباسشویی را سخت می‌کند. برای خرید بهترین مارک مایع لباسشویی باید به فاکتورهای مختلفی مثل قدرت لکه‌بری، محافظت از لباس، عدم ایجاد حساسیت، مقرون به صرفه بودن از نظر هزینه، حفظ رنگ، خوشبو بودن مایع لباسشویی و … توجه کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به بررسی ویژگی‌های بهترین مایع لباسشویی برای انواع لباس‌ و نکات مهم درباره اینکه چطور بهترین مایع لباسشویی را برای خرید انتخاب کنید می‌پردازیم.

مزیت‌های مایع لباسشویی برای شستن انواع لباس

مزیت‌های مایع لباسشویی برای شستن انواع لباس

مایع لباسشویی در طی سال‌های اخیر به یکی از شوینده‌های محبوب لباس تبدیل شده است و به خاطر مزایایی که نسبت به سایر انواع شوینده البسه دارد، جای خود را در سبد خرید محصولات بهداشتی و شست‌وشو، باز کرده است. اما مزایای استفاده از مایع‌های لباسشویی چیست؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مایع لباسشویی برای محافظت از الیاف پارچه

شست‌وشوی مرتب لباس‌ها به صورت روزانه، موجب از بین رفتن استحکام تار و پود آنها می‌شود. اگر شما هم عادت دارید که بعد از هر بار پوشیدن لباس‌هایتان، آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید، استفاده از مایع لباسشویی بهترین گزینه خواهد بود. چون مایع لباسشویی از نابودی الیاف لباس و پارچه جلوگیری کرده و باعث افزایش عمر پارچه می‌شود. در این میان از نظر نگهداری از الیاف پارچه و افزایش طول عمر آن مایع لباسشویی گزینه بهتری است.

مایع لباسشویی برای شستشوی لباس با ماشین مناسب است

معمولا انواع مایع لباسشویی برای شست‌وشو با دست مناسب نیستند مگر اینکه برای شست‌وشو با دست مناسب‌سازی شده باشند. این شوینده‌ها، میزان کف کمتری تولید می‌کنند و بر شست‌وشوی لباس تاثیر مستقیمی می‌گذارند. بنابراین در صورتی اقدام به خرید مایع لباسشویی کنید که می‌خواهید لباس‌هایتان را با ماشین لباسشویی بشویید.

از آن جایی که مایع لباسشویی برای شست‌وشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی به کار می‌رود، باید طوری فرموله شود که به ماشین لباسشویی آسیب وارد نکند. استفاده از آنزیم‌های ملایم در فرمول ساخت مایع لباسشویی باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی و جلوگیری از رسوب‌های سخت در دیگ یا مخزن ماشین خواهد شد.

قدرت لکه‌بری بالای مایع لباسشویی

گاهی اوقات لکه‌های ناشی از ریختن غذا، چربی و روغن یا نوشیدنی‌ روی لباس و همچنین لکه‌های چمن و گل و لای روی لباس بازی بچه‌ها و افراد ورزشکار، چالش‌هایی را برای شستن و از بین بردن آنها، به وجود می‌آورد.

هر چه لکه‌ها سخت‌تر باشند، احتمال اینکه یک شوینده معمولی بتواند آنها را پاک کند، کمتر است. اما برخی مایع‌های لباسشویی به خاطر قدرت حل شوندگی و پاک کنندگی بالایی که دارند، به راحتی از پس زدودن این لکه‌ها برمی‌آیند، منتها باید در انتخاب بهترین مایع لباسشویی با قدرت پاک‌کنندگی و لکه‌بری بالا نهایت دقت را داشته باشید تا شوینده مناسبی برای لکه بری خریداری کنید.

جلوگیری از ایجاد الکتریسته ساکن در لباس‌ها

یکی از چالش‌های شست‌وشوی لباس‌ها، ایجاد شدن الکتریسیته ساکن است که به خاطر عدم وجود نرم کننده در شوینده لباس‌ها ایجاد می‌شود. هر چه لباس‌ها لطیف‌تر باشند، الکتریسته هم ایجاد نمی‌شود. یکی از مزیت‌های استفاده از مایع لباسشویی، نرم کردن و ایجاد لطافت در لباس‌ها است که از الکتریسیته ساکن پیشگیری می‌کند.

مایع لباسشویی مقرون به صرفه است

درست است که قیمت پودر ماشین لباسشویی از مایع لباسشویی ارزان‌تر است اما مایع لباسشویی علیرغم قیمت بیشتر، به دلیل تکنولوژی پیشرفته و ترکیبات جدیدتر در فرمولاسیون آن، مقرون به صرفه‌تر است.

عوامل مهم در انتخاب بهترین مایع لباسشویی

عوامل مهم در انتخاب بهترین مایع لباسشویی

از آن جایی که برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید مایع لباسشویی می‌کنند، در زمان خرید بهترین مارک مایع لباسشویی باید به برخی نکات مهم توجه کنید.

به جنس لباس دقت کنید

انواع پارچه و البسه در انواع مختلف، جنس‌های متفاوتی دارند که شامل الیاف نرم و لطیف یا ضخیم و زمخت می‌شوند. هر چه لباس‌ها تار و پودر نرم‌تر و لطیف‌تری داشته باشند، باید شوینده‌های ملایم‌تری را انتخاب کنید که بافت لباس‌ها آسیب نبیند.

مراقب ایجاد حساسیت پوستی باشید

درواقع آنچه که در مایع لباسشویی باعث افزایش قدرت و سرعت پاک‌کنندگی لکه‌ها می‌شود آنزیم‌ها هستند. آنزیم‌های مختلفی در تهیه مایع لباسشویی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آنزیم‌های حلال چربی، لکه خون و نشاسته اشاره کرد. یکی از عوامل ایجاد حساسیت‌های پوستی که ممکن است در برخی افراد رخ دهد. همین آنزیم‌ها هستند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

اگر مایع لباسشویی را برای شستن لباس نوزادان یا افراد با پوست حساس و مستعد آلرژی پوستی استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب انواع مایع لباسشویی فاقد رنگ و اسانس معطر هستند. همچنین در صورت احتمال بروز آلرژی و حساسیت می‌توانید از انواع مایع لباسشویی ضدحساسیت استفاده کنید.

حتما بخوانید  تفاوت جرم گیر و جوهر نمک + کاربردها و موانع مصرف آن ها

عطر و رایحه مایع لباسشویی را در نظر بگیرید

هر مایع لباسشویی رایحه خاص خودش را دارد. قبل از انتخاب بهترین مایع لباسشویی حتما بوی آن را چک کنید. ممکن است با برخی رایحه‌ها، ارتباط نگیرید یا در صورت ابتلا به اختلالات سلامتی مثل میگرن نتوانید بوی برخی از انواع مایع لباسشویی را تحمل کنید.

ترکیبات مایع لباسشویی را جدی بگیرید

یکی از موارد مهمی که کیفیت مایع لباسشویی را تعیین می‌کند، ترکیباتی است که در فرمولاسیون آن استفاده می‌شود. برخی مایع‌های لباسشویی  حاوی مواد شیمیایی مختلف مثل سولفات، پارابن و فسفات هستند که این مواد، باعث آسیب پوستی و آسیب به الیاف لباس می‌شوند. هر چه مایع لباسشویی ترکیبات طبیعی و ملایم‌تری داشته باشد، برای پوست و لباس مناسب‌تر است و احتمال ایجاد حساسیت پوستی به خصوص در افراد حساس مثل کودکان و افراد سالمند را کاهش می‌دهد.

مایع لباسشویی را در حجم مناسب استفاده کنید

بسته به میزان لباس‌ها و میزان کثیف بودن البسه، مقدار مایع لباسشویی‌ که باید استفاده کنید، متغیر است. معمولا روی بسته‌بندی‌های شوینده، میزان مناسب استفاده از مایع برای نتیجه بهتر درج شده است. استفاده کمتر از میزان تعیین شده ممکن است لکه‌ها را به خوبی از بین نبرد و استفاده بیش از حد ممکن است شست‌ و شو و آبکشی لباس را با مشکل مواجه کند و ذرات مایع لباسشویی روی البسه باقی بماند.

همچنین استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی ممکن است به ماشین لباسشویی صدمه بزند. بهترین کار این است که مقدار مناسبی از مایع ماشین لباسشویی را با توجه به حجم لباس‌ها در نظر بگیرید.

بر اساس نوع ماشین لباسشویی، شوینده خود را انتخاب کنید

در زمان خرید شوینده ماشین لباسشویی، به نوع ماشین لباسشویی خود دقت کنید. ممکن است برخی شوینده‌ها با ماشین لباسشویی شما، سازگار نباشند. در این مواقع توصیه می‌شود که از خرید پودر لباسشویی دستی برای ماشین لباسشویی خودداری کنید چون پودرهای دستی، کف زیادی تولید می‌کنند و موجب آسیب دیدن ماشین لباسشویی می‌شوند. معمولا انواع مایع لباسشویی برای استفاده در تمام مدل‌های ماشین لباسشویی ایمن و مناسب هستند.

انواع مایع لباسشویی برای کاربردهای مختلف

انواع مایع لباسشویی برای کاربردهای مختلف

همان‌طور که می‌دانید، مایع لباسشویی از مهم‌ترین رقبای پودر لباسشویی است که مشتریان خاص خودش را دارد. مایع لباسشویی نسبت به پودر لباسشویی قیمت بالاتری دارد و این موضوع به خاطر مزیت‌های مایع لباسشویی نسبت به پودر ماشین است.

انواع مایع لباسشویی شامل مایع سفید شوی، مشکین شوی و رنگین شوی می‌شود. مایع لباسشویی قابلیت انحلال بالایی در آب دارد و برخلاف انواع پودر لباسشویی، از ایجاد لکه‌های سفید روی پارچه‌ها به خصوص لباس‌های تیره و مشکی، جلوگیری می‌کند.

در عین حال، به راحتی می‌تواند لکه‌های روی البسه را از بین ببرد. برای لباس‌هایی که لکه‌های سخت ندارند و به صورت روزمره شسته می‌شوند، استفاده از مایع لباسشویی بسیار مناسب است و از ایجاد آسیب آنزیم‌های شوینده به الیاف جلوگیری کند.

در زمان خرید مایع لباسشویی باید توجه داشته باشید که انواع مایع لباسشویی برای کاربردهای مختلف شامل موارد زیر می‌شود:

  • مایع لباسشویی عمومی
  • مایع لباسشویی برای پوست‌ و لباس‌های حساس
  • مایع لباسشویی رنگین شوی برای لباس‌های رنگی
  • مایع لباسشویی سفید شوی برای لباس‌های سفید
  • مایع لباسشویی برای لباس‌های ورزشی
  • مایع لباسشویی برای لباس‌های نوزاد
  • مایع لباسشویی دستی

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل شستن لباس نوزاد

بهترین مایع لباسشویی ایرانی کدام است؟

انتخاب بهترین مایع لباسشویی ایرانی در بازار پر رقابت شوینده‌ها، نیاز به شناخت و آگاهی از کارایی آنها دارد. هر چند برخی افراد هنوز هم مایع لباسشویی خارجی را به برندهای ایرانی ترجیح می‌دهند ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت و دانش تولید، مارک‌های ایرانی معتبر بازار شوینده‌ها، مایع لباسشویی را بر اساس نیاز خانوار ایرانی با مناسب‌ترین قیمت‌ها و بالاترین کیفیت شستشو برای انواع لباس به دست مشتریان می‌رسانند.

برندهای «پرسیل» و «تاژ» در «جشنواره تابستانه هنکل ۱۴۰۳» فروشگاه‌های کوروش، بهترین و پرطرفدارترین مایع‌های لباسشویی خود را با تخفیف‌های شگفت‌انگیز عرضه کرده‌اند.

شما می‌توانید با خرید انواع مایع‌های لباسشویی از این مارک‌های معتبر ایرانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سراسر کشور علاوه بر امکان استفاده از تخفیف، شانس خود را برای برنده شدن در جوایز نفیس این جشنواره بالا ببرید و با یک تیر، چند نشان بزنید. در ادامه این مطلب به شرایط شرکت در جشنواره و جوایز نفیس آن هم صحبت خواهیم کرد.

مایع لباسشویی لاوندر با پاکیزگی عمیق ۱۱۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی

مایع لباسشویی لاوندر با پاکیزگی عمیق

«مایع لباسشویی با رایحه لاوندر» (اسطوخودوس) یکی از شوینده‌های محبوب برند پرسیل است که به خاطر رایحه ملایم لوندر و پاک‌کنندگی قوی، مشتریان خاص‌پسند را به خود جذب می‌کند.

رایحه لاوندر از زمان‌های قدیم در طب سنتی، به عنوان رایحه ضد اسپاسم، ضد اضطراب و تقویت‌کننده عمومی به کار می‌رفته است. در گذشته نیز از این گیاه برای معطر کردن لباس‌های شسته استفاده می‌شده است. برند پرسیل هم در این شوینده خود، از رایحه این شوینده و اثرات درمانی آن، بالاترین بهره را برده است.

البته این تنها خاصیت این مایع لباسشویی از برند پرسیل نیست. مایع لباسشویی پرسیل از زنگ‌زدگی و رسوب سیستم گرم‌کننده ماشین لباس‌شویی جلوگیری کرده و در کشوی ماشین ته‌نشین نمی‌شود.

مایع لباسشویی لاوندر همچنین دارای خاصیت لکه‌بری قوی و محافظت بیشتر از البسه است. استفاده از این محصول باعث درخشش و ایجاد رایحه‌ای مطبوع در لباس‌ها می‌شود. این مایع لباسشویی در وزن ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم معادل ۴ کیلو و ۲۰۰ گرم پودر ماشین لباسشویی و با وزن ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم معادل ۱ کیلو و ۷۰۰ گرم پودر ماشین است و از این نظر نسبت به پودر ماشین بسیار به صرفه‌تر است.

حتما بخوانید  16 نکات مهم پیک نیک رفتن دو نفره و خانوادگی

مایع لباسشویی گل‌های سفید با پاکیزگی عمیق ۱۱۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی

مایع لباسشویی گل‌های سفید با پاکیزگی عمیق

اگر به دنبال یک مایع لباسشویی مناسب لباس‌های سفید هستید، «مایع لباسشویی گلهای سفید» از برند پرسیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شوینده با داشتن ترکیبات اختصاصی و قوی، قادر است رنگ‌ و لکه‌های مختلف، از جمله پیچیده‌ترین لکه‌های رنگ را پاک کند. فرمولاسیون دقیق این مایع لباسشویی، رنگ دائمی برای لباس‌های سفید فراهم را می‌کند.

این مایع لباسشویی در وزن ۲۷۰۰ کیلوگرم معادل ۴ کیلو و ۲۰۰ گرم پودر ماشین لباسشویی و با وزن ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم معادل ۱ کیلو و ۷۰۰ گرم پودر ماشین است و از این نظر نسبت به پودر بسیار به صرفه‌تر است.

همچنین این مایع، با داشتن آنزیم‌های ملایم نرم کننده و مرطوب کننده، تارو و پود لباس‌ها را نرم، پایدار و محافظت‌شده نگه می‌دارد. این مایع لباسشویی به راحتی لکه‌ها را از لباس‌ها حذف کرده و باکتری‌ها را از لباس‌ها پاک می‌کند.

مایع لباسشویی مشکین شوی با رایحه الگانس  ۱۱۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی

مایع لباسشویی مشکین شوی با رایحه الگانس

مایع لباسشویی مدل «Elegance» یکی از انواع شوینده‌های لباس مخصوص شستن لباس‌های مشکی و تیره از برند پرسیل است. این مایع، شست‌وشو با تکنولوژی سه‌بعدی را ارائه می‌دهد و در نتیجه لباس‌ها، کاملا تمیز شده، همچنین بافت پارچه و ظاهر لباس حفظ خواهد شد.

مایع لباسشویی الگانس، از رنگ‌های تیره محافظت کرده و از تغییر رنگ مشکی پارچه‌ها جلوگیری می‌کند. این مایع علاوه بر شست‌وشوی دقیق لباس‌ها، آنها را خوشبو و معطر می‌‌کند. رایحه‌ بجا مانده از «مایع مشکین شوی الگانس»، ماندگار است و با پوشیدن لباس شسته شده با پرسیل، حس تمیزی را القا می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید لباس‌های تیره‌تان جلوه‌ روز اول خود را حفظ کنند و بور نشود، خرید الگانس پرسیل را برای لباس‌های تیره و مشکی در اولویت قرار دهید.

مایع لباسشویی یونیورسال با پاکیزگی عمیق۱۱۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی

مایع لباسشویی یونیورسال با پاکیزگی عمیق

«مایع لباسشویی یونیورسال» پرسیل با پاکیزگی عمیق، محصولی جدید از برند پرسیل و مخصوص ماشین لباسشویی اتوماتیک است. این شوینده حالت ژلی و غلیظ دارد که آن را به یکی از باکیفیت‌ترین شوینده‌های بازار تبدیل کرده است. مایع لباسشویی یونیورسال قدرت فوق‌العاده‌ای در زدودن لکه‌های روی لباس‌ها و چربی‌زدایی دارد. این محصول جدید پرسیل، دارای آنزیم‌های لکه‌بر است ولی با وجود قدرت شویندگی قابل توجه این محصول، به بافت لباس‌ها آسیب نمی‌زند و رنگ لباس‌ها را کاملا حفظ می‌کند.

مایع لباسشویی یونیورسال پرسیل، تحت لیسانس هنکل آلمان است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. بعد از استفاده از این محصول، متوجه خواهید شده که هیچ ردی از شوینده، روی لباس‌ها باقی نمی‌ماند و از ترکیب شدن یا تداخل رنگ پارچه‌ها با هم نیز جلوگیری می‌کند. این مایع لباسشویی در وزن ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم معادل ۱ کیلو و ۷۰۰ گرم پودر ماشین لباسشویی است.

مایع لباسشویی رنگین شوی ۴+ ۱ تاژ ۲۷۰۰ گرمی

مایع لباسشویی رنگین شوی ۴+ ۱ تاژ

«مایع رنگین شوی تاژ» برای شست‌وشوی لباس‌های رنگی انتخاب بسیار مناسبی است. این شوینده حاوی مواد تثبیت‌کننده رنگ‌های پارچه بوده و از تداخل رنگ‌های البسه در هنگام شست‌وشو جلوگیری به عمل می‌آورد.

نکته مهم در انتخاب این مایع لباسشویی، مناسب بودن برای شست‌وشوی دستی و ماشینی است که آن را به یک شوینده چند کاره تبدیل می‌کند. علاوه بر این، مایع رنگین شوی تاژ حاوی نرم‌ کننده پارچه بوده و باعث لطافت و نرمی البسه می‌شود. همچنین این مایع لباسشویی از چروک شدن لباس‌ها و ایجاد الکتریسته ساکن روی لباس‌ها، جلوگیری می‌کند.

مایع لباسشویی مشکین شوی تاژ با کراتین ۱۰۰۰ گرمی

مایع لباسشویی مشکین شوی تاژ با کراتین

احتمالا شما هم برند تاژ را به «مایع مشکین شوی تاژ» می‌شناسید. همان‌طور که از عنوان این محصول مشخص است، مایع شست و شوی البسه مشکی و تیره تاژ، برای شست‌وشوی لباس‌های تیره و مشکی رنگ مناسب است و از بور شدن و از بین رفتن رنگ تیره لباس و پارچه، جلوگیری می‌کند. «مایع مشکین شوی تاژ با کراتین»، دوست پارچه بوده و علاوه بر لطافت و تثبیت کردن رنگ‌های تیره لباس، عمر پارچه را هم افزایش می‌دهد.

مایع لباسشویی مشکین تاژ دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو بوده و محصولی استاندارد و با کیفیت است. از مزایای مایع مشکین شوی می‌توان به قدرت بالا در پاک کنندگی، حفظ رنگ لباس‌های تیره و مشکی، ‌لکه‌زدایی قوی، فرمولاسیون جدید در مدل «کراتین پلاس»، مناسب برای ماشین لباسشویی و شست‌وشوی دستی، تثبیت‌کننده رنگ تیره در پارچه بعد از شست و شو، حجم بالا برای مصارف زیاد، رایحه خوشبو و دلپذیر اشاره کرد.

*این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از مشکین شوی تاژ دستی، حتما از دستکش استفاده کنید.

جشنواره تابستانه هنکل ۱۴۰۳

جشنواره تابستانه هنکل 1403

به ازای خرید هر ۳۰۰.۰۰۰ تومان از محصولات پریل، پرسیل و تاژ یک شانس در قرعه‌کشی بزرگ محصولات پاک وش دریافت کنید.

جوایز:

  • ۱۰ عدد اتو بخار ایستاده فیلیپس مدل GC486/36
  • ۱۰ عدد جاروبرقی هوشمند شیائومی مدل Xiaomi X10 Plus
  • ۱۰ عدد بخاروی کارچر مدل SC3

* جهت شرکت در قرعه کشی حتما شماره همراه خود را به صندوقدار اعلام نمایید.

تاریخ شروع: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

تاریخ اتمام: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

 

محصولات مرتبط