نکات مهم در چیدمان مبلمان و طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

نکات مهم در چیدمان مبلمان و طراحی دکوراسیون خانه های کوچک


21 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

چیدمان مبلمان و طراحی دکوراسیون خانه های کوچک نیاز به کمی ظرافت و دقت نظر بیشتری دارد. در طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک باید از فضاها به بهترین نحو استفاده کرد تا حس کوچکی و خفه‌گی به مخاطب القا نکند. اجازه ندهید تا ذهنیت کوچک بودن فضای خانه یا آپارتمان باعث شود تا فکر کنید که نمی‌توانید خانه خود را به خوبی تزیین کنید. تنها تفاوت در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک دقت نظر در انتخاب وسایل است. مبلمان زیادی برای فضاهای کوچک طراحی شده‌اند. مبلمان هایی که هم خوش قیمت بوده و هم بسیار شیک هستند. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی نکات مهم در چیدمان مبلمان خانه های کوچک می‌پردازیم.

استفاده از کتابخانه‌های عمودی در چیدمان خانه های کوچک

 

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

 

اغلب اوقات فراموش می‌کنید که از فضای عمودی خانه در چیدمان و طراحی دکوراسیون آن استفاده کنید. استفاده از فضای عمودی در خانه های کوچک یکی از نکات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. شما می‌توانید در چیدمان مبلمان آپارتمان کوچک خود از قفسه‌های عمودی و بلند اضافه کنید. حسن استفاده از این قفسه‌ها ذخیره سازی فضای زیاد است. شما فضای زیادی را برای قرار دادن وسایل و حتی کتاب‌های خود در اختیار دارید. بنابراین فضای کمی از کف خانه را اشغال خواهید کرد. با این کار فضای زیادی را به محل رفت‌وآمد اختصاص خواهید داد.

 

 

مبلمان مناسب خانه کوچک شما

 

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

 

معمولاً در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک پیشنهاد می‌شود تا از مبلمان رنگ روشن و تعداد کم استفاده شود. مبلمان به تعداد کم، فضای بیشتری برای رفت‌وآمد در اختیار شما قرار می‌دهد. چیدمان مبلمان بهتر است به گونه‌ای باشد تا فضاهای اضافی کناری دیوار را خیلی راحت بپوشاند. مبلمان های تختخواب‌شو یکی از بهترین گزینه‌ها در چیدمان خانه‌های کوچک هستند. اگر پذیرای یک مهمان باشید به راحتی می‌توانید از این مبلمان به عنوان تخت‌خواب برای مهمان نیز استفاده کنید. طبیعتاً استفاده از کاناپه‌های بزرگ و چرمی مناسب چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک نیست. چراکه علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال می‌کند، حال و محل پذیرایی را بسیار خفه کرده و مانع از رفت‌وآمد راحت می‌شود.

 

 

مبل ال گزینه مناسب در چیدمان خانه های کوچک

 

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

یکی از نکات مهمی که در چیدمان مبلمان در خانه و آپارتمان های کوچک باید به آن توجه کرد، پر کردن فضاهای حاشیه‌ای است. مبل راحتی ال برای این منظور بهترین گزینه است. این مبل در بازار با تنوع بسیار زیادی عرضه می‌شود. مبل‌های ال به دلیل اینکه بسیار خوب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فضاهای اضافی را می پوشانند، معمولاً طرفداران زیادی دارند. توجه داشته باشید تا به رنگ و خطوط در طرح مبلمان نیز دقت کنید. معمولاً رنگ‌های روشن علاوه بر اینکه ظاهر مدرن به دکوراسیون منزل شما می‌دهند، بسیار چشم‌نواز بوده و فضای خانه را بزرگتر جلوه می‌دهند.

 

 

مبلمان لاوسیت و نیم ست برای خانه های کوچک

 

مبلمان لاوسیت یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها در چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک هستند. این مبلمان در انواع متنوعی وجود دارند. آن‌ها علاوه بر ظاهر زیبا، فضای کمی می‌گیرند. این نوع مبلمان معمولاً به صورت تک در بازار عرضه می‌شود. اگر دوست ندارید تا از مبلمان لاوسیت در طراحی دکوراسیون آپارتمان خود استفاده کنید، می‌توانید هنگام سفارش به گزینه نیم‌ست فکر کنید. استفاده از مبلمان نیم‌ست در چیدمان منزل باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای قرار دادن میز عسلی و کتابخانه در اختیار شما قرار گیرد.

 

 

استفاده از میزهای دایره ای در چیدمانه آپارتمان کوچک

 

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

 

اگر قصد خرید میز مجزا برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را دارید، بهتر است میز دایره‌ای را در لیست اول گزینه‌های خود قرار دهید. میزهای دایره‌ای به دلیل لبه گرد، فضای بیشتری از اتاق را در اختیار شما قرار می‌دهد. شکل دایره‌ای میزها باعث می‌شود تا فضای کمتری از کف اتاق پوشیده شود. همچنین تعداد افراد بیشتری می‌توانند دور میز دایره‌ای بنشیند. اما اگر میزهای دایره‌ای را برای چیدمان مبلمان خانه نمی‌پسندید، می‌توانید به گزینه میزهای مکعبی با قفسه‌های زیاد فکر کنید. حسن این قفسه‌ها فضای زیادی است که برای قرار دادن وسایل ریز و درشت در اختیار شما قرار می‌دهند. میز های شیشه‌ای و دایره‌ای بهترین پیشنهاد در چیدمان مبلمان خانه و آپارتمان کوچک است.

 

 

از فضاهای دور از دسترس در چیدمان خانه بیشتر استفاده کنید

 

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

 

فضاهای زیادی در داخل خانه وجود دارد که حتی به آن‌ها فکر نمی‌کنید. دیوارها و کنج‌ها از جمله این فضاها هستند. سعی کنید تا در چیدمان مبلمان خانه به این فضاها بیشتر اهمیت دهید. شما می‌توانید قفسه‌های متنوعی را بر روی دیوار نصب کنید. همچنین می‌توانید بخشی از دکوراسیون زیبایی داخل خانه را بر روی دیوارها اجرا کنید. اگر از آباژور استفاده می‌کنید، آباژورهای بلند و باریک را انتخاب کنید. اگر به یک کتابخانه احتیاج دارید، سعی کنید تا در طراحی دکوراسیون داخلی از کتابخانه‌های رنگ روشن و عمودی با قفسه‌های زیاد استفاده کنید. می‌توانید طاقچه‌های زیبا و جذابی را روی دیوارها تعبیه کنید و وسایل ریز و درشت را روی طاقچه‌های دیواری قرار دهید.

 

 

استفاده درست از رنگ‌ها برای خانه های کوچک

 

به تأثیر شگفت انگیز رنگ‌ها ایمان بیاورید. رنگ‌ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. سعی کنید برای خانه کوچک خود و چیدمان آن، چه در وسایل و چه در رنگ دیوارها از زمینه‌های روشن و تقریباً کمرنگ استفاده کنید. بهتر است تا ترکیب رنگ‌ها در آپارتمان شما تقریباً در یک طیف قرار گیرند. تضاد رنگی زیاد در فضای خانه باعث کوچک به نظر رسیدن آن می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک