طرز تهیه بالم لب خانگی با ۵ طعم مختلف در ۵ دقیقه

طرز تهیه بالم لب خانگی با ۵ طعم مختلف در ۵ دقیقه


7 تیر 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بالم لب خانگی با ۵ طعم مختلف در 5 دقیقه

خشک شدن و پوسته شدن لب‌ها به خصوص در فصل‌ها سرد و در زمان سرماخوردگی، یکی از بدترین تجربه‌هایی است که هر فردی ممکن است با آن روبرو شود. بهترین روش برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب‌ها، استفاده از بالم لب است. بالم لب یک نوع پماد یا موم خاص است که از آن برای نرم کردن لب‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید خودتان در خانه با رنگ‌ها و اسانس‌های مختلف اقدام به ساخت بالم لب خانگی کنید. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید طرز تهیه بالم لب را سرویس سلامت یاد بگیرید.

 

 

بالم لب چیست؟

 

بالم لب چیست؟

 

بالم لب نوعی نرم کننده برای آبرسانی به سطح پوست لب است که بدون اینکه روی لب ایجاد سنگینی و چسبندگی کند، از ترک و خشکی آن جلوگیری می‌کند. به طور معمولاً برای تهیه انواع بالم لب از نرم کننده‌های طبیعی مثل موم، عسل، انواع روغن‌های گیاهی و پارافین در کنار ویتامین‌ها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از بالم لب این است که روی سطح لب ما برخلاف سایر بخش‌های پوست هیچ غدد چربی وجود نداد و از همین رو لب‌ها بیشتر از هر قسمت دیگر پوست دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شوند.

 

از طرف دیگر بالم لب رنگ دهنده نیز یک روش ساده برای نرم کردن لب و کمی رنگ بخشیدن به آن است. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین بالم لب چیست، باید نوع مواد تشکیل دهنده و همچنین کیفیت محصول را مد نظر قرار دهید. به طور کلی ساخت بالم لب خانگی بسیار ساده است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را با هر اسانسی که دوست دارید، تهیه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ و تناژ پوست

 

 

طرز تهیه بالم لب خانگی

 

طرز تهیه بالم لب خانگی

 

مواد لازم

 

موم درجه یک آرایشی: ۱ قاشق غذاخوری

روغن نارگیل اصل: ۲ قاشق غذاخوری

روغن معطر طبیعی یا اسانس: ۱۵ تا ۲۰ قطره

دارچین و روغن دارچین: به مقدار لازم

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی موزی خانگی به ۴ روش مختلف

ظرف کوچک

 

 

طرز تهیه بالم لب ساده با روغن نارگیل

 

طرز تهیه بالم لب ساده با روغن نارگیل

 

برای ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل ابتدا باید موم را روی حرارت قرار دهید تا کاملاً ذوب شوند. برای این کار بهتر است موم را در یک ظرف مناسب مایکروویو بریزید و برای ۳۰ ثانیه در آن قرار دهید. سپس آن را خوب هم بزنید و ۳۰ ثانیه دیگر در مایکروویو بگذارید. بعد از اینکه موم کمی شل شد، ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. ترکیب موم و روغن نارگیل را برای ۳۰ ثانیه دیگر در مایکروویو قرار دهید و اگر لازم شد بعد از هم زدن ۳۰ ثانیه دیگر این کار را انجام دهید تا موم‌ها کاملاً آب شوند.

 

بعد از اینکه مواد به صورت مایع رقیقی درآمد، در این مرحله از طرز تهیه بالم لب با روغن نارگیل و موم باید آن را داخل ظرف کوچکی بریزید و صبر کنید تا خشک شود. به جای استفاده از ظرف‌های کوچک می‌توانید از ظرف‌های خالی شده رژ لب‌های قدیمی‌تان نیز استفاده کنید و با کمک سرنگ مواد را داخل ظرف شسته شده رژ لب بریزید.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل

 

 

طرز تهیه بالم لب خانگی میوه‌ای

 

طرز تهیه بالم لب میوه‌ای

 

برای تهیه بالم لب با اسانس نارنج یا پرتقال، می‌توانید از روغن یا اسانس طبیعی این میوه‌ها استفاده کنید. این بالم لب بهترین آبرسان لب با عطری دلپذیر است که حس تازگی و طراوت خوبی به پوست لب‌ها می‌دهد. برای درست کردن این بالم لب میوه‌ای باید کلیه مراحل را همانند قبل انجام دهید و در انتهای حدود ۲۰ قطره روغن طبیعی نارنج یا هر میوه‌ای که دوست دارید، به بالم لبتان اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه بالم لب خانگی با عسل

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

طرز تهیه بالم لب با عسل

 

برای اینکه بالم لب خانگی‌تان خواص بیشتری داشته باشد و از خشکی لب‌هایتان بهتر جلوگیری کند، می‌توانید بالم لب با عسل درست کنید. برای درست کردن بالم لب با عسل باید بعد از اضافه کردن اسانس ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل نیز به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. در صورت نیاز بهتر است بعد از اضافه کردن عسل چند ثانیه ترکیب بالم لب را در مایکروویو قرار دهید. سپس آن را در ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود.

حتما بخوانید  ۴ طرز پخت گوشت در هواپز به صورت استیک، کباب، بیکن و شیشلیک

 

 

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز عسل

 

 

طرز تهیه بالم لب خانگی دارچینی

 

طرز تهیه بالم لب دارچینی

 

اگر هنوز شک دارید که بهترین بالم لب چیست و چه طعم و اسانسی دارد، بهتر است این بالم لب جذاب دارچینی را امتحان کنید. این بالم لب رنگ دهنده کمی نیز موجب تیره شدن و رنگ دادن به لب‌هایتان می‌شود. برای ساخت بهترین آبرسان لب با دارچین باید همانند مراحل قبل موم و روغن نارگیل را آب کنید. پس مقداری روغن دارچین به همراه پودر دارچین به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. می‌توانید از کمی پودر زنجبیل نیز در این بالم لب استفاده کنید. این بالم لب رنگ دهنده می‌تواند با وجود دارچین و زنجبیل کمی نیز مثل رژلب حجم دهنده لب‌های شما را حجیم و بزرگ‌تر کند.

 

 

بیشتر بخوانید: با خواص دارچین آشنا شوید

 

 

طرز تهیه بالم لب با وازلین

 

طرز تهیه بالم لب با وازلین

 

برای تهیه بالم لب وازلینی ابتدا با استفاده از قاشق یک بار مصرف، مقداری وازلین را برداشته و درون ظرف مخصوص بریزید.

 

وازلین به دلیل سفتی و عدم مخلوط شدن با مواد دیگر، بهتر است ذوب شود. برای این کار بهتر است از ماکروویو استفاده نمایید. چرا که سریع‌تر و بهتر به نتیجه خواهید رسید. بعد از اینکه وازلین چند دقیقه در ماکروویو ذوب شد ژل آلوئه ورا را به مایع اضافه و خوب به هم بزنید. بعد از این کار، چند قطره روغن زیتون به مخلوطتان اضافه نموده و مجدداً آنها را خوب مخلوط نمایید.

بعد از انجام مراحل بالا، وقت آن رسیده که از روغن طعم دهنده استفاده نمایید. این روغن باعث می‌شود بالم لب تهیه شده توسط شما، بسیار خوش بو و خوش عطر شود. این طعم دهنده‌ها با عصاره‌های مختلفی در بازار وجود دارد و می‌توانید، به صورت دلخواه از آن استفاده نمایید.

در مرحله آخر، تمام مواد مخلوط شده را به مدت ۱ دقیقه درون ماکروویو قرار دهید تا کاملاً ذوب شده و یکدست شوند، حالا بالم لب شما آماده است و می‌توانید آن را درون ظرف دلخواه بریزید و از آن استفاده نمایید.

 

 

منبع: thesprucecrafts

 

کالابرگ الکترونیک