معرفی بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت

معرفی بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت


27 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت

خشک شدن پوست صورت معمولاً به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. گاهی اوقات آب و هوای خشک و سرد موجب بروز این مشکل می شود و گاهی نیز خشکی پوست به نوع پوست فرد بستگی دارد. به هر حال خشک شدن پوست صورت می تواند موجب ایجاد پوسته پوسته و همچنین چین و چروک های پوستی شود. از همین رو پیدا کردن بهترین مارک های کرم برای خشکی پوست اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با بهترین برندهای کرم برای خشکی پوست صورت آشنا شوید.

 

 

اهمیت کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

 

اهمیت کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

 

خشک شدن پوست ظاهری مات و پیر به پوست می بخشد. عدم پاکسازی به موقع پوست و لایه برداری پوست موجب خشکی پوست می شود. از همین رو استفاده از کرم های مرطوب کننده می تواند پوست شما را به خوبی آبرسانی کند. استفاده از یک لایه ضخیم کرم مرطوب کننده روی پوست خشک می تواند بعد از مدت زمانی کوتاه مشکل خشکی پوست را برطرف کند. اگر پوست شما خیلی خشک است بهتر است از کرم های سنگین تر و چرب تر استفاده کنید. به مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده توجه کنید. کرم هایی که حاوی روغن های مغذی و طبیعی هستند، معمولاً بهتر پوست را رطوبت رسانی می کنند.

هیالوروینک اسید یک ترکیب فوق العاده مؤثر برای آبرسانی پوست است. استفاده از این ترکیب در کرم های مرطوب کننده می تواند پوست شما را به خوبی آبرسانی کند. بسیاری از افراد برای آبرسانی پوست از هیالورونیک اسید به صورت قرص برای خشکی پوست استفاده می کنند.

 

عدم استفاده از مرطوب کننده در پوست های خشک می تواند موجب بروز علائم زیر شود:

 

  • خارش پوست
  • زبر شدن سطح پوست
  • ایجاد ترک های پوست
  • ایجاد التهاب و قرمزی روی پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • ایجاد لکه های پوستی و اگزما
  • عفونت باکتریایی

 

 

علت خشکی پوست صورت

 

علت خشکی پوست صورت

 

زمانی که آب کافی به پوست شما نرسد، لایه خارجی پوست ظاهری خشک و کدر پیدا می کند. عدم مصرف به اندازه آب و همچنین رسیدگی نکردن به پوست می تواند زمینه خشکی پوست را فراهم کند. در بسیاری از مواقع خشکی پوست و کمبود ویتامین نیز با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. برای درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی توصیه می شود تا از سبزیجات و میوه های تازه بیشتر مصرف کنید و پوست را به وسیله خوراکی های مفید آبرسانی نمایید. اما به هر حال پوست ما نیاز دارد تا به صورت موضعی نیز آبرسانی شود. در ادامه به رایج ترین دلایل خشکی پوست صورت اشاره شده است.

 

  • استفاده بیش از اندازه از شوینده های صورت
  • شستن پوست با استفاده از آب داغ
  • ابتلا به بیماری های پوستی
  • افزایش سن و پیری
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • عدم مصرف مایعات

 

 

بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت

 

بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت

 

تنوع انواع کرم های مرطوب کننده و آبرسان موجود در بازار موجب شده تا انتخاب آن برای ما سخت باشد. ممکن است شما هم دائم در فکر این موضوع باشید که کرم مرطوب کننده چه مارکی خوبه و کدام کرم تأثیر بهتری دارد؟ در ادامه می توانید با ۱۰ مورد از بهترین کرم های آبرسان و نرم کننده برای پوست های خشک آشنا شوید.

