درباره سایمون سینک | نویسنده انگیزشی و الهام ‌بخش ‌ترین سخنران جهان

درباره سایمون سینک | نویسنده انگیزشی و الهام ‌بخش ‌ترین سخنران جهان


15 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سایمون سینک

سایمون سینک، نویسنده و سخنران انگیزشی بسیار موفق آمریکایی با ۵ کتاب بسیار پرفروش و محبوب است. در سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش درباره سایمون سینک و آثارش بیشتر بخوانید.

 

سایمون سینک، نویسنده، مشاور سازمانی، سخنران انگیزشی و استاد دانشگاه آمریکایی است. سینک متولد انگلستان است و در طول زندگی خود در کشورهای مختلفی زندگی کرده است. او هم اکنون در شهر نیویورک آمریکا سکونت دارد. سایمون سینک در شرکت های تبلیغاتی بزرگی همچون آژانس تبلیغاتی «اگیلوی اند بنسون» و «هاواس کریتیو» مشغول به کار بوده است. سایمون سینک پس از دورانی موفق در این شرکت های مشهور صنعت تبلیغات، اقدام به تأسیس شرکت «سینک پارتنرز (SinekPartners)» کرد. او در همین حال، کارش را به عنوان یک سخنران انگیزشی و مشاور سازمانی نیز پی گرفت.

 

سایمون سینک آرا و عقاید خود را در ۵ کتاب خود با عناوین «با چرا شروع کنید»، «رهبران آخر از همه غذا می ‌خورند»، «با هم بهتر است»، «چرایی خود را پیدا کنید» و «بازی نامحدود» مطرح ساخته است. سایمون سینک همچنین در نشریه ها و روزنامه های مشهور کاغذی و آنلاین نیز مرتب مقالاتی منتشر می کند. در کنار این سایمون سینک اقدام به برگزاری کارگاه هایی برای کسب و کارهای خوشه ای، نهادهای دولتی، آژانس های تبلیغاتی سراسر جهان برگزار می کند. سینک همچنین به کارآفرینان، سیاستمداران و مقامات دولتی نیز مشاوره می دهد.

 

 

مختصری درباره زندگی سایمون سینک

 

مختصری درباره زندگی سایمون سینک

 

سایمون سینک متولد ۹ اکتبر ۱۹۷۳ (۴۷ ساله) در ویمبلدون (لندن) استاد دانشگاه کلمبیا است. سایمون سینک بنیانگذار شرکت سینک پارتنرز و نویسنده است. شهرت سایمون سینک مرهون مفاهیم مشهور او همچون «دایره طلایی» و «با چرا شروع کنید» است. سایمون سینک همچنین از اعضای اندیشکده سیاستگذاری جهانی «رَند کورپوریشن» نیز به حساب می آید.

 

سینک دارای مدرک کارشناسی در رشته انسان شناسی فرهنگی از دانشگاه برندایس است. او در ابتدا قصد داشت در دانشگاه سیتی لندن در رشته وکالت تحصیل کند، ولی دانشکده حقوق را رها کرد و به تبلیغات روی آورد. سایمون سینک پیش از آنکه شرکت خودش،‌ سینک پارتنرز را راه اندازی کند، در دو شرکت از مشهورترین شرکت های تبلیغاتی جهان اگیلوی اند بنسون و هاواس کریتیو مشغول به کار بود.

 

امروز سایمون سینک، به همراه شرکتش به مدیران، رهبران و سازمان آموزاند که چطور الهام بخش دیگران باشند. او هدف خود و شرکتش را ایجاد جهانی می داند که در آن اکثر مردم با رضایت کامل از محل کار به منزل برگردند. دیدگاه های غیر متعارف و ابتکاری سایمون سینک درباره کسب و کار و تجارت و مدیریت توجهات بین المللی را به او جلب کرده است. سینک همواره دعوت به دیدار با رهبران و مدیران سازمان ها و شرکت های بزرگ دنیا از جمله مایکروسافت، اِی ‌او اِل، نیویورک باله و اعضای کنگره آمریکا می شود.

 

سایمون سینک همچنین سخنران انگیزشی مشهور در سطح دنیاست که همیشه در همایش ها و گردهمایی های شرکتی در سراسر جهان حضور پیدا می کند. علاوه بر این، سایمون سینک برای بسیاری مطبوعات آمریکایی و بین المللی از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست، هوستون کرونیکل، فَست کمپانی، رادیو ملی آمریکا (NPR) و بلومبرگ بیزینس ‌قلم می زند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین کتاب های انگیزشی دنیا «

 

 

معرفی آثار و کتاب های سایمون سینک

 

کتاب های سایمون سینک

 

سایمون سینک تا به حال ۵ کتاب به رشته تحریر در آورده که هر ۵ کتاب در فهرست پرفروش ترین کتاب های حوزه مدیریت و کارآفرینی قرار گرفتند. اولین کتاب سایمون سینک «با چرا شروع کنید» نام داشت که در اکتبر سال ۲۰۰۹ منتشر شد. کتاب دوم او «رهبران آخر از همه غذا می خورند» هم در فهرست پرفروش ترین کتاب های روزنامه های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز قرار گرفت. سایمون سینک که سخنران انگیزشی بسیار موفقی به حساب می آید، به عنوان سخنران انگیزشی در نشست پیمان جهانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ حضور پیدا کرده است. او همچنین از سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین بار در رویدادهای تداکس (TEDx) شرکت کرده است.

حتما بخوانید  نقد و بررسی کتاب «داستان های ماشین تحریر» اثر تام هنکس

 

 

کتاب «با چرا شروع کنید»؛ از پرفروش ترین کتاب های سایمون سینک

 

کتاب «با چرا شروع کنید»؛ از پرفروش ترین کتاب های سایمون سینک

 

سال چاپ: ۲۰۰۹

تعداد صفحات: ۲۵۵ صفحه

امتیاز Goodreads: ۴،۱

امتیاز Booktopia: ۴،۵

ترجمه فارسی: دارد (انتشارات آموخته چاپ ۱۳۹۷ و نسل نو اندیش ۱۳۹۹)

نسخه الکترونیکی: دارد

 

سایمون سینک در سال ۲۰۰۹ با کتاب «با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام‌ بخش دیگران می‌ شوند؟»، آغازگر حرکتی بود که طی آن به خوانندگانش کمک می کرد در کار خود هر چه بیشتر الهام بخش باشند و به همکاران و مشتریان خود نیز الهام ببخشند. این کتاب سایمون سینک از آن زمان تا به حال، میلیون ها خواننده در سرتاسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده از جمله بیش از ۲۸ میلیون نفری که ویدئوی سخنرانی او در رویداد تداکس را تماشا کرده اند. ویدئویی که به سومین ویدئو پربیننده تِد نیز تبدیل شده است.

 

شاید مشاهیری همچون مارتین لوتر کینگ، استیو جابز و برادران رایت نقاط مشترک کمی داشتند، ولی همه آنها با چرا شروع می کردند. آنان به خوبی دریافتند بودند که مردم تا زمانی که واقعا چرایی کالا، خدمات یا اندیشه ای را درک نکنند قادر به خریداری یا پذیرفتن آن نخواهند بود. سایمون سینک با کتاب«با چرا شروع کنید»، نشان می دهد رهبرانی که بیشترین تاثیر را در جهان داشتند، همه به یک شکل فکر و عمل کرده و با دیگران ارتباط برقرار می کنند. و راهی که آنان در پیش گرفتند اساسا برعکس کاری است که دیگران انجام می دهند. او این مفهوم قدرتمند را «دایره طلایی» نامگذاری و چارچوبی فراهم کرده که می توان طبق آن سازمانی را بنا نهاد، به حرکت ها جهت داد و الهام بخش دیگران بود که همه اینها با چرا شروع می شود!

 

 

کتاب «رهبران آخر غذا می‌ خورند» از بهترین کتاب ‌های سایمون سینک

 

کتاب «رهبران آخر غذا می‌ خورند» از بهترین کتاب ‌های سایمون سینک

 

سال چاپ: ۲۰۱۴

تعداد صفحات: ۳۶۸ صفحه

امتیاز Goodreads: ۴،۱

امتیاز Audible: ۴،۷

امتیاز انتشارات جنگل: ۴،۳

ترجمه فارسی: دارد (انتشارات آریانا قلم و سخنکده هر دو ۱۳۹۴)

نسخه الکترونیکی: دارد

 

 

جهانی را تصور کنید که همه پر از ایده و الهام هستند. آنها در طول روز احساس ارزشمندی، اعتماد و رضایت می کنند و با همین حس نیز به منزل بر می گردند. شاید این طرز فکر تا حدی دیوانه وار به نظر برسد، ولی آنقدرها دور از دسترس نیست. امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت های موفق، محیط کاری را پدید آوردند که کارکنان آن به بهترین شکل با یکدیگر همکاری کرده و موفق به انجام کارهای چشمگیری می شوند.

 

سایمون سینک دریافته، برخی تیم ها چنان به یکدیگر اعتماد دارند که واقعا حاضرند خودشان را وفق دیگران کنند. ولی در سایر تیم ها اصلا چنین نیست. ولی چرا چنین است؟ او پاسخ این سوال را در حین گفتگو با یک ژنرال سپاه تفنگداران دریایی (ارتش آمریکا) دریافت. این ژنرال به سینک گفت، رهبران آخر از همه غذا می خورند. سایمون سینک مشاهده کرد، وقتی نوبت به غذا خوردن می رسد، ژنرال ها و افسران رده بالا و با تجربه در انتهای صف جای می گیرند.

 

اگرچه این کار در سالن های غذاخوری نمادین است، ولی در میدان جنگ همه چیز جدی است. یعنی رهبران آسایش و حتی جان خود را به خاطر دیگران فدا می کنند. بسیاری از محیط های کاری مملو از بدبینی، بدگمانی و نفع شخصی هستند. اما بهترین شرکت ها همیشه سعی دارند سطح اعتماد و همکاری ها را افزایش دهند. سایمون سینک در کتاب «رهبران آخر غذا می‌ خورند»، این مفاهیم را با تعریف کردن داستان های جذابی از ارتش تا کسب و کارهای بزرگ، سازمان های دولتی و بانک ها روشن می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی کتاب های برنده جایزه نوبل «

 

 

کتاب «با هم بودن برای بهتر بودن» اثر تحسین شده سایمون سینک

 

کتاب «با هم بودن برای بهتر بودن» اثر تحسین شده سایمون سینک

 

سال چاپ: ۲۰۱۶

تعداد صفحات: ۱۶۶ صفحه

امتیاز Goodreads: ۴،۲

امتیاز Booktopia: ۳،۵

امتیاز Barnes & Noble: ۵

حتما بخوانید  13 اصل کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

ترجمه فارسی: دارد (انتشارات کتاب مهربان ۱۳۹۶)

نسخه الکترونیکی: دارد

 

 

کتاب «با هم بودن برای بهتر بودن» کتاب کوچکی برای الهام گرفتن و الهام بخشیدن با نویسندگی سایمون سینک و تصویرگری اتان ام. آلدریج است. سایمون سینک کتاب «با هم بودن برای بهتر بودن» را در قالب داستان هایی که برای سه دوست اتفاق می افتد بازگو می کند. برای خوانندگان ماجراهایی که برای سه کودک کتاب رخ می دهد به نوعی نمادی از دنیای کسب و کار و طی کردن مسیر شغلی هستند. کودکان کتاب سایمون سینک باید برای اینکه طعمه افکار منفی و مضر نشوند با یکدیگر همکاری کنند.

 

به جز این پیام های کتاب تنها در خوانندگان بزرگسال خلاصه نمی شود. بلکه با توجه به محتوای کتاب و قالب آن (داستان های تصویری) خوانندگان نوجوان نیز می توانند از آن پیام های زیادی از اعتماد به نفس، همکاری و کار تیمی، ایستادن در برابر زورگویان و عبور از موانع و مشکلات را بیاموزند. کتاب «با هم بودن برای بهتر بودن» نوشته سایمون سینک برای هدیه دادن هم ایده آل است. حتی در صفحه اول کتاب جای مشخصی با عبارت «از طرف… تقدیم به…» نیز مشخص شده تا کار شما برای هدیه دادن کتاب را راحت تر کند!

