لیست ۵۵ غذای پیشنهادی ماه رمضان + فیلم آموزش تهیه

لیست ۵۵ غذای پیشنهادی ماه رمضان + فیلم آموزش تهیه


6 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 38 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست 55 غذای پیشنهادی ماه رمضان + فیلم آموزش تهیه
فهرست محتوا پنهان

ماه رمضان غذا چی درست کنیم؟ بهترین پیشنهاد افطار برای شب‌های ماه رمضان چیست؟ آیا چیزی در مورد لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان می‌دانید؟ بهترین غذاهای سبک و مقوی مخصوص افطار کدام غذاها هستند؟ بیشتر خانواده‌هایی که روزه می‌گیرند و یا برای افطار مهمان دعوت می‌کنند دائم به این موضوع فکر می‌کنند که غذا برای افطار چی درست کنم و کدام غذاهای مناسب سحری خوشمزه‌تر و مفیدتر هستند؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با منو غذایی ماه رمضان و بهترین غذاهای مناسب افطار و سحری به علاوه لیست دسرهای ماه رمضانی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع غذا برای ماه رمضان پاسخ خواهیم داد.

 

 

لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری

 

غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری

 

ماه رمضان غذا چی درست کنیم که خوردن آن در سحری راحت باشد؟ بهترین غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری چیست؟ معمولاً خوردن سحری برای روزه‌داران آن هم زمانی که آفتاب هنوز طلوع نکرده کمی چالش برانگیز و سخت است. در واقع شما باید برای وعده سحری غذاهایی را انتخاب کنید که بسیار مقوی باشند و انرژی بدن شما را در طول روز تأمین کنند.

اما آیا می‌دانید بهترین غذاهای مناسب سحری چه غذاهایی هستند؟ ممکن است از خودتان بپرسید که اولین سحری چی درست کنم که انگیزه و اشتهای اعضای خانواده برای روزه‌داری بیشتر شود؟ کدام غذاها برای وعده سحری در ماه رمضان مناسب هستند و می‌توانند بدن ما را برای چندین ساعت غذا نخوردن آماده کنند؟ در ادامه این بخش می‌توانید با چند پیشنهاد خوشمزه برای آماده کردن منو غذایی ماه رمضان در سحری آشنا شوید.

 

آلبالو پلو

 

آلبالو پلو برای سحری

 

«آلبالو پلو» از خوشمزه‌ترین غذاهای پیشنهادی ماه رمضان و از پلوهای ایرانی مجلسی است که هواداران فراوانی دارد. جالب است بدانید یکی از راهکارهای قدیمی‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی خوردن آلبالو پلو در روزهای گرم تابستان بود.

درست کردن این غذا در هر فصلی امکان پذیر است. تنها لازم است از قبل کمی آلبالوی یخ زده در فریزر داشته باشید، آن وقت می‌توانید این غذای خوشمزه را برای سحری آماده کنید. برای درست کردن آلبالو پلو مجلسی می‌توانید به مقاله طرز تهیه آلبالو پلو مراجعه کنید.

 

خورش بامیه

 

خورش بامیه برای سحری

 

«خورش بامیه» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مناسب سحری است که هم با گوشت و هم با مرغ تهیه می‌شود. طبع بامیه سرد و تر است. به همین دلیل یک غذای ایرانی مناسب در فصل تابستان برای پیشگیری از گرمازدگی است. در ماه رمضان هم جلوی عطش و تشنگی را می‌گیرد.

بامیه یکی از مغذی‌ترین انواع سبزیجات و سرشار از کلسیم است. به همین خاطر استفاده از آن به صورت انواع خوراک و خورشت برای کودکان در حال رشد و سالمندان برای رشد و تقویت استخوان‌ها و درمان پوکی استخوان بسیار مفید است. برای خواندن طریقه درست کردن این غذای خوشمزه خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش بامیه مراجعه کنید.

 

خورش پیچاق قیمه

 

خورش پیچاق قیمه برای سحری

 

«خورش پیچاق قیمه» از جمله خورش‌های مشهور استان اردبیل و البته مشهورترین غذای نذری اردبیلی‌ها در ایام محرم و ماه رمضان است. این غذای ایرانی خوشمزه که به «خورش بادام آذری» هم مشهور است با برنج سرو می‌شود و به جز غذای نذری، برای طبخ در تمام ایام سال گزینه مناسبی برای ناهار و شام است. برای درست کردن این خورش خوشمزه اردبیلی به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش پیچاق قیمه مراجعه کنید.

 

خورش لوبیا چیتی

 

خورش لوبیا چیتی برای سحری

 

یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌هایی که شاید خیلی از افراد طعم آن را نچشیده باشند، «خورشت لوبیا چیتی» است. این غذا برای سحری طعم بسیار لذیذ و متفاوتی دارد و درست کردن آن بسیار ساده است. به همین دلیل بهتر است برای یک بار هم شده این غذای خوشمزه را درست کنید و از مزه لذیذ آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای خواندن طریقه درست کردن خورش لوبیا چیتی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش لوبیا چیتی مراجعه کنید.

 

خورشت کنگر

 

خورشت کنگر برای سحری

 

«خورشت کنگر» یکی از پرخاصیت‌ترین غذاهای ایرانی و از غذاهای مناسب سحری است که بیشتر در کرمانشاه و ارومیه طبخ می‌شود. این غذا با استفاده از سبزی‌های معطر، گوشت و کنگر آماده می‌شود و در کنار طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای که دارد، بسیار سالم و مقوی است.

معمولاً خورشت کنگر با گوشت تهیه می‌شود، اما برای درست کردن خورشت کنگر از گوشت مرغ هم می‌توانید استفاده کنید، اضافه کردن چند عدد آلو به خورشت کنگر با مرغ موجب خوش طعم شدن غذای شما می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن خورشت کنگر به روش کرمانشاهی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورشت کنگر مراجعه کنید.

 

کشمش پلو مازندرانی

 

کشمش پلو مازندرانی برای سحری

 

اگر از خودتان می‌پرسید که برای سحری در ماه رمضان غذا چی درست کنیم که هم خوشمزه و هم مقوی و سیر کننده باشد، می‌توانید «کشمش پلو» را امتحان کنید. کشمش پلو یکی از غذاهای محبوب و مجلسی ایرانی و از جمله مشهورترین نذری‌های محرم و رمضان در مازندران است که همراه با گوشت تکه‌ای، مرغ، گوشت چرخ کرده یا کوفته قلقلی به صورت مخلوط یا جدا تهیه می‌شود.

این غذا در شهرهای مختلف به شیوه‌های مشابه و اندکی تفاوت در جزییات، طبخ و سرو می‌شود. در کنار طعم دلچسب و لذیذ، این غذا به خاطر استفاده از کشمش، خواص و فواید زیادی برای سلامت قلب، کاهش فشار خون و … دارد. برای خواندن طریقه درست کردن کشمش پلو مازندرانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی مراجعه کنید.

 

هویج پلو

 

هویج پلو برای سحری

 

«هویج پلو» هم مثل آلبالو پلو یکی از غذاهای پیشنهادی ماه رمضان است که آن‌طور که آشپزهای حرفه‌ای می‌گویند یک غذای اصالتاً شیرازی است. برخی به خاطر طعم کمی شیرین این پلوی مخلوط خوشمزه آن را نمی‌پسندند، اما با حذف شکر از مواد اصلی آن می‌توانید طعم شیرین این پلوی لذیذ را کمتر کنید.

هویج پلو را با گوشت قلقلی، مرغ یا حتی بدون این مواد و ساده و گیاهی درست می‌کنند. برای خواندن طریقه درست کردن هویج پلو خوشمزه و اصیل شیرازی می‌توانید به مقاله طرز تهیه هویج پلو مراجعه کنید.

 

کرفس پلو

 

کرفس پلو برای سحری

 

«کرفس پلو» یکی از مفیدترین انواع غذا برای سحری است که خواص بی‌نظیری برای سلامت و افزایش سوخت و ساز بدن دارد. کرفس کالری پایینی دارد و از طرف برای درست کردن کرفس پلو شما می‌توانید این غذا را با گوشت تکه‌ای، مرغ و حتی بدون گوشت و حتی کرفس پلو گیاهی نیز درست کنید.

کرفس پلو برای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان گزینه مناسبی است. برای خواندن طریقه درست کردن کرفس پلو می‌توانید به مقاله طرز تهیه کرفس پلو مراجعه کنید.

 

قورمه سبزی

 

قورمه سبزی برای سحری

 

«خورش قورمه سبزی» مجلسی جا افتاده و به روغن افتاده از انواع خورش مجلسی و از غذاهای مناسب سحری است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. قورمه سبزی جزو محبوب‌ترین غذاهای نذری ماه محرم و رمضان محسوب می‌شود. مهم‌ترین نکته برای درست کردن قورمه سبزی مجلسی خوشمزه، جا افتادن این خورش و به روغن افتادن آن است که آن هم فوت و فن‌هایی دارد.

برای خواندن طریقه درست کردن قورمه سبزی جا افتاده و به روغن افتاده به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه قرمه سبزی مراجعه کنید.

 

خورش قیمه

 

قیمه برای سحری

 

«خورش قیمه» از جمله خورش‌های ایرانی است که در منو غذایی ماه رمضان جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذا از قدیم‌الایام در مراسم مهم مذهبی به خصوص در ماه رمضان و محرم و مهمانی‌ها از جمله غذاهای ثابت سفره‌های ایرانی بوده است.

تقریباً تمام خانم‌های ایرانی طرز پخت قیمه را بلد هستند؛ اما دانستن نکات طلایی و نیز بلد بودن ترکیب ادویه‌های مخصوص و مناسب، این خورش ایرانی را لذیذتر و خوشمزه‌تر می‌کنند. برای خواندن طریقه درست کردن انواع خورشت قیمه مجلسی و خوشمزه به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش قیمه مراجعه کنید.

 

عدس پلو

 

عدس پلو برای سحری

 

«عدس پلو» از خوشمزه‌ترین غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری است که معمولاً همراه با ماست، دوغ و سالاد شیرازی سرو می‌شود. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای مجلسی یا نذری درست کنید طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی یا مرغ و کشمش پلویی و حتی عدس پلو بدون گوشت به عنوان یک غذا با سویا بهترین گزینه هستند.

اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید گوشت قلقلی‌های عدس پلو را با سویا درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه عدس پلو خانگی به همراه تماشای فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه عدس پلو مراجعه کنید.

 

کتلت مرغ

 

کتلت مرغ برا سحری

 

«کتلت مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاهای ماه رمضانی مناسب سحری است که هم با مرغ خام و هم پخته تهیه می‌شود. شما می‌توانید این کتلت خوشمزه را همراه با سیب زمینی و یا بدون آن آماده کنید.

کتلت مرغ در عرض نیم ساعت آماده می‌شود و برای مواقعی که از قبل غذایی را برای سحری آماده نکرده‌اید نیز گزینه مناسبی است. برای خواندن طریقه درست کردن کتلت مرغ خوشمزه خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه کتلت مرغ مراجعه کنید.

 

خورش فسنجان

 

خورش فسنجان برای سحری

 

«خورش فسنجان» یکی از لذیذترین و اصیل‌ترین خورش‌های مجلسی و از غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری است. در برخی شهرها فسنجان را شیرین می‌خورند و بعضی‌ها هم آن را ملس و عده‌ای هم نمکی دوست دارند. بعضی هم ترجیح می‌دهند به جای مرغ یا اردک با گوشت قلقلی فسنجان درست کنند.

برای خواندن طریقه درست کردن فسنجان اصیل و خوشمزه به چند روش مختلف با انواع گوشت یا به صورت گیاهی و با همه فوت و فن‌های آن به همراه فیلم آموزش تهیه فسنجان می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش فسنجان مراجعه کنید.

 

پلو چکدرمه

 

پلو چکدرمه برای سحری

 

«پلو چکدرمه» ترکمنی از انواع غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری و شام است که دسته معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای اهالی دشت ترکمن قرار دارد. «چکدرمه»، «چگیدرمه» یا «چکیدرمه» مشهورترین غذای ترکمنی است که بنا به روایتی بیش از هزار سال قدمت دارد و جزو غذاهای ایرانی محبوب است که به صورت پلو طبخ و سرو می‌شود.

برنج و گوشت گوسفندی مهم‌ترین عناصر پلو مجلسی و محلی چکدرمه را تشکیل می‌دهند . به همین دلیل بسیار شبیه استامبولی پلو است. برای خواندن طریقه درست کردن چکدرمه به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه چکدرمه ترکمنی مراجعه کنید.

 

استانبولی پلو قالبی

 

استانبولی پلو قالبی برای سحری

 

«استانبولی پلو» یا استامبولی پلو به صورت قالبی یا ساده از آن مدل غذاهایی است که در هر شهری دستور پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای سحری نیز قرار دارد. استانبولی پلو را با مواد مختلفی مثل گوشت چرخ کرده، گوشت فیله گاو یا گوسفند، مرغ، لوبیا سبز، سیب زمینی، هویج و حتی سبزی‌های معطر خشک یا تازه درست می‌کنند.

جالب است بدانید که خیلی‌ها به استانبولی پلو «دمی گوجه» می‌گویند. برای خواندن طریقه درست کردن استانبولی پلو قالبی به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه استانبولی پلو قالبی مراجعه کنید.

 

کلم پلو

 

کلم پلو برای سحری

 

ترکیب کردن انواع سبزیجات با برنج و درست کردن پلو مخلوط یکی از جذاب‌ترین روش‌های آشپزی دنیا است که موجب خلق طعم‌هایی حیرت‌انگیز می‌شود. کلم پلو یکی از خوشمزه‌ترین انواع پلو ایرانی مخلوط است که در لیست غذاهای پیشنهادی در ماه رمضان نیز قرار دارد.

کلم پلو شیرازی، تهرانی و کرمانی از معروف‌ترین انواع کلم پلو هستند که طرز تهیه هر یک از آن‌ها در جزئیات کمی با هم متفاوت است. برای خواندن طریقه درست کردن کلم پلو به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه کلم پلو مراجعه کنید.

 

انواع غذای سبک و مقوی برای سحری

 

انواع غذای سبک و مقوی برای سحری

 

غذاهای سبک و مقوی برای سحری بهترین گزینه برای تأمین انرژی بدن در طول روز و جلوگیری از احساس سنگینی و خستگی هستند. در واقع بهترین غذاها برای سحری باید در کنار این که انرژی بدن را تأمین می‌کنند، مقوی و سالم باشند.

در لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان خوردن یک سحری ساده با برنج و همچنین مصرف غذاهای مقوی نونی برای سحر موجب شادابی و انرژی بیشتر در طول روز می‌شود.
برای آشنایی با طریقه درست کردن انواع غذای سبک و مقوی برای سحری می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع غذای سبک و مقوی برای سحری مراجعه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه شیرینی خنفروش با دستگاه و بدون دستگاه به روش بازاری

 

لیست پیش غذا برای افطار

 

پیش غذا برای افطار

 

به طور معمول خوردن غذاهای گرم و آبکی به عنوان پیش غذا برای افطار موجب می‌شود تا فرد بعد از چند ساعت بتواند راحت‌تر غذا بخورد. معمولاً به عنوان پیش غذا برای افطار از غذاهایی مثل سوپ و آش استفاده می‌شود.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای افطار تنها از پیش غذاهای سبک این چنینی استفاده کنند و غذای اصلی افطار را چند ساعت بعد به عنوان شام میل کنند. از نظر متخصصین نیز بهتر است ابتدا یک پیش غذا برای افطار میل شود و چند ساعت بعد غذای اصلی به عنوان شام سرو شود. در ادامه می‌توانید با لیست بهترین پیش غذاهای مناسب افطار آشنا شوید.

 

 

آش شله قلمکار

 

آش شله قلمکار برای پیش غذای افطار

 

«آش شله قلمکار» یکی از لذیذترین انواع آش است که ظاهراً اصل و ریشه‌اش به شهر تهران و زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. اگر چه آش شله قلمکار در اغلب شهرهای ایران مثل اصفهان و تبریز هم پخته می‌شود اما هنوز هم آش شله قلمکار تهرانی‌های قدیمی زبانزد خاص و عام است.

این غذا از خوشمزه‌ترین انواع پیش غذا برای افطار است که می‌توانید از آن برای پذیرایی از مهمان در ماه رمضان نیز استفاده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن آش شله قلمکار به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه آش شله قلمکار مراجعه کنید.

 

آش رشته نذری

 

آش رشته نذری برای پیش غذای افطار

 

برای باز کردن روزه در ماه رمضان چه غذایی بهتر و دلچسب‌ تر از آش رشته مجلسی خوشمزه جا افتاده و داغ پر از کشک و پیاز داغ و سیرداغ؟ آش رشته از غذاهای پیشنهادی ماه رمضان است که بر سر سفره خیلی از روزه‌داران قرار دارد. طرز تهیه آش رشته خوشمزه و جا افتاده نیاز به دانستن یکسری نکات و ریزه‌کاری‌های حرفه‌ای دارد.

برای خواندن طریقه درست کردن آش رشته نذری و خوشمزه به عنوان پیش غذا در ماه رمضان به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه آش نذری مراجعه کنید.

 

سوپ مرغ

 

طرز تهیه سوپ مرغ برای پیش غذای افطار

 

سوپ افطاری چی درست کنم؟ سوپ یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین انواع پیش غذا برای افطار است. «سوپ مرغ» معمولاً به عنوان یک غذای مقوی و در عین حال لذیذ، هم نقش پیش غذا را بازی می‌کند و هم می‌تواند به عنوان یک غذای ساده و سبک مخصوصاً برای افطار به کار برود.

در طرز تهیه سوپ مرغ هم اختیار با شماست که از چه مواد غذایی استفاده کنید، چون می‌توانید تا جایی که دلخواهتان است، تنوع را در دستور کارتان قرار دهید. برای مطالعه طریقه درست کردن سوپ مرغ به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه سوپ مرغ مراجعه کنید.

 

آش جو

 

آش جو برای پیش غذای افطار

 

«آش جو» یکی از محبوب‌ترین انواع آش به خصوص در استان مرکزی و شهرستان اراک است که هم برای ادای نذر، هم برای برگزاری مهمانی و هم برای گرم کردن سفره‌های ناهار و شام زمستانی پخته می‌شود. آش جو به خاطر داشتن فیبر بالا یک وعده غذایی مفید برای وعده سحر و افطار ماه رمضان هم هست. برای مطالعه طریقه درست کردن آش جو به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه آش جو مراجعه کنید.

 

حلیم بادمجان

 

حلیم بادمجان برای افطار

 

«حلیم بادمجان» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای پیشنهادی ماه رمضان است که سبک اصفهانی آن از همه معروف‌تر است. حلیم بادمجان گاهی بدون گوشت با برنج یا عدس درست می‌شود. اما معمولاً حلیم بادمجان با گوشت محبوب‌تر است.

جالب است بدانید که حلیم بادمجان در هر شهری به شکل متفاوت طبخ می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن حلیم بادمجان به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه حلیم بادمجان مراجعه کنید.

 

لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای وعده افطار

 

انتخاب غذاهای مناسب افطار بعد از چند ساعت روزه‌داری نقش مهمی بر سلامت بدن دارد. غذاهای ماه رمضان افطاری باید سرشار از مواد مغذی و سالم باشند تا بدن ما در طول ماه رمضان با کمبود ویتامین و مواد مورد نیاز مواجه نشود.

از طرف دیگر غذاهای پیشنهادی ماه رمضان باید طوری انتخاب شوند که در کنار طعم و مزه لذیذی که دارند، انرژی از دست رفته بدن را تأمین کنند. اما احتمالاً تا نزدیک شدن به افطار بارها از خودتان می‌پرسید که غذا برای افطار چی درست کنم و برای مهمونی افطاری چی درست کنم که در کنار مزه لذیذی که دارد، مقوی و اشتها برانگیز باشد؟

برای تهیه یک افطاری ساده و کم هزینه به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟ در این بخش می‌توانید با چند پیشنهاد افطار برای شب‌های ماه رمضان آشنا شوید و با انتخاب یکی از غذاهایی که در لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان برای افطار قرار داده‌ایم، یک سفره افطاری فوق‌العاده را آماده کنید.

 

شامی پوک

 

شامی پوک برای افطار

 

«شامی پوک» یا «شامی رشتی» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای پیشنهادی ماه رمضان در استان گیلان است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد و به دلیل مواد تشکیل دهنده‌ای که در آن به کار رفته بسیار پر انرژی و سالم است. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است میل می‌کنند.

معمولاً شامی پوک یکی از غذاهای جدا نشدنی سفره گیلانی‌ها در ماه رمضان است و در کنار سوپ و یا یک غذای سبک دیگر سرو می‌شود. وجود گوشت گوسفند بدون چربی همراه با لپه در این شامی آن را بسیار مقوی و خوشمزه می‌کند.

به جای این که از خودتان بپرسید ماه رمضان غذا چی درست کنیم بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این غذا را آماده کنید. برای خواندن تهیه این غذای خوشمزه در ماه رمضان می‌توانید به مقاله طرز تهیه شامی پوک مراجعه کنید.

 

خورش آلو اسفناج

 

خورش آلو اسفناج برای افطار

 

غذا برای افطار چی درست کنم که طعم و مزه لذیذ و متفاوتی داشته باشد و برای پذیرایی از مهمان نیز گزینه مناسبی باشد؟ قطعاً «خورش آلو اسفناج» یک گزینه بی‌نظیر برای افطار است. خورش آلو اسفناج یک پیشنهاد افطار برای شب‌های ماه رمضان است که هم مزه بسیار لذیذی دارد و هم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌ها محافظت می‌کند.

شما می‌توانید این غذای خوشمزه را هم با گوشت و هم مرغ تهیه کنید. برای خواندن طریقه درست کردن خورش آلو اسفناج می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش آلو اسفناج مراجعه کنید.

 

حلیم گندم

 

حلیم گندم برای افطار

 

«حلیم» یا «هلیم» یکی از پرطرفدارترین و مقوی‌ترین غذاهای ایرانی و از جمله محبوب‌ترین نذری‌های ایرانی در ایام محرم یا ماه مبارک رمضان است. نحوه درست کردن حلیم انواع مختلفی دارد. دستور پخت حلیم گندم نذری با گوشت گوسفندی یا مرغ و بوقلمون هم بیش از بقیه مرسوم هستند. هر چند که اصلی‌ترین دستور پخت حلیم گندم خانگی از قدیم‌الایام با گوشت قرمز یا همان «گوسفند» بوده است.

برای خواندن مراحل و جزییات کامل درست کردن حلیم که در لیست غذاهای پیشنهادی ماه رمضان قرار دارد می‌توانید به مقاله طرز تهیه حلیم گندم مراجعه کنید. فوت و فن‌های کشدار شدن حلیم به روش بیرونی هم روی لینک مقاله آن کلیک کنید. اگر هم می‌خوانید بدانید زنجانی‌ها چطور حلیم درست می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه حلیم زنجانی را بخوانید.

 

زرشک پلو با مرغ

 

زرشک پلو با مرغ برای افطار

 

طعم «زرشک پلو مرغ» مجلسی به عنوان یکی از پلوهای رستورانی و نذری ماه محرم، زرشک پلوهای نذری شب‌های احیای ماه رمضان و یا زرشک پلو شب عید هم همیشه زیر دندان شماست؟ بیشتر افراد زرشک پلو را به عنوان غذاهای ماه رمضان افطاری تهیه می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند این غذای خوشمزه را برای وعده سحری میل کنند.

در واقع زرشک پلو با مرغ از آن دسته غذاهای پیشنهادی ماه رمضان است که هم برای افطار و هم سحری سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. برای خواندن طریقه درست کردن زرشک پلو با مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مراجعه کنید.

 

کباب زردک

 

کباب زردک برای افطار

 

«کباب زردک اصفهانی» که به شامی اصفهانی یا کباب مشتی هم معروف است یک نوع کباب سنتی و خوشمزه اصفهانی است که در لیست غذاهای مناسب افطار قرار دارد. همانطور که از نام آن مشخص است برای درست کردن این کباب از ترکیب گوشت با زردک استفاده می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کباب سس و چاشنی مخصوص آن است که از ترکیب سرکه و شیره انگور یا شهد درست می‌شود و طعمی ملس و ترش و شیرین به کباب می‌بخشد. این غذا طعم لذیذ و منحصر به فردی دارد. برای خواندن طریقه درست کردن کباب زردک اصفهانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه کباب زردک مراجعه کنید.

 

شله مشهدی

 

شله مشهدی برای افطار

 

«شله مشهدی» یا به قول مشهدی‌ها «شله» از غذاهای خوشمزه مشهدی‌ها در ماه رمضان است که به جز آن در سایر روزهای سال هم پخته می‌شود و حسابی پرطرفدار است. شله مشهدی که مصداق ریختن قیمه‌ها این بار در آش‌هاست ترکیب جالبی دارد؛ یک پیاله آش که روی آن چند قاشق قیمه ریخته شده است، عجیب اما بسیار خوشمزه.

خود مشهدی‌ها بیشتر شله را در مغازه‌های آش و حلیم فروشی می‌خورند و در روزهای عادی به ندرت آن را در خانه درست می‌کنند. اما شما می‌توانید این غذای جذاب را در خانه نیز آماده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن شله مشهدی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شله مشهدی مراجعه کنید.

 

 

شامی کباب

 

شامی کباب برای افطار

 

«شامی کباب» یا همان کتلت گوشت و سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کباب و جزو آسان‌ترین غذاهای ایرانی نیم ساعته برای ناهار و در ماه رمضان برای افطاری و سحری است. این غذا برای افطار بسیار سریع آماده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. برای خواندن طریقه درست کردن شامی کباب به همراه فیلم آموزش تهیه شامی کباب می‌توانید به مقاله طرز تهیه شامی کباب مراجعه کنید.

 

گوشت و لوبیا

 

گوشت و لوبیا برای افطار

 

طرز تهیه «گوشت و لوبیا» یا «گوشت لوبیا» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی و لذیذ استان اصفهان به خصوص در شهرهای اصفهان و کاشان بسیار مرسوم است. گوشت و لوبیا در قابلمه‌های مسی تهیه می‌شود و عموماً به عنوان غذای نذری در ایام محرم و صفر و غذای ناهار و شام روزهای مختلف سال پخته می‌شود.

برای تهیه غذای خوشمزه گوشت و لوبیا به مواد زیادی نیاز ندارید و می‌توانید این غذا برای افطار را خیلی سریع و راحت آماده کنید. برای مطالعه طریقه درست کردن گوشت و لوبیای خوشمزه و خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه گوشت و لوبیا مراجعه کنید.

 

مرغ افشاری

 

مرغ افشاری برای افطار

 

«خورشت مرغ افشاری» به روش مجلسی یکی از آن غذاهای ایرانی است که از قدیم‌الایام برای مراسم عزا و عروسی برای پذیرایی از مهمانان سرو می‌شده است. خورش مجلسی مرغ افشاری در واقع همان چلو مرغ مجلسی است که طرز تهیه آن به عنوان یک غذا با مرغ خوشمزه برای مهمانی و سرو در کنار انواع پلو و برنج بسیار مناسب است.

برای خواندن طریقه درست کردن خورش مرغ افشاری به همراه فیلم آموزش تهیه آن روی لینک مقاله طرز تهیه مرغ افشاری کلیک کنید.

 

دیماج

 

دیماج برای افطار

 

«دیماج» یا «دویماج» یک میان‌وعده سبک اصالتاً قزوینی است که به عنوان یک غذای قدیمی برای افطاری نیز سرو می‌شود. این خوراکی سبک با مواد ساده‌ای درست می‌شود و بسیار مقوی و خوشمزه است. اگر به دنبال یک افطاری ساده و کم هزینه اما خوشمزه هستید، پیشنهاد می‌شود حتماً دیماج را امتحان کنید. برای خواندن طریقه درست کردن دیماج می‌توانید به مقاله طرز تهیه دیماج مراجعه کنید.

 

تاس کباب

 

تاس کباب برای افطار

 

«تاس کباب» یکی از غذاهای ماه رمضان افطاری است که از ترکیب گوشت، بادمجان، گوجه و سیب زمینی درست می‌شود. جالب است بدانید که این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه ناصرالدین شاه قاجار بوده و آن را معمولاً با گوشت شکار درست می‌کردند. برای درست کردن تاس کباب خوشمزه و خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه طاس کباب می‌توانید به مقاله طرز تهیه تاس کباب مراجعه کنید.

 

کوفته هلو

 

کوفته هلو برای افطار

 

وقتی برای اولین بار اسم کوفته هلو را می‌شنوید، شاید تصور کنید که با یک کوفته عجیب و غریب مواجهید، اما بد نیست بدانید که مواد به کار رفته در این کوفته، بسیار ساده است و البته هیچ ربطی به هلو ندارد.

این کوفته اصیل شیرازی به خاطر این که ظاهر و اندازه‌ای شبیه هلو دارد، به کوفته هلو معروف شده است. کوفته هلو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای افطار برای ماه رمضان است که با سس مخصوص که در آن از رب گوجه فرنگی، سس انار یا سرکه و شیره به کار رفته، سرو می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن کوفته هلو می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته هلو مراجعه کنید.

 

آبگوشت

 

آبگوشت برای افطار

 

برای مهمونی افطاری چی درست کنم؟ بهترین غذا برای افطار چیست؟ اگر هنوز نمی‌دانید برای افطار چه غذایی آماده کنید، پیشنهاد ما آبگوشت است. آبگوشت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مناسب افطار است که معمولاً در شهرهای مختلف به شیوه‌های متفاوتی طبخ می‌شود.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه آش جو مجلسی و جا افتاده + فیلم آموزش تهیه

با این حال طرز تهیه آبگوشت ساده در همه شهرهای ایران یک دستور واحد دارد. برای خواندن طریقه درست کردن آبگوشت اصل و خوشمزه خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه آبگوشت مراجعه کنید.

 

کباب تابه‌ای

 

کباب تابه‌ای برای افطار

 

«کباب تابه‌ای» که به آن کباب دیگی هم می‌گویند یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای افطار است که معمولاً هم با نان و هم برنج سرو می‌شود. طعم دار کردن گوشت با ادویه‌های مختلف و همچنین ورز دادن گوشت از مهم‌ترین ترفندهای تهیه این نوع کباب است. برای مطالعه طریقه درست کردن کباب تابه‌ای خوشمزه و خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه کباب تابه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه کباب تابه‌ای مراجعه کنید.

 

جوجه کباب تابه‌ای

 

جوجه کباب تابه‌ای برای افطار

 

«جوجه کباب تابه‌ای» از انواع خوشمزه کباب به روش آسان است. شما به راحتی می‌توانید جوجه کباب تابه‌ای را با همان عطر و طعم جوجه کباب سیخی در ماهیتابه آماده کنید و به صورت غذای نونی یا با برنج میل کنید. آماده کردن جوجه کباب تابه‌ای به عنوان یک غذای سریع برای شام و افطار و سحری ماه رمضان گزینه ایده‌آلی است.

فقط کافی است به مراحل مزه‌دار کردن مواد لازم برای جوجه کباب که مخصوص پخت جوجه در ماهیتابه است دقت کنید. برای خواندن طریقه درست کردن جوجه کباب تابه‌ای به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای مراجعه کنید.

 

قیمه نثار

 

قیمه نثار برای افطار

 

«قیمه نثار» یکی از محبوب‌ترین پلوهای ایرانی و مشهورترین غذای قزوینی برای شام مهمانی است. اسمش قیمه نثار است اما قیمه نیست. یک پلوی خوشمزه و خوش آب و رنگ و معطر که هم حظ بصری دارد و هم طعمی لذیذ و به یاد ماندنی. قیمه نثار جزو غذاهای اصلی مراسم مذهبی و جشن و سرور در قزوین هم هست.

قزوینی‌های اصیل قیمه نثار را با گوشت گوسفند درست می‌کنند، اما شما در صورت تمایل می‌توانید این غذا را با مرغ نیز آماده کنید. برای مطالعه طریقه درست کردن قیمه نثار به همراه فیلم آموزش تهیه قیمه نثار می‌توانید به مقاله طرز تهیه قیمه نثار مراجعه کنید.

 

کوفته تبریزی

 

کوفته تبریزی برای افطار

 

«کوفته تبریزی» هم یک غذای نونی خوشمزه برای ماه رمضان است که اصالت آن به تبریز برمی‌گردد. ورز دادن گوشت کوفته و آماده کردن مواد داخل آن نقش مهمی بر طعم و مزه کوفته تبریزی دارد. شما می‌توانید کوفته تبریزی را هم به صورت ساده و هم شکم پر آماده کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن کوفته تبریزی اصل خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه کوفته تبریزی با تمام فوت و فن‌های نسخه اصلی و تبریزی کوفته می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته تبریزی مراجعه کنید.

 

آش دوغ

 

آش دوغ برای افطار

 

«آش دوغ» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب انواع سبزیجات و دوغ ترش و محلی آماده می‌شود. در طرز تهیه آش دوغ ارومیه معمولاً ترکیب سیر، دوغ، برنج، سیر و نخود استفاده می‌شود.

اما برای درست کردن آش دوغ اردبیل معمولاً علاوه بر مواد اولیه‌ای که به آن‌ها اشاره شد از لوبیا سفید و گوشت چرخ کرده نیز استفاده می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن آش دوغ به روش اردبیلی‌ها می‌توانید به مقاله طرز تهیه آش دوغ اردبیل مراجعه کنید.

شکر پلو با قیمه

 

طرز تهیه شکر پلو با قیمه برای ماه رمضان

 

«شکر پلو با قیمه» یکی از غذاهای مشهور و محبوب استان فارسی‌ها به ویژه شیرازی‌هاست. این پلوی ایرانی معمولا هم در ماه‌های محرم و صفر به عنوان غذای نذری محرم، غذای نذری برای ایام فاطمیه (شهادت حضرت زهرا (س)) یا در مهمانی‌ها و مجالس به عنوان یک غذای مجلسی سرو می‌شود. شکر پلو یک غذای ماه رمضانی محبوب در شیراز نیز هست. شکر پلو را معمولا با قیمه بوشهری سرو می‌کنند.

طرز تهیه شکر پلو شیرازی شباهت زیادی به شیرین پلو دارد. در ضمن در طرز تهیه این غذای محلی ماه رمضان دستتان باز است که میزان شکر را بنا بر طبع و سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید. می‌توانید شکر پلو را به عنوان وعده ناهار، شام، افطار ماه رمضان یا برای نذری دادن درست کنید.

شکر پلو با برنج، شکر، خلال پوست نارنج، پوست پرتقال یا پوست نارنگی، خلال بادام و پسته، زرشک، زعفران و ادویه‌های دیگر تهیه می‌شود. می‌توان این پلو را به صورت دمی یا آبکش هم درست کرد.

برای تهیه این غذای ماه رمضان ابتدا باید خلال‌ها را آماده کنید و تلخی‌شان را بگیرید. علاوه بر این، باید شهد شکر درست کنید که روی برنج بریزید تا شیرین شود. در ضمن، حین تهیه شکر پلو، اقدام به تهیه خورش قیمه بوشهری هم بکنید.

برای مشاهده مراحل تهیه این غذای نذری شیرازی‌ها، طرز تهیه شکر پلو شیرازی را بخوانید. می‌توانید از فیلم آموزش این غذا هم برای تهیه آن کمک بگیرید.

 

 

لیست غذاهای سحری بدون برنج

 

لیست غذاهای سحری بدون برنج

 

غذای سحری بدون برنج چی درست کنم؟ سحری بدون برنج چی بخورم که گرسنه نشوم؟ انتخاب یک غذای سحری مقوی که مدت زیادی بتواند شما را سیر کند و در عین حال باعث تشنگی در طول روزه‌داری نشود یکی از سوالات متداول برای پخت غذا در ماه رمضان است. برای درست کردن انواع غذای سحری بدون برنج به همراه فیلم آموزش تهیه این غذاها روی لینک مطلب لیست غذاهای سحری بدون برنج کلیک کنید.

 

لیست دسر برای افطار

 

بعد از چند ساعت روزه‌داری و نخوردن غذا، هیچ چیز دلچسب‌تر از خوردن کمی دسر شیرین با چای نمی‌چسبد. یکی از جذابیت‌های ماه رمضان برای روزه‌داران این است که این ماه شیرینی‌ها و دسرهای متنوعی دارد. اما به هر حال اگر در رژیم هستید و یا نمی‌خواهید کالری اضافی به بدنتان برسانید و بعد از ماه رمضان چاق شوید، بهتر است از دسرهای ماه رمضان به مقدار محدود میل کنید. در ادامه می‌توانید با محبوب‌ترین انواع دسر برای افطار آشنا شوید.

 

حلوا اوماج

 

حلوا اوماج برای افطار

 

حلوا اوماج (اوماج حالواسی) یا همان حلوای اردبیلی حلوای سنتی شهر اردبیل است که به عنوان دسر برای افطار طبخ می‌شود و طریقه درست کردن آن بسیار ساده است. حلوای اوماج در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی هم یک حلوای مرسوم است و تبریزی‌ها، زنجانی‌ها، گرگانی‌ها و اهالی شهر ارومیه هم درست می‌کنند. برای درست کردن حلوا اوماج اردبیلی می‌توانید به مقاله طرز تهیه حلوا اوماج مراجعه کنید.

 

زولبیا

 

زولبیا برای افطار

 

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، «زولبیا» هم به همراه شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان مثل بامیه و گوش فیل، جای خودش را در شیرینی فروشی‌ها باز می‌کند. هر چند که زولبیا و همراهان قدیمی‌اش (بامیه و گوش فیل) را می‌توان در دیگر فصل‌ها و ماه‌های سال هم پیدا کرد، ولی خوردن آن‌ها در ماه رمضان، حال و هوای دیگری دارد.

برای مطالعه طریقه درست کردن زولبیا به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه زولبیا مراجعه کنید.

 

بامیه

 

بامیه برای دسر افطار

 

«بامیه» یکی از لذیذترین شیرینی‌های ماه رمضان است که آن قدر با سفره افطار ما ایرانیان گره خورده است که حتی شنیدن نام آن نیز ما را یاد روزهای روزه‌داری و رمضان می‌اندازد. بامیه شیرینی بسیار راحتی است و اگر در طرز تهیه بامیه خانگی دقت لازم را به خرج دهید، حتی از بامیه‌های بازاری و قنادی هم خوشمزه‌تر خواهد شد. برای خواندن طریقه درست کردن بامیه به روش قنادی به همراه فیلم آموزش تهیه می‌توانید به مقاله طرز تهیه بامیه مراجعه کنید.

 

لگیمات

 

لگیمات برای دسر بعد از افطار

 

«لُگیمات» یا به قول عرب‌ها «لُقیمات» یکی از دسرهای عربی و مخصوص استان‌های جنوبی ایران مثل بوشهر و هرمزگان در لیست شیرینی‌های ماه رمضان است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل امارات و کویت و کشورهای مصر و هندوستان هم زیاد سرو می‌شود.

این دسر قدیمی با قدمتی حدود ۲۰۰ سال که به «لقمه قاضی» هم مشهور است یک نوع شیرینی بدون فر است که به خاطر بافت لطیف و شیرینی ملایمش بیشتر با چای و قهوه یا بستنی سرو می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن لگیمات به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه لگیمات مراجعه کنید.

 

رنگینک

 

رنگینک برای دسر بعد از افطار

 

«رنگینک» یکی از مقوی‌ترین و لذیذترین دسرهای ایرانی است که معمولاً آن را در ماه رمضان و برای سحری و افطار درست می‌کنند. این دسر طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد و بسیار انرژی بخش است. اصالت این دسر متعلق به شهرهای جنوبی کشور است و به دلیل داشتن خرما، گردو و دارچین طبع فوق‌العاده گرمی دارد.

برای خواندن طریقه درست کردن رنگینک به همراه فیلم آموزش تهیه رنگینک قالبی و ساده می‌توانید به مقاله طرز تهیه رنگینک مراجعه کنید.