حتما بخوانید  بهترین و پرفروش ترین برندهای شامپو تقویت کننده مو زنانه و مردانه

 

 

۱- کرم مرطوب کننده کلینیک (CLINIQUE MOISTURE SURGE EXTENDED THIRST RELIEF)

 

کرم مرطوب کننده کلینیک (CLINIQUE MOISTURE SURGE EXTENDED THIRST RELIEF)

 

کلینیک یک برند معتبر و شناخته شده در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست است. این کرم مرطوب کننده پوست خشک با حجم ۵۰ میلی لیتر، بافت فوق العاده سبک و نرمی دارد. کرم کلینیک با بافت ابریشمی خود به راحتی پوست شما را آبرسانی می کند و حتی برای پوست های چرب نیز مناسب است. وجود عصاره آلوئه ورا در این کرم موجب می شود تا رطوبت پوست به خوبی تأمین شود.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین کرم های مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک «

 

 

۲- کرم مرطوب کننده پوست خشک یوسرین (Eucerin Dry Skin Replenishing Cream)

 

کرم مرطوب کننده پوست خشک یوسرین (Eucerin Dry Skin Replenishing Cream)

 

این کرم برای خشکی پوست صورت طراحی شده است و حاوی ۵ درصد اوره است. ترکیبات موجود در این کرم نرم کننده موجب بازیابی و آبرسانی پوست می شود. مطالعات نشان می دهد که مرطوب کننده های حاوی اوره به کاهش از دست رفتن آب پوست کمک زیادی می کند و برای درمان سریع خشکی پوست بسیار مؤثر هستند. از همین رو این ویژگی در کرم یوسرین موجب می شود تا پوست شما بهتر آبرسانی شود.

 

 

۳- کرم مرطوب کننده ورسد (Versed Skin Soak Rich Moisture Cream)

 

کرم مرطوب کننده ورسد (Versed Skin Soak Rich Moisture Cream)

 

این کرم بهترین کرم برای خشکی پوست است که به دلیل داشتن ترکیباتی چون ویتامین E و اسکوالان به خوبی پوست را آبرسانی می کند. درست بعد از اولین استفاده از این کرم مرطوب کننده شما متوجه تغییراتی در پوست صورتتان خواهید شد. وجود عصاره جلبک موجب سفت شدن پوست می شود و رطوبت مورد نیاز پوستتان را تأمین می کند.

 

 

۴- کرم آبرسان سنت ایوز (Renewing moisturizer cream ST.Ives)

 

کرم آبرسان سنت ایوز (Renewing moisturizer cream ST.Ives)

 

کرم آبرسان سنت ایوز یک کرم غنی شده با کلاژن است که برای آبرسانی و حفظ رسوبت پوست های خشک بسیار مؤثر است. این کرم به طور تخصصی برای آبرسانی پوست صورت طراحی شده و به دلیل داشتن ترکیباتی همچون کلاژن و الاستین در دسته قوی ترین آبرسان ها قرار می گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مارک کرم های آبرسان برای انواع پوست «

 

 

۵- کرم مرطوب کننده مارک کیووی (QV Replenishes dry skin)

 

کرم مرطوب کننده کیووی (QV Replenishes dry skin)

 

برند کیووی بهترین کرم برای خشکی پوست صورت را تولید می کند که هر کسی که از آن استفاده کرده باشد با تأثیرات مثبت این نرم کننده قوی آشنایی دارد. این کرم برای پوست های حساس و خشک مناسب است. ترکیبات موجود در این کرم موجب شده است تا به خوبی از پوست شما محافظت کند و هم برای بزرگسالان و هم کودکان قابل استفاده باشد. این کرم فاقد لانولی، پروپیلن گلیکول و رنگ و رایحه است، از همین رو برای پوست های حساس نیز مناسب است.

 

 

۶- کرم مرطوب کننده برند لافارر (La farrerr moisturizer cream)

 

کرم مرطوب کننده لافارر (La farrerr moisturizer cream)

 

لافارر یک برند شناخته شده ایرانی است که حاوی ویتامین E و C می باشد. از فواید کرم مرطوب کننده لافارر آبرسانی سریع پوست خشک و کدر است. لافارر بهترین کرم برای خشکی پوست صورت است که به دلیل داشتن عصاره گل همیشه بهار، آلوئه ورا، روغن زیتون و روغن بادام برای ترمیم پوست های خشک و آسیب دیده نیز مفید است.

