۴ روش ساده برای ساختن یک برند شخصی به یاد ماندنی در سال ۲۰۲۲

۴ روش ساده برای ساختن یک برند شخصی به یاد ماندنی در سال ۲۰۲۲


29 آذر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ روش ساده برای ساختن یک برند شخصی به یاد ماندنی در سال ۲۰۲۲

برند شخصی (Personal Brand) در آینده نقش بسیار مهمتری را ایفا خواهد کرد. وقتی به شرکت‌هایی مانند تسلا، مایکروسافت و ویرجین فکر می‌کنید، نخستین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ احتمالا محصولات آنها نخواهد بود. بیشتر اوقات نام بنیان‌گذاران آنهاست که به ذهن خطور می‌کند. افرادی چون ایلان ماسک، بیل گیتس و ریچارد برانسون؛ این همان پرسونال برند است که از آن صحبت می‌کنیم. در این مقاله از مجله سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به بررسی اینکه برند شخصی چیست، اهمیت برند شخصی و روش‌های ساختن برند شخصی می‌پردازیم.

 

اهمیت برند شخصی (Personal Brand)

 

اهمیت برند شخصی (Personal Brand)

 

علی رغم این که سه شرکتی که در بالا نام‌شان را ذکر کردیم، در صنعت مربوطه خود پیشرو هستند، وجه مشترک هر سه آنها بنیان‌گذاران آنها هستند که به عنوان چهره‌های عمومی شناخته شده و دارای برند شخصی (Personal Brand) قدرتمندی هستند.

 

اگر قرار بود هر یک از این چهره‌ها وارد محل کاری در هر نقطه جهان شوند و درخواست کار کنند، شکی نیست که همه آنها در یک لحظه استخدام می‌شدند. صرف نظر از این که چیزی در مورد تجارتی که قرار بود در آن مشغول به فعالیت شوند، می‌دانستند یا نه. استفاده از قدرت ارتباط و تعامل انسانی و یک برند شخصی به یاد ماندنی می‌تواند دنیای تجارت و کسب و کار قدرتمندی را برای شما رقم بزند.

 

 

برند شخصی چیست؟

 

از نظر حرفه ای، برند شخصی (Personal Brand) شما تصویری است که مردم از شما می‌بینند. این موضوع می‌تواند ترکیبی از نحوه نگاه آنها به شما در زندگی واقعی، نحوه نمایش رسانه‌ها از شما و یا تصوری باشد که مردم از اطلاعات آنلاین موجود در مورد شما به‌دست می‌آورند.

 

 

چرا برند شخصی (Personal Brand) می‌خواهید؟

 

چرا برند شخصی (Personal Brand) می‌خواهید؟

 

برند شخصی (Personal Brand) می‌تواند از نظر حرفه‌ای برای شما حیاتی باشد. در واقع برند شخصی، ارائه شما به مشتریان فعلی و بالقوه است. برند شخصی به شما فرصت می‌دهد تا مطمئن شوید که مردم شما را آن طور که می‌خواهید می‌بینند، به جای این که به شیوه خودسرانه و احتمالا مضر به شما نگاه کنند.

 

پرسونال برند این فرصت را به شما می‌دهد تا نقاط قوت و علایق خود را برجسته کنید. این به مردم کمک می‌کند تا باور کنند که شما را بهتر می‌شناسند. مردم به کسانی که احساس می‌کنند می‌شناسند، اعتماد بسیار بیشتری دارند. حتی افرادی که هرگز شخصا آنها را ندیده‌اند.

حتما بخوانید  نگاهی به دلایل تغییر لوگو برندهای تجاری مشهور در دنیا

چرا ساختن برند شخصی مهم است؟

 

اگر می‌خواهید تاثیرگذار در نظر گرفته شوید، باید یک برند شخصی (Personal Brand) قوی ایجاد کنید. برند شخصی به شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شوید. می‌توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت خود در زمینه‌های تخصصی خود استفاده کنید. از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می‌کند. این پرسونال برند شما است که به شما کمک می‌کند تا از هزاران نفر دیگر مانند خودتان متمایز شوید.

 

نسل هزاره‌ها نسبت به تبلیغات بی‌اعتماد هستند. ۸۴ درصد از هزاره‌ها به تبلیغات و به برندهایی که آنها ایجاد می‌کنند، اعتماد ندارند. با این حال آنها آماده هستند تا به افرادی که احساس می‌کنند می‌شناسند، اعتماد کنند. حتی افراد تجاری پشت برندهایی که بسیار از آنها متنفرند. این به معنای بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی کسب و کارها است. در واقع این یکی از دلایل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر است.

 

نکات مهم در مسیر ساختن برند شخصی (Personal Brand)

 

نکات مهم در مسیر ساختن برند شخصی (Personal Brand)

 

 

همان طور که گفته شد، برای شروع ساختن برند شخصی هرگز زود نیست. اگر در دنیای برندسازی شخصی تازه کار هستید، چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از ورود در نظر بگیرید.

 

ارزش، ارزش، ارزش!

