بهترین روش های شستن براش های آرایشی و بیوتی بلندر

بهترین روش های شستن براش های آرایشی و بیوتی بلندر


27 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نحوه شستن براش آرایشی

نحوه تمیز کردن براش یا برس های آرایشی را بلد هستید؟ اصلا آخرین باری که اقدام به تمیز کردن براش آرایشی خود کردید چه زمانی بود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که استفاده از براش‌هایی که چند ماه از شستن آن می‌گذرد، چقدر به پوست شما آسیب وارد می‌کند؟ درست مثل پوستتان که هر روز بعد از آرایش تمیز می‌کنید، باید هر از چند گاهی نیز برس‌های آرایشی‌تان را بشویید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید نحوه شستن براش آرایشی و انواع برس کرم پودر و بیوتی بلندر را یاد بگیرید.

 

 

هر چند وقت یک بار باید اقدام به شستن براش آرایشی کنید؟

 

زمان تمیز کردن براش آرایشی به مقدار استفاده شما از آن بستگی دارد. در شرایط عادی بهتر است هفته‌ای یک بار اقدام به شستن برس آرایشی کنید. اگر پوستی حساس یا مستعد انواع جوش و آکنه دارید، پیشنهاد می‌شود هفته‌ای ۲ بار یا حتی بیشتر این کار را انجام دهید.

 

توجه داشته باشید که هیچ‌گاه براش آرایشی خود را برای استفاده به فرد دیگری ندهید. هر بار که فرد دیگری از براش آرایش شما استفاده کرد، حتماً آن را بشویید. برس‌های مخصوص چشم را با دقت بیشتری بشویید چون این برس‌ها معمولاً حساس‌تر هستند و باید مراقب باشید که به براش آسیب وارد نشود.

 

 

۳ روش مختلف تمیز کردن و شستن براش های آرایشی

 

نحوه تمیز کردن و شستن براش های آرایشی

 

نحوه شستن براش آرایشی معمولاً متفاوت است و هر فرد روشی خاص را برای کار انتخاب می‌کند. شما می‌توانید برای شستن برس آرایشی از انواع شامپو، مواد شوینده‌ مخصوص یا پدهای شستشوی براش استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با ۳ روش کاربردی برای تمیز کردن براش آرایشی استفاده کنید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

یک روش ساده برای شستن براش آرایشی ؛ استفاده از صابون جامد

 

یک روش ساده برای شستن براش آرایشی استفاده از صابون جامد است

 

یک روش ساده و مؤثر برای شستن براش آرایشی استفاده از صابون جامد و یا صابون بدن است. نحوه شستن براش آرایشی با صابون به این صورت است که ابتدا کمی برس را خیس کنید. سپس براش را به آرامی روی صابون جامد بچرخانید تا کف کند. با کمک دست روی موهای براش بکشید تا تمام آلودگی‌ها و رنگ‌های موجود در قلم‌مو شسته شود. سپس آن را با آب فراوان بشویید و اجازه دهید خشک شود.

حتما بخوانید  10 ماسک صورت طبیعی و خانگی برای درمان جای جوش و آکنه

 

 

استفاده از دستکش یا ابزارهای مخصوص شستشوی براش آرایشی

 

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای شستن براش آرایشی یا برس آرایشی مسواکی یا هر نوع براش دیگری استفاده از ابزارهای مخصوصی است که برای همین کار طراحی شده است. معمولاً برای این کار از پدهای سیلیکونی یا دستکش‌های مخصوص استفاده می‌شود.

 

تنها لازم است کمی صابون یا شوینده مناسب روی براش بریزید. سپس آن را به آرامی روی پد سیلیکونی مخصوص یا دستکش بکشید تا تمام آلودگی‌ها و رنگ‌های آرایشی از آن خارج شود. در انتها نیز براش را به خوبی آبکشی کنید.

 

 

نحوه شستن براش آرایشی با استفاده از شامپو بچه

 

نحوه شستن براش آرایشی با استفاده از شامپو بچه

 

طریقه شستن براش آرایشی با شامپو یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای تمیز کردن براش آرایشی است. شامپو بچه معمولاً بسیار ملایم است و می‌تواند به راحتی همه جرم‌ها و آلودگی‌های روی براش را از بین ببرد. برای شستن برس آرایشی با شامپو مقداری از آن را روی براش بریزید.

 

سپس با دست روی موهای براش بکشید. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید تا تمام کف‌های براش به خوبی تمیز شود. برای نرم شدن براش می‌توانید چند قطره روغن زیتون نیز به شامپو اضافه کنید و بعد آن را بشویید. این کار موجب حفظ رطوبت موهای براش می‌شود و به استحکام آن کمک زیادی می‌کند.

 

 

روش شستن و تمیز کردن بیوتی بلندر

 

روش شستن و تمیز کردن بیوتی بلندر

 

برای انجام یک آرایش و میکاپ طبیعی و ملایم استفاده از اسفنج بیوتی بلندر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر کرم پودر را روی صورت خود بزنید. اما زمانی که این اسفنج آلوده شود، با هر بار استفاده مقادیر زیادی لوازم آرایش فاسد و باکتری‌ها روی پوست شما قرار می‌گیرد. این موضوع به مرور موجب ایجاد جوش و چین و چروک روی صورت می‌گردد. قبل از آشنایی با روش شستن و تمیز کردن بیوتی بلندر باید بدانید که شما باید بعد از هر بار استفاده از آن کرم‌ها را روی اسفنج پاک کنید.

 

به طور کلی استفاده از بیوتی بلندره بیشتر از ۳ ماه توصیه نمی‌شود. بهترین روش شستن و تمیز کردن بیوتی بلندر این است که ترکیبی از آب و صابون مایع تهیه کنید. سپس اسفنج را داخل آن بیندازید. ظرف را برای ۱ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس اسفنج را در فشار دهید و در جایی قرار دهید تا خشک شود.

 

 

بیشتر بخوانید : معرفی کرم های کلاژن ساز و ضد چروک و جوان کننده پوست

 

 

نحوه شستن براش آرایشی و برس کرم پودر

 

نحوه شستن براش آرایشی و برس کرم پودر

 

هر برسی که برای زدن کرم پودر روی صورت خود استفاده می‌کنید، باید بعد از استفاده شسته شود. ماندن کرم پودر روی برس موجب رشد باکتری‌ها می‌شود این باکتری‌ها در هر بار استفاده روی پوست شما می‌نشینند و باعث ایجاد جوش، کدر شدن پوست و همچنین پیری پوست شما می‌شوند لذا برای پیشگیری و درمان پیری زودرس پوست بهتر است به تمیزی براش آرایشی توجه کنید.

حتما بخوانید  بهترین کرم های مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک

 

نحوه شستن برس کرم پودر معمولا به نوع برس شما بستگی دارد. اما به طور کلی نحوه شستن برس کرم پودر به این صورت است که آن را با استفاده از ترکیب آب و صابون می‌شویید. می‌توانید برای شستن برس کرم پودر از پدهای سلیکونی تمیز کننده برس نیز استفاده کنید.

 

 

شاید برایتان جالب باشد: ۶ عادت‌ روزانه اشتباه که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند

 

 

نکاتی که باید در مورد نحوه شستن براش آرایشی بدانید

 

نکاتی که باید در مورد نحوه شستن براش آرایشی بدانید

 

*در هر روش شستن براش مسواکی یا معمولی سعی کنید که شوینده‌های خیلی قوی استفاده نکنید.

*توجه داشته باشید که بعد از شستن براش آرایشی آن را به خوبی آبکشی کنید. باقی ماندن کف روی براش هم به پوست شما آسیب می‌زند و هم موجب خراب شدن براش می‌شود.

*بعد از اتمام شستن براش آرایشی آن را روی حوله کاغذی قرار دهید تا کاملاً خشک شود. هیچ‌گاه از براشی که هنوز نم دارد استفاده نکنید. زیرا این کار موجب چسبیدن مواد آرایشی به موهای براش می‌شود و هم آرایش شما را خراب می‌کند و هم خود براش آسیب می‌بیند.

*سعی کنید دو سری براش تهیه کنید و هر کدام از براش‌ها را هفته‌ای یک بار بشویید. این کار موجب می‌شود تا زمانی که براش شما هنوز خیس است و یا نیاز به شستن دارد. بهتر است در این فاصله براش دیگری برای آرایش کردن داشته باشید.

*برای خشک شدن براش بهتر است موهای آن را به سمت پایین قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا به چسب زیر موهای براش آسیب وارد نشود و عمر براش طولانی‌تر شود.

*بعد از شستن براش آرایشی به هیچ عنوان برای خشک کردن موهای براش را روی حوله نکشید و یا با دستمال فشار ندهید. بهتر است دستمال را به آرامی روی براش قرار دهید و اجازه دهید براش برای چند دقیقه داخل دستمال بماند تا آب اضافی جذب شود.

*پیشنهاد می‌شود آخر هفته‌ها را به شستن براش آرایشی اختصاص دهید و برای سلامت پوستتان، این کار را به صورت مرتب انجام دهید.

 

 

مطالب مرتبط : بهترین روش نگهداری از لوازم آرایشی

 

 

سوالات متداول:

 

 

۱- هر چند وقت یک بار باید اقدام به شستن براش آرایشی کنید؟

 

هفته‌ای یک و یا دو بار براش آرایشی را بشویید.

 

 

۲- چه شوینده هایی مناسب برای شستن براش آرایشی هستند؟

 

صابون جامد، شامپو بچه، پدهای شستشوی براش و شوینده مخصوص برای شستن براش آرایشی مناسبند.

 

 

۳- مزایای شستن براش آرایشی چیست؟

 

کمک به سلامت پوست و جلوگیری از پیری پوست از مزایای شستن براش آرایشی است.

 

 

منبع: ipsy

 

کالابرگ الکترونیک