پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟


26 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

کافی است سری به فروشگاه ها بزنید و در مقابل قفسه شوینده های لباس بایستید تا کلا گیج شوید که بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی کدام را انتخاب کنید. اگر تجربه استفاده از هر دو نوع شوینده را داشته اید، حتما تا حدودی از عملکرد آن ها آگاه هستید. ولی در مورد اینکه هر کدام چه مزایا و معایبی دارند، نکاتی وجود دارد که شاید ندانید. در این مططلب از مجله کوروش شما را راهنمایی می کنیم که برای استفاده بهتر است پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی را انتخاب کنید.

 

 

موارد مهم در انتخاب پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

موارد مهم در انتخاب پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

در حال حاضر دسترسی به پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی به یک نسبت وجود دارد و احتمالا در فروشگاه ها می توانید هر دو را پیدا کنید. اما احتمالا برای انتخاب بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی باید به موارد دیگری هم دقت کنید. مثل، قیمت، کارایی و میزان تمیز کنندگی، استفاده از یک نوع برای شست و شوی لباس های خاص، آسان بودن استفاده، اثرات مخرب یا مثبت بر محیط زیست، ماندگاری، بسته بندی و احتمال ایجاد مسمومیت یا حساسیت، مناسب بودن برای لباس، صدمه رساندن یا نرساندن به ماشین لباسشویی و …

 

 

بیشتر بخوانید » روغن بهتر است یا کره؟ «

 

 

انواع پودرهای لباسشویی

 

انواع پودرهای لباسشویی

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

برای شست و شوی لباس ها انتخاب پودر باید بر اساس لباس هایی باشد که خود یا خانواده تان استفاده می کنید. برای مثال در خانه ای که افراد بزرگسال زندگی می کنند، استفاده از پورد لباسشویی مخصوص لباس کودکان، کاربردی ندارد هر چند این نوع پودر خاصیت لکه بری خوبی دارد. اما انواع پودرهای لباسشویی شامل چه مواردی هستند؟

 

 

پودر لباسشویی با دست

 

برای شست و شوی لباس ها با دست، بهتر است از پودر مخصوص شست و شوی دستی استفاده کنید. در فرمولاسیون پودرهای لباسشویی دستی، میزان کفی که تولید می شود، معمولا بیشتر است. حتی توصیه می شود که پودرهای دستی را برای استفاده در ماشین لباسشویی به کار نبرید. چون ممکن است باعث سرریز شدن کف یا آسیب دیدن ماشین لباسشویی شود.

 

 

بیشتر بخوانید » گوشت گاو بهتر است یا گوسفند «

 

 

پودر لباسشویی مخصوص لباس های سفید و ملحفه

 

پودر لباسشویی که برای شست و شوی پارچه های رنگ روشن استفاده می شود، این قابلیت را دارد که به الیاف پارچه درخشندگی بدهد. این پودرها از کدرشدن پارچه ها جلوگیری می کنند، هر چند ممکن است برای خرید آن ها به دلیل کم بودن در بازار، کمی با مشکل مواجه شوید.

 

 

پودر لباسشویی برای لباس های رنگی

 

حتما بخوانید  10 ماسک صورت طبیعی و خانگی برای درمان جای جوش و آکنه

معمولا پودرهای لباسشویی مخصوص لباس های رنگی باعث ثبات بیشتر رنگ لباس می شوند. این در حالی است که با فرمولاسیون خاص خود، می توانند لکه ها را بدون آسیب رسانی به پارچه از بین ببرند. البته فراموش نکنید که قبل از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی از رنگ ندادن لباس ها مطمئن شوید.

 

 

پودر مخصوص لباس های کودکان

 

وجه تمایز پودر لباسشویی کودکان، علاوه بر قدرت شست و شوی بالا، استفاده از فرمولی است که برای بدن و پوست کودکان آسیب زا یا حساسیت زا نباشد. فراموش نکنید که امکان دارد پوست کودکان با استفاده از شوینده هایی که برای آن ها مناسب نیستند، دچار خارش یا قرمزی شود.

 

 

انواع مایع های لباسشویی

 

انواع مایع های لباسشویی

 

مایع لباسشویی مخصوص لباس های تیره

 

این مایع لباسشویی از بور شدن و تغییر رنگ پارچه پس از شست و شو تا حد زیادی جلوگیری می کند. همچنین الکتریسیته ساکن را از بین می برد تا مانع جذب بالای گرد و خاک شود.

 

 

مایع لباسشویی برای لباس های سفید

 

این مایع هم مانند پودر، برای شست و شوی ملحفه ها و لباس های رنگ روشن یا پرده ها مفید است. همچنین به آن ها درخشندگی می دهد.

 

 

مایع لباسشویی پلی واش

 

این نوع مایع های لباسشویی، قدرت بالایی در رفع انواع لکه ها دارد. در حالی که این مایع برای ماشین لباسشویی مضر نیست، لباس ها را به خوبی تمیز می کند.

 

 

مایع لباسشویی جنرال

 

این مایع ها معمولا به اسم مایع های لباسشویی «روزانه» هم شناخته می شوند و با آن ها می توان لباس های با رنگ مختلف را شست. همچنین به بافت لباس نیز آسیب وارد نمی کنند.

 

 

پودر لباسشویی مخصوص لباس کودکان

 

فرمول این نوع مایع لباسشویی برای جلوگیری از آسیب به پوست کودکان طراحی شده است. در حالی که می تواند تمام لکه ها را از بین ببرد.