 

وقتی نوبت به ساختن یک برند شخصی می‌رسد، نه تنها باید به این توجه کنید که همه چیز حول شما متمرکز شود، بلکه باید بدانید که چگونه از طریق کارتان ارزشی را به مردم ارائه دهید. خوب است که محتوایی ایجاد کنید که مختص نقاط ضعف و یا دردناک مخاطبان باشد. اما جایی که واقعا در مردم اعتماد ایجاد می‌کنید، همان زمانی است که ارزشی را خلق می‌کنید و انتظار چیزی در ازای آن را ندارید. این همان چیزی است که «گری وی» به زبان ساده از آن یاد می‌کند: ارزش خلق کنید و سپس به سراغ فروش بروید.

 

شفاف و قابل اعتماد باشید

 

یکی از مواردی که در رسانه‌های اجتماعی کم دیده می‌شود، میزان شفافیت و اعتبار است. زمان زیادی نمی‌خواهد تا مردمی را ببینیم که ماشین‌ها شیوه زندگی و اعداد درآمدشان را تغییر می‌دهند. در حالی که نیمی از آنها اجاره‌ای هستند و سودی به همراه ندارند. رهبران واقعی از پلتفرم‌های خود برای انتشار پیام خود به شیوه‌ای شفاف و معتبر استفاده می‌کند.

 

«کارولینا هابسون» در مقاله‌ای در نیوزویک می‌گوید: «بزرگ‌ترین رهبران زندگی من همیشه با افشای کامل بردها و باخت‌های خود رهبری کرده‌اند و هرگز از نشان دادن همه آنها هراس نداشته‌اند. واقعی بودن بهترین شکل رهبری است.»

 

هدف را مشخص کنید

 

همان طور که گفته شد شفافیت، نوعی قدرت است. وقتی صحبت از برند شخصی شما می‌شود، باید شفافیت کامل داشته باشید. این شفافیت شامل جایگاه، پیام و مخاطب شما می‌شود. اگر در مقابل جمعی از متخصصان نرم افزار در مورد بچه گربه‌ها صحبت می‌کنید، به احتمال زیاد پیام شما فقط برای خودتان مهم است. قبل از سرمایه‌گذاری هنگفت بر روی برند شخصی خود، دقیقا در مورد آن چه که می‌خواهید انجام دهید، شفاف‌سازی کنید. در چنین شرایطی خیلی سریع تر مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد.

حتما بخوانید  چطور یک پیوت (Pivot) موفق در کسب و کار داشته باشیم

سرگرم‌کننده باشید

 

خسته‌کننده و کسل‌کننده رفتار نکنید. حقیقت این است که میلیون‌ها نفر در دنیای بیرون وجود دارند که سعی می‌کنند پیام‌های مشابهی با شما را به مردم برسانند. اگر مردم را سرگرم نکنید، به احتمال زیاد آنها مدت زیادی در اطراف شما باقی نخواهند ماند. بهتر است راه منحصر به فرد و سرگرم‌کننده خود را برای تاثیرگذاری، درگیر کردن مخاطب و الهام بخشیدن به او پیدا کنید.

چندین تکنیک دیگر برای ساختن برند شخصی (Personal Brand)

 

چندین تکنیک دیگر برای ساختن برند شخصی (Personal Brand)

 

دنیای آفلاین را فراموش نکنید. برند شخصی شما باید تمام مکان‌هایی که مشتریان شما می‌توانند با شما روبه‌رو شوند را در برگیرد. کارت ویزیت به سبک قدیمی به همان اندازه که صفحات اجتماعی برای برند‌سازی حیاتی هستند، لازم است. هرجا که می‌روید، کارت ویزیت همراه داشته باشید. این موضوع به اندازه ۴۰ سال تکرار شده است.

 

هر زمان که فرصت برقراری ارتباط با شخص جدیدی را داشتید که با مخاطب هدف شما مطابقت دارد، یک کارت ویزیت به او بدهید. در حالت ایده‌آل شما می‌خواهید که برند شخصی شما تمام زندگی عمومی‌تان را در بر بگیرد. بنابراین حتی نحوه لباس پوشیدن شما، شما را هر زمان که در یک موقعیت عمومی قرار می‌گیرید توصیف می‌کند.

 

نمی‌توان تصور کرد که دونالد ترامپ با شلوار جین کهنه و تیشرت در خیابان پرسه بزند. همان طور که نمی‌توان انتظار داشت که یک ستاره موسیقی راک با یک کت و شلوار شیک به خرید برود. کل تصویر عمومی شما با شخصیت برند شخصی شما باید مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت آگاهی از برند با تشخیص برند

 

 

سخن پایانی

 

برند شخصی شما چگونگی ظاهر شدنتان در دنیای بیرونی است. برند شخصی شما منجر به افزایش فروش نمی شود بلکه سبب می‌شود به عنوان صاحب یک کسب و کار یا کسب و کاری واحد به گونه ای به مخاطبان تان شناسانده شوید که به شما رجوع کنند. برای ساختن یک برند شخصی (Personal Brand) نکات زیادی را باید در نظر گرفت. این نکات چه شامل نقطه نظرهای رفتاری و چه شامل پوشش، گفتار و ظواهر هستند. اما به طور کلی آن چه برای مخاطبان مهم است، صداقت و شفافیت شما در نشان دادن آن چه که هستید، است.

 

 

منبع: entrepreneur

 

 

کالابرگ الکترونیک