 

رشته خشکار

 

رشته خشکار برای افطار

 

«رشته خشکار» یا «رشته خوشکار» یکی از شیرینی‌های خوشمزه و منحصر به فرد گیلان است که درست کردن آن نیاز به مهارت خاصی دارد. این شیرینی محلی ابتدا به صورت نیمه آماده تهیه می‌شود و سپس بعد از سرخ شدن در روغن همراه با چای سرو می‌شود. رشته خشکار شیرینی مخصوص ماه رمضان در گیلان است و از آنجایی که داخل این شیرینی انواع مغزها و ادویه‌های مختلف وجود دارد، انرژی زیادی به روزه‌داران می‌دهد.

برای مطالعه طریقه درست کردن رشته خشکار به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه رشته خشکار مراجعه کنید.

 

گوشفیلی

 

گوشفیلی برای دسر بعد از افطار

 

طرز تهیه شیرینی «گوش فیل» یا «گوشفیلی» (احتمالاً به خاطر شباهت ظاهری‌اش به گوش فیل) در ماه مبارک رمضان بسیار مرسوم است. گوشفیل از شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان با ریشه اصفهانی است که در تمام فصول سال در اصفهان اغلب با دوغ سرو می‌شود. طریقه درست کردن گوشفیل خانگی بسیار راحت است و شما می‌توانید این شیرینی را به راحتی در خانه آماده کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن گوشفیلی خانگی به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه گوشفیلی مراجعه کنید.

 

شله زرد

 

شله زرد برای دسر بعد از افطار

 

«شله زرد» به سبک نذری و مجلسی از جمله دسرهای ایرانی سنتی و خوشمزه است که معمولاً در مراسم مذهبی و همچنین به عنوان دسر برای افطار سرو می‌شود و به دلیل وجود زعفران، بادام و برنج بسیار خوشمزه و مفید است.

طریقه درست کردن شله زرد بسیار راحت است و شما می‌توانید با مقداری برنج، آب، شکر، زعفران، گلاب و خلال بادام و پسته آن را آماده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن شله زرد به طعم و مزه نذری به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه شله زرد مراجعه کنید.

 

فرنی

 

فرنی برای افطار

 

«فرنی» از جمله دسرهایی ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود و در هر زمانی چه تابستان و زمستان می‌توان سرو کرد. بیشترین زمانی که فرنی را مصرف می‌کنند، زمان افطار و سحر ماه رمضان یا هنگامی است که شخصی دچار سرفه‌های متعددی می‌شود مثلاً در بیماری‌هایی مثل کرونا و سرماخوردگی.

طرز درست کردن فرنی زعفرانی با آرد برنج یا نشاسته و فرنی با آرد گندم یا حتی ترکیب آرد برنج و نشاسته مرسوم است. برای خواندن طریقه درست کردن فرنی به همراه فیلم آموزش تهیه آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه فرنی مراجعه کنید.

 

انواع دسر و شیرینی ماه رمضان

 

انواع دسر و شیرینی ماه رمضان

 

سرو شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان آن هم سر سفره افطار و بعد از چند ساعت روزه‌داری لذت‌بخش است. معمولاً لیست انواع دسر و شیرینی ماه رمضان در سراسر دنیا و در شهرهای مختلف ایران متفاوت است.

شما چقدر با طرز تهیه شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان آشنا هستید؟ می‌دانید کدام شیرینی ماه رمضان به جز بامیه و زولبیا بدون فر آماده می‌شود؟ برای خواندن طریقه درست کردن انواع دسر و شیرینی ماه رمضان به همراه فیلم آموزش تهیه آن‌ها می‌توانید به مقاله انواع دسر و شیرینی ماه رمضان مراجعه کنید.

 

انواع دسر با خرما

 

طرز تهیه انواع دسر با خرما

 

دسر با خرما چی درست کنیم؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه انواع دسر با خرما می‌دانید؟ بهترین روش طرز تهیه دسر رژیمی با خرما چیست؟ آیا با طریقه درست کردن پودینگ با خرما به عنوان شیرینی ماه رمضان آشنایی دارید؟ خرما سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی برای بدن است و به خاطر طعم شیرین و خوشمزه‌ای که دارد، برای درست کردن انواع دسر بسیار مناسب است.

شما می‌توانید با تهیه انواع دسر با خرما هم از طعم لذیذ دسر لذت ببرید و هم به سلامت بدن‌تان کمک کند. برای مطالعه طرز تهیه انواع دسر با خرما به همراه فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

غذاهای مخصوص افطار ماه رمضان در شهرهای مختلف ایران

 

غذاهای مخصوص افطار ماه رمضان در شهرهای مختلف ایران

 

غذاهای سنتی برای افطار ماه رمضان در شهرهای مختلف ایران چیست؟ در هر شهری، کدام غذا برای شام و افطار ماه رمضان یا سحر ماه رمضان محبوب‌تر است؟ برای این‌که به رژیم غذایی ماه رمضان تنوع بیشتری بدهیم چه غذاهایی درست کنیم؟

برای مطالعه بیشتر درباره معروف‌ترین غذاهای افطار ماه رمضان در شهرهای مختلف ایران به علاوه فیلم آموزش تهیه آن‌ها روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

سوالات متداول

 

بهترین انواع دسر برای افطار چیست؟

 

لگیمات، زولبیا، بامیه، فرنی، شله زرد، گوشفیلی و … از بهترین انواع دسر برای افطار هستند.

 

برای ماه رمضان غذا چی درست کنیم؟

 

بهترین پیشنهاد افطار و شام برای شب‌های ماه رمضان غذاهایی مثل مرغ افشاری، کباب تابه‌ای، جوجه کباب تابه‌ای، آبگوشت، قیمه نثار، شامی کباب، گوشت و لوبیا، کوفته تبریزی و آبگوشت است.

 

 

کالابرگ الکترونیک