۱۰ تا از بهترین فیلم‌های برد پیت که حتما باید ببینید + امتیاز IMDB

۱۰ تا از بهترین فیلم‌های برد پیت که حتما باید ببینید + امتیاز IMDB


31 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 تا از بهترین فیلم‌های برد پیت که حتما باید ببینید + امتیاز IMDB

برد پیت که یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران هالیوود و سینمای جهان محسوب می‌شود در طول زندگی حرفه‌ای خود که به سال ۱۹۸۷ بازمی‌گردد، پیوسته بازی‌های تحسین‌شده‌ای را ارائه کرده و جوایز بسیاری را از جمله دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار دریافت کرده ‌است. در این مطلب از مجله کوروش ۱۰ تا از بهترین فیلم‌های برد پیت در سایت IMDB را با هم بررسی می‌کنیم. (در این رتبه‌بندی فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش‌های کوچک یا کوتاهی داشته است، مثل True Romance یا Thelma & Louise در نظر گرفته نشده‌اند.) با سرویس هنر و سینما همراه باشید.

 

 

۱- باشگاه مشت‌زنی (۱۹۹۹)

 

1- باشگاه مشت‌زنی (1999) جزو 10 فیلم برتر برد پیت

 

امتیاز IMDB: ۸.۸

امتیاز متاکریتیک: ۶۶

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر، میت لوف، زک گرینیر

 

خلاصه داستان فیلم Fight Club: باشگاه مشت زنی یکی از بهترین فیلم‌های برد پیت و جزو آثار مشهور هالیوود است. یک کارمند اداری (با بازی ادوارد نورتون) که از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برد در یکی از سفرهای کاری خود با صابون‌ساز عجیب و مرموزی به نام  «تایلر دارن» (با بازی برد پیت) آشنا می‌شود. در ادامه داستان آنها یک باشگاه مبارزه زیرزمینی تشکیل می‌دهند که همین شروعی است برای درگیر شدن آنها در اتفاقات عجیب و غریب بیشتری…

 

۲- حرامزاده‌های لعنتی (۲۰۰۹)

 

امتیاز IMDB: ۸.۳

امتیاز متاکریتیک: ۶۹

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

بازیگران: برد پیت، مایکل فاسبندر، کریستوف والتز، دیانه کروگر، الی راث، ملانی لوران

 

خلاصه داستان فیلم Inglourious Basterds: در فرانسه تحت اشغال نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم، برنامه‌ای برای ترور رهبران نازی توسط گروه خشنی از سربازان یهودی آمریکایی به نام حرامزاده‌ها (به رهبری آلدو رین با بازی برد پیت) با برنامه‌های انتقام‌جویانه شوشانا (با بازی ملانی لوران) از شخصی به نام هانس لانزا (با بازی کریستوف) به خاطر کشتن خانواده‌اش، هم‌زمان می‌شود.

 

۳- هفت (۱۹۹۵)

 

امتیاز IMDB: ۸.۶

امتیاز متاکریتیک: ۶۵

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: مورگان فریمن، برد پیت، کوین اسپیسی، اندرو کوین واکر

 

خلاصه داستان فیلم Seven: هفت نه تنها جزو بهترین فیلم‌های برد پیت که یکی از شاهکارهای سینمای معاصر است. کارآگاه تازه‌کاری که اخیراً انتقالی گرفته است (میلز با بازی برد پیت) و کارآگاه دیگری که به زودی بازنشسته می‌شود (سامرست با بازی مورگان فریمن)، درگیر پرونده‌ی یک قاتل زنجیره‌ای (جان دو با بازی کوین اسپیسی) هستند که از هفت گناه کبیره (شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت) به عنوان انگیزه خود استفاده می‌کند.

حتما بخوانید  معرفی و نقد سریال «این ما هستیم (This Is Us)»

 

بیشتر بخوانید: نقد فیلم منک (Mank) جدیدترین اثر دیوید فینچر

 

۴- مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸)

 

مورد عجیب بنجامین باتن از بهترین فیلم های برد پیت

 

امتیاز IMDB: ۷.۸

امتیاز متاکریتیک: ۷۰

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، تیلدا سوئینتن، جولیا اورمند

 

خلاصه داستان فیلم The Curious Case of Benjamin Button: شخصیت اصلی این فیلم (بنجامین باتن با بازی برد پیت) که از یک داستان کوتاه نوشته‌ی «اسکات فیتزجرالد» الهام گرفته شده است در روز پایان جنگ جهانی اول به شکل یک پیرمرد متولد می‌شود و با گذشت زمان برخلاف دیگران که هر روز پیرتر می‌شوند، او جوان‌تر می‌شود. مورد عجیب بنجامین باتن نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است و در ۳ بخش برنده جایزه اسکار و ۵ بخش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

 

۵- قاپ‌زنی (۲۰۰۰)

 

قاپ زنی جزو بهترین فیلم های برد پیت

 

امتیاز IMDB: ۸.۳

امتیاز متاکریتیک: ۵۵

کارگردان: گای ریچی

بازیگران: جیسون استاتهام، برد پیت، استیون گراهام، وینی جونز

 

خلاصه داستان فیلم Snatch: داستان فیلم با سرقت یک الماس گرانقیمت توسط شخصی به نام فرانکی (با بازی بنیسیو دل تورو) آغاز می‌شود و در ادامه داستان افراد دیگری قصد دارند تا الماس را از دست او بیرون بیاورند.

از طرفی دیگر شخصی به نام ترکیش (ترتیب‌ دهنده مسابقات بوکس با بازی جیسون استاتهام) و همدستش تامی (با بازی استیون گراهام) از میکی (با بازی برد پیت) می‌خواهند تا در یک مسابقه مشت‌زنی شکست بخورد، اما هنگامی که او حریفش را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد همه چیز پیچیده می‌شود.

 

۶- تروی (۲۰۰۴)

 

امتیاز IMDB: ۷.۳

امتیاز متاکریتیک: ۵۶

کارگردان: ولفگانگ پترسن

بازیگران: برد پیت، اریک بانا، اورلاندو بلوم

 

خلاصه داستان فیلم Troy: این فیلم که اقتباسی از «ایلیاد» اثر حماسی «هومر» است، حمله به تروی توسط نیروهای متحد یونانی را به تصویر می‌کشد و سرنوشت مردان درگیر در آن را شرح می‌دهد. برد پیت در این فیلم در نقش آشیل، قهرمان اسطوره‌ای یونان در جنگ تروآ، ظاهر می‌شود. یونانی‌ها می‌توانند با کمک او با افراد تروآ مبارزه کنند و به پیروزی برسند.

 

۷- ۱۲ میمون (۱۹۹۵)

 

فیلم 12 میمون با بازی برد پیت

 

امتیاز IMDB: ۸

امتیاز متاکریتیک: ۷۴

کارگردان: تری گیلیام

بازیگران: بروس ویلیس، برد پیت، مادلین استو، جوزف ملیتو

 

خلاصه داستان فیلم ۱۲ Monkeys: داستان فیلم درباره انتشار ویروس کشنده‌ای در سال ۱۹۹۶ است که منجر به مرگ جمعیت زیادی از انسان‌های کره زمین می‌شود. در همین راستا در سال ۲۰۳۵ یک زندانی داوطلب با ماشین زمان به گذشته فرستاده می‌شود تا اطلاعاتی درباره گروهی به نام ۱۲ میمون، که احتمال می‌رود مسئول انتشار ویروس باشند، جمع‌آوری کند. اما او به اشتباه به سال ۱۹۹۰ و یک بیمارستان روانی می‌رود و آنجا با یک بیمار روانی به نام جفری گوینز (با بازی برد پیت) مواجه می‌شود.

حتما بخوانید  معرفی بهترین سریال های کمدی تاریخ | ۴۰ سریال کمدی خارجی

 

۸- ۱۱ یار اوشن (۲۰۰۱)

 

امتیاز IMDB: ۷.۷

امتیاز متاکریتیک: ۷۴

کارگردان: استیون سودربرگ

بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، جولیا رابرتز، مت دیمون، اندی گارسیا

خلاصه داستان فیلم Ocean’s Eleven: «یازده یار اوشن» جزو بهترین فیلم‌های برد پیت است. دنی اوشن (با بازی جرج کلونی) و ده همدستش قصد دارند به طور هم‌زمان از سه کازینو در لاس وگاس سرقت کنند. البته این کار آسانی نیست، زیرا آنها قصد دارند مخفیانه وارد و با ۱۵۰ میلیون دلار خارج شوند. برد پیت در این فیلم نقش دوست قدیمی «دنی» را بازی می‌کند که به بازیگران قمار یاد می‌دهد و یکی از اعضای این گروه ۱۱ نفره محسوب می‌شود.

 

۹- قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل (۲۰۰۷)

 

قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل (2007) در لیست بهترین فیلم‌های برد پیت

 

امتیاز IMDB: ۷.۵

امتیاز متاکریتیک: ۶۸

کارگردان: اندرو دامینیک

بازیگران: برد پیت، کیسی افلک، سم شپرد، مری-لوئیز پارکر

 

خلاصه داستان فیلم The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford: این فیلم که بر پایه‌ی رمانی با همین نام نوشته‌ی «ران هنسن» ساخته شده است، هفت ماه آخر زندگی قانون شکن معروفی به نام جسی جیمز (با بازی برد پیت) را نمایش می‌دهد. داستان با سرقت قطار «بلو کات» در سال ۱۸۸۱ شروع شده و با ترور او به دست «رابرت فورد» (با بازی کیسی افلک) به پایان می‌رسد.

 

۱۰- خفتگان (۱۹۹۶)

 

امتیاز IMDB: ۷.۵

امتیاز متاکریتیک: ۴۹

کارگردان: بری لوینسون

بازیگران: رابرت دنیرو، کوین بیکن، برد پیت، جیسون پاتریک، داستین هافمن

 

خلاصه داستان فیلم Sleepers: چهار دوست نوجوان به نام‌های لورنزو (با بازی جیسون پاتریک)، مایکل (با بازی برد پیت)، جان (با بازی ران الدارد) و تامی (با بازی بیلی کروداپ)، پس از اینکه به صورت اتفاقی و در اثر یک شوخی باعث آسیب دیدن پیرمردی می‌شوند، به یک بازداشتگاه فرستاده شده و در آنجا مورد آزار و خشونت قرار می‌گیرند. سیزده سال بعد، در یک برخورد تصادفی غیرمنتظره با نگهبان سابق بازداشتگاه، فرصتی برای انتقام پیدا می‌کنند.

 

منبع: imdb

 

 

کالابرگ الکترونیک