 

 

انتخاب بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

انتخاب بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

بعد از این که بر اساس نیاز خود نوع پودر یا مایع لباسشویی را انتخاب کردید، نوبت به این می رسد که بین پودر و مایع یکی از آن ها را بخرید. اما همان طور که گفتیم هر یک از این دو، مزایا و معایب خودشان را دارند. پس بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی کدام یک گزینه بهتری برای استفاده است؟

 

 

کدامیک به صرفه تر است؟

 

معمولا پودرهای ماشین لباسشویی نسبت به معادل مایع لباسشویی قیمت پایین تری دارند. این یعنی پودر ها، از لحاظ اقتصادی گزینه مقرون به صرفه تری حساب می شوند.

 

 

کدام تمیزتر می شوید؟

 

فرمولاسیون هر دو نوع پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی به طوری است که در شست و شو قوی عمل می کنند. اما برخی افراد پودر لباسشویی را به مایع لباسشویی ترجیح می دهند و بر این باورند که پودر لکه ها را بهتر از بین می برد.

در پودر مواد نگهدارنده استفاده  نمی شود و با آب بهتر واکنش نشان می دهد. همچنین برای از بین بردن لکه های سخت و قدیمی گزینه بهتری به نظر می رسد.

 

 

استفاده از کدام راحت تر است؟ پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

استفاده از کدام راحت تر است؟

 

در این مورد می توان در یک نگاه مختصر متوجه شد که استفاده از مایع، راه ساده تری است. مایع لباسشویی را هم می توانید مستقیما روی لباس ها بریزید و هم در محفظه مخصوص شوینده. برای پودرهای لباسشویی، بهتر است از قبل آن ها را در مقداری آب حل کنید  و سپس در محفظه شوینده بریزید تا لکه ای روی لباس بر جای نگذارند.

حتما بخوانید  مهم ترین نکات نگهداری فرش ماشینی و دستباف در خانه برای افزایش عمر آن

 

 

مضر برای کودکان

 

معمولا کودکان به خاطر نوع بسته بندی و ظاهر پودرهای ماشین لباسشویی، کمتر سر وقت آن ها می روند. پس احتمال مسمومیت کودکان با پودر پایین تر است. ولی گزارش هایی وجود دارد که کودکان با خوردن مایع لباسشویی دچار مسمومیت شده اند.

 

 

کدامیک بیشتر دوستدار محیط زیست هستند؟

 

دوستدار محیط زیست

 

برای کسانی که به محیط زیست و بازیافت زباله ها اهمیت می دهند، بسته بندی مقوایی پودرهای ماشین لباسشویی یک نقطه قوا محسوب می شود. این در حالی است که مایع لباسشویی در بطری های پلاستکی عرضه می شوند که در طبیعت تجریه نمی شوند.

 

 

نگهداری از کدام راحت تر است؟

 

طبیعتا بسته بندی مقوایی پودر لباسشویی باعث می شود نسبت به جذب رطوبت حساس تر شود. این موضوع باعث می شود علاوه بر تغییر ظاهر و شکل و شمایل، کیفیت آن هم دستخوش تغییر شود. اما در حالت کلی، مواد فعال در پودر لباسشویی، پایدارتر هستند و ماندگاری بیشتری نسبت به مایع لباسشویی دارند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش اتو کردن انواع لباس «

 

 

کدام یک برای ماشین لباسشویی بهتر است؟

 

کدام یک برای ماشین لباسشویی بهتر است؟

 

بعد از شست و شوی لباس ها معمولا می توانید آثاری از پودر لباسشویی را روی دیواره های ماشین مشاهده کنید. بهتر است بعد از شست و شو، محفظه ماشین لباسشویی را حتما خشک کنید تا اثری از آن ها نماند. این نگرانی البته در مورد استفاده از مایع لباسشویی وجود ندارد. چون مایع با آب حل می شود و شاهد تجمع آن در محفظه نخواهید بود. در ضمن ماشین های لباسشویی جدید، با مایع لباسشویی سازگاری بیشتری دارند.

 

 

بیشتر بخوانید » آسان ترین روش جرم گیری و از بین بردن بوی بد انواع مدل ماشین لباسشویی «

 

 

تنوع کدام یک بیشتر است؟

 

در مورد تنوع و کاربرد پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی هر روز محصولات جدیدتری به بازار عرضه می شود. اما در حال حاضر، مایع لباسشویی انواع متنوع تری از شوینده های لباس را ارایه می دهد. هر چند ممکن است برخی از آن ها را به راحتی پیدا نکنید یا از نظر اقتصادی برایتان به صرفه نباشد.

 

 

لباس ها یا پودر لباسشویی کمتر آسیب می بینند یا مایع لباسشویی؟

 

معمولا به خاطر فرمولاسیون قوی تر پودرها، احتمال آسیب به لباس های ظریف بیشتر است. بنابراین اگر نگران خراب شدن بافت پارچه های نازک هستید، استفاده از مایع لباسشویی بهتر است.

 

 

سخن پایانی درباره انتخاب میان پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

سخن پایانی درباره انتخاب میان پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی

 

همان طور که گفتیم، انتخاب بین پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به بودجه ای که صرف خرید شوینده می کنید تا موارد نیاز شما، همه بر انتخاب هر یک از این دو نوع شوینده لباس بستگی دارند. همچنین اولویت های دیگری مثل راحتی و خطرناک نبودن شوینده ها فاکتورهایی هستند که ممکن است بر انتخاب شما تاثیر بگذارند.

البته نباید فراموش کرد که برندهای مختلفی اقدام به عرضه پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی می کنند که هر یک کیفیت مختلفی را ارایه می دهند. در هر حال بهتر است از هر دو محصول استفاده کنید و بنا به آن چه در متن آمد، برای شست و شوی پارچه های ظریف از مایع و از بین بردن لکه های سخت تر، از پودر لباسشویی کمک بگیرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک