عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب و حیرت‌انگیز

عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب و حیرت‌انگیز


1 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب و حیرت‌انگیز

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که این جهان، پر از شاهکارها و سازه‌های معماری غیرسنتی است. چندین چیز منحصر‌به‌فرد در این سیاره وجود دارد؛ از جمله رستوران‌های عجیب‌و‌غریب و غیرمعمول جهان، معابد منحصر‌به‌فرد و موزه‌های غیر معمول در سراسر کره زمین. بسیاری از معماران سازه‌هایی را ایجاد کرده‌اند که نه تنها بازدیدکنندگان را متحیر می‌کند؛ بلکه از مرزهای طبیعت نیز فراتر رفته‌اند. ساختمان‌های باورنکردنی بی‌شماری در جهان وجود دارد که به‌خاطر اشکال بسیار عجیب، طرح‌های تحسین برانگیز و سبک‌های منحصر‌به‌فرد معروف هستند. ما در این مقاله، برخی از عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا را شرح داده‌ایم.

 

۱- معبد استقلال (Independence Temple) در آمریکا

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

«معبد استقلال» خانه‌ای برای عبادت و تعلیم ‌و تربیت و به دنبال صلح است. این سازه، یکی از عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیاست. این سازه حیرت‌انگیز، در میسوری بر خط افق شهر تسلط دارد. این معبد نقطه اصلی مقر انجمن مسیحیان است. این معبد به شکل «حلزون ارشمیدوس» ساخته شده و تلفیقی از هنرهای مدرن و سنتی مذهبی از سراسر جهان است.

 

۲- ساختمان رن (Ren Building) در چین

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

«ساختمان رن» ساختمانی با طراحی جذاب در شانگهای است. این پروژه برای یک هتل، مرکز ورزشی و کنفرانس پیشنهاد شد. این ساختمان به صورت ۲ ساختمان در هم آمیخته شده است. اولین ساختمانی که از آب بیرون آمد، به فعالیت‌های ورزشی اختصاص داشت و در آن مرکز ورزش و فرهنگ آب قرار داشت. ساختمان دیگری که از این سرزمین بیرون آمد، به روح و روشنگری اختصاص داشت و یک مرکز همایش مجهز و زیبا در آن قرار داشت.

 

۳- ساختمان اداری سایبرتکچر اگ (Cybertecture Egg Office Building) در هند

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

تلفیق شکل طبیعی با فناوری‌های خلاقانه و روز دنیا، این ساختمان اداری منحصر‌به‌فرد را تبدیل به یکی از عجیب ترین سازه های معماری دنیا کرده است. این ساختمان که توسط شرکتی مستقر در هنگ کنگ طراحی شده است همچنین دارای معماری نمادین است که با طراحی محیطی، سیستم‌های کنترل عالی و مهندسی تکامل همراه است. این ویژگی‌ها منحصربه‌فردترین ساختمان را برای شهر بمبئی هند ایجاد کرده است.

 

۴- قصر بابل (Bubble Palace) در فرانسه

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

 

«قصر بابل» اقامتگاهی عظیم، نزدیک به کن (Cannes) فرانسه است. این ساختمان توسط معمار مجارستانی «آنتی لوواگ» (Antti Lovag) طراحی شده و دوره ساخت آن از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ بوده است. این کاخ در واقع برای یک صنعت‌گر فرانسوی ساخته شده بود؛ اما بعدا طراح مد و فشنی به نام «پیر کاردین» (Pierre Cardin) آن را به‌عنوان خانه تعطیلات خود خریداری کرد.

این خانه ۱۲۰۰ متر مربعی شامل یک قسمت جلو، سالن پانوراما، آمفی تئاتر با ۵۰۰ صندلی، فضای سبز، ۱۰ اتاق خواب، استخرهای شنای بی‌شمار و آبشارهاست. این سازه که یکی از عجیب ترین سازه های معماری دنیاست؛ بسیار زیبا تزئین شده است.

 

۵- ساگاردا فامیلا (La Sagrada Familia) در اسپانیا

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

«ساگاردا فامیلا» که در لاتین به ‌معنای خانواده مقدس است، در اسپانیا و شهر بارسلون واقع شده است. این کلیسا، به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین بناهای جهان و عجیب ترین سازه های معماری دنیا، سالانه صدها هزار نفر را به خود جذب می‌کند. این سازه عظیم و باشکوه را یکی از بزرگ‌ترین معماران ۲ قرن اخیر، «آنتونی گائودی» (Antoni Gaudí i Cornet) ساخته است.

 

۶- کازا بالیو (Casa Batlló) در اسپانیا

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

یکی دیگر از عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا که معمار آن گائودی است، «کازا بالیو» است. همان طور که گفته شد، آنتونی گائودی یکی از تأثیرگذارترین معماران تاریخ است. عشق او به طبیعت و ساختارهای ارگانیک، در طراحی او نمایان شد و جلوه‌ای بسیار منحصر‌به‌فرد از خود نشان داد. این طرح در واقع مرمت خانه‌ای بود که در اصل در سال ۱۸۷۷ ساخته شد.

اگر به این خانه نگاهی بیندازید؛ امضای گائودی را در سراسر آن مشاهده می‌کنید که شامل سرامیک، سنگ، آهن و ستون‌های استخوانی شکل است و علت نام‌گذاری آن دقیقا همین است؛ «Casa de Los Ossos » در زبان محلی، به‌ معنای «خانه استخوانی شکل» است.

 

۷- کریزیوی دومک (Krzywy Domek)

 

 

عجیب ترین سازه های معماری دنیا با ظاهری خاص و جالب

 

 

به نظر می‌رسد که این ساختمان متعلق به داستان «آلیس در سرزمین عجایب» یا حتی فراتر از آن باشد. معنای اسم این ساختمان در زبان لهستانی، به معنای «ساختمان کج» است.

این ساختمان توسط معماران خلاق لهستانی، «زالسکی» (Szotyscy Zaleski) طراحی شده است و از تصاویر و نقاشی‌های افسانه‌ای، الهام گرفته است. این بنای عجیب در سال ۲۰۰۴ تکمیل شده است و دارای ورودی‌های خیره کننده با شیشه‌های رنگی، تزئینات مرتفع سنگ و حتی قاب‌های پنجره آن با ماسه و سنگ است. از نظر بسیاری از متخصصان، این سازه، یکی از عجیب ترین سازه های دنیاست.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک