۲۰ مورد از پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۱

۲۰ مورد از پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۱


18 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پردرآمدترین شغل های جهان

عوامل متعددی برای انتخاب یک شغل ایده آل وجود دارند، اما میزان درآمد همواره یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب شغل بوده است. برخی مشاغل به واسطه تخصص های مورد نیاز یا شرایط حساس، درآمدهای بالاتری را برای فرد به همراه خواهند داشت. در مجله کوروش لیست پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۱ را با هم بررسی می کنیم.

 

بسیاری از ما در کودکی رویایی پزشکی یا خلبانی داشته ایم. اما بعدها با اطلاع از سختی هایی این مشاغل پردرآمد اما پیچیده عطای آنها را به لقایشان بخشیدیم. مشاغلی مانند گرایشات مختلف پزشکی، مهندسی، حقوق و مدیریت مالی با درآمد بالا همراه هستند. اما رسیدن به این درآمد بالا نیازمند سال ها تحصیل و کسب تجربه نیز هست. در سرویس علم و تکنولوژی ۲۰ مورد از پردرآمدترین شغل های جهان و گزیده ای از شرح کار آنها را می خوانید.

 

 

متخصص بیهوشی در صدر پردرآمدترین شغل های جهان

 

متخصص بیهوشی در صدر پردرآمدترین شغل های جهان

 

متخصص بیهوشی پزشکی است که بیماران را به صورت عمومی و ناحیه ای بیهوش می کنند تا بدون احساس درد تحت جراحی یا درمان های دیگر قرار بگیرند. نظارت و بررسی علائم حیاتی پیش از عمل، در حین آن و پس از آن از وظایف متخصص بیهوشی است. در شرایط مختلف متخصص بیهوشی وظیفه دارد تصمیمات سریع و حیاتی بگیرد. همین مسئله این شغل را به کاری دقیق و استرس‌ زا تبدیل می کند. شاخه های این شغل در دهه های اخیر به طور چشمگیری وسیع تر شده و متخصصان بیهوشی علاوه بر اتاق عمل در رادیولوژی های تهاجمی، آندوسکوپی و الکتروفیزیولوژی مشغول هستند.

 

 

این مقاله را هم بخوانید » شغل های مناسب تیپ شخصیتی شما «

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

پزشک جراح یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های دنیا

 

پزشک جراح یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های دنیا

 

بیمارانی که برای رفع و درمان هرگونه ناهنجاری، آسیب و بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشند، توسط جراح مورد عمل قرار می گیرند. این رشته می تواند به صورت جراح عمومی یا در انواع تخصص ها مانند قلب، مغز، ارتوپدی و … دنبال شود. برای این شغل توانایی ذهنی و فیزیکی، دقت و صبر زیادی لازم است. برخی عمل‌ های حراجی ساعت ها طول می کشند و جراح در تمام این مدت باید هوشیار و با انرژی بماند.

 

 

بیشتر بدانید » تکنیک های زبان بدن در مصاحبه شغلی « 

 

 

جراح فک و صورت از مشاغل پردرآمد ۲۰۲۱

 

جراح فک و صورت از مشاغل پردرآمد 2021

 

یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های دنیا متعلق به جراحان فک و صورت است. این افراد پس از گرفتن مدرک دندان پزشکی، حداقل چهار سال دیگر برای گرفتن این تخصص به تحصیل ادامه می دهند. متخصصان فک و دهان مهارت لازم برای جراحی برای رفع آسیب های صورت را دارند. علاوه بر آن آنها می توانند مواردی مانند شکاف کام یا سرطان های سر، گردن و دهان را درمان کنند. انجام لیفت های زیبایی صورت نیز از دیگر توانمندی های آنهاست. برای موفقیت در این شغل باید همواره در حال شناخت و یادگیری روش های جدید جراحی و تکنولوژی های روز دنیا باشید.

 

 

 بد نیست بدانید » چطور یک روزومه حرفه ای بنویسیم «

 

 

متخصص زنان و زایمان از پردرآمدترین شغل های جهان

 

متخصص زنان و زایمان از پردرآمدترین شغل های جهان 

 

پزشک متخصص زنان و زایمان یکی از پردرآمدترین شغل های جهان را دارد. البته این تخصص در کشور ما به شکل «زنان و زایمان» بوده اما در برخی کشورها به دو تخصص «جراح زنان» و «متخصص بهداشت زنان و باروری» تقسیم می شود. تفاوت این دو تخصص در این است که جراح زنان می تواند جراحی های مربوط به دستگاه تناسلی زنان و زایمان را انجام دهد. اما متخصص بهداشت زنان و باروری بیشتر در زمینه سلامت زنان و مسائل مربوط به بارداری فعالیت می کند.

 

برای فعالیت در این دو رشته تحصیلات پزشکی عمومی و گذراندن دوره های تخصصی مورد نیاز است. زنان برای چکاپ سالیانه، تست پاپ اسمیر، آمادگی های قبل و در حین بارداری و مشکلات مربوط به قاعدگی می توانند به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

 

 

ارتودنتیست شغل جذاب و درآمد زا در سال ۲۰۲۱

 

ارتودنتیست شغل جذاب و درآمد زا در سال 2021

 

دندانپزشک متخصص در زمینه ارتودنسی یکی از پردرآمدترین شغل ها را دارد. تمرکز این رشته بر رفع ناهماهنگی و اصلاح بهم ریختگی دندان ها زیباسازی آنهاست. شاید فراگرفتن این تخصص دشوار و زمان بر باشد اما به نتیجه آن می ارزد.

 

 

متخصص پروتز دندان در لیست پردآمدترین شغل های جهان در ۲۰۲۱

 

متخصص پروتز دندان در لیست پردآمدترین شغل های جهان در 2021

 

هدف ابتدایی استفاده از پروتز دندان، پر کردن جای دندانی بود که بر اثر خرابی یا حوادث دیگر از بین می رفت. اما امروزه این کار با اهداف زیبایی نیز انجام می شود. استقبال زیاد از این موضوع، تخصص پروتز دندان در لیست پر درآمدترین شغل های دنیا قرار داده است.

دندانپزشک متخصص پروتز همچنین به درمان مشکلات جویدن در بیماران سرطانی نیز کمک می کند. اصلاح خط لثه و اجرای طرح لبخند نیز از دیگر توانایی های این دندانپزشکان است.

 

 

روانپزشک شغل حساس و پر اهمیت سال های اخیر

 

روانپزشک شغل حساس و پر اهمیت سال های اخیر

 

گرچه در گذشته مراجعه به روانپزشک تا حدی تابو محسوب می شد، اما امروزه کمک گرفتن از روانپزشک برای حل کردن مشکلات ذهن و روان جا افتاده است. دانشجویان این رشته با گذراندن دوره های دستیاری پزشکی و روانپزشکی برای رویارویی با موقعیت های مختلف آماده می شوند.

روانپزشکان می توانند سلامت روان افراد را ارزیابی کنند. همچنین تشخیص انواع اختلالات روانی، برنامه ریزی برای درمان آنها و تجویز دارو از دیگر توانایی های آنهاست. حتی در صورت توصیه می کنند بیماران برای دوره های موقت در بیمارستان روانی بستری شوند.

 

 

پزشکی شغلی پردرآمد با گرایشات مختلف

 

پزشکی شغلی پردرآمد با گرایشات مختلف

 

فرقی نمی کند سرما خورده باشیم یا احساس درد کنیم، برای یافتن راه حل باید به پزشکان مراجعه کنیم. پزشکان می توانند در زمینه های مختلف مانند مغز و اعصاب، پوست، داخلی و … تخصص داشته باشند. این شغل حساسیت ها و موقعیت های اورژانسی بسیار دارد. به همین دلیل پزشکی یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا محسوب می شود.

 

 

متخصص اطفال شغل پردرآمد و نیازمند حوصله

 

متخصص اطفال شغل پردرآمد و نیازمند حوصله

 

همانطور که از نام آن پیداست، متخصص اطفال تشخیص و درمان بیماری های مربوط به نوزدان و کودکان را بر عهده دارد. البته خود متخصصان اطفال می توانند در یک زمینه خاص تخصص کسب کنند. افرادی که به این شغل علاقمند هستند باید توانایی برقراری ارتباط با کودکان را داشته باشند.

شاید بزرگترین چالش این شغل، که آن را به لیست پردرآمدترین شغل های دنیا اضافه کرده، این باشد که کودکان توانایی توصیف درد و مشکل خود را ندارند. متخصصان اطفال به کمک برخی معیارهای علمی و تجربی باید علت بیماری را تشخیص دهند.

 

 

پرستار بیهوشی جزو مشاغل پردرآمد ۲۰۲۱

 

پرستار بیهوشی جزو مشاغل پردرآمد 2021

 

پرستارانی که متخصص بیهوشی هستند می توانند با استفاده از برخی داروهای وریدی یا گازهای بیهوشی کار کنند. حالا این سوال پیش می آید که تفاوت پزشک متخصص بیهوشی با پرستار بیهوشی چیست؟ پزشک متخصص بیهوشی ۴ سال از تحصیلات پزشکی و سپس دوره های تخصصی برای این رشته را می گذارند. پرستار بیهوشی پس از گرفتن مدرک پرستاری می توانند پس از تجربه یک ساله کار در بخش مراقبت های ویژه و مدرک کارشناسی ارشد، برای دوره ۲ ساله تخصص بیهوشی اقدام کنند.

 

 

دندانپزشکی از مشاغل پردرآمد جهان برای بانوان و آقایان

 

دندانپزشکی از مشاغل پردرآمد جهان برای بانوان و آقایان

 

دندانپزشکی تقریبا در تمام دنیا یکی از پردرآمدترین شغل ها برای بانوان و آقایان محسوب می شود. وظیفه دندان پزشک معاینه، تشخیص و درمان مشکلات دهان، دندان و لثه هاست. یک دندانپزشک می تواند با ادامه دادن تحصیل در رشته هایی مانند ارتودنسی یا پروتز دندان تخصص بگیرد.

 

 

مهندس نفت نیازمند سخت کوشی و دانش بالا

 

مهندس نفت نیازمند سخت کوشی و دانش بالا

 

مهندس نفت باید با طراحی تجهیزات و استفاده از امکانات مختلف بهترین راه استخراج نفت را تشخیص داده و اجرا کند. برای این کار آنها زمان زیادی را صرف جمع آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات می کنند. آنها همچنین برای بهینه کردن عملکرد استخراج، به ارزیابی های پیاپی و رفع ایرادات می پردازند. مهندسین نفت باید با محاسبات مختلف تمام مراحل را پیش از انجام مرور کنند و در صورت نیاز از مدل سازی کمک بگیرند. با این تفاسیر جای تعجب نیست که این شغل در لیست پردرآمدترین شغل های دنیا قرار داشته باشد.

 

 

مدیر IT از مشاغل تخصصی پردرآمد

 

مدیر IT از مشاغل تخصصی پردرآمد

 

مدیر آی تی کسی است که با دانش خود به سازمان ها کمک می کنند تا از فناوری های روز برای تسهیل امور استفاده کنند. تحقیق و برنامه ریزی برای برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه فناوری های مورد نیاز یا در حال استفاده شرکت بر عهده مدیران آی تی است.

تقریبا تمام سازمان ها به مدیر آی تی نیاز دارند. نصب و اجرای نرم افزارها، محافظت در برابر بدافزارها، به روز رسانی سیستم ها و خرید محصولات جدید نرم افزاری از جمله کارهای مدیر آی تی است. وقتی کارها بدون ایراد و طبق روال پیش می روند و نرم افزار مورد استفاده شما دچار مشکل نشده، باید از مدیر آی تی تشکر کنید. شخصی که شاید تا به حال اهمیت شغل او را درک نمی کردید، اما اکنون می دانید چرا یکی از پردرآمدترین شغل های جهان را دارد.

 

 

خلبان شغل پردرآمد اما پر خطر

 

خلبان شغل پردرآمد اما پر خطر

 

همه ما می دانیم که خلبان ها وطیفه راندن یک هواپیما یا هلی کوپتر را بر عهده دارند. اما وظایف خلبان به این مورد ختم نمی شود. آماده کردن هواپیما و اطمینان از نبود نقص فنی، بررسی آب و هوای مبدا و مقصد، چک کردن وزن هواپیما و سوخت و بسیاری از ریزه کاری های دیگر پرواز بر عهده خلبان هاست. این کار حساس که یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا محسوب می شود، نیاز به دقت و مسئولیت پذیری بالا و توانایی تصمیم گیری سریع در مواقع حساس دارد.

 

 

مدیر بازاریابی یک شغل پردرآمد و جذاب

 

مدیر بازاریابی یک شغل پردرآمد و جذاب

 

فعالیت هایی مدیر بازاریابی شامل برقراری ارتباط با مشتریان، تعیین و بررسی بازار هدف، تدوین استراتژی های بازاریابی و نظارت بر اجرای آنها و بسیاری موارد دیگر است. مدیر بازاریابی همچنین وظیفه استخدام نیروهای بازاریابی، تشکیل تیم و تخصیص وظایف را نیز بر عهده دارد. با توجه به نقش پر رنگ بازاریابی در کسب و کارهای امروز، وجود این شغل در فهرست پردرآمدترین شغل های دنیا منطقی به نظر می رسد.

 

 

مدیر مالی شغل پردرآمد اما حساس

 

مدیر مالی شغل پردرآمد اما حساس

 

مورد بعدی از پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۱ مدیر مالی است. مدیران مالی وظیفه نظارت بر امور مالی سازمان ها را بر عهده دارند. این مدیران با هماهنگی تیم های مربوط امور حسابداری را هماهنگ کرده و گزارشات مالی را تنظیم می کنند. کارهایی مانند تهیه صورت های مالی و پیش بینی سود و زیان نیر بر عهده مدیر مالی است.

 

 

وکالت شغلی پیچیده و دشوار

 

وکالت شغلی پیچیده و دشوار

 

دنیای وکالت وسیع تر از آنچیزی است که در فیلم ها و سریال ها می بینیم. برخی وکلا هیچ گاه حضور در دادگاه را تجربه نخواهند کرد. یک وکیل می تواند با سازمان های دولتی و خصوصی همکاری کند و در تنظیم شیوه نامه ها و قراردادها به آنها مشاوره دهد. تخصص های گوناگونی در حوزه وکالت وجود دارد که برخی از آنها شامل این موارد هستند: حریم شخصی، مالیات، محیط زیست، طلاق و …

برای تبدیل شدن به یک وکیل حاذق تحصیلات عالی و تجربه فراوانی لازم است و همین موضوع باعث می شود تا وکالت یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا باشد.

 

 

متخصص پا پزشکی (پودیاتری)

 

متخصص پا پزشکی (پودیاتری)

 

شاید تا به حال نام این رشته پزشکی را نیز نشنیده باشید، اما باید بدانید که جزو پردرآمدترین شغل های جهان است. پاپزشک یا پودیاتریست تشخیص و درمان بیماری ها و ناهنجاری های انگشتان و کف پا، قوزک و مفاصل و اندام های تحتانی را بر عهده دارد. برای درمان مشکلاتی مانند صافی کف پا، میخچه، ناهنجاری های استخوانی، مشکلات آناتومی و دیگر مسائل مربوط به پاها می توانید به پاپزشک مراجعه کنید.

پزشک پودیاتری می تواند در تمامی روش های درمانی مانند تجویز دارو، تجویز کفش ها بریس های پا، حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی و جراحی و کاشت پروتز پا تخصص بگیرد.

 

 

مدیر فروش شغل پردرآمد و جدی

 

 

وظیفه مدیر فروش سرپرستی و هدایت تیم فروشندگان، تعیین استراتژی و برنامه ریزی برای فروش محصول یا خدمات یک سازمان است. آنها از طرفی با شناخت مشتریان جدید می توانند با بخش بازاریابی نیز همکاری نزدیکی داشته باشند. وجود یک مدیر فروش حاذق و آشنا به شرایط بازار تاثیر مستقیمی بر سودآوری یک سازمان دارد.

 

 

درباره مشهورترین کارآفرینان دنیا بیشتر بدانید

 

 

داروسازی شغلی نیازمند دقت

 

داروسازی شغلی نیازمند دقت

 

احتمالا هنگام خرید از داروخانه بارها با داروسازان برخورد داشته اید. اکثر ما می دانیم که داروسازی یکی از پردرآمدترین شغل های جهان است، اما وظایف آنها را می دانید؟ داروسازان در دانشگاه نحوه کار انواع ترکیبات دارویی و سیستم تاثیرگزاری آنها بر بدن را می آموزند. به این ترتیب یک داروساز علاوه بر آماده کردن نسخه، می تواند تداخل های دارویی را نیز بررسی کند. دادن توضیحات بیشتر درباره نحوه مصرف به بیماران، نظارت بر کیفیت داروها و هماهنگی با شرکت های بیمه نیز از دیگر وظایف آنهاست.

 

 

بیشتر بخوانید » داستان زندگی کارآفرینان موفق ۲۰۲۰ «

 

 

منبع: money.usnews

 

کالابرگ الکترونیک