 

 

کتاب بازی بی نهایت؛ جدیدترین اثر سایمون سینک

 

کتاب بازی بی نهایت؛ جدیدترین اثر سایمون سینک

 

سال چاپ: ۲۰۱۸

تعداد صفحات: ۲۵۱

امتیاز Goodreads: ۴،۲

امتیاز انتشارات جنگل: ۳،۵

امتیاز Audible.com: ۴،۸

ترجمه فارسی: دارد (انتشارات نوین، همزمان با انتشار نسخه اصلی در آمریکا)

نسخه الکترونیکی: دارد

 

 

در بازی های محدود به مانند فوتبال و شطرنج، بازیکنان شناخته شده اند، قوانین نیز ثابت بوده و بازی نقطه پایانی دارد. برندگان و بازندگان بازی نیز به راحتی مشخص می شوند. ولی در بازی های نامحدود و بی نهایت همچون تجارت، سیاست یا زندگی بازیکنان می آیند و می روند، قوانین ثابت نیستند و نقطه پایانی مشخصی نیز وجود ندارد. در یک بازی بی نهایت برنده و بازنده ای نیز در کار نیست. بلکه تنها عقب و جلو بودن وجود دارد.

 

سایمون سینک هر چه بیشتر تفاوت های بین بازی محدود و بی نهایت را درک می کرد، بیشتر و بیشتر مصداق های بازی های بی نهایت را دنیای پیرامونش می دید. او شاهد کشمکش های مختلف در سازمان ها و کسب و کارها بود. جایی که رهبران و مدیرانش سعی می کردند با ذهنیت و طرز فکری محدود در یک بازی بی نهایت پیروز شوند. به این ترتیب، نتیجه ای که این سازمان ها به دست می آورند نیز چیزی جز شکست نیست.

 

ولی در مقابل رهبرانی که به استقبال ذهنیت بازی بی نهایت می روند، درست نقطه عکس هستند. آنها می توانند سازمان های قوی تر، مبتکرتر و الهام بخشی را پدید بیاورند. کارکنان این کسب و کارها نیز به یکدیگر و رهبران خود اعتماد دارند. آنها از انعطاف پذیری بیشتری برای پیشرفت در دنیای همواره در حال تغییر برخوردارند. نهایتا آنان کسانی هستند که می توانند با دستی پر به استقبال آینده بروند. سایمون سینک حتی تا جایی پیشرفته که عقیده دارد، ذهنیت بازی بی نهایت پیش شرط موفقیت هر رهبری است که دوست دارد تیمی که تحویل گرفته را به بهترین شکل تحویل دهد.

 

 

بیشتر بخوانید » درباره هانریش بل و آثار مشهورش « 

 

 

جمع بندی نهایی

 

سایمون یک نویسنده خوشبین و پرشور است که اعتقاد راسخی به آینده ای روشن دارد. سایمون سینک را «آینده نگریِ متفکر با هوشی بی نظیر» وصف کردند که به رهبران و سازمان ها چگونه الهام بخشیدن را یاد می دهد. سایمون سینک هدفی بلندپروازانه در ذهن دارد. او می خواهد روی اکثر مردم جهان بتوانند در محل کار خود الهام بخش بوده، احساس امنیت کرده و با رضایت کامل به خانه بازگردند. سایمون سینک علاوه بر اینکه مشاور و یکی از الهام ‌بخش ‌ترین سخنرانان جهان است، کتاب های پرفروشی نیز به چاپ رسانده است. کتاب هایی که در این مطلب معرفی کردیم نیز برخی از معروف ترین کتاب های این نویسنده و سخنران پرآوازه آمریکایی هستند.

 

 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین کتاب های صنعت خرده فروشی در ۲۰۲۱ 

 

 

منابع: toolshero، booktopia، penguinrandomhouse، adlibris، readbrightly

 

کالابرگ الکترونیک