درباره عطر های زنانه و مردانه برند مهران مدیری

درباره عطر های زنانه و مردانه برند مهران مدیری


5 آبان 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
برند عطر مهران مدیری

مهران مدیری، بازیگر، کارگردان و مجری مشهور که در عرصه های مختلف هنری حضور داشته، اخیرا وارد عرصه ای کاملا تازه شده تا این بار جای پای خود را جایگاه کاملا جدیدی بگذارد. مهران مدیری به تازگی وارد عرصه عطرسازی شده تا عطر و پرفیومی با نام و برند شخصی خود روانه بازار کند. مهران مدیری، بازیگر و کارگردان پرآوازه، این روزها با عرضه عطرهای برند خود خبرساز شده است. درباره برند عطر مهران مدیری در سرویس سبک زندگی مجله کوروش بخوانید.

 

 

کمی بیشتر با مهران مدیری آشنا شوید

 

مهران مدیری متولد فروردین سال ۱۳۴۶ (۵۳ ساله) در تهران، از جمله مشهورترین بازیگران و کارگردانان ایرانی در تلویزیون است که اخیرا با مجری گری در برنامه دورهمی نیز در میان مردم شناخته می شود. مهران مدیری علاوه بر این به عناوین دیگری همچون خوانندگی، صداپیشگی، طراحی صحنه و لباس و تهیه کنندگی نیز در عرصه هنر حضور داشته است.

 

مدیری که هیچگاه نتوانست تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل کند از سال ۱۳۶۸ تاکنون فعالیت مستمری در رادیو، تئاتر، تلویزیون، سینما و سینمای خانگی داشته است. با این حال، عمده شهرت مدیری به دلیل نقش آفرینی و کارگردانی مجموعه طنزهای تلویزیونی است که به دلیل ساعت پخش از شبکه های مختلف صدا و سیما به «طنزهای شبانه» نیز شهرت دارند. اولین مجموعه طنز مهران مدیری در تلویزیون که موجب شهرت او نیز شد، مجموعه طنز نوروز ۷۲ به کارگردانی داریوس کاردان بود که در آن به عنوان بازیگر حضور یافت.

 

مدیری با بازی در مجموعه تلویزیونی باغ گیلاس در سال ۱۳۷۳ به ایفای اولین نقش جدی خود در تلویزیون نیز پرداخت. اولین اثر مدیری در قامت کارگردان مجموعه های تلویزیونی طنز هم از پرواز ۵۷ شروع شد که در بهمن ماه ۱۳۷۲ از شبکه اول سیما پخش شد. مدیری پس از موفقیت اولین مجموعه طنز خود دست به کارگردانی مجموعه طنزهای مختلفی زد که از مشهورترین آنها می توان به «ساعت خوش (۱۳۷۳)»، «سال خوش (۱۳۷۴)»، «جُنگ ۷۷ (۱۳۷۷)»، «نقطه چین (۱۳۸۲)» اشاره کرد.

 

کمی بیشتر با مهران مدیری آشنا شوید

 

ولی نقطه اوج کار مهران مدیری به گواه بینندگان و مخاطبان تلویزیونی پرشمارش، مجموعه طنز «شب های برره (۱۳۸۴)» است که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد و تا مدت ها تکیه‌ کلام ‌های طنزآلود سریال به خصوص با لهجه ساختگی برره ای در میان مردم زبانزد بود. مجموعه های بعدی مدیری در تلویزیون «باغ مظفر (۱۳۸۵)»، «مرد هزار چهره (۱۳۸۷)» و بالاخره «مرد دو هزار چهره (۱۳۸۸)» بود که این آخری، آخرین مجموعه او در تلویزیون نیز به حساب می آمد. او با سریال «قهوه تلخ (۱۳۸۹)» مخالفت مسئولان صدا و سیما را برانگیخت تا مجبور شود پس از سال ها دست مخاطبان چند ده میلیونی صدا و سیمای ملی بکشد و به اجبار به نمایش آثارش در سینمای خانگی روی بیاورد.

 

از دیگر آثار او در سینمای خانگی می توان به مجموعه های طنز «ویلای من (۱۳۹۱)» و «شوخی کردم (۱۳۹۲)» اشاره کرد. مدیری در سال ۱۳۹۲ پس از سال ها دوری با مجموعه طنز شبانه «در حاشیه (‍۱۳۹۴)» به تلویزیون بازگشت. برنامه دورهمی نیز که از اواخر سال ۱۳۹۴ از شبکه نسیم پخش می شد، به کارگردانی مهراب قاسم خانی آغاز با کارگردانی مهران مدیری از ادامه پیدا کرد. این برنامه تلویزیونی پربیننده باعث شد تا چهره دیگری از مهران مدیری در اذهان مردم و ببینندگان تلویزیونی نقش ببندد. از مجموعه دورهمی که در قالب برنامه های گفتگوهای شبانه ساخته شده، تاکنون ۳ فصل پخش شده و با استقبال گسترده مردم نیز مواجه شده است.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

برند عطر مهران مدیدری

 

مهران مدیری ضمن آنکه همواره در نقش های سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته، در سال ۱۳۹۵ دست به تجربه ای کاملا جدید زد و کارگردانی فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» را برعهده گرفت که نخستین اثر سینمایی او نیز به حساب می آمد. آخرین سریال او «هیولا» نام دارد که در سال ۱۳۹۸ در شبکه سینمای خانگی پخش شده است.

حتما بخوانید  6 ایده برای تیپ و استایل شیک مردانه زمستانی کلاسیک، اسپرت و رسمی

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم

 

 

مهران مدیری به جمع صاحبان برند عطر پیوست

 

در حالی که این روزها اخبار عرضه برند عطر مهران مدیری خبرساز شده است، اما او اولین هنرپیشه و هنرمند ایرانی نیست که وارد صنعت عطر شده است. پیش از او سلبریتی ها و چهره های نامداری همچون نوید محمدزاده، هدیه تهرانی، لیلا حاتمی و بهاره رهنما هم دست به تولید عطرهایی با برند شخصی خود زده بودند.

 

عطرهای مهران مدیری در دو مدل و به صورت زنانه و مردانه وارد بازار شدند. مدل اول «عطر کلوزآپ» و دومی نیز «پلان» نام دارد که هر دو با نام های سینمایی چنانچه در معرفی عطر مهران مدیری نیز آمده، سعی دارند ارتباطی تنگاتنگ میان دو هنر سینما و عطر ایجاد کنند. در بخشی از معرفی عطر برند مهران مدیری آمده که عطر و سینما هر دو با خود دنیایی مملو از خاطرات و با تصاویر و رایحه ها را به ذهن ها متبادر می کنند.

 

مدل اول عطر مدیری کلوزآپ نام دارد که در توضیح آن آمده که دارای رایحه ای پر جذبه و فریبنده همچون یک کلوزآپ سینمایی است که وادارتان می کند، هر لحظه به آن نزدیک شده و غرق در دنیای پرجذبه و دلفریب آن شوید.

 

مهران مدیری به جمع صاحبان برند عطر پیوست

 

عطر مدل پلان مهران مدیری هم معرفی رمانتیکی دارد و در معرفی آن از عطری صحبت شده که به مانند عشق در نگاه اول، شور و حرارت دارد و دارای «رایحه ای نفسانی و فریبنده» است که می تواند آغازی بر هر هیجانی باشد. مهران مدیری خبر عرضه عطرهای برند خود را به صورت رسمی از صفحه رسمی اینستاگرام خود اعلام کرد.

 

هر دو مدل عطر بازیگر و کارگردان ایرانی که مجله نیوزویک در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸ خورشیدی) او را یکی از ۲۰ فرد قدرتمند ایرانی خوانده بود، در مدل های زنانه و مردانه منتشر شده اند. این عطرها با قیمتی بالاتر از عطرهای سایر سلبریتی های ایرانی به فروش می روند. هر دو مدل عطر پلان و کلوزآپ مدیری با حجم ۱۰۰ میلی لیتر و با قیمت ۶۹۰ هزار تومان به فروش می روند.

 

در حالی که قیمت عطر نوید محمدزاده که محصول سال ۲۰۲۰ است هم اکنون در فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن با قیمتی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. عطر لیلا حاتمی هم که حدود ۶ سال قبل با قیمتی حدود ۲۸۰ هزار تومان به بازار عطر ایران وارد شده بود، هم اکنون در فروشگاه های معتبر عطر و ادکلن قیمتی حدود ۴۵۰ هزار تومان دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره عطر نوید محمدزاده

 

 

عطر سلبریتی ها رو به افول؛ خط طراحان مد همچنان در اوج

 

به هر شکل با وجود آنکه اقدام سلبریتی ها و چهره های مردمی و محبوبی همچون مهران مدیری، لیلا حاتمی و نوید محمدزاده و ورود آنان به عرصه عطرسازی با برندهای شخصی همواره با مخالفت ها و موافقت های زیادی همراه بوده، باید اشاره کرد که تولید عطر و ایجاد برند شخصی در بین سلبریتی های مختلف دنیا دهه هاست مرسوم است و اصلا اتفاق تازه ای نیست.

 

در واقع چنان است که در میان بطری های عطر و ادکلن موجود در قفسه های لوکس فروشی ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، همواره نام های مشهور زیادی به چشم می خورد، از آنتونیو باندراس و سارا جسیکا پارکر تا جنیفر لوپز و بیانسه. خوانندگان، ورزشکاران، بازیگران و سلبریتی های دیگر همیشه دوست داشته اند به نحو دیگری هم به درآمدسازی بپردازند و از شهرت خود استفاده های بیشتری کنند. ولی اولین چهره سرشناس عرصه سینما که دست به خلق مدل عطر برند شخصی خود زد، کسی نبود جز الیزابت تیلور، بازیگر مشهور و محبوب سینمای کلاسیک هالیوود در دهه های ۱۹۵۰ و پس از آن.

حتما بخوانید  7 نکته برای خوش استایل به نظر رسیدن خانم های چاق و دارای اضافه وزن

 

مدل عطرهای الیزابت تیلور با نام های «پشن (Passion)» محصول ۱۹۸۷ و «وایت دایموندز (White Diamonds)» محصول ۱۹۹۱ موفقیت تجاری بزرگی برای او و شرکت عطرسازی سازنده اش به همراه داشتند. با وجودی که هنرپیشه نامدار سینمای جهان حدود ۱۰ سال قبل از دنیا رفت، اما فروش عطرهای او همچنان ادامه دارد. ولی بازیگران و اهالی سینما، خوانندگان و خلاصه سلبریتی های دنیای هنر تنها کسانی نیستند که دست به تولید عطرهای برند خود زدند، در این میان طراحان مد هم برندهای شخصی عطر و ادکلن خود را وارد بازار کرده اند که به نظر فروش عطرهای دسته دوم همچنان بالاست.

 

عطر سلبریتی ها رو به افول؛ خط طراحان مد همچنان در اوج

 

ولی چنانچه نشریه فوربس در سال ۲۰۱۵ گزارش داده، از حوالی سال ۲۰۰۰ تاکنون، فروش عطرهای برند سلبریتی های دنیا دچار افت فاحشی شده است. در حقیقت، فروش این عطرها به کمتر از نیمی از فروش آنها در حدود ۲ دهه قبل رسیده است. همینطور در گزارش های سالانه فروش عطرها آمده که این فروش های کم حتی بر برندهای قدیمی عطر و ادکلن همچون کوتی اینکورپوریتد و الیزابت آردن نیز تاثیر گذاشته است. به همین جهت، این روزها برندها و شرکت عطرسازی کمتر سراغ تولید برند سلبریتی ها می روند. ولی در این بین، عطرهای برند طراحان مد همچنان محبوبیت بالای خود را حفظ کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و پرفروش ترین عطرهای مردانه تابستانی

 

 

سلبریتی ها چگونه دست به تولید برند عطر خود می زنند؟

 

حال سوالی که شاید به ذهن بسیاری از خوانندگان نیز رسیده باشد این است که اصولا وقتی سلبریتی همچون مهران مدیری یا نوید محمدزاده دست به تولید عطری با نام شخصی خود می زند، دقیقا چه مفهومی دارد؟ آیا خود این سلبریتی ها دست به تولید عطر از همان مراحل اولیه آن می زنند یا اینکه این همکاری آنها با شرکت عطرسازی تنها برای واگذاری نام تجاری خود است؟

 

سلبریتی ها چگونه دست به تولید برند عطر خود می زنند؟

 

برای پاسخ به این سوال باید گفته شود که اصولا تولید و طراحی عطر عرصه ای نیست که سلبریتی ها بتوانند ادعای تخصص در آن را داشته باشند. در این حالت، آنچه سلبریتی ها انجام می دهند، بیشتر مشارکت و پشتیبانی از متخصصان و کارشناسان خبره تولید و طراحی عطر است. برخی سلبریتی ها که حساسیت بالاتری دارند، خودشان روی تک تک مراحل تولید عطر نظارت می کنند. سلبریتی ها خصوصا آنهایی که اهمیت زیادی برای نام خود و اعتمادی که از سوی هواداران خود جلب کردند قائلند، ترجیح می دهند، عطر و ادکلنی که به بازار عرضه می کنند به نوعی بازتابی از شخصیت و علایقشان باشد. طراحان عطر نیز در هنگام ساخت هر برند عطر همین موارد را در نظر می گیرند.

 

چنانچه در عطرهای برند مهران مدیری نیز شاهد هستیم،‌ از انتخاب نام عطرها تا نوع تبلیغات و جنس و قیمت آنها. در همین حال، برخی سلبریتی ها نه تنها بر طراحی عطرها نظارت می کنند، بلکه خودشان در تبلیغات محصول نهایی نقش فعالی ایفا می کنند تا هواداران و حامیان خود را راضی نگه دارند. با توجه به تبلیغاتی که گفتیم و با وجود آنکه برند سلبریتی ها طی سال های اخیر خصوصا در غرب دچار افت فاحشی به لحاظ فروش شده، ولی همچنان عرضه عطر برند سلبریتی ها، یک معامله برد برد برای صاحبان صنایع عطرسازی و خود سلبریتی ها است. حال با راه افتادن خط تولید عطرهای ایرانی با برندهایی سلبریتی های داخلی، شاهد پولسازی سلبریتی ها در بخش دیگری به جز عرصه هنر هستیم.

 

 

منبع: politech، نمناک، خبرگزاری برنا، همشهری 

کالابرگ الکترونیک