۱۱ نکته کلیدی برای بهبود اعتماد به نفس در محل کار

۱۱ نکته کلیدی برای بهبود اعتماد به نفس در محل کار


16 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهبود اعتماد به نفس
فهرست محتوا پنهان

بهبود اعتماد به نفس از جمله مهمترین خواسته های بسیاری از انسان ها است. اعتماد به نفس هم برای زندگی شخصی و هم برای شرایط کاری و شغلی شما مهم است. نه تنها می تواند روی ذهنیت شما تأثیر بگذارد، بلکه می تواند کیفیت کار شما را تحت تأثیر مثبت قرار دهد و شما را به یک کارمند بهتر تبدیل کند. درک روش های بهبود اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا با سرعت بیشتری به این ذهنیت مثبت دست پیدا کنید. در این مقاله از گروه سلامت ذهن در مجله کوروش، اعتماد به نفس را تعریف می کنیم، دلیل مهم آن در کار را توضیح می دهیم و نکاتی را برای بهبود اعتماد به نفس به شما ارائه می دهیم.

 

 

اعتماد به نفس و راهکارهای بهبود آن

 

بهبود اعتماد به نفس و راهکارهای آن

 

اعتماد به نفس اعتقاد یا اعتماد شما به چیزی است. در محل کار که می تواند به اعتقادی که برای انجام کار خود به خود دارید و اعتقادی که به توانایی های خود دارید، اشاره داشته باشد. داشتن این حالت ذهنی به این معنی است که شما مهارت، تخصص و آنچه در نهایت توانایی آن را دارید می دانید. این کیفیت می تواند در جنبه های مختلف در طول زندگی حرفه ای، به شما کمک کند.

 

 

چرا باید اعتماد به نفس در محل کار را بهبود ببخشیم؟

 

اعتماد به نفس در محل کار می تواند فواید زیادی در حرفه شغلی شما داشته باشد. درک این اهمیت می تواند به شما کمک کند تا تمایل بیشتری برای دستیابی به این طرز فکر و بهبود مسیر شغلی خود داشته باشید. در اینجا برخی از مزایای اعتماد به نفس در محل کار را توضیح می دهیم:

 

بهبود اعتماد به نفس عملکرد شغلی شما را افزایش می دهد

 

اعتماد به نفس در توانایی ها می تواند به شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید. همچنین به شما کمک کند تا در کل کیفیت کار بالاتری داشته باشید. این می تواند شما را به عنوان کاندیدای مطلوب تری برای استخدام مدیران یا کارفرمای فعلی خود تبدیل کند.

 

اعتماد به نفس مشارکت شما در کار را بهبود می بخشد

 

اعتماد به نفس مشارکت شما در کار را بهبود می بخشد

 

وقتی اعتماد به نفس دارید، بیشتر احساس می کنید می توانید در بحث های مربوط به کار شرکت کنید. این می تواند به افزایش تعامل شما کمک کند و به طور بالقوه به شما امکان می دهد برای مشارکت خود به رسمیت شناخته شوید. تعامل شما همچنین می تواند به تقویت یا بهبود روابط در محل کار کمک کند.

 

ذهنیت شادتری با بهبود اعتماد به نفس خواهید داشت

 

وقتی در کار اعتماد به نفس دارید، از موفقیت خود احساس غرور می کنید. زیرا می دانید که توانایی هایتان، شما را به آنجا رسانده است. این می تواند به یک روحیه شاد تبدیل شود که می تواند روحیه را نه تنها برای شما، بلکه برای هر کسی که با آن کار می کنید افزایش دهد.

 

اعتماد به نفس بالا استرس را کاهش می دهد

 

وقتی روی ناتوانی های خود متمرکز نباشید، تمایل بیشتری برای داشتن نگرشی بی دغدغه و مثبت دارید. این امر می تواند به کاهش هرگونه استرس مرتبط با کار کمک کند. زیرا شما می توانید برای مسئولیت های مختلف خود ذهنیت مثبتی داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید:  افزایش اعتماد به نفس در محیط کار با چند تکنیک ساده و کاربردی

 

 

بهبود اعتماد به نفس به شما در حل مشکلات کمک می کند

 

وقتی از توانایی های خود اطمینان دارید، ذهن شما به رویکردها یا راه حل های جدید برای شرایط مختلف یا مشکلات می اندیشد. این در صنایع مختلف مفید است و حتی می تواند به شما در ارتقای مهارت هایتان کمک کند.

اعتماد به نفس مهارت رهبری شما را بهبود می بخشد

 

اعتماد به نفس مهارت رهبری شما را بهبود می بخشد

 

نمایش اعتماد به نفس در کار می تواند به شما کمک کند چندین مهارت رهبری از جمله توانایی تصمیم گیری را کسب کنید. اگر مدیر شما ابتکار عمل شما را تشخیص دهد، ممکن است باعث شود آنها تمایل داشته باشند مسئولیت بیشتری به شما بدهند. زیرا می بینند که شما قادر به انجام کارهای روزمره خود هستید. داشتن مهارت های رهبری می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید. چه از همکاران خود حمایت کنید و چه از نظر مدیریتی مسئولیت خود را بدست آورید.

 

 

نکاتی برای بهبود اعتماد به نفس در کار

 

مهم نیست که چقدر در زندگی حرفه ای خود به اهدافتان رسیده اید یا هنوز فاصله دارید. داشتن اعتماد به نفس در توانایی های شما می تواند بر حرفه و نگرش کلی شما درباره کار تأثیر مثبت بگذارد. برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار این نکات را در نظر بگیرید:

  • دانش کسب کنید
  • بر نقاط قوت خود تمرکز کنید
  • خوش گذران باشید!
  • از زبان مثبت استفاده کنید
  • سوال بپرسید
  • موفقیت های خود را به خاطر بسپارید
  • حالت خوب را حفظ کنید
  • تحرک داشته باشید
  • شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید
  • اظهارات مثبت اندیشانه را روزانه بیان کنید
  • لباس حرفه ای بپوشید

 

 

برای بهبود اعتماد به نفس دانش کسب کنید

 

هرچه مهارت ها، ابزارها و نرم افزارهای تخصصی کارتان را بیشتر بشناسید، آسان تر می توانید اعتماد به نفس خود را در استفاده از آنها در محل کار افزایش دهید. با ثبت نام در یک کلاس آنلاین، شرکت در یک سمینار یا سایر روش ها، یادگیری مهارت ها یا تکنیک های جدید را در نظر بگیرید.

این می تواند به شما در کسب دانش جدید کمک کند و همچنین به بهبود مجموعه مهارت های فعلی شما کمک کند. حتماً روی مهارت هایی تمرکز کنید که بیشترین سود را برای شغل فعلی یا شغل مورد نظر شما دارند. این اطمینان می دهد که بیشترین استفاده را از وقت خود می کنید.

 

 

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

 

وقتی روی آنچه در محیط کار به خوبی انجام می دهید تمرکز کنید، به شما کمک می کند آنچه را که شما را به عنوان یک کارمند خوب تبدیل می کند تشخیص دهید. اگرچه بهبود نقاط ضعف مهم است، اما با افزایش نقاط قوت می توانید به خود ایمان بیاورید و احساس غرور کنید.

 

 

برای بهبود اعتماد به نفس در کار خوش گذران باشید!

 

برای بهبود اعتماد به نفس در کار خوش گذران باشید

 

اگرچه حرفه ای بودن در کار مهم است، اما یک رفتار سرگرم کننده می تواند به شما کمک کند شکست ها، انتقادها یا اشتباهات خود را خیلی جدی نگیرید. در حالی که اینها فرصت های مناسبی برای رشد هستند، اما یک فضای سالم و سرگرم کننده می تواند به شما کمک کند تا در عین افزایش اعتماد به نفس برای کار بعدی خود، به حرکت استوار خود ادامه دهید.

 

از زبان مثبت استفاده کنید

 

وقتی از زبان شاد و مثبت استفاده می کنید، می تواند به خلاقیت شما کمک کند و ذهن شما را بر روش های جدید تفکر باز کند. آمدن با رویکردهای جدید می تواند به شما کمک کند تا در انجام وظایف مختلف اطمینان داشته باشید.

وقتی سعی می کنید از کلمات خوش بینانه استفاده کنید، این می تواند بر روی طرز فکر و کیفیت کار شما تأثیر مثبت بگذارد. به ویژه هنگامی که روی یک کار جدید تمرکز می کنید، یک ذهنیت مثبت می تواند ذهن شما را از نو تنظیم کند و به شما اعتماد دهد که می توانید آن را به عهده بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با راهکارهای تضمینی

 

 

برای بهبود اعتماد به نفس در کار سوال بپرسید

 

برای کمک به افزایش اعتماد به نفس، درک پروژه ها و وظایف مهم است. اگر از نحوه ادامه کار یا انجام کاری مطمئن نیستید، از کسی توضیح بخواهید. این می تواند به شما کمک کند تا نسبت به کاری که انجام می دهید آگاهی بیشتری داشته باشید. این کار را قبل از شروع یک پروژه انجام دهید تا در صورت اشتباه در کار، مجبور نشوید از ابتدا شروع کنید.

 

 

موفقیت های خود را به خاطر بسپارید

 

وقتی به افزایش اعتماد به نفس نیاز دارید، موفقیت قبلی خود را در محل کار مرور کنید. این کار می تواند شامل پروژه های موفق باشد، هر زمان که شما یک پروژه دشوار را به پایان برسانید، اگر کاری را در یک مهلت کوتاه به پایان برسانید یا زمانی که رئیس‌تان از شما بخاطر انجام یک کار خوب تمجید کند. این می تواند به شما کمک کند تا بر نکات مثبت شغل خود تمرکز کنید تا اینکه روی کاستی ها یا مشکلات خود زوم کنید!

 

حالت خوب را حفظ کنید تا اعتماد به نفس بهبود یابد

 

هنگامی که در محل کار خود هستید، صاف بنشینید تا احساس قدرت بیشتری کنید و تفکر اعتماد به نفس را تقویت کنید. وضعیت بهتر شما می تواند به قدرت مغز تبدیل شود که به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند.

وضعیت خوب بدن همچنین می تواند استرس و درد را تسکین دهد، که عامل عدم اعتماد به نفس شما هستند.

 

 

برای بهبود اعتماد به نفس تحرک خود را افزایش دهید

 

درست مانند حفظ وضعیت بدنی، ایستادن و حرکت برای مدتی مهم است. ترجیحاً دور از میز کار خود این حرکات را انجام دهید. با این کار به ذهن خود وقت دهید تا دوباره شارژ شود. همچنین می توانید انجام یوگا را بعد یا قبل از کار در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا با تفکر تازه، دید مثبت و افزایش اعتماد به نفس به کار خود برگردید.

 

 

‌شبکه ارتباطات‌ خود را گسترش دهید

 

داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی در زندگی شخصی و شغلی مهم است. با استفاده از شبکه های حرفه ای رسانه های اجتماعی یا ارتباط با همکاران فعلی خود با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

این به شما امکان می دهد شبکه خود را بسازید، گفتگوی مداوم برقرار کنید و به شما کمک می کند از دیگران یاد بگیرید. وجود دیگران در کنار شما می تواند کمک کند تا احساس کنید تنها نیستید و اعتماد به نفس شما را نیز بهبود می بخشد.

 

 

اظهارات روزانه و مثبت بیان کنید تا اعتماد به نفس شما بهبود یابد

 

اظهارات روزانه و مثبت بیان کنید تا اعتماد به نفس شما بهبود یابد

 

تمرین کنید که مکرراً به خود چیزهای مثبت بگویید. به عنوان مثال، “من به این هدف در سه ماه خواهم رسید” یا “با وجود مهلت کوتاهی که دارم، می توانم این کار دشوار را انجام دهم.” اگر این اظهارات را قبل از کار بگویید بسیار مفید است. این می تواند به شما اعتماد به نفس لازم برای آماده شدن برای کار و رسیدن به مسئولیت ها را بدهد.

 

 

برای بهبود اعتماد به نفس لباس حرفه ای بپوشید

 

خوب لباس پوشیدن می تواند به شما کمک کند در کار مهمتر باشید و بر نحوه دیدگاهشان تأثیر مثبت بگذارید. همچنین می تواند بر نحوه تعامل شما با دیگران و نحوه برخورد آنها با شما تأثیر بگذارد. کمد لباس فعلی خود و اینکه آیا برای شغل شما مناسب است یا ذهنیت مثبتی را در بررسی کنید.

 

 

منبع: indeed

 

کالابرگ الکترونیک