 

 

۷- کرم آبرسان هیالورونیک اسید نوتروژینا (Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Acid Hydrating Water Gel)

 

کرم آبرسان هیالورونیک اسید نوتروژینا (Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Acid Hydrating Water Gel)

 

اگر در دسته افرادی باشید که به مراقبت از پوستتان زیاد اهمیت می دهید، احتمالاً نام کرم های برند نوتروژینا را زیاد شنیده اید. کرم آبرسان هیالورونیک اسید نوتروژینا یکی از بهترین کرم های آبرسان دنیا است که به سرعت جذب پوست می شود. این کرم بافت فوق العاده سبکی دارد و پوست را به خوبی آبرسانی می کند. از طرف دیگر استفاده از این کرم برای خشکی پوست صورت موجب طراوت و شادابی پوست نیز می شود و زیباتر شدن پوست شما نیز کمک زیادی می کند. مهم ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در بافت کرم و مواد تشکیل دهنده آن است. بسیاری از افرادی که پوست فوق العاده خشکی دارند باید از کرم آبرسان در کنار مرطوب کننده استفاده کنند. زیرا آبرسان پوست را چرب نمی کند و تنها خشکی پوست را درمان می کند.

حتما بخوانید  چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم

 

 

بیشتر بخوانید » تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ «

 

 

۸- کرم آبرسان کلاژن برند کامان (comeon water bomb collagen cream)

 

کرم آبرسان کلاژن کامان (comeon water bomb collagen cream)

 

کرم آبرسان مارک کامان مدل کلاژن یکی از بهترین کرم های این برند برای صورت است. این کرم به خوبی پوست را آبرسانی می کند و از طرفی به دلیل وجود کلاژن به سفت شدن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک زیادی می کند. کرم آبرسان کلاژن کامان حاوی ویتامین های A، B1، B3، و B5 است و از همین رو هم تأثیر فوق العاده ای بر آبرسانی پوست دارد و هم به خوبی جذب می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین کرم های ضد چروک و جوان کننده پوست حاوی کلاژن «

 

 

۹- کرم آبرسان گیاهی شون (Schon herbal origin cream)

 

کرم آبرسان گیاهی شون (Schon herbal origin cream)

 

شون یکی دیگر از بهترین برندهای ایرانی است که به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می کند. استفاده از این کرم می تواند رطوبت از دست رفته پوست خشک را تأمین کند و از پیر شدن و کدر شدن پوست جلوگیری کند. این کرم خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و سرعت جذب بالایی دارد و به دلیل داشتن ویتامین B5 و آنتی اکسیدان های مفید به ترمیم و بازسازی پوست نیز بسیار کمک می کند. این کرم برای خشکی دست نیز مؤثر است و در صورتی که پوست دست شما نیز خشک شده است، می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

۱۰- کرم نرم کننده کامل مارک دکتر مورد (MURAD SKIN PERFECTING LOTION)

 

کرم نرم کننده کامل دکتر مورد (MURAD SKIN PERFECTING LOTION)

 

برند دکتر مورد یکی دیگر از برندهای معتبر و مؤثر مراقبت از پوست است که در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. این کرم با حجم ۵۰ میل یک آبرسان فوق العاده سبک و مؤثر برای پوست های خشک است. استفاده از این کرم پوست شما را نرم و لطیف می کند. از طرف دیگر کرم نرم کننده دکتر مورد موجب سفت شدن پوست و تسکین قرمزی پوست نیز می شود و به دلیل وجود رتینول در افزایش گردش سلول ها و بهبود بافت پوست نیز مؤثر است. این کرم برای پوسته پوسته شدن صورت نیز مفید است و پوست شما را نرم و شفاف می کند.

 

 

جمع بندی نهایی

 

همه ما ممکن است در یک برهه از زمان خشکی پوست را تجربه کرده باشیم و در این زمان به دنبال راهی هستیم که بدانیم چگونه خشکی پوست را از بین ببریم. برای این کار باید سعی کنید از کرم های مرطوب کننده و آبرسان مؤثر و قوی استفاده کنید. استفاده از مواد طبیعی و ماسک برای خشکی پوست صورت بسیار مؤثر است. اما در کنار آن باید از یک کرم مرطوب کننده مؤثر نیز استفاده کنید و همیشه مراقب باشید تا پوست صورتتان خشک و بی آب نشود.

 

 

منابع: getthegloss، lorealparisusa، healthline، byrdie

 

کالابرگ الکترونیک